יום רביעי, 6 ביוני 2018

תקווה לעידן חדש עבור עם ישראל- הספר שיפגיש אתכם עם נקודות מבט חדשות









זה היה מסקרן ומאתגר בו זמנית להתמודד עם פרקי הספר "תקווה לעידן חדש עבור עם ישראל" שכתב יעקב יופה. המפגש שלי עם גישה אחרת כלפי ספר הספרים, החיבור בין תרבות מצרים ובני ישראל לתרבות אחת, הניסיון להפוך את שבעת ימי הבריאה למפתח להבנת האדם, הזיקה בין ההלכה היהודית והתפתחות הידע האנושי, הכוח היצירתי לו זוכה האדם בזכות הקסם-המערכת האנרגטית הקיימת הגוף, מים ושמים, המפתח להבנת תפקידו של האדם בטבע בהסתמך על היום השלישי לבריאה, מקומן הטבעי של הנשים בניהול- ("תקוותי היא שנשים ינהלו מדינות, כי לכך את מיועדות מטבען" עמ' 216) ומערכת האנרגיה האנושית. כל אלו מוצגים במאמרים מעוררי מחשבה, דילמות ולא פחות התנגדות למסקנות שמציג בהם
הסופר יעקב יופה.











יעקב יופה, מהנדס אלקטרוניקה בהשכלתו, נולד בסנט פטרסבורג, ברית המועצות לשעבר. 
במשך שתים־עשרה שנה היה מסורב עלייה בהוראת הקג"ב, ובסופו של דבר עלה לישראל בשנת 1988 בשנים אלה התחיל בלימודי עברית, למד והתעמק בטקסטים מתחומים שונים. כתב בשעות הפנאי יותר משבעים מאמרים העוסקים בחקירת תרבות מצרים, אתיקה וישראל, מבנה האדם, ומבנה חברה האנושית, שעדיין לא פורסם.


יעקב יופה הגיע למסקנה שהעם היהודי הוא מרכז העולם מבחינות רבות, וכדי להציג את השקפתו זו רתם את השכלתו הרחבה לכתיבת ספר. 
הכתיבה נמשכה זמן רב, וכעת מגיש לנו יעקב את ספרו המרתק תקווה לעידן חדש עבור עם ישראל.


"כתוצאה מהתפתחות טכנולוגית עילית (הייטק) ותגליות מדעיות מתקדמות אפשר להוכיח בקלות מבחינה מדעית שהתורה היא ספר מדעי 
שהתפתח בתחילת הציביליזציה האנושית, עבר ליהודים דרך מצרים, ואין לו שו קשר לאמונה." עמ' 44. 

הספר מעמיד בפני הקורא אתגר מחשבתי ורעיוני עצום. הקורא מוזמן למסע בשדה המאוחד של כימיה, *קיברנטיקה, אקולוגיה, היסטוריה וסוציולוגיה. בתום המסע ימצא הקורא את אופקיו מתרחבים, הידע העומד לרשותו מתעצם, וברשותו כלים לביקורת המחשבה המקובלת.


זהו מסע בזמן (ומהו, באמת, הזמן?), החל משחר הציביליזציה האנושית אי שם בנבכי הקוסמוס לפני מיליארדי שנים, ועד ימינו. זוהי הצעה לשינוי בחברה הישראלית. הצעה למהפכה מחשבתית שמולידה מהפכה חברתית ומובילה את עם ישראל לעידן חדש ומתקדם. הצעה אשר, אם נמלא לפחות חלק ממנה, נשמור טוב יותר על כדור הארץ וניתן סיכוי טוב יותר לדורות הבאים. הצעה למהפכה מחשבתית שמולידה מהפכה חברתית ומובילה את עם ישראל לעידן חדש ומתקדם.


*קיברנטיקה הוא תחום במתמטיקה שימושית העוסק בחקר תהליכי התקשורת והיחסים בין בני אדם, אורגניזם אחרים, ארגונים ומכונות, בעיקר באמצעות מחשב.










תקווה לעידן חדש עבור עם ישראל מאת יעקב יופה
הוצאת מדיה 10 

לרכישה ישירה באתר ההוצאה הכנסו לכאן



ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה