יום חמישי, 2 בספטמבר 2021

בומסי, חצי פנים לביאה, מבצע שוּבי רוֹני, ממלכת הים, חלומולדת - ספרים מומלצים לילדים ובני נוער.




חצי פנים לביאה מאת אנסטסיה רוגלסקי

"חצי פנים לביאה" שכתבה אנסטסיה רוגלסקי הוא ספר ילדים ראשון מסוגו, חשוב ומרגש, הנכתב ממקום של רצון אמיתי לעזור לאימא, אבא, אח, אחות, סבא, סבתא, דודה או דוד שחולים במחלה שקופה.
אתם מוזמנים, ילדים ומבוגרים כאחד, לבכות, לצחוק ולהתרגש וכך לעכל בצורה טובה יותר, ואולי כאבת מעט פחות את המציאות.






"עידן: אמא, את זוכרת שבאחת השיחות שלנו, אמרת שהמחלה שלך שקופה", אבל אני בכלל לא יודע למה התכוונת. ומה זה בכלל אומר "מחלה שקופה"? תוכלי לפרט קצת יותר? (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של בר פביאן, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. "חצי פנים לביאה" הוא ספרה הראשון של אנסטסיה רוגלסקי.


קרדיט תצלום - אתר עברית

"חצי פנים לביאה" מאת אנסטסיה רוגלסקי. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 32 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


מבצע "שוּבי רוֹני" מאת רפי דהן
נערים ונערות בשליחות המוסד במרוקו
"מבצע 'שובי רוני' – נערים ונערות בשליחות המוסד במרוקו" הרואה אור בימים אלו הוא ספר מרתק לבני נוער המביא את סיפורה של חבורת נערים סודית שפעלה במרוקו בשנות השישים בשליחות המוסד הישראלי, תחת מסווה של נבחרת כדורגל.

משימתה של החבורה הייתה להעביר בחשאי מסמכים סודיים ואשרות עלייה למשפחות יהודיות כדי שיוכלו לעלות לישראל.

במרכז העלילה שלושה נערים אמיצים, בפיקודו של רפי, מפקד החבורה, שפועלים בהדרכת חבורת מג"י, שחבריה הם שליחי המוסד. הם מתמודדים עם אתגרים נועזים מול שודדים, סופות, הצפות ובולענים, פועלים במנהרה מסתורית רבת-סכנות ובמצודה עתיקה, וכל זה מאחורי גבה של המשטרה החשאית במרוקו.
זהו סיפור רב-עלילות שלבד מהיותו מותח ומרתק חושף לראשונה פרק ציוני מפואר שטרם סופר.



רפי דהן, איש חינוך, מפקח, מנהל מחוז מרכז-ח״ן לשעבר במשרד החינוך. מרצה לחינוך, להיסטוריה ולמורשת ישראל. מִשנה לראש עיריית פתח תקווה. מפרסומיו: ״אומתם לא הייתה להם אם״, ״שירים במעברים״, ״הציפור שבלב״, ״שער הזהב״, מחזות המבוססים על הספרים, ״מדריך נוער במים סוערים״, ״ימי התום״, המחזמר ״שער הזהב״. זכה בפרסים בחינוך, בהנחלת המורשת ובעשייה הציבורית, ובתעודת "יקיר יהדות מרוקו".
"ספר מצוין, מרתק, משך אותי לקרוא ללא הפסקה" - ניל חסיד, איש חינוך

"קראתי את הספר בשקיקה ב"RUN" אחד. ספר מרתק ממש, לא רציתי לעזוב" - גילה שחר, סופרת

"לרגעים הרגשתי כאילו מדובר במעללי חסמבה במרוקו. הסיפור זורם... אתה כותב מקסים". - אורלי קלינסקי, מנהלת מרכז הדרכה בעבר

"סיפור הרפתקאות מעורר עניין וסקרנות שחושף את הצעירים לפרק חשוב בתולדות העם היהודי". - שרון מנור-ליברמן, מנהלת חטיבת ביניים

"ההיסטוריה של העלייה ממרוקו הינה סיפורם של הגיבורים ה"גדולים" וה"קטנים". חשוב מאד שפרק חשוב זה בתולדות העם היהודי יהיה ידוע ומדובר". - אליס מלאכי, מחנכת.

"מבצע 'שובי רוני' – נערים ונערות בשליחות המוסד במרוקו" מאת רפי דהן. בהפצת דני ספרים, 112 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר ההוצאה



ממלכת הים-מי יוכתר למלך הים? מאת אייל בר דוד
"ממלכת הים – מי יוכתר למלך הים?" מאת אייל בר דוד  הוא ספר ילדים jsa' מקסים ומהנה, הלוקח אותנו למסע מרתק ומחורז ומציג מערכת בחירות עם הרבה הפתעות.

האריה הוא מלך החיות, את זה כולם יודעים. הוא גדול וחזק ומהלך אימים. הנשר הוא מלך העופות. הוא גדול ויפה ועטור נוצות. אז יש מלך לחיות ומלך לעופות, אך מה עם הים? האם גם שם מלך קיים? כל תושבי המצולות התקבצו לבחור להם מלך ברוב קולות. במי הם יבחרו?
הספר מלווה באיוריה המקורים והססגוניים של מתן קלוורי רוב, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיותו.




אייל בר דוד, יליד 1977, נשוי לעדי, אב לתמר, הראל ונדב, בעל תואר שני באנתרופולוגיה וחינוך, עוסק בהיי- טק ורוחש חיבה רבה לים. "ממלכת הים – מי יוכתר למלך הים?" הוא ספרו הראשון וגם הספר הראשון בסדרת ספרים מכתירה מלכים לכל הממלכות, ובהן ממלכת החרקים, ממלכת הזוחלים, ממלכת הפרחים וממלכת העצים.

"ממלכת הים-מי יוכתר למלך הים?
" מאת אייל בר דוד. איורים: מתן קלוורי רוב. הוצאת "ספרי ניב", 22 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



חלומולדת מאת פנינה שניצר
כולנו אוהבים לזכור את יום ההולדת שלנו ולהיות מושא לתשומת לב בזכות היותנו לפחות פעם בשנה. מבוגרים וילדים תמיד שמחים לקבל ברכות ולזכור שגם בגיל מבוגר מגיע לנו לחגוג.

"חלומולדת" מאת פנינה שניצר בהוצאת הספרים אוריון, הוא ספר נפלא לילדים, סיפור שובה לב על ילד או ילדה החוגגים יום הולדת, המאפשר גם למבוגרים שבינינו לטוות את חוטי האהבה המחברים בין הדורות ולהזדהות עם חוויות נשכחות.




הספר כתוב בחריזה בשפה נטולת שיוך מגדרי, באופן שניתן לקריאה כשגיבור הספר הוא ילד או כשגיבורת הספר היא ילדה. יש בסיפור התייחסויות לרגישויות כמו עוגה ללא גלוטן, אגוזים ובוטנים.
פנינה מכניסה את כולנו, קטנים וגדולים, לתוך העולם הקסום של הילדות. בחום, רגישות ותמימות היא מביעה את המשאלות הכמוסות, הציפיות והחששות של ילדים וילדות.
מה קורה ביום המיוחד הזה ואיזו הפתעה נהדרת ממתינה בסיומו, אתם מוזמנים לקרוא בספר.
הספר מלווה באיורים נפלאים של נתי יקותיאל. 


הַבֹּקֶר הִגִּיעַ, נִפְקָחוֹת עֵינַי.

אֲנִי רוֹאה אֶת הוֹרַי עוֹמְדִים לְפָנַי.

בִּי מַבִּיטִים וְאֵלַי מְחַיְּכִים:

"הַיּוֹם יֵשׁ לך יוֹם הֻלֶּדֶת וְאָנוּ כָּל כָּךְ שְׂמֵחִים"! (מתוך הספר)



פנינה שניצר היא בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בחינוך, העוסקת שנים רבות בחינוך ובקידום נושאים חברתיים. עוסקת שנים בכתיבה מקצועית - של תוכניות חינוכיות ובכתיבה יצירתית של מקאמות, שירים, ברכות ועוד. פנינה היא סא"ל במיל', עסקה בשירותה בתחום של קידום אוכלוסיות מיוחדות ואף הקימה את מערך השיקום החדשני בכלא הצבאי: גחל"ת (גורמי חזרה לשירות תקין). כיום היא מעבירה השתלמויות מקצועיות לצוותים מקצועיים שונים, בעיקר לציוותי חינוך, הוראה ולגננות.

"חלומולדת" מאת פנינה שניצר. איורים: נתי יקותיאל. הוצאת הספרים אוריון, עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 68 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה



בומסי מאת אברהם בר-אב (בן-טאטה)

"חוֹקְרִים שֶׁצִּלְּמוּ בַּסֵּתֶר אֶת מְהִירוּת הַתְּנוּעָה שֶׁל בּוּמְסִי נִדְהֲמוּ לְגַלּוֹת שֶׁהִיא גְּבוֹהָה מִמְּהִירוּתוֹ שֶׁל פָּגָז הַיּוֹצֵא מִלֹּעַ הַתּוֹתָח! בִּלְתִּי נִתְפָּס, כָּכָה אָמְרוּ, אֵיךְ יֶלֶד בֶּן תֵּשַׁע יָכוֹל לְהִתְנוֹעֵעַ בִּמְהִירוּיוֹת כָּאֵלּוּ. אֶחָד מֵהֶם הִגְזִים בִּמְיֻחָד. הוּא כָּתַב שֶׁבּוּמְסִי הוּא כַּנִּרְאֶה מִין יֶלֶד־רוֹבּוֹט שֶׁגּוּפוֹ מֻרְכָּב מִמַּעֲרֶכֶת סְבוּכָה שֶׁל קְפִיצִים חֲזָקִים, מְנוֹפִים וְגַלְגַּלֵּי שִׁנַּיִם שֶׁכֻּלָּם שְׁקוּפִים, חַסְרֵי מִשְׁקָל וְאֵינָם נִקְלָטִים בְּתַצְלוּם רֶנְטְגֵן. הַפְּרָט הַיָּחִיד הַגָּלוּי לַכֹּל הוּא נְקֻדַּת הַחֵן הַקְּטַנָּה שֶׁעַל תְּנוּךְ אָזְנוֹ, נְקֻדָּה שֶׁלְּדַעַת אוֹתוֹ חוֹקֵר כְּלָל אֵינֶנָּה נְקֻדַּת חֵן תְּמִימָה אֶלָּא שְׁבַב הַמַּחְשֵׁב הַסּוֹדִי הַמְּפַקֵּחַ עַל הַכֹּל." (מתוך פרק ראשון בספר)

גיבור סדרת הסיפורים, בומסי, הוא ילד קטן ורזה, אך זריז במידה שלא תיאמן. כל שנייה, החולפת עלינו כהרף עין, היא בעבור בומסי מרחב עצום של זמן. בימים אלו רואה אור ספר חדש לילדי ראשית קריאה המזמין אתכם להרפתקה מהנה.

בומסי גיבור הספר, מנצל את שפע הזמן הכלול בכל שנייה כדי לחולל בה אינספור מעשים מפתיעים הנראים למביט מהצד כמעשה קסמים. זריזות שכזו, המשאירה את החוקרים פעורי פה, כלל איננה על-טבעית. להיפך, היא רווחת מאוד בטבע, ואפילו בין היצורים הפחותים ביותר. דוגמאות? בבקשה: היתוש מנופף בכנפיו כאלף פעמים בשנייה! השפירית מעופפת במהירות של מכונית, עגל הגנו באפריקה... בּומְּס... בּומְּס... בּומְּס... מקפץ ומדלג לצד אימו שעות מעטות אחרי שהגיח לאוויר העולם. איש אינו מופתע ואינו שואל למה.




בזכות הזריזות הטבעית, המופלאה שלו, בומסי מצליח להתמודד עם כוחות גדולים ולנצח בכל נושא הנראה לו ראוי וחשוב. הספר כולל שלושה סיפורים: התינוק הכי מהיר בעולם; מעשה בְּצִרְעָה וראש בראש מול גבריאל המלך.

אברהם בר-אב (בן-טאטה) הוא נשיא חברת "בראב מחשבים" המפתחת פתרונות תוכנה לאקדמיה. הוא למד אומנות התיאטרון וספרות אנגלית באוניברסיטת תל-אביב. ספר הילדים שלו סבא מציל את הגבעה מומלץ משרד החינוך לכיתות ד'-ו', קובץ סיפוריו הקצרים פושקין מרוקאי זכה בפרס איגוד הסופרים. כמו כן, הוציא לאור רומן רחב-יריעה שתורגם לאנגלית והיה לרב-מכר באמזון. כתב וביים מחזות לבני הנעורים.

אברהם בר-אב: "סיפורי בומסי מתרבים ומשתבחים מדור לדור. אני מספר אותם זה עשרות שנים. הוא 'החבר לחיים' של ילדי ונכדי שגדלו עליהם ואהבו אותם."
בקרוב ספר נוסף בסדרה: בומסי הלוחש לכלבים.

"בומסי"
מאת אברהם בר-אב (בן טאטה). איורים: איל אילת. הוצאת הספרים אוריון, 157 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה, ומהמחבר avraham.barav@gmail.com או בטלפון 052-3233479




















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה