יום שבת, 1 באוקטובר 2016

דיאטת הלחם של אולגה רז- ספר חדש







כמו שהעידה על עצמה בהקדמה לספרה: דיאטת הלחם כתבה אולגה רז שהיתה ילדה רזה. כך גם אני. הייתי רזה ואפילו רזה מאד, עד שבכיתה ב' התחלתי לקבל זריקות כבד ואני זוכרת  שהתביישתי בהן נורא.
בגיל ההתבגרות עליתי במשקל ובצבא כבר "נאבקתי בו" כמו חיילות רבות בגלל תפריט לא מאוזן ואכילה לא מבוקרת. אחרי הלידות זכיתי לתקופת חסד לא ברורה ולא משנה כמה שאכלתי, זכיתי  ולא עליתי במשקל.  אלא שלקראת גיל 40 התחיל המשקל לאותת לי שלא עוד... זמן  התחשבנות הגיע ומאז אני מחושבת, מתחשבנת, מתעמלת ובעיקר מבינה שדיאטה זה אורח חיים ולא מטרה.

כולנו מבינים מדייקת אולגה רז שכדי לרדת המשקל וגם לשמור עליו לאורך זמן, צריך לעשות שינוי מהותי בגישה לאוכל ובשלב ראשון להבין מהי אכילה בריאה . דיאטת הלחם שיצרה אולגה רז לראשונה בשנות ה90 מתבססת על ניסוי מדעי מחד ועל ניסיונה האישי מאידך.  דיאטת הלחם משמשת כמדריך לשינוי סגנון אכילה, ומטרתו להושיט עזרה ודרך לשינוי תוך הכוונה , מתכונים ועצות מעשיות.







דיאטה העשירה בפחמימות פותחה על בסיס מחקרים קליניים, אשר חקרו את השפעת מרכיבים תזונתיים שונים, על השינוי ברמת הסרוטונין באנשים בריאים. כמו גן על מחקר שבדק את ההשפעות הדיאטה העשירה בפחמימות מורכבות, על מדדים אנתרופומטריים (משקל, היקף מותניים), מטבוליים (רמות בדם של סוכר, אינסולין, HOMA, שומני הדם) ודלקתיים (CRP, IL1, IL6, TNFa, ממדי קרישת דם, ומולקולות אדהזיביות). הדיאטה גרמה לשיפור ניכר ומשמעותי ברוב הממדים.

דיאטת הלחם מובילה לשינוי סגנון אכילה חדש לכל המשפחה. סגנון שאין משמעותו התנזרות מאוכל טעים ונעים למראה. הכוונה היא להשקיע במתכונים פשוטים לביצוע, טעימים לחיך, בריאים ודיאטטיים מבלי לספור קלוריות. חלק מהמתכונים מותאמים גם לצמחונים ולאלו הרגישים לגלוטן.
סגנון החיים החדש כולל מאכלים מגוונים מכל התחומים: מרקים, פשטידות ומאכלי ירקות, מאכלי פחמימות – פסטה, אורז, כוסמת ועוד, בשרים ודגים, מנות מתוקות בריאות ודלות בקלוריות, כי אפשר לאכול מתוק ולרזות.


בשינוי מסוג זה יש אינספור טיפים שכדאי לאמץ למשל קניית מזונות שפחות התרגלנו לקנות וויתור על מזונות אחרים, בישול שונה, אחסון נכון שיקל על השימוש ועוד. חשובה ההבנה לגבי יתרונות בריאותיים של מזונות ומאכלים שונים והתועלת שהם מעניקים לערנות שלנו, ליכולות שלנו ולבריאות הכוללת שלנו.
טיפים חשובים: להימנע מרעב, לזרוק שאריות לפח ולא לבטן, להגיע שבעים למסעדות ואירועים, לאכול מתוק רק מחוץ לבית, לשמוח על כל ירידה. לא משנה כמה ירדתם, העיקר שלא עליתם.

"כל הרעיון, מדגישה ד"ר אולגה רז הוא לאמץ התנהגויות אכילה חדשות המאפשרות ירידה במשקל בקלות ובהנאה."






דיאטת הלחם של אולגה רז: השיטה והמתכונים להרזיה ולבריאות טובה", הוצאת מטר, הוא ספרה החדש של ד"ר אולגה רז היא ראש תחום תזונה קלינית בפקולטה למדעי הבריאות אוניברסיטת אריאל. דיאטנית קלינית שהמציאה את דיאטת הלחם, דיאטה שחוללה מהפכה במודעת הציבור ואנשי המקצוע לגבי תזונה בריאה ותוצאותיה הוכחו מדעית.







ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה