יום רביעי, 14 בפברואר 2018

כדורי בשר ברוטב עגבניות חציל




אני ממעטת להשתמש בתבלינים. 
בכל שקשור למתכונים שהילדים שלי אוהבים במיוחד אני מקפידה מאוד שלא לשנות.
המראה הכי משמח שאני פוגשת על שולחן השבת הוא-כשהבן שלי מגיע לארוחה ומחבק פיזית! 
את הסיר תוך כדי שהוא מכריז: שזה רק שלו והוא לא משתתף עם אף אחד...💗
אתם מסוגלים להבין מה מרגישה אמא שהבן שלה מחבק את הסיר המכיל את תבשיליה?
רק נחת ואהבה! 

משהו בשילוב הטעמים בתוספת חומרי הגלם הטריים והאהבה שאני מרעיפה בהם, הופכים למנה מצויינת עם טעם של עוד.
כשאני מדברת על מיעוט בתבלינים אני מתכוונת לעובדה שחומרי הגלם עצמם משמשים תבלינים.
הפטרוזיליה הטריה, הבצל הירוק, הירקות הקצוצים, השום הטרי, מלח ההימלה הגס והדק, הפלפל הגרוס וקצת פפריקה הם סוד השילוב המנצח. 



כדורי בשר ברוטב עגבניות חציל- הסיר שיניב שלי מחבק באופן מיוחד.
לתערובת הבשר
300-400 גרם בשר טחון טרי 
מלח הימליה דק, פלפל גרוס, פפריקה מתוקה
כפית שום כתוש, 
קוביות מבצל בינוני
חופן פטרוזיליה קצוצה.
ההכנה
לערבב הכל יחד וללוש מספר דקות שיצאו סיבים והבשר יתלכד. 
וליצור כדורים

רוטב עגבניות מבושל
קוביות מבצל בינוני
קוביות פלפל גמבה
3 שני שום כתושות
קוביות מפלפל חריף לפי הטעם (אני שמה חצי פלפל)
4-5 עגבניות בשלות קצוצות
150 גרם רסק עגבניות
מלח הימליה גס ופלפל גרוס
פרוסות מטוגנות מחציל בינוני

ההכנה
מזהיבים בסיר רחב עם מעט שמן את הבצל, הגמבה, השום, הפלפל 
מוסיפים את העגבניות והתבלינים מביאים לרתיחה 
מבשלים עם סיר סגור 10 דקות על אש נמוכה
מוסיפים את רסק העגבניות וכוס מים רותחים וממשיכים לבשל על אש קטנה מס דקות.
מוסיפים את כדורי הבשר, מניחים מעל את פרוסות החצילים המטוגנות וממשיכים לבשל במשך חצי שעה
לוודא שלא חסר נוזלים. 
*אפשר להוסיף חופן פטרוזילה








ממש בימים אלו משיקה חברת 'מלח הארץ' את סדרת הימלאיה. 
הימלאיה של "מלח הארץ", המופק מסלעי מלח מהרי ההימלאיה, מאופיין בטעם מעודן יותר.
הגבישים הגסים מתאימים לשימוש בבישול ובצליה ולקבלת מרקם פריך וגבישיו הדקים (לאחר טחינה)
גבישי ההימלאיה הוורודים מתאימים לתיבול, בישול, צליה, וזריה בכל סוגי המזון והם תורמים לקישוט ועיטור מנות שונות.
המוצר מוצע בשני סוגים של צנצנות 1 ק"ג בעלות מכסה ורוד המכילות גבישים גסים וגבישים דקים.  






ייחודו של מלח הימלאיה הוא בכך שנחצב ומופק בשיטות טבעיות ומסורתיות ממרגלות הרי ההימלאיה. את גבישי מלח ההימלאיה ניתן לזהות בקלות בשל צבע הוורדרד–אפרסק המוענק להם בשל נוכחות תחמוצות הברזל שיש בהם. מלח ההימלאיה ניכרה מבטן האדמה מסלעי מלח שנוצרו בעידנים עתיקים, והם מכילים עושר מינרלים שעיקרם: 
סידן, אשלגן, מגנזיום, גופרות ועוד כ-80 אלמנטים המצויים בכמויות זעירות במלח אשר חיוניים לפעילותו התקינה של הגוף.
הימלאיה ורוד (גס ודק) של 'מלח הארץ' מוצע בצנצנות של 1 ק"ג, במחיר מומלץ של 19.90 ₪ ובכשרות פרווה בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית ירושלים. ניתן להשיג בכל רשתות השיווק.











ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה