יום שני, 4 באפריל 2022

קנאביס-האנציקלופדיה, דרך הנשר בשמיים, לעמוד בפיתוי, כוסברה ודרבוקה - ספרים חדשים בהמלצה חגיגית לקראת הפסח




לעמוד בפיתוי מאת שיר ערגי

"לעמוד בפיתוי" מאת שיר ערגי הוא רומן רומנטי מרתק, סיפור גדוש אירועים, אהבה ורצונות שאולי מתממשים, הראשון בסדרת הספרים "אהבות ראשונות".

בגיל שלושים ושש לג'ינה הס יש הכול: היא מורה לאומנות בבית ספר יוקרתי בניו יורק, יש לה בעל עשיר, תומך ואוהב ושלושה ילדים, אך מפגש מקרי עם גבריאל, אהוב נעוריה הנשוי, גורם לעולמה להסתחרר ומערער את שלוות נפשה. זיכרונות מפירנצה, עיר הולדתה, מתעוררים ונוקשים על דלתה, וסודות שחשבה שלעולם לא תחשוף לצד רגשות שחשבה שלעולם לא תחוש עוד כלפי איש, עולים וצפים בנפשה המיוסרת.


גבריאל הוא הקונסול הכללי החדש של מדינת ישראל בניו יורק. הוא נשוי באושר ואב לשתי בנות. האם המפגש המקרי עם ג’ינה ישנה את חייו? האם יהיה מוכן לשלם את המחיר?
במסכת שזורה אהבה אסורה, בגידות ומוות. האם כל חלום יכול להפוך למציאות?

"הפרחתי אליו נשיקה באוויר, ומבטי החל לשוטט על פני האולם, עוצר ברחבת הריקודים הריקה. השמלה של אותה אישה שעדיין עמדה שם משכה את תשומת ליבי, צבע בורדו, קטיפה איכותית, אבל מה שראיתי מאוחר יותר גרם ללב שלי להחסיר פעימה. היא עמדה ושוחחה בטלפון בזמן שגבר עשה את דרכו לכיוונה, ואז זה הִכה בי, ובן-רגע האולם כולו נעלם, הרצפה רעדה מתחתיי, והמוזיקה הפכה לרעש טורדני וחסר חשיבות עד שנמוגה כליל. רק אני והוא" (מתוך הספר)

"לעמוד בפיתוי" מאת שיר ערגי. הוצאת ספרי ניב, 282 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




דרך הנשר בשמיים מאת ש. בן אריה -רומן ארצישראלי
"דרך הנשר בשמיים" מאת ש. בן אריה הוא רומן ארצישראלי מרתק ומרגש. זהו סיפורו של לוחם מוערך ביחידה מבצעית הפועלת ברצועת עזה ומסביב לעולם המתמודד עם שאלות מוסר, המשך דרכו בחיים ומערכות יחסים בלתי פתורות, כאשר כל אלו הולכים ומתחדדים אל עבר סיומו הבלתי נמנע של הספר.


תקלה מבצעית ובלתי צפויה בעומק עזה מטלטלת את ניר וגורמת לו לבחון מחדש את חייו, את עבודתו את עתידו ואת מערכת היחסים עם מי שרצה שתהיה זוגתו. הספר כתוב בקצב מהיר וסוחף, עוצר לפרקים להתרגש מאהבה ומשלב איים של התבוננות פנימית, וביקורתיות בלתי מתפשרת.

"הדבר האחרון שזכר לאחר שהתעורר מטלטלות הדרך היה איש בקסדה לבנה שהחזיק את חולצתו הספוגה בדם, ואת שרוול חולצת הפרחים מתנופף כעפיפון שאיבד שליטה ברוח שיצר המסוק סביבם. הוא התאמץ לפקוח את עיניו, אך שקע בעייפות נוראה". (מתוך הספר)

"הוא הבחין שהיא מביטה בעניין בצלקת שעל ידו ובשריטות המגלידות סביבה […] היא הישירה אליו מבט וקבעה בלחש נחרץ: ‘אתה לא סטודנט, נכון?" (מתוך הספר)

ש. בן אריה יליד 1965, בן הארץ, שירת במערכת הביטחון בתפקידי שטח שונים בארץ ובחו"ל במשך עשרים וחמש שנה, אוהב את אדמתה, נופיה והגרים בה.

"דרך הנשר בשמיים – רומן ארצישראלי"
מאת ש. בן אריה. הוצאת ספרי ניב, 257 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



כוסברה ודרבוקה מאת יעל קניג
התפנקו בקערת פירות עתירי שמש ואור – הרומן החדש של יעל קניג!
"כוסברה ודרבוקה" הרואה אור בימים אלו הוא רומן מרתק ומרגש. העלילה מתרחשת בתוככי צבעיה וניחוחותיה של תוניסיה בתחילת המאה העשרים.

ברומן המרתק הזה, נשזר סיפורה של שרה, צעירה דעתנית, בזה של סימון, רב משכיל, "מחולל פלאים", הזוכה לכבוד ולהערצה מצד שלוש הקהילות בעיר: יהודים, מוסלמים ונוצרים. שרה שוחרת דעת ומבקשת להקים בית ספר לבנות. סימון תומך בה. שרה וסימון מוקפים בשלל דמויות המתוארות להפליא: "דְגָּאזָה", נגנים, שכנות סקרניות וגרגרניות, ילדים שלוחי רסן השועטים בסמטאות הצפופות, חיילים צעירים אפופי חששות. כל הדמויות אמיתיות. יעל קניג פגשה את נכדיו של הרב ואפילו את מי שניצלה בזכות אחד הניסים הרבים שהוא חולל!


ברומן המרגש הזה בא לידי ביטוי כישרונה של המחברת, המיטיבה לשלב ביצירתה מגוון רעיונות: פמיניזם, מהות היהדות, המסורת על גווניה השונים, האמונות הטפלות באותה העת, הרעיון הייחודי של הנס במסורת היהודית וגם מסר "פוליטי" הנוגע לנוכחות היהודית בארצות המגרב ובעקיפין – לטרגדיה של יהודי מרכז אירופה.

אירועים רודפים אירועים, גורלות מצטלבים. העלילה מותחת, סיפור האהבה אינטנסיבי, האווירה על עושר גווניה משקפת את אושרם של האנשים ששפר גורלם לחיות בתקופה ההיא. הקוראים חשים בטעמים ומתענגים על ניחוחות המאכלים המתובלים, נישאים על פני הדפים ומפללים שלא ייגמר לעולם. בקיצור, מבקשים עוד ועוד!

יעל קניג עוסקת בכתיבה מאז היותה בת שש. בגיל תשע זכתה לראשונה בפרס על כתיבה. בגיל שש עשרה זכתה בפרס השירה מטעם האקדמיה הצרפתית, ו"פרסקה" – ספר הביכורים שלה – זכה בפרס ה.Bibliothécaires לאחר שלימדה ספרות, יצרה את הסדרה "טֶרָּה הֵבְּרָאִיקָה" בהוצאת Romillat שיקמה את בית ההוצאה לאור Raphael ותרמה מכישוריה למגוון כתבי עת פרנקופוניים, בלי שפסקה לכתוב. עד היום פרסמה חמישה עשר ספרים. "כוסברה ודרבוקה" הוא ספרה השני המתפרסם בתרגום לעברית. בתחילת שנת 2021 יצא לאור בישראל ספרה "יהודי סן ניקנדרו" ובעקבותיו העניקו לה שירותי התרבות של משרד העלייה והקליטה מעמד רשמי של סופר ישראלי פרנקופוני בציון "מצוינות". ספר נוסף עומד לראות אור בשנה הקרובה.
יעל קניג עוסקת בספרות בתשוקה רבה; מתוך עניין עמוק בספרים ובמחבריהם, היא מפיקה ומגישה תוכנית על ספרות העולם בתחנה טלוויזיה פרנקופונית בישראל.

"כוסברה ודרבוקה" מאת יעל קניג. הוצאת ספרי ניב, 213 עמודים. מחיר לצרכן 80 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.






קנאביס – האנציקלופדיה מאת זיו ג'ניסוב ויואב גלעדי
במהלך העשור האחרון הפך הקנאביס לצמח המדובר ביותר בחברה הישראלית ולמעשה, בעולם כולו. התוכן הרב שהציף את האינטרנט ואת התקשורת בשנים האחרונות, עורר את המודעות לשימושים הרבים של הצמח, אך מצד שני הביא עמו גם לא מעט מידע שגוי ובלבול.

"קנאביס – האנציקלופדיה" מאת זיו ג'ניסוב ויואב גלעדי בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר ראשון מסוגו שנכתב בשיתוף פעולה עם חוקרות וחוקרים המובילים בתחום, מגדלים מכל העולם, צרכניות וצרכנים, מטפלים ומטופלים בקנאביס רפואי ויחד נכתב ספר מקיף ויסודי המרכז את המידע העדכני והמדויק ביותר בכל הנוגע לצמח הקנאביס: אנציקלופדיית הקנאביס העברית הראשונה.



הספר מורכב מ-20 פרקים הסוקרים הֶקשרים שונים של הקנאביס כדוגמת תרבות, היסטוריה, גידול במגוון דרכים, הפקת חשיש ומיצויים, שימושים רפואיים, דרכי הצריכה שונות ואופן השפעתן על הגוף ועוד. כל הפרקים מגובים בהפניות למקורות אקדמיים והיסטוריים.

"יוצא מן הכלל. אני מקווה שכל צרכן קנאביס יקרא את הספר הזה"
פרופסור רפאל משולם | מומחה עולמי לקנאביס וחתן פרס ישראל לכימיה.

מחברי הספר הם שני ירושלמים שחיים ונושמים קנאביס כבר 20 שנה:

זיו ג'ניסוב - עיתונאי עצמאי. מסקר את תחום הקנאביס ואת המאבק ללגליזציה למעלה מעשור עבור גופי תקשורת בארץ ובעולם. ממייסדי "מגזין קנאביס", הנחשב לגוף התקשורת הישראלי המוביל בתחום. בנוסף זיו מסקר גם את העולם הערבי ואף צילם והפיק כתבות ממוקדים שונים כגון סוריה, עיראק, רמאללה, סיני, מרוקו סודאן ועוד.

יואב גלעדי -
 ביולוג ומומחה לקנאביס. לאחר לימודיו האקדמיים גידל את הצמח בערבה עבור מטופלים ברישיון משרד הבריאות, חקר את הצמח בתור עובד מדינה במכון וולקני, וגם טיפח ורשם זן של קנאביס עשיר ב-CBD בקולורדו, ארה"ב. תרומתו החשובה ביותר למדע היא גילוי וריאנט של וירוס הפוגע בקנאביס שלא היה ידוע לכן, והודות לכך ניתן להיערך ולפעול למניעת התפשטותו בקרב הצמחים בישראל.

"קנאביס – האנציקלופדיה"
מאת זיו ג'ניסוב ויואב גלעדי. הוצאת ספרי ניב, 420 עמודים. מחיר לצרכן 197 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה