יום שישי, 1 ביוני 2018

קציצות פרסה-כרשה כל השלבים.






בשבת שעברה חזרתי מהמושב עם כמות מסחרית של פרסה. אבא קטף ניקה וארז למקרר את כל מה שצמח. אמא לא עמדה בקצב התנובה שלהם וככל שהם "מזדקנים באדמה" הם טעימים פחות. 
החברה שלי בקשו את הקציצות המוכרות והאהובות ואני שמחתי להכין אותן לארוחת השבת המשותפת. בעלי שאכל ישר מהמחבת ביקש שלא אגלה להם כמה נפלא וטעים זה היה....











המרכיבים
5-6 מקלות פרסה נקיות מאודות וללא נוזלים
2 שיני שום חתוכות קטן

3 ביצים
3-4 פרוסות לחם שהושרו ונסחטו
חצי קילו בשר טחון טרי
פירה משני תפוחי אדמה בינוניים מבושלים ורכים מאוד
תבלנים: פלפל גרוס, כף אבקת מרק או מלח, פפריקה מתוקה, כפית שום כתוש
לטגון: קמח, שמן 













סיר האידוי-steamer



ההכנה
מנקים את הפרסה וחותכים לטבעות מאדים בסיר רחב עם מים עד ריכוך.
אני השתמשתי בסיר האידוי הסטימר החדש שלי שעשה עבודה מצויינת. הוא ניקז את כל הנוזלים ולא נותר לי מה לסחוט.
משרים את פרוסות הלחם וסוחטים היטיב
בקערה נפרדת מכינים את הבשר עם כל המרכיבים והתבלינים.
מחברים את הבשר והפרסה ומאחדים עם שאר המרכיבים לשים בשתי ידיים היטב ומכניסים למקרר לחצי שעה.

יוצרים קציצות, מקמחים כלל קציצה ומנקים משאריות הקמח. מטגנים במחבת רחבה ומגישים עם לימון.
אמא נוהגת לבשל אותן ברוטב לימון עם המון שום ולהגיש. זה מעדן שאהוב על כל בני הבית. 
הילדים שלי מעדיפים אותם כך ללא הרוטב.
בתאבון.











והיו גם קציצות אפויות























ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה