יום שלישי, 1 במרץ 2022

האו, אני כלב! והפוך על ענף - שני ספרים ילדים חדשים בהוצאת עם עובד.

 


הפוך על ענף מאת ערן צלגוב

אני אוהבת ספרי ילדים. אוהבת לשיר לנכדי כדי להרדים אותם או לספר להם סיפורים ושירים מתוך ספרי ילדים לקטנטנים והשבוע זכיתי לעשות זאת שוב מתוך הספר החדש "הפוך על ענף" הרואה אור בימים אלו.



הפוך
לפעמים אני מחכה לחברה שלי
הפוך על הענף,
ככה עם כל הראש והשיער.
אז אפילו אם צריך המון
המון זמן לחכות,
הפוך זה לגמרי קצר!

הפוך על ענף הוא ספר שירים מקסים לקטנים. הספר צמח מתוך שעות סיפור, שיחה ושירה עם ילדיו של המחבר ערן צלגוב המנסה להציג את העולם דרך עיני ילד בלי להיות ילדותי. הספר מלוה באיורים נפלאים של עמית טריינין. 

הסיפורים והשיריים בספר מציעים תשובות "מדויקות" על שאלות "בוערות" כמו – מה זה טלפון ציבורי, מה עושים כשכועסים, האם באמת לעננים יש צורות ולמה צריך לסדר את החדר וגם על משפחות מיוחדות ועל הפיל שבחדר. הכול מנקודת מבטו של ילד שרואה בעולם ובשפה העברית מגרש משחקים אחד גדול.


ערן צלגוב, משורר, מתרגם, עורך, משרבט ומרצה בארץ ובחו"ל בבמות אקדמאיות וציבוריות. מאמין בכוח המילה הכתובה לשינוי חברתי. מייסד הוצאת "רעב" הבאר-שבעית.
עד כה 
פרסם ערן שלושה ספרי שירה ועשרות תרגומים (בעיקר) מאנגלית ומספרדית.
הוא חתן פרס משרד התרבות והספורט למשוררים בראשית דרכם (2013) על ספר ביכוריו ופרס משרד התרבות והספורט לתרגום על תרגום "בצל חורש חלב" לדילן תומס (2019).
ערן חי וכותב מבאר-שבע. אבא ליותם ואוהד וגרב צימרמן החתול.

עמית טריינין
, מבכירי המאיירים בארץ ומרצה בבצלאל. חי בתל-אביב יפו. מגדל בהורות משותפת את עמרי, אלה ושוקי הכלבלב.

"הפוך על ענף" מאת ערן צלגוב, איורים עמית טריינין, הוצאת עם עובד, לרכישה בהנחה לחצו כאן



האו, אני כלב! מאת פיטר בנטלי
במשפחה שלנו אוהבים מאד כלבים. יש לנו כלב והוא יקר לנו בדיוק כמו כל בן משפחה אחר.
השבוע הגיע לידי הספר האו, אני כלב! ואני התיישבתי לצד תומס נכדי הבכור וקראנו יחד תוך כדי שיחה על הכלב הנחמד והשובב.


הָאוּ! אֲנִי כֶּלֶב. כֶּלֶב זֶה אֲנִי .
אוֹהֵב לִקְפּץֹ לְתוֹךְ בּץֹ רֵיחָנִי .
אוֹהֵב לַחְפּרֹ, בּוֹר־בּוֹר בַּגִּנָּה.
וּבִכְלָל לֹא אוֹהֵב אֶת הֶחָתוּל שֶׁל הַשְּׁכֵנָה.
יוֹם מָלֵא הִתְרַגְּשׁוּת בְּחַיָּיו שֶׁל כֶּלֶב, שֶׁמְּסֻפָּר מִנְּקֻדַּת מַבָּטוֹ.

פיטר בנטלי מי שכתב את הספר המקסים הוא סופר עטור הפרסים שכתב ספור שיצחיק את כל מי שמכיר כלבים, בין שהוא הולך על ארבע או על שתים.

"האו, אני כלב!" מאת פיטר בנטלי איורים כריס צ'טרטון, הוצאת עם עובד, לרכישה לחצו כאן.



















ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה