יום ראשון, 30 במאי 2021

נבחרי.ות דיגיטל, תסמונת הלב השבור, ואהבת, מסיפורייך ירושלים, מופע האיחוד, הצד השני והספר השתקפויות וסוד האותיות - ספרים בהמלצה לקראת שבוע הספר






תסמונת הלב השבור מאת קרן פייר
"תסמונת הלב השבור" מאת קרן פייר הוא קובץ נפלא של סיפורים מסעירים ומרגשים, המסופרים מנקודת מבטה של פרמדיקית צעירה.

הספר מהווה הצצה נדירה לעולמם המרתק והמטלטל של אנשי רפואת החירום. אירועים קיצוניים, כמו תאונת דרכים קשה, טיפול בפצועי מלחמה וחילוץ מתוך קבר בחול, ולצידם אירועים נוגעים ללב כמו סיוע בלידה או טיפול בניצולת שואה – הכול משמש בערבוביה: שכול וצער לצד הומור ושמחה, אובדן ופרידה לצד חברות אמיצה. ברקע ניצבת הגיבורה, המתמודדת עם אהבות נכזבות, עם דייטינג, עם קונפליקטים אישיים ועוד וחושפת בכך את אנושיותם של אנשי הצוותים הרפואיים, שלעיתים קרובות שוכחים ממנה.



הסיפורים בקובץ יעניקו לקוראים הצצה לעולם אותו הם עשויים לפגוש בזמן שהם או קרוביהם נזקקים לסיוע רפואי, בעוד קוראים "מהתחום" יחושו הזדהות ויבינו שאינם לבדם וזה בסדר, ואפילו רצוי, לדבר ולשתף את רגעי הסיפוק הרבים אך גם המשברים הלא פשוטים הקיימים בדרך להצלת חיים.

"כבסוף כל אירוע קשה, הכרזתי, "יאללה מסיבה!" והתחלתי לסדר את הציוד ולשטוף את שאריות הדם בניידת בזמן שאני שרה בקולי קולות ומנענעת את גופי ובעיקר את מחשבותיי, מתרכזת במילים הנדושות ומרפה מהמראות הקשים. כאלה אנחנו –אנושיים ודפוקים". (מתוך הספר)

"תסמונת הלב השבור" הוא ספרה הראשון של קרן פייר, ילידת 1994, פרמדיקית במקצועה, אשר נכתב כחלק ממסעה האישי בחיים וכדי להעלות למודעות את עולם רפואת החירום וההתמודדות הכרוכה בו.

קרן מספרת: "התחלתי לכתוב, בעיקר לעצמי, ביומן, במהלך שירותי הצבאי כדי לפרוק את שעובר עלי בתקופה "הפעילה" בה שירתי. בהמשך באזרחות, הוסמכתי כראש צוות ניידת טיפול נמרץ והחוויות והאתגרים המשיכו וכך גם הכתיבה. ראיתי כי רבים מהתחום מתמודדים עם קשיי המקצוע אך חוששים לדבר על כך והחלטתי שNO MORE לשתף זה לא "טאבו", כולנו "אנושיים ודפוקים" שזכאים לפרוק וזקוקים לתמיכה.

"הספר נכתב בהשראת אירועים מחיי ובא להעלות למודעות את שעובר על העוסקים ברפואת החירום - חובשים ופרמדיקים. בתקופת הקורונה רוב אוכלוסיית המדינה (והעולם) הסתגרו בבתיהם ורק העובדים החיוניים - בניהם צוותי הרפואה, לרבות רפואת החירום, התרוצצו ונלחמו להם בחוץ להחזיר לעולם שוב את הסדר הטוב ונחשפתי לשאלות רבות וליצר הסקרנות מצד אנשים סביבי שאינם מהתחום. גיליתי שקיימים ממש מעט ספרים העוסקים באמבולנסים, במיוחד כאלה שנכתבו ע"י אנשים מהתחום, ממקור ראשון שחוו חלק מהדברים "על בשרם".

"תסמונת הלב השבור" מאת קרן פייר. הוצאת "ספרי ניב", 78 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



ואהבת...מאת אסתר שוייפר
דומה כי כולנו חולמים בהקיץ. רוצים להשיג, רוצים להיות, חולמים להגיע ומבקשים שרק יהיה כך והכל יסתדר לנו כמו שאנו מצפים- האומנם? 
חלומות קיימים כדי להגשים אותם. האם באמת עצרתם וחשבתם מי אתם? מה הייעוד שלכם? האם אתם מאושרים? החלום שאתם חושבים עליו כל יום - אפשרי. למה אתם מחכים למחר? הפסיקו עם התירוצים. הפסיקו עם הפחד. גלו מי אתם, והגשימו את החלום שלכם. אם לא עכשיו, אז מתי?

"ואהבת..." מאת אסתר שוייפר בהוצאת "ספרי ניב" הוא קובץ סיפורים שנכתבו בידי נערה צעירה על החיים האמיתיים, ושוטח את כל האמת בפנים: כל הפגמים, כל הפחדים, כל הכאבים, כל החלומות, כל הכישלונות - הכול מהכול. זה קצת מפחיד, אבל צריך לצאת לדרך. הפחד שלכם יהפוך לתשוקה, למטרה, להגשמה עצמית. הפחד שלכם ייצא החוצה, הוא ישתחרר, ואחריו יגיעו כל החלומות, המטרות והשאיפות שלכם, שדרך אגב עומדים להתגשם.




"ספרים מחברים אותנו זה לזה ובעיקר לעצמינו, ובעזרתם אנחנו יכולים ללמוד כל כך הרבה דברים חדשים על עצמינו. ספרים מאד ישנים, למשל, מביאים לנו ערך ומידע  שונה לגבי החיים, כי אנחנו כל הזמן מתקדמים ומתקדמים, והם נותנים לנו הצצה למה שקרה פעם" (מתוך עמוד 136 בספר)


*הסיפור "לחיות את החיים שאתם חולמים עליהם" עוסק בלהעיר את האדם כדי שיבין שאין מחר, יש עכשיו! החיים שאתם חולמים עליהם אפשריים אם יהיה לכם מספיק רצון לקיימם!
*הסיפור "כמו שאת עכשיו" עוסק בלהעצים את האישה, ובהבנה מלאה שאת יפה כמו שאת עכשיו!
*הסיפור "לחץ חרדות ודיכאון" מדבר על איך לצאת מהמצב הקשה הזה, ואיך להתמודד איתו.
*הסיפור "אחד טוב בבית ספר ואחד טוב בחיים" עוסק בגרסה ה"פחות טובה" של החברה, על האנשים ה"חלשים", האנשים שבעיני החברה, איך נאמר? קצת מוזרים. חשיפה של צד נוסף בחברה שלנו היום, המערכת "הדפוקה".
*הסיפור "אדם לאדם זאב" שעוסק באמת של אסתר ובחשיפה של החברה, מלמד על זה שרצוי לסמוך בראש וראשונה אך ורק על עצמנו!

אסתר שוייפר
היא נערה בת 15. החלום הכי גדול שלה הוא לעזור לכמה שיותר אנשים, כתיבה ומילים הן האהבה הכי גדולה שלה וכשיש לה מטרה, היא תעשה הכול כדי להשיג אותה.

"ואהבת..." מאת אסתר שוייפר. הוצאת "ספרי ניב", 235 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


מופע האיחוד מאת גיא באום
"מופע האיחוד" מאת גיא באום בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ייחודי המשלב רומן אומנותי ועידן חדש.




חברי להקת "הביטלס" מודיעים על איחוד היסטורי במופע חד-פעמי, אך הביקוש העצום משאיר דרך אחת בלבד להשגת כרטיסים – זכייה בתחרות יופי פנימי. גיבור הסיפור, בעל חברה לקידום פרויקטים בשם "כל ההתחלות קלות", נעזר באנשים בחייו כדי להתכונן לתחרות ובתוך כך מתמודד עם לב שבור מאהבה נכזבת. בעולם שופע פילוסופיה, אומנות קלסית וכוכבי רוק, האם ייתכן פרס גדול יותר מכרטיסים למופע האיחוד?

"בבתים השונים ברחבי העולם ישבו אנשים שונים: אלה שאהבו לצייר והיו ציירים, אלה שאהבו צלילים והיו מוזיקאים, אלה שאהבו את גופם והיו רקדנים, אלה שאהבו להגן והיו שוטרים, אלה שאהבו את קולם והיו מורים, ואלה שאהבו ליצור והיו נגרים. אלה שאהבו יופי היו ככל האנשים, וכמעט כולם צפו בערב האחרון של ‘תחרות היופי'." (מתוך הספר)

גיא באום הוא מומחה לאומנות הבלט (M.A) ומבקר תרבות, בוגר אוניברסיטת רוהאמפטון בלונדון. גיא מעביר בישראל ובעולם סדנאות אקדמיות והרצאות העשרה הנותנות גישה לאומנות קלסית ועכשווית לכל הגילאים ולכל רקע. זהו ספר הביכורים שלו.

"מופע האיחוד" מאת גיא באום. הוצאת "ספרי ניב", 266 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. 


מסיפורייך, ירושלים מאת איציק ברוך
איך שלא יהיה לעולם לא ימאס לי לשמוע או לקרא אודות ירושלים. יש משהו בעיר הבירה, עיר הקודש הנפלאה הזו שתמיד משמח אותי יחזיר אותי שנים אחורה בעדנה גם אם לא תמיד קל, שמח ומעודד. בימים אלו רואה אור ספר חדש "מסיפורייך, ירושלים" מאת איציק ברוך. הספר מלכד קובץ סיפורים קצרים ומקסימים, שכולם קשורים בירושלים.

איציק, מספר סיפורים בחסד עליון, משתף בסיפורים נוסטלגיים מרתקים ושובי לב, במיוחד כאשר הם נוגעים לשוק מחנה יהודה, נוף ילדותו. או-אז הנפש מרחפת לפתע אל ימים אחרים, אל ריחות השוק וצעקות המוכרים, אל ניחוחות הצ'אי והקפה, אל הלמות אבני השש-בש ואל תקיעות השופר של זַכִּי מהחַמלֶה מַלָאנֶה והסברס.






"נתליתי על צווארו כשאני תלוי ולופת בידיי וברגליי את צוואר החמור. החמור ממשיך לרוץ, ואני בכל עוצמת קולי צועק, "עצווור, הוֹיסָה, עצוור, הויסה." וכך, כשאני תלוי על צווארו, מביט בפניו והוא מביט בפניי, אני לא יודע מי פוחד יותר ממי." (מתוך הספר)

איציק ברוך נולד וגדל בשוק מחנה יהודה בירושלים ולמד בבית הספר "אליאנס" במחנה יהודה, שהצמיח מתוכו את גדולי המספרים והאומנים הירושלמים. שירת כקצין במשטרת ישראל, בוגר האוניברסיטה העברית בלימודי מזרח תיכון היסטוריה ומקרא. מורה דרך מוסמך בארץ ובחו"ל. נשוי לרינה ואב לדנה, שירלי, שי וניר.

"שיר הלל לירושלים שאהבנו, לירושלים ההולכת ונעלמת, הולכת ונבלעת בין הדפים... ספר מרתק ונפלא במלוא מובן המילה." - שוקי בן עמי, הפרלמנט הירושלמי.

ואני, אהבתי את הסיפור של "עזורא" והלימונרו אליו מצורף שירו של יוסי בנאי, צחקתי עם סיפור "נעלי הבית של אבו דאוד", התרגשתי ב"שישי שוק", חזרתי שוב ושוב בסיפורים השונים לירידה של רחמו כמו שאני מכירה אותה מכל ביקורי החווייתיים במחנה יהודה ולמדתי את מקור המילה בסטה ומדוע אסור יותר למכור לחם במשקל אלא רק ביחידות. כל אלו ועוד רבים ונוספים בקובץ הפכו עבורי לחוויה נפלאה של געגועים לירושלים והאיצו בי את שובי לעיר בקרוב. ספר נפלא!

"מסיפורייך, ירושלים"
מאת איציק ברוך. הוצאת "ספרי ניב", 161 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


הצד השני מאת אבי הולצמן
למי שנולד כאן בשני העשורים האחרונים אין יכולת לדמיין כיצד חיו כאן לאורך שנים רבות ללא רשת אינטרנט, ללא מכשירים ניידים וללא מערכות דיגיטל שהופכות את התקשורת למהירה והכל בזמן אמת. "הצד השני" מאת אבי הולצמן הוא ספר מתח ופנטזיה מרתק. כיצד היו נראים חייכם אילו היו מנתקים אתכם מכל מכשיר אלקטרוני מוכר? כיצד הייתם מוצאים את דרככם, את פיסת המידע שאתם זקוקים לה, את הקשר המידי עם משפחתכם?






משפחה היוצאת לטיול ברמת הגולן בתקופתנו, ומגיעה לשם באופן מפתיע בקיץ 1973, כחמישים שנה אחורה בזמן. מכאן הסיפור מתחיל, וממשיך בתיאור הפחדים והלבטים, החששות וההנאות, התמיכה והתהיות, כאשר הכל שזור ומתובל בנופים, שירים ואירועים של אותה תקופה.

בתוך כל המציאות המורכבת הזו, התא המשפחתי על כל מרכיביו מגלה כי החיים יכולים להיות מעניינים, משעשעים ומרגשים גם ללא אינטרנט, וכי ההישענות המוחלטת שלנו על הטלפון הנייד עלולה להוות משענת של קנה רצוץ. טעימה מן העבר עם קריצה אל העתיד.

"הדלת נפתחת לפתע, ואדם נוסף נכנס פנימה. כל המבטים מופנים אליו, ונראה כי הנוכחים ממתינים למוצא פיו. "יש בעיה", הנכנס מפטיר ומתיישב בכבדות על אחד הכיסאות הפנויים סביב השולחן. "איזה סוג של בעיה?" שואל אחד הנוכחים. "בעיה מהסוג שלא נתקלנו בו עד היום. ה-'אורח' לא הגיע". "(מתוך הספר)

אבי הולצמן הוא מידען, כותב ומרצה. לאחר שנות עשייה רבות ומגוונות בענפי ההיי-טק, פונה אבי לכיוון חדש בחייו – כתיבה. "הצד השני" הוא ספר הביכורים שלו, ובמגירותיו ממתינים עוד ספרים נוספים, מרתקים ומפתיעים לא פחות.

"הצד השני" מאת אבי הולצמן. הוצאת "ספרי ניב", 196 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. 



נבחרי.ות דיגיטל מאת אדיר פהלבני
"נבחרי.ות דיגיטל" מאת אדיר פהלבני בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר פנטזיה מרתק, המציג עולם עתידני מסעיר ומשורטט לפרטיו, שיציף שאלות קיומיות ומוסריות באמצעות הקריאה.

במדינת דברסול שבע בועות שבהן חיים.ות א.נשים בתנאי אקלים שונים. כל נער.ה מצפה להגיע לגיל שמונה-עשרה, ליום השילוב. ביום זה יתנתקו הנערים.ות ממשפחותיהם. לצמיתות וישתלבו בבועה אחרת, שבה יתחילו חיים חדשים המותאמים לכישוריהם.ן המיוחדים.
בכל שנה בוחר שלטון המדינה שבע.ה בנים.ות, זוג מכל בועה. אלו יצטרפו לארגון הסודי – הנבחרים.ות – שמטרתו להגן על החברה מא.נשים שעלולים.ות להזיק לה.





כששנדל נבחרת לארגון, היא מגלה את סוד השלום, השקט והשלווה במדינה. היא גם נחשפת לצדדים האפלים בבני.ות האדם, מחזיקה לראשונה כלי שלא שמעה עליו לפני כן – אקדח – ולומדת רצח מה הוא. עולמה, שעד כה היה מופת של סדר ואיזון, נהפך עד מהרה למרחב פרוע שבו הכול יכול לקרות. שנדל מגלה מה טיבו של המוסר בדברסול, ומה הוא מחיר החיים בתוך הבועה. אחריות רבה מוטלת על כתפיה, ושאלה אחת מנקרת בראשה: האם עליה לשמר את הבועה שהיא חיה בה, או לנפצה?

אדיר פהלבני נולד בירושלים בשנת 1997, חובב פנטזיה, סטודנט לתואר שני בלימודי משפט באונ' בר אילן ובעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים ובסוציולוגיה מהאונ' הפתוחה. הוא מאמין ששוויון בין בני.ות אדם בא לידי ביטוי גם בשפה, ועל כן מקפיד, גם בחיי היום-יום וגם בספר זה, על שפה שוויונית הפונה לכל המגדרים.

"נבחרי.ות דיגיטל" מאת אדיר פהלבני. הוצאת "ספרי ניב", 418 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




השתקפויות וסוד האותיות מאת בלה אשור
"המראה שמולי היא אם, אב, אחות, ילדים ומשפחה  מורחבת, כמו גם ילדים בגן, חברים לכיתה, חבר, חברה, מפקד או בוס - למעשה כל אדם,  כל מי שאיכשהו מפעיל אותי רגשית ומעורר מחשבה. מחשבה ששופטת, מקבעת דעה, או דנה את אותה מראה שניצבת כרגע מולי." (עמוד 17 בספר)

מהם ההשתקפויות שאנו פוגשים ואיך נדע האם זו אמת או רק השתקפות, ההשתקפויות מלמדות, מחזקות ומאפשרות לשנות מחשבה, גישה ולהגיע לתוצאות רצויות יותר בכל התחומים.
"השתקפויות וסוד האותיות" מאת בלה אשור הרואה אור בימים אלו, הוא ספר הדרכה מרתק, באמצעותו נקבל את דרכי ההשתקפות הבסיסיים בכל המישורים, המשפחתי, הזוגי, התעסוקתי, מול הילדים ומול ההורים, ההשתקפות מאפשרת בכל רגע את מלוא המידע הנחוץ על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר.




וסוד האותיות, בדרך עדינה וחכמה מקנה כלים לשינוי במיוחד במחשבה ובתודעה, סוד האותיות חושף את הכוח והמשמעות של כל אות, במיוחד בשם הפרטי של כל אחד, ובסך הכל מאפשר חשיבה יותר רגועה ומודעות ערה. תקראו ותלמדו בספר על אהבה, אהבה עצמית וקבלה עצמית; מרכזים בעץ החיים או בספירות; מהו אדם חופשי לעומת עבד; המהות הרוחנית של האותיות; משמעות וציור האותיות; גילויים בנוגע ל-DNA ועוד.

בלה אשור, מטפלת רב-תחומית, מנחה ומלמדת מודעות וריפוי מזה שנים רבות, למדה שיטות ודרכי טיפול מתוכן צמחה הדרך הייחודית המקנה כלים וחוזק, שימשה כיועצת ב"מהות החיים" ובקבוצת אריסון, יועצת מקצועית ואישית ומגשרת לאורך שנים.

"השתקפויות וסוד האותיות" מאת בלה אשור. הוצאת "ספרי ניב", 221 עמודים. מחיר לצרכן 95 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.








ריקי ברוך





2 תגובות:

  1. עונג וכבוד לקרוא על הספר שלי בבלוג המקסים שלך, ריקי.
    עוד על "הצד השני", כאן -> https://www.maydale.co.il/tzad2

    השבמחק