יום חמישי, 20 במאי 2021

כל אחד צריך חיבוק, גלי, ילדה מהלב, גן הכדורים האבודים, הארנב שנמאס לו מזנב וחבריו, צ'וֹצ'וֹ-המסע לצ'יפוליקה - ספרי ילדים בהמלצה

 .



***כל אחד צריך חיבוק מאת אורלי גור
אני אוהבת לחבק, מחבקת את כל מי שיקר לי ושואבת מהחיבוק אנרגיות טובות לדקות ארוכות אחרי. החיבוק חשוב החיבוק תורם לבריאות. כמו כל מגע אנושי, החיבוק גורם להפרשת הורמונים שמורידים סטרס, מפחית כאב, מנחם וכתוצאה מכל אלה - משפר את תפקוד מערכת החיסון. אז רוצו להתחבק!
"כל אחד צריך חיבוק" שכתבה אורלי גור הוא ספר ילדים חדש מקסים וחשוב, המביא את סיפורה של דנה, ילדה חברותית ומקסימה, שהפסיקה פתאום לחבק. לאן נעלם החיבוק שלה?

זהו ספר על משמעותו של החיבוק כביטוי לקשר חם ואוהב, על הבלבול שחשה ילדה שמקבלת מהסביבה מסרים של איפוק ובוחרת מתוך שיקול עצמאי ובוגר להתנהג כפי שנעים ונכון לה, ועל משפחה שבשיחה קרובה ונעימה מעוררת בה תשומת לב והבנה. הספר מלווה באיורים נפלאים מאת שירה פלד. 





אַבָּא נִיגַּשׁ לְאִימָּא וְשָׁאַל בְּתַדְהֵמָה:
"לְאָן נֶעֱלַם הַחִיבּוּק שֶׁל הַיַּלְדָּה?"
"אוּלַי הוּא מִתַּחַת לַמִּטָּה"
וְלַתְּשׁוּבָה שֶׁל דָּנָה חִכְּתָה. 

אורלי גור היא תושבת כפר סבא, אם לשלושה ילדים וסבתא גאה לשתי נכדות, אשת חינוך וחובבת ספרות ושירה. מילאה תפקידים רבים ומגוונים במערכת החינוך והיום מגשימה את חלומותיה. אורלי מאמינה בכוחו של חיבוק לרפא את הגוף ואת הנפש. "כל אחד צריך חיבוק" הוא ספרה הראשון.

"כל אחד צריך חיבוק"
מאת אורלי גור. איורים: שירה פלד. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. 
להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



***גן הכדורים האבודים מאת כרמית רחל סוויד
"גן הכדורים האבודים" מאת כרמית רחל סוויד בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר ילדים חשוב, המטפל בדרך עקיפה ומסקרנת באובדן, בפרידה ובמעגל החיים, נושא שילדים מתקשים להתמודד איתו ולעכל אותו, והורים מתמודדים עם האתגר להסביר אותו.



לאלונה גיבורת העלילה היה כדור גדול, מבריק וכחול. יום אחד, כשאלונה שיחקה עם הכדור והקפיצה אותו גבוה באוויר, הכדור קפץ, התגלגל וברח מעבר לגינת המשחקים, לכיוון הכביש. הכדור של אלונה נעלם והיא עצובה. אמא שלה מרגיעה ומנחמת ומספרת לה שהכדור נמצא בגן הכדורים האבודים. זהו גן שלא מגיעים אליו, אלא מדמיינים אותו: חושבים על מי או מה שהגיע לשם, ופוגשים אותו בדמיון או בחלום.

אומנם הסיפור מדבר ברובו על "אובדן" של כדור אהוב, אך הוא מזמן שיח גם מעבר לאובדן הכדור, ודיון בסופיות ובמעגל החיים. באמצעות הקריאה בספר תקבלו דרך ייחודית, צבעונית ומעניינת גיל, להצעת נושא זה בפני הילדים ולהתמודדות איתו. הספר מקל על ההורה בהנגשת הנושא והסברתו ומקל על הילד, כי הוא מאוייר בעדינות ובצבעוניות עם האיורים המקוריים של תמר לנצ'נר שמוסיפה לייחודיות שלו ושפתו נגישה ורגישה.

"גן הכדורים האבודים" הוא ספרה הראשון של כרמית רחל סוויד, עורכת דין במקצועה, אמא של אמה בת השנה וחצי ובעלת ידע בתחום ההתפתחות והעצמה האישית: "מצאתי לנכון ממש 'באישון לילה' לכתוב ספר ילדים בנושא קרוב לליבי שיוכל לשמש כלי להורה לתקשורת ולחיבור עם הילד, שבאמצעותו יינתן לילד הסבר על העולם מבלי להבהילו ותוך השריית ביטחון עליו".

את הספר מלווה כיועצת מקצועית ענבר פוירשטייןM.S.W , מטפלת משפחתית, זוגית ופרטנית, בעלת התמחות בטיפול בטראומה וניסיון של יותר מעשור במערכת הבריאות, אשר מסבירה בסוף הספר מדוע וכיצד ניתן לדבר עם הילד וליהנות מהספר.

"גן הכדורים האבודים" מאת כרמית רחל סוויד. איורים: תמר לנצ'נר. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




***גלי, ילדה מהלב מאת ליאת שטיינברג
"להיות מאומץ פירושו להתמודד עם תחושות ועם חוויות ספציפיות מאוד. לא תמיד יש בחברה מודעות לקשיים הכרוכים בכך. ספר זה נועד להיות לעזר לכל מי שרוצה ליצור עם הילד שיח וחשיבה על אודות אימוץ, בין שמדובר בילד שאומץ ובין שמדובר בילדים שאינם מאומצים, אך מתעניינים בנושא".

יש ילדים שנולדים להוריהם בתאי משפחה שונים ויש ילדים שאומצו ומקבלים תא משפחתי אוהב, בית ומסגרת שאלמלא הייתה להם, היה גורלם אחר ואולי עצוב יותר. הספר החדש "גלי, ילדה מהלב" מאת ליאת שטיינברג הוא ספר ילדים חשוב ומרגש, העוסק בסוגיית האימוץ ומביא את סיפורה של הילדה גלי.


גלי היא ילדה מאומצת שאימה בוחרת להסביר לה בדרכה המרגשת כיצד היא נולדה לה.
סיפורה של גלי יכול לתת להורים, לסבים, לסבתות ולאנשי מקצוע רעיונות כיצד להתייחס לנושא האימוץ.
באמצעות קריאת הסיפור תקבלו דרך לגשר על הפער בין הגיל ובין ההבנה של העובדה הלא פשוטה הזו.

אִמָּא חִיְּכָה חֲצִי חִיּוּךְ.
הִיא יָדְעָה שֶׁהַיּוֹם הַזֶּה יַגִּיעַ,
הַיּוֹם שֶׁבּוֹ גַּלִּי תִּשְׁאַל שְׁאֵלוֹת.
הִיא לָקְחָה נְשִׁימָה עֲמֻקָּה,
הִתְיַשְּׁבָה מוּל גַּלִּי
וְחִבְּקָה אוֹתָהּ חִבּוּק אָרֹךְ וְאוֹהֵב.

ליאת שטיינברג (29) מספרת: "הרעיון לכתוב ספר בנושא האימוץ ושייכתב בשפת הילדים ויתאים לתפיסתם, עלה בשלב זה של חיי באופן כמעט טבעי: שלב בוגר, שלב שבו אני מרגישה שביכולתי לבחון את שעברתי בצורה מפוכחת. נולדתי ברומניה ואומצתי בגיל ארבעה חודשים. גדלתי עם אימא שלי, דבורה שטיינברג, ומהתקופה ברומניה אינני זוכרת דבר, כמובן. אימא שלי גידלה אותי בעצמה, והיא האם היחידה שידעתי. היא מעולם לא הסתירה ממני דבר. היא האדם הכי טוב והכי חזק שאני מכירה.
הספר מלווה באיורים מקוריים מאת טלי עמית, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

"מאז ומעולם ידעתי שאני מאומצת, כבר מגיל צעיר אימא שלי דאגה להסביר לי בכל הזדמנות מה זה אומר, ועשתה זאת בדרך המיוחדת שלה. העובדה שאומצתי עיצבה את מי שאני ואת האדם שגדלתי להיות."

"גלי, ילדה מהלב" מאת ליאת שטיינברג. איורים: טלי עמית. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
***




***הארנב שנמאס לו מזנב וחבריו מאת שירי גורפינקל

שבעה סיפורים קצרים בחרוזים, סיפורים מלאי הומור כשלצדם מוסר השכל מובאים בספר החדש "הארנב שנמאס לו מזנב וחבריו" שכתבה שירי גורפינקל :  "הארנב שנמאס לו מזנב", "הג'ירף שגירד לו בעפעף", "הציפור שהתעקם לה המקור", "תעלול בלול", "גבינה עם חורים", "עץ המריבה" ו"עופי ציפורת".
כל אחד מהסיפורים מוציא את הקוראים הצעירים למסע ייחודי שונה ומשונה על נהר קסום של חרוזים.
שפת הסיפורים המחורזים עשירה. והם מעטטרים באיוריו של עוזי בנימין. איורים צבעוניים ומלאי שעשוע המעצימים את החוויה המשותפת לילד ולהורה.


״כֵּן, נִמְאַס לִי גַּם מִגֶּזֶר, כָּל הַיּוֹם רוֹאֶה כָּתֹם. לָמָּה לֹא נֹאכַל קְצָת תּוּתִים, 
שֶׁיִּהְיֶה לָנוּ... אָדֹם?"
 (מתוך הסיפור "הָאַרְנָב שֶׁנִּמְאַס לוֹ מִזָּנָב")

"קוּקוּרִיקוּרִיקוּקוּ!" נִיצוֹצוֹת כְּבָר נִדְלְקוּ! אָז חָשְׁבָה לָהּ תַּרְנְגֹלֶת 
שֶׁכְּדֵי לְהָטִיל בֵּיצָה, לֹא מַסְפִּיק רַק קוֹל קוֹרֵא, יֵשׁ לְהַשְׁקִיעַ בַּלְּחִיצָה... 
(מתוך הסיפור "תַּעֲלוּל בַּלּוּל")

"אֶשְׁכּוֹלִית הֶחְמִיצָה פָּנֶיהָ כְּשֶׁהִיא עַל עָנָף נִצְּבָה, כְּשֶׁלְּפֶתַע הָעוֹרֵב שֶׁנִּקֵּר בִּלְחָיֶיהָ 
פָּגַשׁ בְּתוֹלַעַת וְהִתְחִילָה מְרִיבָה". 
(מתוך הסיפור "עֵץ הַמְּרִיבָה")

שירי גורפינקל, מנחה סדנאות ריפוי והתפתחות דרך הקול, מטפלת ומלווה תהליכים פנימיים לריפוי רגשי ופיזי דרך קול, אנרגיה והתת-מודע, זמרת יוצרת של שירת עולם, שירה שמאנית ושירה מרפאה. בוגרת לימודי משחק ובעלת תואר שני MFA באומנות התיאטרון, אוניברסיטת תל אביב. "הארנב שנמאס לו מזנב וחבריו" הוא ספרה הראשון.

"הארנב שנמאס לו מזנב וחבריו"
מאת שירי גורפינקל. איורים: עוזי בנימין. הוצאת "ספרי ניב", 30 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה
 



***צ'וֹצ'וֹ-המסע לצ'יפוליקה מאת אורטל אקרמן
האם פגשתם פעם דמות מכוכב אחר? כזו שישר גרמה לכם לחייך? אם לא, מומלץ לקרוא את הספר "צ'וצ'ו – המסע לצ'יפוליקה" שכתבה אורטל אקרמן ספר ילדים המתאים לראשית קריאה מקסים ומהנה.

"בְּעוֹדָהּ בּוֹהָה בַּעֲנָנִים הַשִּׁטִּים מֵעָלֶיהָ, נִשְׁמָע פִּתְאוֹם קוֹל חָזָק מֵאֲחוֹרֶיהָ. שִׁירָה הִתְרוֹמְמָה וְהִבִּיטָה לְאָחוֹר. אוֹר חָזָק סִנְוֵר אוֹתָהּ, וְהִיא נֶאֶלְצָה לְכַסּוֹת אֶת עֵינֶיהָ. הִיא קָמְטָה אֶת הַמֵּצַח וְנִסְּתָה לְהָבִין מָה הִיא רוֹאָה. מִתּוֹךְ הָאוֹר יָצְאָה דְּמוּת צְהֻבָּה קְטַנְטַנָּה לְבוּשָׁה סַרְבָּל סֶגַל לַדְּמוּת הָיוּ אָזְנַיִם גְּדוֹלוֹת מְרֻבָּעוֹת וְרַגְלִים כְּחֻלּוֹת פְּרָוָתִיּוֹת וְחִיּוּךְ גָּדוֹל הֵאִיר אֶת פָּנֶיהָ."




שירה ירדני כועסת שוב על אחותה הקטנה ויוצאת למקום הבטוח שלה לחצר הבית שם היא רואה דמות צהובה קטנטנה בסרבל סגול עם אוזניים גדולות מרובעות, רגליים כחולות פרוותיות וחיוך גדול, המציגה את עצמה כצ'וצ'ו מכוכב צ'יפוליקה הצבעוני, מקום קסום שהזמן עובר בו במהירות.

השניים יוצאים להרפתקה עם יוני וצ'יליבום, החברים הכי טובים שלהם, וּלְמֵדִים דברים חדשים על עצמם, על חברות ועל משפחה. אתם מוזמנים להצטרף לשירה ולצ'וצ'ו ולחצות איתם את השער לעולם דימיוני קסום.
בספר משובצים איוריה הנפלאים של בר פביאן.

אורטל אקרמן, אמא, צלמת וכותבת, ופעם, ממש מזמן היא גם פגשה את צ'וצ'ו בעצמה. "צ'וֹצ'וֹ-המסע לצ'יפוליקה" הוא ספר הביכורים שלה.

"צ'וצ'ו – המסע לצ'יפוליקה" מאת אורטל אקרמן. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 55 עמודים. מחיר לצרכן 69 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה

















ריקי ברוך











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה