יום רביעי, 12 באוקטובר 2016

קציצות אפויות ברוטב פטריות שיטאקי, כרשה ועדשים אדומות-מעדן בריאות שלא טעמתם.




פטריות הם אחד מחומרי הגלם הטובים ביותר שאני מכירה ואוהבת. אני נוהגת להשתמש בהן במתכונים שונים, קצוצות, מטוגנות, מוקפצות, במרקים, רטבים, פשטדות, סלטים,בתנור, עם תוספות שונות כמילוי, לביבות או  אפילו כהמבורגר. 


השוק מציע לנו מבחר רחב של פטריות טריות ומיובשות. לפטריות מאיטאקי ושיטאקי הפטריות היפניות המיובשות יש טעם דומיננטי וסגולות בריאות. ממחקרים עולה כי לפטריות מאכל מסוג שי-טאקי ומאי-טאקי יכולות אנטי-סרטניות אשר עשויות לסייע במניעת מחלת הסרטן ובעיכובה.








אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד ואני רואה לנכון להביא כאן 10 עובדות חשובות שכל אישה חייבת לדעת כפי שכתבה בבלוג האישי שלה הד"ר רותי לאופר
סרטן השד היא המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. בכל שנה מאובחנים כ-4500 מקרים חדשים. מחקרים רבים מאששים כי פטריות המאכל מהסוגים שי-טאקי ומאי-טאקי הן בעלות יכולות אנטי-סרטניות התורמות למניעת מחלת הסרטן, מעכבות את התפתחות התאים הסרטניים ואף מקלות על ההתמודדות עם המחלה.







ממצאי מחקרים לימדו כי לפטריית מאי-טאק יכולת לעודד יצירת תאים של מערכת החיסון המשמידים תאים סרטניים ונלחמים בהתפתחות הגידול. הפטריות שיפרו את יעילות טיפולי הכימותרפיה, הפחית תופעות לוואי ושיפרה במידה ניכרת את ההתמודדות עם המחלה בסוגי סרטן רבים עוד נמצא שהפטרייה מסייעת באיזון רמות הסוכר בדם ומחזקת את מערכת החיסון.
פטריית שי-טאקי היא אחת מפטריות המאכל החשובות ביותר שתורבתו ומגודלות לצורכי מאכל ורפואה. בין סגולות הפטרייה הרבות שנמצאו במחקרים שונים, התגלה שהפטרייה מכילה חומר ייחודי בשם לנטינאן אשר מחזק את מערכת החיסון ומעכב התפתחות תאים סרטניים. מחקרים מראים שפטריית ה-שי-טאקי מסוגלת לגרום להגדלת הפעילות של המקרופג'ים – התאים הבולעניים של מערכת החיסון אשר אחראים בין היתר על זיהוי תאים סרטניים והשמדתם.הפטריות עשירות בסיבים תזונתיים המסייעים לעיכול, הן מספקות מקור מצוין לחלבון ועשירות במינרלים רבים, בהם ברזל, אשלגן, סידן, אבץ, סלניום ונחושת.
אני משתמשת בפטריות של חוות תקוע המתמחה בפטריות אקזוטיות וירקות מיוחדים.



אני משתדלת לשדרג את מנות הבריאות בבית ובעיקר בזכות ההקפדה היתרה של בתי הבכורה שנמענת ממוצרי פחמימות הנטולות ערך תזונתי. הנסיון האחרון צלח מעבר למה שציפיתי. את קציצות הבשר בתערובת הרגילה אפיתי בתנור על ניר אפיה לא לפני שהשתמשתי בשתי התזות של תרסיס שמן קנולה כדי להעניק להן ברק, חריכה יפה וקריספיות.

עיקר ההכנה היתה ברוטב החדש ששלה פטריות שיטאקי שקבלתי להתנסות, כרשה טריה ועדשים אדומות שעשו את מלאכת ההסמכה של הרוטב כי נמאס לה לצעירה לאכול את קציצות הבשר ברוטב עגבניות ובצדק...


קציצות אפויות ברוטב פטריות שיטאקי, כרשה ועדשים אדומות



המרכיבים לרוטב
3 כרשה נקיות חתוכות לרצועות אלכסוניות בעיקר החלק הלבן
שקית פטריות מיובשות שיטאקי אחרי השרייה של שעה במים חמים סחיטה וקיצוץ
מעט שמן זית 
פלפל שחור גרוס
מלח הימליה
2-3 כפות עדשים אדומות
ציר מרק עוף מוכן מראש או מים או נוזל הההשריה המסונן של הפטריות או גם וגם. 









ההכנה
במחבת רחבה מאדים את הכרשה והפטריות המיובשות הקצוצות שהושרו לפי הוראות ההכנה של השקית עד שהן זהובות.
מוסיפים את הנוזלים. אני הוספתי ציר מרק עוף צלול ומעט מנוזל ההשריה של הפטריות לאחר הקפדה שהמים נקיים וללא חומרי משקע.
מביאים לרתיחה ומוסיפים את העדשים מבשלים יחד עם התבלינים לפחות מחצית השעה.
מוסיפים את הקציצות שנאפו בתנור מבשלים מעט יחד ומגישים
התוצר טעים, מזין ובעיקר בריא מאוד.









נשים!!! לכו לבדוק את עצמכן
חודש בריאות השד ממש בימים אלו התור שלי בשבוע הבא. 






ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה