יום שלישי, 5 באפריל 2022

"לשֶׂרָהיָה שיר שמח" ספר ילדים ו"זמן לסיפור חדש" -לבני הנוער: ספרים בהמלצה.






לשרהיה שיר שמח מאת רובי פורת שובל
"לשרהיה שיר שמח" מאת רובי פורת שובל הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, שמבוסס על עיקרון ''הפסיכולוגיה החיובית'', שמתמקדת בחקר האושר, השמחה והשפעתם על החוסן הנפשי והפיזי. מסרים שבעידן פוסט קורונה חשובים מאי פעם. האיורים מאת 
חן חן. 

הקריאה בספר נועדה להפוך את הילד לשמח ולעזור לו להתגבר על הבעיות והפחדים שלו.
הספר כתוב בגובה העיניים ומסופר בצורה ריאליסטית, ציורית ומספקת פתרון שהילדים יכולים להבין ולהכיל – שירה וריקוד. סבתה של גיבורת הספר שרהיה, מקנה לה כלים איך לשמח את הלב באמצעות שיר וריקוד מדבק.



"אני שרהיה ואפילו שאני בגן אני רופאה של לב. אני יודעת לרפא לב עצוב. אתם רוצים לדעת איך למדתי להיות רופאה של לה? סבתא שלי למדה אותי" (מתוך הספר).


שרהיה מגיעה לגן, מלמדת את כולם וגורמת לילדים לחבור אליה באמצעות שמחה, צחוק וריקוד.

קיואר קוד שבספר מפנה לצפייה בשיר "היום שמח לי" בביצוע הזמרת לימור שפירא ומקהלת ילדים. הלחין והפיק את השיר ליאור רונן.


סָבְתָא שָׁרָה:
אִם עָצוּב לִי
אִם לְבַד לִי
אִם חָשׁוּךְ לִי
"מָה עוֹשִׂים?" שָׁאַלְתִּי

סָבְתָא:
פּוֹתְחִים אֶת הַיָּדַיִם
צוֹחֲקִים עִם הָעֵינַיִם
קוֹפְצִים עַל הֶרְגֵּלִים
וְצוֹעֲקִים עַד הַשָּׁמַיִם

שֶׂרָהיָה שָׁרָה שִׁיר שָׂמֵחַ
שֶׂרָהיָה שָׁרָה שִׁיר שָׂמֵחַ

וְעַכְשָׁיו כֻּלָּם בְּיַחַד
לָהּ לָהּ לָהּ לֵיל לִי לִי
הַיּוֹם שָׂמֵחַ לִי
לָהּ לָהּ לָהּ לֵיל לִי לִי
הַיּוֹם שָׂמֵחַ לִי




רובי פורת שובל מחברת הספר עובדת כבר שלושה עשורים כשחקנית, מחזאית ותסריטאית. מתוך ניסיונה המקצועי היא מעבירה בספר את החשיבות שבצחוק ובריקוד ככלים לשחרור הורמון שתורם להעלאת מצב הרוח ולשיפור הבריאות.

"לשרהיה שיר שמח" מאת רובי פורת שובל. איורים: חן חן. הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



"זמן לסיפור חדש" מאת קרן פרידור
"פיליסיה בקשה מצ'יקה וממני שנגיע להיות איתה כשהיא נפרדת מהבניין של הספרייה. למרות שלא הבנו למה היא רוצה לראות איך הכל נגמר, הגענו. עמדנו על המדרכה שמעבר לכביש, ומולנו שני דחפורים הרימו את הכפות הגדולות שלהם והתחילו להרוס את הקירות, שעד לפני כמה ימים היו עמוסים בספרים.
שלושתנו באמת האמנו שנצליח לנצח את העירייה שטענה שאין שום הצדקה להמשיך את פעילות הספרייה הציבורית. אבל זה לא קרה. הם ניצחו אנחנו הפסדנו." מתוך עמוד 8 בספר)

הספרייה של פליסיה אהובה במיוחד על ילדי השכונה, בזכות מסיבות הקריאה שבהן רוקדים בשמחה, לפני שמקשיבים לסיפורים. אל אחת ממסיבות הקריאה מגיעים שני מבקרים שמעוררים את חשדו של דרור. דרור הוא אמנם רק בכיתה ו', אך הוא מחליט לעקוב אחריהם, לחשוף את זהותם ואת כוונותיהם האמתיות. עופרי מצטרפת אל מאבקו של דרור למנוע את הריסת הספרייה ומשם הדברים הולכים ומסתבכים. כשהשלושה – פליסיה, דרור ועופרי עומדים מול הדחפורים, דרור משוכנע שזה הסוף. רק מאוחר יותר הוא מבין שבדיוק באותו הרגע, מתחיל משהו חדש.


"זה לא הסוף. הכול ייגמר רק כשאנחנו נחליט", פליסיה הכריזה מול הדחפורים שהרסו את הספרייה הציבורית. "בואו נחליט שהרגע הזה הוא רק אמצע הסיפור שלנו". (מתוך הספר)

"ספר שהייתי שמחה לקרוא כילדה. סיפור על כוחה של האמונה בסוף הטוב, גם כשנדמה שהכול אבוד" - מאירה ברנע-גולדברג

קרן פרידור, אוהבת סיפורים וספריות, מתגוררת בתל אביב. כשבנה הבכור שאל אותה, "אימא, כשהיית קטנה, מה רצית להיות כשתהיי גדולה?" נזכרה שתמיד חלמה להיות סופרת או משוררת. ספרה הראשון, כותבת את העולם, יצא אף הוא בהוצאת דני ספרים וזכה לשבחי הביקורת.

"זמן לסיפור חדש" מאת קרן פרידור, הוצאת "דני ספרים", 174 עמ'. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il










ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה