יום שלישי, 4 במאי 2021

זנזיבר, קמה והולכת, פנימה החוצה, כי בנו בחרת וחיים כותבים שירים - ספרי פרוזה ושירים בהמלצה





זנזיבר מאת שימי בראון

"[...] מסע הבחירות התחיל תוך טירוף מערכות. אף אחד לא באמת רצה בו, הוא כמו צנח מהשמיים כגזרת גורל תמוהה. מעל פני הקרקע הייתה תחושה שהקואליציה איתנה וראש הממשלה זכה לשלווה פוליטית. אומנם, הקואליציה התנהלה תוך דילוגים בין מהמורות, אך אלה לא נועדו לחולל מהומות. כטיבן של קואליציות, היו עליות, היו מורדות, מאבקים פוליטיים חשובים יותר וחשובים פחות, אבל את הקואליציה ניהל ראש הממשלה, אבינועם מנור. לא היה צפוי שהקואליציה תתפרק לגורמים, לחלקיקי חלקיקים. אלא שמשהו השתבש" (מתוך הספר)

הציטוט הזה נשמע לכם מוכר? כי גם אם כן, שלא תטעו בו לרגע שכן הוא אינו לקוח מעיתונות היום יום בישראל אלא שורות הלקוחות מ
"זנזיבר", ספרו הראשון של עו"ד שמעון (שימי) בראון,

שאלתם פעם את השאלה עד כמה מה שאתם רואים הוא מה שבאמת קיים? עד כמה משחקים ברגשות שלכם? עד כמה מנסים לגרום לכם להרגיש? לתמרן אתכם?
"זנזיבר" מאת שימי בראון בהוצאת "ספרי ניב", הוא מותחן פוליטי מרתק שחושף את הקורא לעולם מלא תככים ומניפולציות. הקורא נכנס באחת לתוך סערה פוליטית המתחוללת תוך התפתחותה של מערכת בחירות. העלילה המורכבת, מרתקת ולא נותנת מנוח, בייחוד לאור התובנות האנושיות המגיחות מן הסיפור ופורצות את גבולותיו.





הדמויות מעוררות הזדהות וסלידה, השתאות והתרעמות, ובין אלה לאלה אנחנו צוללים לתוך מצבים הלכודים בתחושות יצריות וקמאיות. הספר ממשיך ומהדהד עם סיומו, שכן הוא תובע התבוננות מפוקחת מכל קורא בהתפתחותו החברתית כאדם בישראל במציאות הנוכחית.

זנזיבר מתאר התרחשות דמיונית בישראל של העידן הנוכחי, בה ראש הממשלה, אבינועם מנור, מכהן כראש הממשלה הבלתי מעורער מזה שנים רבות, מבלי שהאופוזיציה מצליחה להחליפו. מולו מתמודד יו"ר האופוזיציה הנצחי, אברהם עפרוני, אשר סוף-סוף מרגיש כי הפעם, במערכת הבחירות הנוכחית (שבפתיחת הספר נמצאת רגע לפני תחילתה, וסופה סוגר את הספר), הוא יצליח להדיח את ראש הממשלה מתפקידו, כי כך העם רוצה, להרגשתו. לאורך כל הספר מתוארים במקביל שני מסעות הבחירות של שני המתמודדים, ובתווך מעורבות התקשרות וחשיפת הציבור למידע שלו השלכות מטלטלות.

עלילת הספר גורמת לקרביים של הקורא להתהפך כאשר הוא נחשף לפרשיות חובקות עולם המתפרשות לאורך שנים מתחת לפני השטח. תחכום יועציו של עפרוני מאפשר לעפרוני לשנות את המאזן בינו לבין מנור. העלילה עושה שימוש בכל המוטיבים הרגשים ומנסה לגעת בעצבים הרגישים של הקורא.

עו"ד שמעון (שימי) בראון, יליד ירושלים וחבר קיבוץ שפיים. הוא בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, הוא מומחה במשפט מנהלי וציבורי, מומחה בענייני מפלגות ומלווה אישי ציבור ומפלגות לאורך שנים רבות. החיבור בין פוליטיקה, משפט וחברה מרתק ובא לידי ביטוי בספרו יוצא הדופן, "זנזיבר".

שימי בראון: "זנזיבר נכתב לפני מספר שנים כסיפור בדיוני, שמנסה למתוח את גבולות הדמיון של הקורא ולהכניס אותו לתוך דרמת מתח המתרחשת בתוך מערכת בחירות בישראל, סיקור עיתונאי נרחב, גילוי פרשיות חובקות עולם, עבודת צוות של אנשים מסורים וכאלו שרואים עצמם שכירי חרב המוכנים להקריב הכל לטובת ניצחון. הסיפור אינו נשאר רק בגבולות הספר אלא מנסה לפרוץ החוצה ולאפשר לקורא לחוש ממש את עוצמת המתח המתרחשת בתוך העלילה ואולי אף להשפיע על הסתכלות הקורא על הנעשה גם סביבו".

"זנזיבר" מאת שימי בראון. הוצאת "ספרי ניב", 182 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. 


קמה והולכת מאת רותם חג'ג'
"אני אומרת לכם שלא משנה מי אתם ובאיזו נקודה אתם נמצאים בחיים, תמיד אפשר להתחיל מהתחלה, להגשים. כל בוקר שמפציע הוא הדף החדש שלכם, זה אף פעם לא באמת מאוחר מדי. בחיים אסור לעצור. אסור להישען על תירוצים. אסור להתייאש. דווקא העבר שלכם והקשיים שעברתם הם הבסיס והחוזק לצמיחה שלכם. אתם עדיין כאן חיים, ולכן זה אפשרי".



חשבתם פעם להתחיל מחדש ולא העזתם? היה מה שחסם? מנע? הפחיד? הרתיע? הכל נראה לא מעשי וגדול? אם כל התשובות לשאלות מסתכמות ב-כן הרי שהספר הזה מיועד לכם. 
"קמה והולכת" מאת רותם חג'ג' הרואה אור בימים אלו, הוא ספר מרתק שנכתב בדיוק עבורכם. רותם מביאה בכנות ובפתיחות רבה את הסיפור שלה במטרה לסייע לכם לשנות את האופן שבו אתם מסתכלים על החיים ובדרך תבינו מסר ברור אחד: היא הצליחה, אז גם אתם יכולים.

מהי הצלחה? לא זה לא להיכן שהגענו בחיים, לא הצלחה עסקית, לא כסף, לא זוגיות טובה. הצלחה זה לאהוב את החיים למרות שלעיתים הם לא נותנים לנו הרבה סיבות לכך. הצלחה היא להילחם על החיים ולהציל את הנפש האבודה שלנו. ועם כל הכאב הזה, רותם רוצה שתקומו ותכבשו יעדים קטנים בדרך, כל יעד, העיקר שהוא סימן בדרך שלכם.

תקראו בספר על חלק מהיעדים ואופן השגתם, ועל התובנות  לאורך הדרך שלה. המטרה שאם תרצו, תשתמשו בתובנות האלה בחיים האישיים שלכם. גם אתם יכולים - "אם אינכם יודעים איפה אתם נמצאים היום-לא תוכלו בכלל לקבל החלטה לצאת לדרך חדשה".

רותם חג'ג' היא מרצה ומאמנת להשגת מטרות בחיים. מאמנת אנשים להיות מאושרים, לעשות פעולות בהתאם לערכים ולאמונות שלהם, לצעוד בכיוונים שאליהם הלב שלהם מוביל. כך הם יוכלו לאהוב את עצמם ואת העשייה היום-יומית שלהם, ולהיות מאושרים.
רותם נשואה לצחי ואימא של אליה-דוד ואריאל-סוזאן. והאושר טמון גם בה. "קמה והולכת" הוא ספרה הראשון.

רותם חג'ג': "את רוב הילדות שלי העברתי בבתי חולים. עד גיל 12 הייתי ילדה שהחלום הגדול שלה בחיים הוא לקום וללכת באופן עצמאי ולא עם עזרים. אני רציתי "דף חדש". תשאלו אנשים אם הם היו רוצים לפתוח 'דף חדש' והם ישר יתחילו להתלהם ולספר לכם את כל מה שהם היו עושים 'אילו...'. הבעיה היא שרובם לא באמת יעשו את זה אף פעם, כי אין דבר כזה 'דף חדש' בחיים.


"כל עוד אנחנו כאן, אנחנו צריכים להשלים עם הדף שקיבלנו ובכל יום לשפר אותו עוד ועוד עד שנגיע ליעד שאותו אנו מציבים."
"היום אני יודעת שאין טוב מהדף שלי, הייתי צריכה לעבור את כל מה שעברתי כדי להפוך להיות האדם שאני היום. כדי להעביר לאחרים את המסר".

"קמה והולכת" מאת רותם חג'ג'. הוצאת "ספרי ניב", 203 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


פנימה החוצה מאת יונתן חי סיגל
מתי הייתה הפעם האחרונה שצללת לנפשו של אדם זר? מתי אדם זר פתח בפניך את נפשו בלי להכיר אותך? אלה לא מקרים שאנחנו חווים כל כך ביום-יום, שהרי כולנו מרוכזים בחיים הפרטיים שלנו עד כדי כך שאין לנו פנאי להתעסק בנפשם של אחרים (טוב, הפסיכולוגים הפכו את זה למקצוע).

"פנימה החוצה" מאת יונתן חי סיגל הוא אוסף שירים וסיפורים מרגש ונוגע, בהם הכותב פותח בפניכם אותו, או יותר נכון את מה שעובר עליו, בין הרקטות מעזה והאהבות שחלפו, העטיפה האנושית והזעקה לצדק חברתי. הוא משתף אתכם בכתיבה כדי לטאטא את חול הזרות החוצה ולתת לכם להיכנס פנימה. אולי אם נעביר הלאה את גל השיתוף וההיכרות, לא יהיו עוד זרים בעולם. למה לא?


 

"אותו פרח שקוף אשר פעם היה 'הרגיל' והלא מיוחד -
כעת הוא המיוחד.
אך אין פרח בשדה שרואה זאת מכיוון שהוא שקוף.
לא יהיו לו צבעים עזים וצעקניים.
הוא לא יצוץ פעם בעונה ויַראה את נוכחותו.
הוא פשוט יהיה שקוף, בלתי נראה,
סופג את כל שאר הפרחים,
ולא מוצא את שיוכו ואת ייחודיותו.
זהו סיפורו של הפרח השקוף
מתוך שדה של פרחים." (מתוך הספר)

יונתן חי סיגל נולד בשנת 1997, בן יחיד לאם חד-הורית, ובגיל עשר עבר עם אימו לדרום. במהלך התבגרותו (אשר יש שיגידו שנמשכת עד היום) התעניין ועסק בתחומים שונים, כמו הדרכה, תיאטרון והיסטוריה. עיסוקיו השונים, התמודדויות המעבר, הקשיים במגורים בגבול עזה, לצד הצמא שלו לכתוב כבר מילדות, הביאו אותו לכתוב שירים, קטעי פרוזה ואף סיפורים קצרים. רובם מובאים כאן בספר ביכוריו "פנימה החוצה".

"פנימה החוצה"
מאת יונתן חי סיגל. הוצאת "ספרי ניב", 128 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



כי בנו בחרת מאת אילה אדר - שירים
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ וְאוֹתָנוּ קִידַּשְׁתָּ בְּבֵן מְיוּחָד.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ, אַתָּה, הָאֶחָד.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לַמְּשִׂימָה שֶׁל חַיֵּינוּ.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לִשְׁלוֹל חֵירוּתֵנוּ.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ מִכָּל בְּנֵי אֱנוֹשׁ.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לַתַּפְקִיד הַקָּדוֹשׁ.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לְהָגֵן עַל צִיפּוֹר נַפְשׁוֹ.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לְחַסֵּן אֶת גּוּפוֹ.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לְגַדֵּל וְלֶאֱהוֹב אוֹתוֹ.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לִשְׁמוֹר עַל בְּרִיאוּתוֹ.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לַעֲמוֹד בַּנִּיסָּיוֹן.
כִּי בָּנוּ בָּחַרְתָּ לָשֵׂאת זֹאת בְּגָאוֹן.
זוֹהִי כִּמְעַט עֲקֵדָה, כְּמוֹ שֶׁל יִצְחָק.
זוֹהִי מְצִיאוּת חַיֵּינוּ, וְאֵין זֶה מִשְׂחָק.
תֵּן בָּנוּ אֶת הַכּוֹחַ לְהַמְשִׁיךְ בַּקְּדוּשָּׁה,
דַּרְכֵּנוּ קָשָׁה, אַךְ הִיא נְחוּשָׁה.
בָּרוּךְ אַתָּה ה', מְקַדֵּשׁ בְּנֵנוּ חַיִּים.
אמֵָן.

"כי בנו בחרת" מאת אילה אדר הרואה אור בימים אלו, הוא ספר שירים וסיפורים מקסים, נוגע ומרגש. הקריאה בו מעוררת השראה לנוכח תעצומות הנפש ומשרה על הקורא תחושה של חסד גדול. הספר ספוג בכאב ובצער, אך אין בו רחמים עצמיים.



כמו אטלס, הנושא את כדור העולם על גבו, כך נושאת אילה בשיריה ובקטעי הפרוזה שכתבה את הדאגה האינסופית לבנה, המתגורר בהוסטל של אקי"ם מאז גיל 15.
בכתיבתה הישירה והאמיצה מכניסה אותנו הכותבת לשגרת ימיה ומחשבותיה ולאופן שבו היא רואה את החיים ואת המצבים השונים בהם, ובתוך כך פורשת בפנינו בכנות את הפרטים הקטנים המסתתרים מאחורי הכותרת הגדולה "הורות לילד עם צרכים מיוחדים".

אילה אדר, ילידת 1963, מקווה שספר הביכורים שלה יקרב את הקוראים אל קהילת המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים וישמש פתח לקבלתן.

"כי בנו בחרת" מאת אילה אדר. הוצאת "ספרי ניב", 74 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




חיים כותבים שירים מאת מיכל שחורי-שינבאום
"חיים כותבים שירים" מאת מיכל שחורי-שינבאום בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר שירים מקסים ומרגש, מעין אוטוביוגרפיה בשירים. השירים נכתבו בעיקר לנשים שיזדהו עם כל מנעד המצבים המופיע בשירים.

השירים בספר שכתבה מיכל שחורי-שינבאום לאורך 15 שנה, הם על אודות קורות חיים קיצוניים ואמיתיים - חיים בסיוט בעקבות אונס במשפחה בגיל 10 ומחיר כבד מאוד של אלימות מינית, נפשית ופיזית לאורך 20 שנות נישואין שהסתיימו במוות. המחברת מתארת בשירים תהומות של דיכאון קליני וחוסר תפקוד לאורך שנים ארוכות, ניתוק מהעולם, ניסיונות התאבדות ועוד כהנה וכהנה חוויות קשות מצד אחד, ומצד שני לידות, גידול ילדים, אהבה גדולה בגיל 40, נסיעות ובילויים.






בשירים גם תיאור פשיטת רגל, שחיקת גלגלי מדינה אכזרית, הרס המפעל המשפחתי, קריסות כלכליות בארץ ובחו"ל והתגברות הרואית על כל המכשולים, ולבסוף מגפה עולמית והדובדבן על הקצפת - אלצהיימר - חבר חדש לחיים של המחברת.
הספר הוא אסופה של הכול – של החיים כי כעומק התהום כן גובה הפסגות!

מיכל שחורי-שינבאום, בת 69, אם לשלושה ילדים מופלאים וסבתא לחמישה נכדים – ילדי הלב. שימשה סמנכ"ל תפעול בחברת תיירות גדולה בחיפה. לפני 15 שנה, כשמפעל החיים המשפחתי נהרס והותיר את המשפחה בחוסר כול, יצאה מעולם החומר שקרס. מיכל היא הילרית ומאסטרית ברייקי ובתקשור, מביאה מזור לגוף ולנפש, מאיצה תהליכי ריפוי באופן דרמטי ומחברת לערוץ הרייקי המופלא. מכסה טפח ומגלה נפש בלי פחדים. יולדת בכאב ילדים ושירים יפים וכנים. כובלת זיכרונות מתפרצים בחלומות, בשירים. לומדת להלך בשבילי החיים הנוצצים לפעמים.

אמת
רַק הַשִּׁירִים יוֹדְעִים
אֶת כָּל הָאֱמֶת,
הִיא מִסְתַּתֶּרֶת בְּתוֹכָם,
חוֹמֶקֶת מֵעֵינַיִם חוֹדְרָנִיּוֹת,
מְנַפֶּצֶת מַסֵּכַת פָסָאדוֹת קְרִירוֹת,
פּוֹרֶצֶת גְּבוּלוֹת בַּלֵּילוֹת.

מיכל שחורי-שינבאום מספרת: "ממעמקי הייאוש באתי לעולם חדש וקסום של רוח. חוג לכתיבה יוצרת שחרר ממרתפי הנפש שלי את כל הסיוטים ואת כל הזיכרונות הקשים שעיצבו אותי למי שאני היום. אני כותבת בעיקר לנשים כי עברתי בחיי כמעט את כל מנעד המצבים שנשים חוות היום, והם מבצבצים בין השורות והמילים. גיליתי שהנשים שקוראות מזדהות עם הכתוב ומגלות שהן לא לבד בעולם הזה. הגברים שקוראים לעומתן, מקבלים הזדמנות נדירה להציץ לחיינו הפנימיים ולהבין... מצאתי גם מרגוע באמונה בבורא עולם".


ישועה
פַּחַד מְפַצֵּל בֵּין הַחַיִּים לַחֲלוֹם –
נִקּוּי מַאַגְרֵי הַזִּכָּרוֹן.
הַמִּלִּים שֶׁלִּי מְזַכְּכוֹת תְּמוּנוֹת
שֶׁצָּפוֹת בַּחֲלוֹמוֹת בַּלֵּילוֹת,
שָׁם הַפַּחַד מִשְׁתּוֹלֵל בְּמַעֲרוֹמָיו,
עוֹשֶׂה שָׂמוֹת בַּנְּשָׁמָה.
רַק הַתְּפִלָּה מַצְנִיחָה תּוֹדָעָה
לִחְיוֹת בְּשֶׁקֶט וְשַׁלְוָה,
הָאֱמוּנָה מַרְגִּיעָה אֶת לְשׁוֹנוֹת אֵשׁ הַחֲרָדָה,
הַכֹּל בִּידֵי שָׁמַיִם וּבִידֵי אֱלֹהֵי הַגּוֹרָל.
אֲנִי לוֹמֶדֶת לְהַשְׁלִיךְ עַצְמִי מִנֶּגֶד לְיָדָיו,
בְּלִי מוֹרָא – בָּרָה וּטְהוֹרָה,
לְהָטִיל יְהָבִי בִּידֵי הַשְּׁכִינָה.

"חיים כותבים שירים" מאת מיכל שחורי-שינבאום. הוצאת "ספרי ניב", 112 עמודים. מחיר לצרכן 72 ₪. ניתן להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 






























ריקי ברוך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה