יום ראשון, 12 בספטמבר 2021

"הגברת הראשונה" ספר חדש מאת חגית שדה

 


הם מתחבקים חיבוק מגושם, מהוסס. למעיל העור שלו יש ריח קלוש של עשב. עור פניו מבהיק מגילוח הבוקר. הוא לוקח את המזוודה שלה ושואל אם תחזיק מעמד עד הבית או שיביא לה עכשיו קפה לדרך, ומיד מתחיל לדבר על הקפה של ניו אינגלנד ושל אמריקה ושל סטארבאקס ועל פולי קפה מלואיזיאנה, והיא אומרת לו שהיא בכלל לא שותה קפה. רק תה. רוסייה, זונה או לא. ובכן, תה עם חלב קר ושתי שקיות סוכר חום. (מתוך פרק ראשון בספר)





ארבעים דקות עם הילרי קלינטון, זו המשימה השאפתנית שלקחה על עצמה רות אלון. כבר שנים היא עוקבת בהערצה אחר מזכירת המדינה לשעבר, ועכשיו כשנפלה בחלקה הזדמנות לראיין אותה היא מקווה שהמפגש יספק לה גם תשובות לתהיות אישיות. איך מצליחה הילרי לשמור על הכריזמה והכוח שלה ובה בעת להתמיד בנישואיה גם לאחר בגידה צורבת? חייה של רות, אשת משפחה שתמיד שמרה לעצמה פינה נסתרת, מלאים בהתחבטויות כאלה. אם רות תבין זאת, אולי תצליח גם להכניס מעט סדר בחייה.

בניו אינגלנד הקרה ממתין לרות שותפה לראיון, עמוס ארגוב, סופר מצליח שעזב את הארץ לפני שנים. העבודה המשותפת לקראת המפגש עם הילרי שואבת את שניהם לתוך בועה, אך זו לא מגנה עליהם מרגשות האשם על אסונות העבר.
ובזמן שרות ועמוס מתכננים את מפגשם עם הגברת הראשונה, מתחילות בשורות חדשות להגיע.

הגברת הראשונה הוא רומן הביכורים הבשל להפתיע של חגית שדה, מעצבת ומרצה לעיצוב, שסיפוריה הקצרים פורסמו בין היתר בכתבי העת "פטל" ו"המוסך". שדה אורגת בו במיומנות וברגישות את בחירות החיים, התשוקות והפחדים של דמויות שנותרות חקוקות בזיכרון זמן רב לאחר הקריאה.

חזקה, דעתנית, יודעת את הדרך. כך קראתי את רות אלון גיבורת הספר. אישה הכמהה בכל מאודה לראיון בלעדי עם הילרי קלינטון. היא טסה בגפה לארה"ב שם מחכה לה הסופר הנערץ עמוס ארגוב. הדרך אל הריאיון עוברת במחשבות על החיים האישיים, הרומנטיים והמקצועיים. אהבתי את הדיאלוגים בין השניים היה בהם מתח, סוג של "קרב מוחות" ומטרה משותפת אחת. זה לצד זה הובאו בספר אירועים שהתרחשו במציאות ואחרים שהיו פרי דמיונה ולשון כתיבתה הרהוטה של הסופרת חגית שדה. קראתי את הסיפור בשקיקה, לא הסרתי אותו מידי לאורך סוף השבוע כולו, מחוברת לדמויות העמוקות ולעלילה. הייתי סקרנית ונותרתי עם המחשבות גם אחרי שהספר הגיע לסופו. יש לכם מה לקרא בחגי תשרי רוצו לקנות!

"הגברת הראשונה" מאת חגית שדה, עברית הוצאה לאור, 237 עמודים, לרכישה ישירה בהנחה לחצו כאן.









ריקי ברוך














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה