יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

יש טיסה במחלקה ראשונה ויש מחלקה ראשונה ברפואה - רוצה לטוס שקטה?





"שרק נהייה בריאים"!  כך אנו מאחלים לעצמנו וליקירינו בין לבין...

כולנו רוצים להיות בריאים ולהתמיד בשגרת חיים רגילה באין מפריע. הבקר כשהתעוררתי עם כאב מעצבן בכף היד, ידעתי להעריך עד כמה אני מחפשת את הבריאות שלי בחזרה. אלא שכאב כלשהו אינו שקול כנגד מחלות שפוקדות אותנו מסיבות כאלו ואחרות, כי אז משתבשים חיינו ללא הכיר. 

החודש (אוקטובר 2016 ) לרגל חודש המודעות של סרטן השד פורסם בציבור קמפיין שנועד להעלות את המודעות בקרב נשים בישראל ללכת ולהיבדק אצל כירורג שד כבר בגיל 30.

סרטן השד הוא הגידול הממאיר הנפוץ ביותר בקרב נשים. אחת מכל שבע נשים בישראל עלולה ללקות במחלה במהלך חייה, ומספר החולות אף גדל בשנים האחרונות. עם זאת, אם המחלה מתגלה בשלב מוקדם, סיכויי ההחלמה טובים עד 90% ואף יותר. גילוי מוקדם של המחלה מחייב ביצוע  בדיקות ממוגרפיה ואולטרסאונד שד.






כשהגעתי לגיל שצריך להתחיל (לעומת אפשר... ) הלכתי להיבדק. מידי שנתיים אני נבדקת בשלש בדיקות הכרחיות: ממוגרפיה, אולטרסאונד וכירורג שד. אני יודעת שיש נשים שדוחות, מתעצלות, חוששות או אינן מודעות מספיק לחובתן לבחור בגופן וללכת להיבדק. אבחון מוקדם מבחינתי הוא שרות מציל חיים.
השבוע נבדקתי במרכז בריאות השד במרכז הרפואי ברמת אביב - המחלקה הראשונה ברפואה. אני מודה על ההזדמנות שנפלה בחלקי להכיר את המרכז הרפואי רמת אביב רק בנסיבות של שגרת אבחון. בכל פרק הזמן ששהיתי במחלקה לבריאות השד קדמו את פני צוות נשים שהעניקו לי שרות מחבק, איכות מקצועית ומענה לכל שאלותיי (והן היו רבות....)

מתוך הכרות רבת שנים את עולמן של הנשים, אני יודעת לומר בוודאות שבנוסף לידע מקצועי ומכשור חדיש ועדכני, נשים צריכות מעל לכל אוזן קשבת וזמינות גבוהה למצוקותיהן. חששות טרם בדיקה או לאחריה, השלכות התוצאות ואולי גם הזדקקות לבדיקות נוספות כגון ביופסיה באווירה אינטימית ולא בתחושה של עוד נבדקת ביום עמוס בלקוחות.


במרכז לבריאות השד במרכז הרפואי רמת אביב המנוהל על ידי ד"ר גרובשטיין אהובה מומחית ברדיולוגיה ניתן לבצע כאמור את בדיקות הנדרשות. 
לדברי ד"ר גרובשטיין על כל אלף מקרים, מאבחנת הממוגרפיה בין 5-7 תופעות של סרטן חודרני, ובדיקת הסונר שד מוסיפה עוד 2-3 אבחנות נוספות.  אין ספק כי אבחון וגילוי מוקדם מעלה את סיכויי ההחלמה,  נתון המקבל חיזוק בממצאים המעידים על ירידה של 30% בתמותה בקרב הנמצאות במעקב ממוגרפיה/ US שד.



חברותי, נשים יקרות-
אם אתן מעדיפות לטוס במחלקה ראשונה סביר להניח שתבינו משמעותה של מחלקה ראשונה ברפואה כמו זו המוצעת לכן במרכז לבריאות השד במרכז הרפואי ברמת אביב שם תזכו לזמינות התורים, ומידיות הפיענוח, המשך ההפניה לUS או לביופסיה מיידית במידת הצורך והכל במסגרת במפגש אחד.

* להסדרים עם קופות החולים וחברות הביטוח הכנסו לכאן או צלצלו 03-6401222






ברודצקי 43 רמת אביב פסז א' קומה ראשונה מכון נור-מד -6401222




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה