יום שישי, 11 במאי 2018

שעועית ירוקה טריה בעשבי תיבול, שמן זית ופתיתי פיראוס.








רבים אוהבים לאכול בקיץ אבטיח עם גבינה בולגרית. אצלנו הגיע הנוהג מבית אבא בתורכיה.
גדלתי על שילובים מיוחדים של גבינות ומנות שאמא למדה אז מסבתא. בכל פעם שאני מכינה אחד המתכונים האלו מציף אותי גל של געגוע מתוק לרגעים בהם הייתי יושבת עם סבתא בשעות אחר הצהריים על הדשא והיא מגישה לי היישר אל הפה, בתוספת מילות חיבה בספניולית, ביסים קטנים של ענבים עם גבינה בולגרית. 



אני מרבה לאחד ירקות מאודים עם גבינות מלוחות "חמד" או "בולגרית". השילוב של חם וקר הופך את המנה לנהדרת במיוחד. השבוע קניתי שעועית ירוקה טריה, 
מה שלא תמיד בהישג ידי וכמובן אין להשוות את הבדלי הטעם והתוצאה לעומת המוצר הקפוא. 

שעועית טריה בשמן זית ועגבניות טריות הם מרקחת מצויינת בעיקר כשמגישים אותה חמה ומפזרים עליה פתיתי בולגרית. 










לקראת חג השבועות אני מציעה לכם שתי אופציות שאוהבים אצלנו מאוד. האחת כפי שציינתי היא שעועית ירוקה מבושלת על מים, שמן זית מלח, מעט פלפל גרוס, עגבניות טריות וגבינת פיראוס. אופציה חליפית חמותי היתה נוהגת להגיש את השעועית הירוקה גם עם יוגורט והרבה פטרוזילה.




 



המרכיבים
קילו שעועית ירוקה טריה, קלופה.
3 עגבניות טריות רכות
שמו זית, מלח, פלפל שחור גרוס
2 שיני שום כתוש.
תערובת עשבי תיבול במטחנה (כל סוג שאתם אוהבים) 

להגשה
"פתיתי בולגרית" של תנובה
פטרוזיליה שטופה לא קצוצה.


ההכנה
שוטפים, קולפים ומסננים את השעועית 
מכניסים לסיר רחב ומבשלים עד ריכוך חלקי
מוסיפים מעל פרוסות עגבניות טריות שמן זית, מלח פלפל ושום ומקפיצים את הסיר במידי פעם.
ממשיכים לבשל עד שהירקות רכים, אך לא רכים מידי.
בוזקים עשבי תיבול במטחנה ומפזרים מעל "פתיתי בולגרית".
השילוב חם קר הופך את המנה למעדן. יצא לי מושלם. 










אפשרות למנה נוספת
מרכיבים:
סלסלת פטריות
2 שיני שום טרי כתוש 
קוביות מבצל בינוני
קוביות מקישוא בינוני
חבילת "פתיתי בולגרית" של תנובה


ההכנה:
לאדות יחד את פרוסות הפטריות, קוביות  בצל, השום הכתוש
אחרי מספר דקותמוסיפים את קוביות הקשוא . 
מאדים את הכל יחד עד ריכוך הירקות
מגישים חם "פתיתי בולגרית"  








אחרי שתנסו תבינו על מה אני מדברת...
חג שמח










ריקי ברוך






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה