יום שלישי, 25 באוקטובר 2016

עוף ממולא מנת סתיו מושלמת











בסופו של דבר זה קורה לכולנו. כייף לטוס, כייף לנפוש, לחפוש, לאכול אוכל חדש, לשבת שוב ושוב במסעדות כתיירים אבל להגיע גם לרגע ההוא ולחלום על שנאכל שוב את האוכל של אמא...


לבן שלי ובעלי זה קרה בחודש האחרון בויטנם. הם חלמו על עוף ממולא וקבלו אותו חם טעים ועסיסי הבקר כמה שעות אחרי שנחתו בנתב"ג.
בכל שקשור לעוף ממולא יש שיטות שונות. ניתן לנקות את כל עצמות העוף או לקנות אותו נטול עצמות אבל אני הייתי עצלנית והשארתי את העוף הטרי כמות שהוא. הכנתי את תערובת המילוי שיכולה להשתנות לפי טעמו של כל אחד ומלאתי את העוף. סגרתי בשני קיסמים תיבלתי שוב ושמתי מעט מאוד שמן על החזה כדי שיעניק טעם וצבע כהים. (גם דבש עושה זאת מצויןן אבל אצל המשפוחה שלי הוא לא בא בחשבון.







המרכיבים:
עוף שלם טרי, נקי
כוס וחצי אורז מבושל 
עשבי תיבול ותבלינים
בצל מטוגן משני בצלים


אופציות נוספות:
אגוזים, צנוברים,חמוציות, פטריות,בשר טחון מטוגן מעט, שבבי עוף שפוררתי מכנפיים שהתבשלו במרק (אני השתמשתי בהם)








ההכנה:
לערבב את כל מרכיבי המלית ולהוסיף תבלינים. 
למלא את העוף בנדיבות לסגור בקיסמים
להעביר לפיירקס עמוק
להוסיף תפוחי אדמה קטנים
מעט מאד שמן זית וציר מרק עוף טרי





















ריקי ברוך
בתאבון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה