יום ראשון, 11 בפברואר 2018

כרובית ממולאת ברוטב עגבניות











אני מאד אוהבת כרובית ומעדיפה לאכול אותה בתהליך אידי או בישול.
השבת החלטתי שמגיע למשפחה את המעדן האהוב הזה בגרסה המטוגנת ואפויה ולשמחתי היתה ההצלחה גדולה.










המרכיבים
ראש כרובית מפורק לפרחים
תערובת בשר טרי טחון עם תבלינים
ביצה טרופה לטיגון
פרורי לחם לציפוי
שמן לטיגון


לתערובת הבשר
300-400 גרם בשר טחון טרי 
מלח, פלפל גרוס, פפריקה מתוקה
כפית שום כתוש, 
קוביות מבצל בינוני
חופן פטרוזיליה קצוצה.
ההכנה
לערבב הכל יחד וללוש מספר דקות שיצאו סיבים והבשר יתלכד. 


שלב המילוי, הטיגון והאפיה 
מרפדים את כל אחת ממנות פרחי הכרובית בכמות מדודה מעיסת הבשר הטחון
טובלים בביצה טרופה
מרפדים בפרורי לחם ומטגנים מכל הצדדים
מעבירים לסיר או תבנית פיירקס 
שופכים מעל את הרוטב המבושל ומכניסים לאפיה בתנור למשך שעה וחצי על 180 מעלות.



רוטב עגבניות מבושל
קוביות מבצל בינוני
קוביות פלפל גמבה
3 שני שום כתושות
קוביות מפלפל חריף לפי הטעם (אני שמה חצי פלפל)
4-5 עגבניות בשלות קצוצות
150 גרם רסק עגבניות
מלח פלפל גרוס




למשל כדורי בשר ברוטב המבושל וחצילים





ההכנה
מזהיבים בסיר רחב עם מעט שמן את הבצל, הגמבה, השום, הפלפל 
מוסיפים את העגבניות והתבלינים מביאים לרתיחה 
מבשלים עם סיר סגור 10 דקות על אש נמוכה
מוסיפים את רסק העגבניות וכוס מים רותחים וממשיכים לבשל על אש קטנה
*אפשר להוסיף חופן פטרוזילה
**חשוב לי לציין שהרוטב הזה נפלא להרבה תבשילים, אני מכינה אותו מוסיפה פרוסות מטוגנות של חציל ומגלגלת פנימה כדורי בשר. 
הילדים שלי אוהבים את זה במיוחד.




















ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה