יום חמישי, 10 במרץ 2022

מי הזיז את גבינת ה"מֶה מֶה קיו" שלי? גליל טבעוני בטעם גבינת עיזים






יש משהו מיוחד בטעמן הדומיננטי של גבינות עזים אני נוהגת לשלב אותן בארוחות ערב עם סלטים טריים, ביצים, קרקרים וממרחים. השבוע הגיע להתנסות "מֶה מֶה קיו": גליל טבעוני ואיכותי בסגנון גבינת עיזים שלא תאמינו כמה שהוא טעים. הגליל זכה בתואר "הגבינה הטבעונית הטובה ביותר" לשנת 2021. הוא פרווה, ללא חומרים משמרים והוא נהדר למריחה, לאפייה ולבישול. 



הסרתי את ניר העטיפה מהגלילים, אלתרתי שלושה ממרחים שונים שהיו בהישג ידי: פסטו, אגוזי מלך עם דבש וריבת שזיפים שקבלתי בקיץ מאמא, פתחתי שקית קרקרים טריים וערכתי שולחן לארוחת ערב מפנקת. 



גבינת "מה מה קיו" מכילה ברובה מרכיבים גולמיים שלא עברו עיבוד תעשייתי, כמו למשל פולי סויה שאינם מהונדסים גנטית, ושקדים. הממרח מכיל חלבון ופחמימה איכותיים, ושומן מהצומח. בין המשתמשים בממרחים של מאמא קיו שפים, מסעדות ומעדניות ובהם השף מושיק רוט ומסעדת משק ברזילי. הממרחים מומלצים גם בידי תזונאיות בכירות.

מדובר בגליל טבעוני פרווה בסגנון גבינת עיזים ללא כולסטרול, חומרים משמרים ו-E למיניהם.  לאחרונה זכה המוצר בתואר "הגבינה הטבעונית הטובה ביותר" לשנת 2021 במצעד האוכל הטבעוני של MAKO, גרין וקבוצת הפייסבוק "טבעוני וטעים". זו הפעם השלישית ברציפות שהחברה זוכה במקום הראשון, אותו קטפה קודם עבור סדרת "קרמאמה" – ממרחים בסגנון גבינת שמנת בטעם מעושן-בצל, שום-שמיר וזיתים.




מה מה קיו הוא הפיתוח האחרון של חברת "מאמא קיו" - מיזם של השף אופיר ג'ובני. "אוכל צריך להיות טעים, ועליו לאחד ולחבר בין אנשים", אומר ג'ובני, "המסע שלי לפיתוח אוכל טבעוני, טעים ואיכותי שגם קרניבורים יחטפו, החל משום שכטבעוני התקשיתי למשל למצוא ממרחים בסגנון גבינה שגם יהיו טעימים, איכותיים ומזינים. אני שף, וזה שהפכתי לטבעוני לא הנמיך את הסטנדרטים שלי. החלטתי לפתח ולייצר מוצרים שלא הייתי מתבייש להגיש במסעדות". ג'ובני הקים את מאמא קיו - חברת מזון עם חזון, בה הוא מפתח מוצרים טבעוניים, טעימים ואקולוגיים שיחברו בין אנשים.

עד לפני כ-15 שנים היה ג'ובני מוכר בסצינת הקולינאריה הישראלית (מחבר הספר "חצילים", עבד וכיהן כשף וכשף יועץ במסעדות דן אילת, משק ברזילי, מול ים, פרונטו, NG). במהלך של התפתחות עצמית עזב את המטבח ועסק בקואוצ'ינג ובפסיכולוגיה בודהיסטית, הפך לטבעוני ולבסוף חזר לעולם הקולינאריה, כיזם וכמפתח מוצרי מזון איכותי וטבעוני, במחיר שפוי.

 



הגבינה נפלאה ונהדרת. טעמה עדין ולא ניתן לחוש את ההבדל שהיה אולי מתבקש מול גבינת עזים שאינה טבעונית. החברה שלי אהבו מאוד ונהנו מהארוחה בעיקר בזכותה.

מֶה מֶה קיו – ממרח בטעם גבינת עיזים, במרקם רך ונוח למריחה ולמילוי. משווק באריזת גליל המצמצמת למעלה מ-90% מכמות הפלסטיק (בהשוואה לאריזה בגביע). נהדר להגשה עם זיתים, פלפל קלוי, פסטו, שמן זית עם נגיעה של בלסמי, על לחם, כמילוי למאפים וגם ככה סתם, עם כפית...

כשר פרווה בהשגחת בד"צ בית יוסף.
מחיר: 15.90 ש"ח לגליל במשקל 160 גרם.
להשיג ברשת שופרסל גרין, ברשת ניצת הדובדבן ובחנויות טבע.














ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה