יום שלישי, 18 במאי 2021

יוצרת חיים מאבק, בימים ההם בזמן הזה, כוכבים: הגיע הזמן לזהור, דרך הניגודים בפשט המקרא, פרשת דרכים ומענטש – תהיה בן אדם




יוצרת חיים מאבק מאת סנדרה ברקוביץ
ספר חדש הרואה אור בימים אלו מביא את סיפורה האישי של הכותבת ברומן אמיץ, נוגע ומרגש בשם "יוצרת חיים מאבק" מאת סנדרה ברקוביץ. בשטף, בבהירות, דרך עיני הילדה, אחר כך הנערה ולימים האדם שהפכה להיות, מגוללת אלכסנדרה את סיפור חייה, החל בילדותה באוקראינה בשנות השבעים שבה חוותה נטישת אב וחיים לצד אם לא מתפקדת, דרך עלייתה ארצה וקשיי ההתאקלמות בה, הַמשך במעשי האונס וההטרדה המינית שעברה וכלה בהצלחתה ליצור חיים טובים יותר ובהגשמת ייעודה כאשת חינוך על אף כל זאת.
דומה כי רשמיו של הספר יהדהדו בכם זמן רב לאחר סיום קריאתו.



"לעולם! אבל לעולם!!! לא להיכנע ולא להיתקע על האבחנה שאומרת שאי אפשר. אני אחליט מה אפשר ומה לא. ואני אחליט להצליח, וגם אצליח. גם אם זה יהיה כרוך במאמץ... ואם אכשל, זה יהיה כישלון זמני. כי בשורה התחתונה – אני אצליח!" (מתוך הספר).

סנדרה ברקוביץ מספרת: "כשקשה לא תמיד קל לראות בהיר; לפעמים קל יותר לראות את החיים שלנו דרך חייהם של אחרים. מה שבטוח מבחינתי הוא שתמיד יש אפשרות אחרת גם אם היא עדיין לא נגלית לעין גם אם ממש נראה שאין אפשרות כזאת. אני יודעת, ולא כי ניחנתי בכוחות-על (למרות שכך חשבתי כשהייתי קטנה, אבל הפסיכולוגית אמרה שרוב הילדים הנטושים והאומללים חושבים כך כדי להתגבר על קשייהם). אני יודעת כי הייתי שם, ועכשיו אני במקום אחר. את מה שחוויתי אי אפשר למחוק, אבל לימדתי את עצמי לחיות לצד זה, לא לפי זה. יצרתי חיים אחרים, חיים על הקרקע; לא חיים תלושים ומעורפלים. אני עובדת ולומדת, אני אימא ובת זוג, ואני כותבת כי חשוב לי לומר לכל מי שנמצא בשפל המדרגה שיש אפשרות אחרת. תראו אותי".

"יוצרת חיים מאבק" מאת סנדרה/אלכסנדרה ברקוביץ. הוצאת "ספרי ניב", 111 עמודים. מחיר לצרכן 79 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



בימים ההם בזמן הזה מאת יפה גואטה

יש משהו בקבצי הסיפורים שתמיד שומר לי על גחלת הקריאה. הסיפורים הקצרים שמביאים אותי לשיא העלעלה בפרק זמן תמיד מסקרנים אותי להמשיך לקרא כדי לדעת מה "מסתתר בסיפור הבא. 
"בימים ההם בזמן הזה" מאת יפה גואטה בהוצאת "ספרי ניב", הוא קובץ סיפורים מקסים, נוגע ומרגש.

בחלקו הראשון של הספר יפה חוזרת לאיראן ממנה עלתה לארץ בגיל שבע. בסיפוריה היא מנסה להציג צדדים נוספים של התרבות העשירה שהייתה להם באיראן.


סיפורה של כלה שנסחרת כמו אבטיח בבזאר פרסי ומובלת לחופה סוערת עם סוחר פחמים מוצג בסיפור "החתונה של אשרת". "צילום משפחתי" מספר את סיפורה של משפחה שמגיעה לצלמנייה כדי לנצור רגע קטן של אושר בשחור-לבן, בסיפור "בדרך לאספהאן" סיפורה של אם חסרת כול שנאלצת להשאיר את בתה הקטנה מאחור ועולה על אוטובוס לאספהאן למסע מייאש בין סמטאות אפופות עשן נרגילות וריח מתקתק של אופיום.


"את אבן גבירול משפצים זה שישה חודשים, קטעים-קטעים חוסמים את הדרך, משפצים וממשיכים, והתחנות עקב כאן משנות כיוון מקום - היום דידיתי מרחק מה כדי להגיע לתחנה, גשם דק ירד ואיש לא עמד בתחנה. במרחק מה מהתחנה עומדים שני ספסלים, וריחות  של פיצה עולים מהמאפיה שעומדת מאחוריהם." (מתוך "תינוק זר" עמוד 113 בספר)

בחלק השני של הספר מבוססים חלק מהסיפורים על מקרים ששמעה בתוך כדי נסיעה באוטובוס מחולון לתל אביב, כמו הסיפור "תורידו אותי ברבנות" בו בחורה מספרת למי שהיה בצד השני של הקו על זוגית שהולכת להתפרק, בזמן שהיא בונה זוגיות חדשה.

יפה גואטה מתגוררת בחולון, עובדת כסייעת לילדים בעלי צרכים מיוחדים. היא עלתה מאיראן בגיל שבע, ומאז היא אוצרת בליבה ובמגירותיה מראות, צלילים וריחות מארץ רחוקה. בגיל 70, כשהיא כבר סבתא לשישה, מעיזה יפה לספרם בספר הביכורים שלה "בימים ההם בזמן הזה". בעזרתו היא חוזרת לאנשים קשיי היום ולחוויות המטלטלות שנצרבו בתודעתה בישראל ובילדותה באיראן.

"בימים ההם בזמן הזה" מאת יפה גואטה. הוצאת "ספרי ניב", 157 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.   
***

 


כוכבים: הגיע הזמן לזהור מאת משה חי ריבקוב

״דווקא מתוך חשכת הלילה מתגלים להם הכוכבים״
"כוכבים: הגיע הזמן לזהור" מאת משה חי ריבקוב בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר עיון והדרכה מרתק שמכיל מאמרים מגוונים בהם מידע, עצות ותרגילים בעלי ערך רב. המאמרים עוסקים בלמידה מעשית, בהעצמה אישית, באהבה עצמית ובאמונה. כל מאמר הוא מאמר בפני עצמו בלי חלוקה לפרקים ולנושאים.

בספר גם סיפורים מיוחדים שנכתבו כדי לעורר אותנו לחשוב על תכלית החיים שלנו, על מציאת הייעוד בחיים, על שיקום או בניית הביטחון העצמי, על מיצוי הפוטנציאל והגשמת החלומות ואחרים. המחבר ממחיש לקורא בעזרת דוגמאות וסיפורים כיצד אפשר לשנות את תפיסת המציאות וההסתכלות עליה ולהפוך את החיים עצמם ליותר טובים על ידי שינוי האופן בו אנו רואים אותם. זוהי קריאה לשינוי בחשיבה שבעקבותיו שינוי בחיים.




אפשר למצוא בספר סיפורים מרתקים בעלי מוסר השכל, סיפורים בהם חושף המחבר אירועים מחייו, תובנות שאסף לאורך הדרך, תרגילים מעשיים מעולם האימון האישי, חשיבה חיובית, NLP ופסיכולוגיה יהודית. תוכנו של הספר הוא פרקטי ומעשי.
לאחר הקריאה בספר יוכל הקורא למצוא את הדרך המיוחדת שלו למצות את הפוטנציאל שלו כפי שרק הוא יכול כדי להפוך לכוכב אמיתי שמגשים את חלומותיו בשמחה ובהצלחה רבה.

גב הספר: "חושך מוחלט. אין אפילו קרן אור אחת. חרדות, פחדים, ביטחון עצמי ירוד, ביישנות יתר, עצבות וחוסר אמונה, כל אלו היו בעבר מנת חלקי. הייתי שם, ואפשר לצאת מזה. פעם, לפני שנים, לא אהבתי את מי שאני. הרגשתי לעיתים קרובות שמשהו לא בסדר איתי, ורגשות של נחיתות ועצב היו מבקרים אצלי לעיתים תכופות. אם להודות על האמת, בתקופה ההיא לא האמנתי בכלל שאוכל להשתנות בצורה כה קיצונית, כה מטאורית. חשבתי שאשאר מסכן לנצח, אבל אז בורא עולם הכניס לחיי את האדם הנכון אשר לימד אותי כמה עוצמה וכוח יש לכל אחד ואחת מאיתנו. למדתי, הפנמתי ויישמתי. השינוי המהפכני והמבורך התחיל להופיע בחיי".

משה חי ריבקוב הוא מאמן לפיתוח ביטחון עצמי, אהבה עצמית וקבלה עצמית, מטפל רגשי במגוון תחומים, בוגר קורס בשיטת ה-NLP. לדבריו: "בכוחם של המאמרים מלאי החכמה והכנות האלה להפיח תקווה ומוטיבציה בכל אחד ואחת בכל מצב בחיים ולהוביל אותם להצלחה המיוחלת".

הרב יגאל כהן כותב בהמלצה לספר: "מצאתי בו דברים נפלאים שיכולים לעזור ולהועיל לאחינו בית ישראל, זוהי מצווה גדולה לסייע בידו להפיץ את הספר בכל עם ישראל".

"כוכבים: הגיע הזמן לזהור" מאת משה חי ריבקוב. הוצאת "ספרי ניב", 306 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה
אתר המחבר: לפרטים והזמנות: 0587452400/1 
או באמצעות באימייל: Moshehair8@gmail.com
***



דרך הניגודים בפשט המקרא מאת מאיר חרמון

"דרך הניגודים בפשט המקרא" מאת מאיר חרמון בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר עיון מרתק ומעניין. כלי העיון השיטתי המוצג בספר מאפשר מבט מפתיע ומחַדֵש במקרא. הספר פורש את הקווים המנחים של הגישה ומדגים את פוריות העיון והחידוש שבו בפרשיות מקראיות מוכרות.


מה מחדֵש לנו העורב של סיפור המבול? ומה הקו המקשר לשורה הארוכה של המצבים הבנאליים, אותם מציב המקרא בפנינו: אפרוריות הענן, כנף הבגד השולית, ימי השגרה הרגילים? - מול כל אלה מוצבים-שלובים גם ניגודם, כאתגר להתפתחות.


זהו החידוש, עליו עומד הספר. הצבת הניגודים המקראית שונה במהותה מהניגודים הסימטריים-מילוניים-לוגיים המורגלים בחשיבתנו. במקרא, באופן שיטתי וגורף – מתוך מתח הניגודים משורטט תהליך, נבנית תנועה של התפתחות, כאתגר.

העורב מהווה הקדמה ליונה; לתוך הענן - ניתנת הקשת; לכנף הבגד נקשר פתיל תכלת; על רקע מלאכת ימי השבוע השגרתיים יש ייחוד ליום השביעי; גם 'שבת הארץ', השמיטה, מקבלת ערך מוסף עבור האדם - מתוך שש שנות העבודה המקדימות אותה.
מתח הניגודים הוא אבן פינה, מסד, להעברת המסר המקראי ולקליטתו.
אולי זו הסיבה שהמלח הטקסי ניצב גם היום על שולחננו, המלח הוא אב-טיפוס של הכלת ניגודים: הוא קשור למלחה, לחורבן, ובה בעת משמש כלי להפקת ריח ניחוח. המלח מזכיר לנו כל העת כי הכיוון, המגמה – תלויים בנו.

המקרא, באמצעות הניגודים שהוא מציב, יוצק תודעה ואתגר של התפתחות.
מסתבר כי המקרא מציב שאלה קיומית מרכזית: כיצד מתמודדים, בפועל, עם מתח הניגודים שבקיום? קריאה מדוקדקת בפשט הכתוב מציעה לנו מבט רענן. לא רק כתובנות רעיוניות, אלא אף התיחסות קונקרטית למצב המחלוקת בעולם. אין ספק, הספר מעורר למחשבה.


"גם במצב של חשכה בעולמו האישי, החברתי או העולמי – על האדם להשתדל להכניס אור וצבע. זו קריאה פשוטה בכתוב, אחרי הסרת מכשול ההבנה כאילו הענן קשור לגשם. זהו חלקו של האדם בקיום הברית". (מתוך העיון בזוג הניגודים 'ענן' ו'קשת', שהוא ה'אות' לברית שנכרתה עם האנושות אחרי המבול.(

"מכנף הבגד ועד להצבת אתגר היעד – פסגת הקדושה )"וִהְיִיתֶם קְדֹשִׁים", במדבר טו, 30 (. פרשת ציצית מציעה לאדם להציב לנגד עיני רוחו, באופן מוחשי, תהליך בין ניגודים – כהשראה, להעלות את הפרטים, אף השוליים, של חייו אל המישור הנעלה ביותר שביכולתו".

"כסיפור מיתי על תהליך הבריאה די היה בציון החידושים של היות האור ושל היווצרות היבשה. ההרחבה בעניין ההבדלות והאיחודים יוצקת מסר בעבור מאכלסי העולם המתהווה: שאלת ההפרדה בין הניגודים ואתגר איחודם מחדש הם מהשאלות המרכזיות העומדות על הפרק מאז – ולעולם".

"וְלֹא תַשְׁבִּית מֶלַח בְּרִית אֱלֹהֶיךָ" (ויקרא ב, 13) - "המלח, מכיל הניגודים, הוא התנאי ההכרחי והתמידי ליצירת ריח ניחוח, אף בהעלאת הקטורת. מצב ההפרדה של היום השני מפנה את האתגר לאדם: הוסף מלח-רוח; אל תתרשל ואל תפסיק; בלעדי פעולתך החיובית, המאחדת מחדש – החיים יוחטאו; יחסר אוויר נקי, מבושם. אתם אחראיים על כך".

"תפנית היום השישי – המן אותו יש להכין לשבת – מכניסה מימד חדש למערך השבוע השלם. ברור כי ההתכוננות מחברת את ימי המעשה אל היום השביעי, אך בו-זמנית נוצר גם תהליך הפוך, ושני החלקים של המכלול: ימי המעשה ויום השביתה – מזינים זה את זה מבחינה מעשית וערכית".

"החלת ספירת שבע השבתות גם על ההכנה לברית סיני אינה בגדר רעיון מעניין גרידא ואינה באה לבנות טיעון חדשני. העיסוק בנושא בכללותו, הוא שהבליט את חסרונה של חוליה זו, המתבקשת כנדבך במערך השלם: תחילתו ביסוד השבת, והוא מוביל עד הפִסגה של שנת היובל".

מאיר חרמון הוא מוסמך האוניברסיטה העברית במחשבת ישראל ובמדע הדתות. למד גם בהרווארד. תוך מסע חייו השתתף כחייל בנח"ל המוצנח בקרבות יום הכיפורים. היה שליח חינוכי מטעם הסוכנות היהודית בניו זילנד. מרצה לקהל הרחב בנושאי תרבות ומחשבת ישראל ומנחה חוגי תנ"ך. עוסק גם בנגרות ובמלאכת כפיים. חי בירושלים. מחבר הספר "סמלים בתנ"ך: עיון בתנ"ך בדרך הסמל" (2012).

"דרך הניגודים בפשט המקרא" מאת מאיר חרמון. הוצאת "ספרי ניב", 327 עמודים. כולל אינדקס. מחיר לצרכן 100 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה
***



מענטש – תהיה בן אדם מאת ברוך אקסלרוד

דומה כי לא מעט מהסלנג הישראלי מקורו ביידיש. מילים וביטויים שחדרו לשפה העברית כבר לפני עשורים, נוכחנו שהם כאן כדי להישאר. אחד מהם הוא הביטוי - מענטש. מענטש הוא אדם טוב, ערכי, שמתנהג בהתחשבות, בכבוד וביושר עם אחרים שעושה זאת מהאמונה שכך צריך ונכון להתנהג.
רבים מפרסמים ספרי מתכונים: מתכונים לעוגות, לתבשילים למנות ראשונות ואחרונות. מתכון לקניית רכב ומתכון לקניית דירה, מתכון לבחירת בן זוג ומתכון לקבלת משכנתה או להלוואה זולה. רק מתכון לחיים עוד לא נמצא.

ברוך אקסלרוד בספרו "מענטש – תהיה בן אדם", מנסה לכתוב מתכון להתנהגות בני אדם, מתכון להיות האדם "מענטש". הוא מנסה לבחון מה הם המרכיבים הבסיסיים שמרכיבים אותנו כבני אדם, איך בני אדם בונים חברה בריאה ואיך מתקרבים לאותה מטרה שהיא משאת נפשו של כל אחד מאתנו – מניעת סבל וכאב בראש וראשונה לנו, ולאחר מכן גם לזולתנו. לצד כל המרכיבים שיעשו אותנו יותר טובים, מה הם הדברים ש"מענטש" אף פעם לא יעשה?


אז מה הם באמת המרכיבים החשובים ביותר שעושים אותנו מענטש – בני אדם? אמון – תן אמון באחר, במערכת החברתית שסובבת אותך, ותזכה לאמון בחזרה; דרך ארץ – דבר אל חברך כפי שהיית רוצה שידבר אליך; התייחס אליו כפי שתרצה שיתייחס אליך ואף פעם אל תלבין את פניו ברבים. במקרה של עימות בלתי נמנע השתדל להיות בעמדה של שאילת שאלות במקום בעמדת הטחת האשמות ועלבונות באופן ישיר. במקום להטיח בפני השומע "אתה ממש לא בסדר", נסה כך: "האם אתה חושב שהתנהגותך במקרה הזה היא בסדר?"; הגינות - היצמד לכלל של הלל הזקן - אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך או בלשון חיובית, עשה לחברך מה שהיית רוצה שיעשה לך; אמפתיה - גלה אמפתיה לזולת, לילד, לבן הזוג. נסה להעמיד את עצמך במקומם ואף פעם אל תתעלם מרגשותיהם; אחריות - קבל אחריות על מעשיך. בדוק קודם כול מה לא בסדר אצלך, ורק אחר כך חפש את האשמה באחרים; בקשת סליחה - טעית? התנצל ובקש סליחה, ואם אפשר חפש דרך לפצות את הנפגע. אם אתם רוצים להיות לא רק בני אדם, אלא גם מצליחים, הוסיפו לזה את תכונת הסקרנות והחריצות.

ד"ר ברוך אקסלרוד נולד וגדל בישראל. הוא בוגר לימודי מתמטיקה ופיזיקה, מוסמך למדעי הנדסה ובעל תואר שלישי במדעי המחשב, כולם מאוניברסיטת תל-אביב. ברוך הוא יזם טכנולוגי שהקים כמה חברות בתחום המחשבים וחי כ-14 שנה בארצות הברית. הוא מוצא את מחייתו בכתיבת אלגוריתם לתוכניות מחשב, אבל אהבתו האמיתית היא קריאה ולימוד של מגוון רחב מאוד של נושאים. "מענטש – תהיה בן אדם" הוא ספרו השני. ספרו הראשון, "מה שאבי לא הספיק ללמדני ואני לא רוצה לחסוך מילדיי", יצא לאור ב-2012.

ד"ר ברוך אקסלרוד מספר: "הספר נכתב מתוך תסכול עמוק (על סף ייאוש) מהנעשה במדינת ישראל בשנים האחרונות. הרדיפה האובססיבית אחר האינטרס האישי, הכסף, הכבוד, הכוחנות והנרקיסזם שהתפשטו כאש בשדה קוצים בכל חלקי החברה הישראלית הובילה לאובדן ערכים, אובדן היושר האישי, פולחן אישיות של המנהיגים, התרפסות ואובדן עמוד שדרה של כל המשרתים אותם. המושגים נבחר ציבור או חבר כנסת איבדו את כל הכבוד וההילה שהיו כרוכים בהם, והפכו לשם נרדף לרודף כסף ושררה, חסר יושר שדואג לסביבתו הקרובה ולא לציבור ששלח אותו. האכזבה והייאוש מהמצב גרמו לי לחפש דמות מופת, אפילו אם היא תיאורטית בשלב הראשון, אליה אוכל אוכל להיצמד, לנסות לחקות אותה ולחנך לאורה את ילדיי ונכדיי".

"הספר נכתב גם בהשראת ספר שירים של אבי שנכתב בתקופת השואה במהלך שהייתו במחנה הריכוז דכאו ליד מינכן. את הספר ערכנו אחותי ואני במלאת 50 שנה למותו. ההתעסקות בעריכת הספר וקריאה חוזרת של שיריו הבהירו לי עד כמה יכולים אנשים להיות אחרת. ממעמקי האופל והחושך של מחנה הריכוז הצליח אבי לראות את האור והתקווה, לכתוב על כאב וסבל, אבל גם על ניצחון וישועה, לא לוותר על הנקמה, אבל לא לשכוח את הבניה והיצירה שמצפים לשורדים עם סיום המלחמה. בסיום המלחמה עלה אבי לארץ הקים כאן משפחה שנייה, לאחר שאיבד אישה ובת בשואה, וגידל כאן את ילדיו באהבה ובאופטימיות".

ברוך מספר שבמהלך טיול לווייטנאם ולקמבודיה התוודע לתופעת העיוורון שמכה קשה בחלקים נרחבים של החברה בקמבודיה. "לאחר הטיול ארגנתי צוות רפואי שנסע איתי לקמבודיה ובדק עשרות צעירים עיוורים כדי להביאם לניתוח עיניים לישראל. במהלך הבדיקות נמצאה ילדה קטנה בת 4 מכפר נידח בצפון המדינה שאיבדה את אחת מעיניה כתוצאה מסרטן בראשה, ועמדה לאבד גם את עינה השנייה. הבאתי את הילדה לישראל, דאגתי לביצוע הניתוח בבית החולים תל השומר ולשיקומה לאחר מכן והצלחתי (יחד עם הרופאים המנתחים) להציל את עינה השנייה. הרגשתי ואני עדין מרגיש שאני נוגע, ולו במעט, בשולי אדרתו של אבי".

עשרת הדיברות של ד"ר ברוך אקסלרוד להורים: אהבה ואמפתיה – אין יותר מדיי מזה, אף פעם אל תחסוך בזה; האמן בילדיך ופתח בהם כישרון, אמון ודרך ארץ; שבח אותם על מאמציהם ולא על כישרונם המולד; הפחת את הלחץ בביתך, מעצמך, מבת הזוג או מבן הזוג שלך ומילדיך; שמש דוגמה אישית בדיבור ובהתנהגות – ילדיך צופים בך כל הזמן ומעתיקים; למד אותם לפתח יחסים חברתיים; חנך אותם לעצמאות ולקבלת אחריות; פַּתֵח אצלם את תכונת הסקרנות, את הרצון ללמוד ולהבין; למד אותם להיות עירניים לביטחונם האישי והבריאותי; גדל אותם להיות חרוצים.

"מענטש – תהיה בן אדם" מאת ברוך אקסלרוד. הוצאת ספרי ניב, 92 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג  בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.***



פרשת דרכים מאת אריאל וייס
בשבת שחלפה (ד' סיון תשפ"א ) נקראה "פרשת במדבר". הפרשה הפותחת את החומש הרביעי, עוסקת במפקד שבו סופרים את עם ישראל, ובתוכו את הלוויים ואת הבכורות.
אחרי שבני ישראל נמצאים בשנה השנייה למסעותיהם במדבר, הגיע הזמן לערוך מִפְקָד. ה' מְצַווה את משה לִמְנוֹת את כל הגברים מגיל עשרים ומעלה (לא כולל את בני שבט לוי). משה, אהרון והנשיאים של כל שבט ושבט יוצאים למשימה, והעם מִתְפַּקֵד לפי שבטים. הפרשה מספרת לנו שחניית השבטים הייתה לפי סדר קבוע מראש, לכל שבט היה מקום משלו. למשל, יהודה נמצא בצד מזרח, ואתו השבטים יששכר וזבולון. ראובן, שמעון וגד בצד דרום, וכן הלאה.
ללוויים שהם עובדי המשכן, נערך מִפְקָד נפרד. בפרשה מתואר התפקיד המיוחד של כל משפחה משבט לוי, בנשיאת המשכן, בפירוקו ובבנייתו מחדש.





פרשת השבוע, טקסט מחמשת חומשי התורה, נקראת מדי שבת בבית הכנסת זה כ- 2,000 שנה כמעט ללא שינוי. השפעת התורה על העם היהודי עצומה, אך גם השפעתה על שאר העולם גדולה ביותר. למעשה, חמשת חומשי התורה הם הטקסט המשפיע ביותר בעולם כולו.

גם אני שמעולם לא הסתקרנתי לעיין לעומק בפרשת השבוע מצאתי עניין רב בספרו המרתק של אריאל וייס, "פרשת דרכים". בספר תמצת וייס כל פרשת שבוע לכמה מילים והפיק מכל אחת פרשה לחיים - מסר לחיים טובים ונכונים יותר בתחומי המנהיגות, עולם הערכים, חינוך עצמי וחינוך הילדים.

"פרשת דרכים" נכתב במשך כחמש שנים בצורה של הודעות ואטסאפ לחבריו לעבודה בחדר המורים, לחבריו בצבא ובמילואים ולעוד אנשים רבים. הספר מלווה את אריאל בכל שלל עיסוקיו, ולכן ניתן למצוא בו פוסטים שנכתבו בצפון איטליה או ברומניה במסגרת הדרכת טיולים בחו"ל או לחלופין פוסטים מקלקיליה שנכתבו במסגרת שירות מילואים.

"פרשת דרכים" מתאים לכולם. לדתיים וחילונים, יהודים ושאינם יהודים - ובקיצור, לכל מי שרוצה להחכים, ליהנות ולשפר את חייו בעזרת הטקסט המכונן העולמי. מובטחת לכם הנאה מרובה מקריאת הספר, אך בעיקר מובטח לכם כי תפיקו ממנו תובנות רבות לחיים טובים.

אריאל וייס, איש חינוך, סא"ל במילואים, מדריך טיולים בארץ ובחו"ל, משלב בהדרכותיו את התובנות והרעיונות מפרשות השבוע.
"פרשת דרכים" מאת אריאל וייס. הוצאת "ספרי ניב", 261 עמודים. מחיר לצרכן 75 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



















ריקי ברוך  








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה