יום חמישי, 31 במאי 2018

"הנוסחא לעיצוב"- ספר חדש מאת אדריכלית רחל ורשבסקי






לפני למעלה מ30 שנה כאשר בנינו את ביתנו בו אנו מתגוררים עד היום, תכנן אותו עבורינו אדריכל צעיר שזו היתה עבודתו הראשונה מחוץ למשרד האדריכלים שם התחיל את דרכו. בחלוף השנים הפך הצעיר לאדריכל מוביל בתחומו כשלזכותו מבנים ציבוריים ופרטיים, תחנות רכבת בתי כנסת והוא עומד בראש משרד אדריכלים מהמובילים בארץ. כשתמה עבודתו ונכנסנו הביתה לא ידעתי ממה להתחיל. ניסיתי להתמודד עם עיצוב הפנים בכוחות עצמי. לימים מי שהיתה אז רק בת 4 הפכה ילדתי למעצבת גרפית ומעצבת פנים וכל מה שלא ידעתי לעשות אז היא עושה עבורנו עם ידע ונסיון שלא עומד לרשותם של כל מי שמתכוון לשפץ את הבית או לעצב מחדש חלקים ממנו. 


השבוע כשהספר "הנוסחא לעיצוב" הגיע לידי שאלתי את עצמי למה לא היה לי עותק ממנו כבר לפני 30 שנה כשנדרשתי לעצב את פנים הבית החדש ולא ידעתי כיצד. עמדתי מול בית גדול וקירות לבנים עם רהוט של זוג צעיר ולא הבנתי לאיזה קוד טיפוסי אני שייכת? מהם הצעדים הראשונים שיש לנקוט? אילו עקרונות מנחים אני חייבת לשמר? איזה שיטת עיצוב תתאים לצרכים שלנו בהתחשב בעובדה שאת הבית מאכלסים גם ילדה בת 4 וילד בן שנה? מה לעשות בחללים הפתוחים? איך להפוך את חדר האמבטיה לספא מפנק ואילו פתרונות איחסון הכי מתאימים לנו בנתונים הקיימים?

אודה, אלתרתי והתוצאות היו בהתאם.










עיצוב מתחיל בהרגשה עמוקה של צורך בשינוי.
"אף אחד אינו דומה לאחר" כותבת ורשבסקי בספרה, "אז מדוע שהבתים שלנו יהיו דומים זה לזה?"
מסתבר שלתורתה של האדריכלית לכל אחד מאיתנו קוד אישי. זיהוי נכון של הקוד הזה הוא הצעד הכי חשוב בתהליך עיצוב בית. 

עיצוב משמעו ראיית התמונה השלמה, ואחרי שהבנתם מהו הקוד האישי שלכם ואיזה טיפוסים אתם, מזמינה אתכם ורשבסקי להתיידד עם עקרון שלושת היסודות: איזון, דיוק ופורופורציות, השיטה שתייחד ותבדיל את הבית/המשרד שלכם( ע 47)














מבנה הוא אוסף של קירות דוממים. דירה זעירה, משרד, בית צמוד קרקע, כל אלו יכולים להפוך לסביבה שתגרום לך להרגיש בבית. תכנון אדריכלי נכון מביא בחשבון את אופי הדיירים, טעמם, רצונות וצרכים וכמובן התקציב שלרשותם.

בספר "הנוסחה לעיצוב" מביאה בחשבון האדריכלית רחל ורשבסקי את כל הגורמים האלו והתוצאה מדריך מפורט ובהיר שילווה אתכם עד הגשמת החלום לשינוי.
בעזרת הספר תגלו את הקשר שבין שינוי אדריכלי לבן שינוי אמיתי בחיים עצמם. המפתח לחיים טובים כמו גם המפתח לבית, נמצא לגמרי ברשותכם.









אם גם אתם בדרך לאותו שינוי, הספר הנוסחה עיצוב הוא הפתרון הנכון שיעניק לכם את כל התשובות משלב החלום על שינוי-עד שלב החיים בחלום שהתגשם.






*קרדיט תצלומים: בלוג אדריכלית רחל ורשבסקי

הנוסחא לעיצוב מאת אדריכלית רחל ורשבסקי
הוצאת מדיה 10 לרכישה באתר הכנסו לכאן 








ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה