יום ראשון, 2 בספטמבר 2018

פרופילאות-מיפוי דפוסי אישיות והתנהגות ספר חדש מאת ד"ר דב ינאי










עסקית, פוליטית ואמנותית, גלויה, סמויה ופלילית. המשותף לכולן היא הפרופילאות - מונח מוכר בכל הנוגע למיפוי דפוסי אישיות והתנהגות של אנשים. 

זה כבר הפך לשגרה בפיו של כל מי שיש לו פרופיל אישי בפייסבוק להשתמש במילה-פרופיל. כל מי שפתח חשבון ברשת החברתית הרכיב לעצמו פרופיל אישי כראות עיניו ובחר להדגיש יותר או פחות צדדים בדמותו כך שיתקבל בקרב חבריו פרופיל לטעמו.

כאשר נוגעים בעסקים, בפוליטיקה, באומנות ובתחומים נוספים נבנה עבור האדם פרופיל אישי בידי אנשי מקצוע. הספר החדש מאת ד"ר דב ינאיפרופילאות-מיפוי דפוסי אישיות והתנהגות משתף אותנו בתורה כולה. 













פרופילאות היא מקצוע
פרופילאי הוא מומחה לאדם ולזירה. הוא מנתח אנשים ומבין זירה מסוימת. 
המוכרת מכולן כיום היא - הפרופילאות הפלילית. 
כל אחד מאיתנו יכל להיות פרופילאי של רגע כאשר יבקש מגוגל פרטים אודות אדם אחר. לצורך העניין גם חיפוש אחר הדייט החדש שנפגוש הערב הופך אותנו לפרופילאים חובבים. 
פרופיל יכל להיות גלוי תוך שהוא מתבסס על נתונים כמו קורות חיים, פוליגרף, ראיונות, סימולציות, תשאול וכדומה כשהכל בידיעתו הסכמתו ושיתוף הפעולה של הנבדק לעומת הפרופיל הסמוי המתבסס על מיידע ברשת, קטעי וידאו, פרסומים, תצפיות, בדיקות רקע כלכלי ואחר, כשכל אלו מתבצעים ללא מגע ישיר עם הנבדק ולרוב ללא ידיעתו.
















"...דממתי.
לא היה לי מה להוסיף.
לחרדתי, האיש המוכשר הזה, בעל היכולות הגבוהות והכישורים הכבירים, פרץ בבכי מר. הצטמררתי כולי. לתגובה זו-לא ציפיתי. "אני לא יודע איך רואים את זה באבחונים" התייפח "אבל אני באמת גמור. אין לי כוח."  בעודו בוכה פנה אל המנכ"ל הנדהם ואמר לו: "הוא צודק. הלכתי לבחינה הזו כי לא היה לי נעים להגיד את כל זה..... אני פשוט שחוק לגמרי. וזה בכלל לא קשור לעבודה. אני לא רוצה את תפקיד המנכ"ל. אני לא בטוח שאפילו את התפקיד שאני עושה היום יש לי אנרגיה להמשיך למלא"  (ע"מ 146 )


בספרו המרתק פרופילאות-מיפוי דפוסי אישיות והתנהגות משיב  ד"ר דב ינאי על שאלות רבות בהן מהי פרופילאות? מהי ההכשרה הנדרשת לפרופילאי? מה הקשר שבין  מערכות יחסים טובות לפרופילאות? כיצד לעסוק בפרופילאות ביתית באופן מדויק ביותר?
תוך שהוא משבץ את המענה לסוגיות אלו ולעוד רבות אחרות, מביא ד"ר ינאי סיפורים וחוויות אישיות בהן נטל חלק.
לפעמים הנבדק הוא אדם יחיד, ולעתים זו קבוצה: פועלים במפעל, שדרת ניהול בחברה, מלטשי יהלומי וכו...
הספר מפגיש את הקורא עם הפרופילאות המקצועית לגווניה ומעמיק בפרופילאות העסקית.
















  

פרופילאות-מיפוי דפוסי אישיות והתנהגות 
כתב: ד"ר דב ינאי
הוצאת מדיה 10














ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה