יום רביעי, 1 בספטמבר 2021

רפא את עצמך, פנים אחרות, מסדק אור לזריחה, נוסע בעקבות הזמן, בקרוב תהיה שמח, גברים ומבוכים, למה אף? סודה של אנקה והפוליגרף - מבחר חדש של ספרים בהמלצה



נוסע בעקבות הזמן מאת נעם הלל גרטל

ספר שירים חדש רואה אור בימים אלו ואני אהבתי והתחברתי לשירים ממקום אישי במיוחד. "נוסע בעקבות הזמן" מאת נעם הלל גרטלר הוא ספר שירים מקסים ומרגש, שנכתב מתוך מבטו של נעם הלל להבין את משמעות הקיום של העולם ואת משמעות הקיום שלו. יש בו הבנה שכל קיומנו בעולם הזה הוא חד-פעמי, שום דבר לא יחזור, ושיש סיבה ומשמעות לחיים שלנו.נעם הלל הוא איננו אדם דתי, אבל הוא חושב שאלוהים נמצא בתוכנו, הוא הכוח המאפשר לנו להגדיר טוב ורע ולבחור את דרכנו. הוא מודע לאלוהים שבתוכו שנותן לו את הכוח לחיות, להבין, להרגיש ולחוות את הקיום האישי שלו בעולם הזה.


את
אַתְּ מְחַכָּה לִי בַּחֲלוֹם,
אַתְּ שָׁרָה לִי שִׁירִים אֲרֻכִּים וְיָפִים
כְּדֵי שֶׁלֹּא אֶשָּׁבֵר,
שֶׁלֹּא אִירָא,
שֶׁלֹּא אֶשְׁכַּח כַּמָּה אַתְּ אוֹהֶבֶת אוֹתִי.

השירים מאפשרים לו "לתפוס את הרגע", את הרגש החד פעמי, ולתמצת את ההבנה והראייה שלו של המציאות כפי שהוא רואה וחש. השירים הם דרך בשבילו לנסות לפרש את סוד קיומנו בעולם.

אלף דברים

אֶלֶף דְּבָרִים רָצִיתִי לְסַפֵּר לָךְ הַיּוֹם,
בְּשָׁעָה שֶׁיָּשַׁבְנוּ יַחַד לִשְׁתּוֹת קָפֶה
בַּמִּרְפֶּסֶת הַקְּטַנָּה שֶׁל בֵּיתֵנוּ.
אֲבָל לֹא אָמַרְתִּי אֲפִלּוּ אֶחָד,
אֲבָל לֹא סִפַּרְתִּי אֲפִלּוּ קְצָת,
רַק שְׁתִיקָה, חִיּוּךְ וּנְשִׁימָה אֲרֻכָּה
הַמַּסְגִּירָה הַכֹּל.

נעם הלל גרטלר נשוי ואב לשתי בנות, חובב טיולים, טבע וספורט, בעלים של חברה המתמחה בייבוא ובניית של מטבחי חוץ ומערכות ג'קוזי לגינה. "נוסע בעקבות הזמן", ספרו הראשון, נכתב בשתי תקופות שונות בחייו שקובצו יחדיו בספר זה.


"נוסע בעקבות הזמן" מאת נעם הלל גרטלר. הוצאת "ספרי ניב", 142 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 


בקרוב תהיה שמח מאת עמי אנידג'ר 
8 מפתחות לחיים שמחים

גם אם זה נשמע ברור מאליו השמחה לא תמיד שוררת בכל מקום שנרצה בה. הייתי שם ואני מכירה מקרוב את הקושי להיות שמח. הסיבות לכמיהה לשמחה יכולות להיות מגוונות אבל ההגעה אליה יכולה להתקבל בשמונה מפתחות שכל אחד מאתנו יכל ליישם ולהרוויח. 
"בקרוב תהיה שמח" מאת עמי אנידג'ר הרואה אור בימים אלו הוא ספר אופטימי על ניצחון הדרך והאמונה, על השמחה שנמצאת בכל אחד מאתנו ורק צריך לגלות אותה.

"להיות בשמחה, זה להקשיב ללב - לא לשלוט בו. החיים מתחדשים כל רגע, וכך גם החלומות, ההצלחות והכישלונות שלנו." 

עמי הוא קומיקאי שנולד עם רצון ותשוקה תמימה להצחיק את כולם. באחד הימים נדם הליצן בתוכו באמצע לימודי המשחק. מאותו רגע יצא עמי למסע מרתק כדי להשיב את שמחת החיים שאבדה לו.

בספרו חושף עמי 8 מפתחות - 
מדיטציה, נשימה, אמונה, התבודדות, התנדבות, הודיה וצחוק שישיבו לכם את השמחה לחיים כשתשלטו בהם במינון הנכון. 
 המפתחות הם לתרגול יומי והם אלו שעזרו לו למצוא מחדש את עצמו ואת השמחה שאבדה.
הספר מיועד לאנשים שחוו משבר או תקופות מאתגרות בחיים מבני נוער בגילים 14 עד מתבגרים בני 20, וכמובן מבוגרים בכל הגילים שחווים חרדות. בעבר נושאים אלה היו במחשכים, אבל היום הם גלויים ומדברים עליהם יותר.




עמי אנידג'ר
נשוי לבתאל ואב לשניים, משחק בתוכניות טלוויזיה וקולנוע. מעביר סדנאות ומופעי בידור בשם "קוקיה" ומלמד ברחבי הארץ כיצד אפשר להשתמש בצחוק ככלי להתמודדות עם אתגרי החיים וכיצד לחיות חיים יותר שמחים.

הביקורות משבחות:
"לעמי אנידג'ר יש יכולת לגרום לאנשים במצבים קשים לצחוק ולשמוח. הספר לוקח אותנו למסע משמעותי בדרך לשמחה פנימית ושלווה" - ד"ר ברכה זיסר, מייסדת מאגר מח העצם.

"מרגש, מצחיק, מעורר מחשבה! ספר חובה לכל מי שאוהב את עצמו וחפץ בחיים שמחים - "לני רביץ, מחבר רב-המכר "אופטימיות נצחית".
"אין כמעט אדם שלא חווה את פחד המוות בזמן התקף חרדה. עמי מתאר בספרו באומץ את התופעה. הפתרון שלו הוא להסכים ו"למות". יש בספר תרגולים והצעות פרקטיות שמובילות את הקורא לדרך מרתקת שמעניקה גם ריפוי וגם הנאה" - אפרת פוגל, חוקרת מוח ותודעה.
"עמי מציג כלים מונגשים מעולם הפסיכולוגיה והיהדות שעוזרים לחיות מתוך שמחה פנימית ובאופן שלא מגדיר את האדם דרך הפתולוגיה" - טלי מררי, פסיכולוגית מומחית.

"בקרוב תהיה שמח – 8 מפתחות לחיים שמחים" מאת עמי אנידג'ר. הוצאת "ספרי ניב", 209 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.


הסיפור מאת רן ובר

אנחנו חווים את המציאות דרך סיפורים, שהם פרשנות שלנו למה שמתרחש סביבנו ובתוכנו. סיפור טוב יכול להביא אותנו לחיים מלאי סיפוק, תקווה ואהבה. הסיפורים שלנו, הדרך שבה אנחנו מפרשים את מציאות חיינו, יכולים להשתנות אם נשכיל להכיר בהם ובעוצמה שבה הם מעצבים את חיינו. כיצד נזהה את הסיפורים ששולטים בחיינו? מה אפשר לעשות לאחר הזיהוי? ומהו בכלל סיפור טוב אמיתי?





"הסיפור" מאת רן ובר, בהוצאת אלומות מבית דני ספרים, הוא ספר מסע אל עומק הסיפורים המנהלים את חיינו. לאור תורתו של רבי נחמן מברסלב נגלה את ההזדמנות היקרה להתבונן בהם ואת היכולת לספר אותם מחדש. הספר משלב כלים מעולמות הטיפול, סיפורים מהחיים ותרגילים ליישום התובנות בחיי היומיום.

״הוא כל הזמן מנסה להרוס לי״.
״ומה אשתך אומרת על זה?״
״היא אומרת שנכנסתי לסרט הרגיל שלי שאני צודק והוא פוגעני וכל יתר ההאשמות...״
״אולי היא צודקת?״
״אתה צוחק עליי?! גם לה יש את הסיפור שהיא תקועה בו... אולי זה משהו שהיא אומרת מתוך הסיפור שלה?" (מתוך הספר)
"הסיפור" הוא ספרו השמיני של רן ובר. קדמו לו רבי המכר סוד הנקודה הטובה, להיות בשמחה, לחיות את היום, בוודאי ישנה אהבה ועוד.

"הסיפור – איך להשתחרר מסיפורים שמנהלים את חיינו לאור תרומתו של רבי נחמן מברסלב" מאת רן ובר. הוצאת "אלומות" / "דני ספרים", 255 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר



למה אף? מאת אורנה אדריאנסן
בימים אלו רואה אור הספר שעושה סדר בנשימה! לראשונה בעברית: ספר המנגיש את המידע באופן בהיר, מסודר ומאורגן. "למה אף?" הוא ספר עיון ראשון מסוגו שעוסק בנושא ממוקד מאוד: נשימה דרך האף בפה סגור. זהו ספר משנה חיים שמיועד לכל מי שיש לו אף.

מה בספר?
בחלק הראשון: על נשימת-אף בשאיפה, בנשיפה, בפה סגור, אצל ילדים, בשינה ובפעילות גופנית.
בחלק השני: ידע על נשימה ובריאות, שנאסף לפני למעלה מ-150 שנים, בקרב שבטים אינדיאנים בארצות-הברית.
בפרק האחרון עצות וטיפים ליישום, להבראה ולשיפור איכות-החיים.




תקראו בספר על חשיבותה של נשימת-אף בשאיפה, בנשיפה, בפה סגור, אצל ילדים, בשינה ובפעילות גופנית. יש בו עצות וטיפים ליישום לשם הבראה ולשיפור איכות-החיים, וכן ידע על נשימה ובריאות, שנאסף לפני יותר מ-150 שנה בקרב שבטים אינדיאנים בארצות הברית.

נשימת אף חיונית לכולם ובהם גם הסובלים מאלרגיות, מאף סתום, מנחירות ולאחרים. הספר מרחיב אופקים בנושאי נשימת אף והשפעתה העצומה עלינו ועל חיינו, באופן בהיר, מסודר וקל להבנה.

"אורנה אדריאנסן כתבה ספר חובה לכל אחד ואחת, כולל לרופאים ולרופאי השיניים. החל בהסברים הברורים והמפורטים של הפיזיולוגיה התקינה, אליה תוביל הסדרת הנשימה ועד להשפעה על הבריאות הכללית של כולם בדגש על הנחלת הידע להקפדה על נשימת אף החל מהינקות" - ד"ר אייל בוצר
"יישר כוח על כתיבת ספר זה. אני מקווה שהוא יעלה את מודעות ההורים והמבוגרים לחשיבות נשימת אף לבריאות ואיכות חיים" - ד"ר מישל פרץ דוידי
אורנה אדריאנסן מומחית בהנחיית נשימה בריאה® בשיטת בוטייקו לפתרון טבעי של מגוון שיבושי נשימה ובריאות, בוגרת ווינגייט ומוסמכת ב-NLP, בעלת ניסיון רב-שנים בהנחיית השיטה, בעולם ובארץ.

"למה אף?" מאת אורנה אדריאנסן. הוצאת "ספרי ניב", 187 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, ניתן להשיג באתר או בפנייה לאורנה 052-5925318 לרכישה ישירה לחצו כאן 


גברים ומבוכים מאת ד"ר ברק אילון - אבני דרך לבנית הגבריות העוצמתית
"גברים ומבוכים - אבני דרך לבניית הגבריות העוצמתית" מאת ד"ר ברק אילון הוא ספר ראשון מסוגו, מסמך מרתק המפגיש את הקורא עם אנשי האריה, אנשי הפח ואנשי הדחליל, אשר הציבו לעצמם משאלה להיכנס למבוך הפרטי בתוכם ולהתגבר על מבוכה כדי לגלות חלקים משמעותיים בעצמי שלהם. בדרכם אל ארץ הברקת, תוך התגברות על חסמים ועכבות בנפשם, חושפים מנהלים אלה את סיפורם האישי ואת מודל הגבריות האותנטי שלהם.

חוויית המבוך, אניגמטית ומלאת עוצמה, הפכה מאז למושג שבאמצעותו מתוודע ד"ר אילון אל עולמם של גברים, מנהלים, המשמשים עד היום בתפקידי ניהול בכירים. כולם, ללא יוצא מן הכלל, רוצים להטביע את חותמם האישי, אבל בשלב מסוים בקריירה הם מזהים שמשהו חסר. הם מתארים תחושות כבדות של תקיעוּת, כעס ותסכול, חוסר סיפוק והיעדר הנאה בעשייתם ומחליטים להגשים את עצמם באופנים נוספים, להפחית את הכאב הנפשי ולצאת לעולם בתחושת חיוניות לחיים מלאי משמעות ואושר.




הסיפורים האישיים הנחשפים בספר, כפי שמתאר אותם ד"ר אילון, מעלים שאלות עמוקות בנוגע לחינוך המגדרי של גברים. המסע האישי של כל אחת מהדמויות מאפשר לקוראים לבחון מחדש שאלות יסוד לגבי עצמם.

ד"ר ברק אילון (.Phd )עוסק בייעוץ לארגונים, בליווי ובאימון של מנהלים ובטיפול פסיכותרפיה ממוקדת עולם העבודה והקריירה יותר משלושים שנה. מנחה ומוביל מסעות שטח לפיתוח יכולות ניהול ומנהיגות. נולד בכפר סבא בשנת 1962 וכיום תושב רעננה. מחלק את זמנו בין הקליניקה ברעננה לבין הקליניקה בבנימינה.
"יהיה קשה להגזים בשבח החוויה הכמעט מיסטית שעברה עליי בשבת אביבית (אך גשומה לסירוגין) אחת באנגליה בשנת 2001 ,כאשר רגלי דרכה לראשונה בשער הכניסה לאחד המבוכים המפורסמים של אנגליה בטירת לידס", כך כותב בספרו ד"ר ברק אילון.

"גברים ומבוכים - אבני דרך לבניית הגבריות העוצמתית" מאת ד"ר ברק אילון. הוצאת "ספרי ניב", 259 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



סודה של אנקה מאת תמר אורנשטיין
"תורנו מגיע. אנחנו יורדים במדרגות, וסוף סוף דורכים על אדמת ארץ ישראל. במוחי חולפים כל הסיפורים שסיפרו לנו בתנועה השליחים מארץ ישראל. אני חושבת גם על אבא. כמה היה רוצה כבר לחוות בעצמו את הרגע הזה, שבו ידרכו רגליו על אדמת הארץ שחלם עליה שנים כה רבות. אני מפנה את מבטי מצד אל צד. עוד מעט אראה את בני משפחתי. אני מרגישה את ההתרגשות גואה בי. בין המון האנשים נראה לי שאני רואה פנים מוכרות.
“בהצלחה”, אנחנו מאחלים זה לזה ונפרדים כל אחד לדרכו." (מתוך פרק ראשון בספר)

"סודה של אנקה" הוא רומן היסטורי מרגש, שתחילתו בווילנה בשנות העשרים של המאה הקודמת. גיבוריו, שילדותם עברה עליהם בווילנה נפגשים בתנועת השומר הצעיר בעיר. הוא מצטרף לתנועה לאחר שנכח במספר אירועים אנטישמיים, והיא בעקבות אחיותיה הגדולות. הספר מביא הצצה על חיי הצעירים שם, על האירועים שעיצבו את השקפת עולמם ועל העולם החדש שהם פוגשים בארץ ישראל ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה.


תל-אביב, תחילת שנות הארבעים. זוג צעיר עומד מתחת לחופה, וסביבו נקבצים חברים ובני משפחה מעטים. שותפים למעמד גם רוחותיהם של בני משפחה שלא הצליחו לעלות לארץ ואורח אחד לא מזוהה. אנקה הייתה רק בת עשר כשהצטרפה לתנועת השומר הצעיר בווילנה והתאהבה באברשה, המדריך יפה התואר, אך לאכזבתה הרבה הוא עזב ועלה לארץ ישראל. שנים לאחר מכן הם שבים ונפגשים בתל-אביב של שנות השלושים, ואז מתחילה הדרמה האמיתית, דרמה שסופה מפתיע.

"אני נשארת במקומי, המזוודה לצדי. עדיין איני מוצאת בתוכי את הכוח לחפש את התא שהקצו לי. אני מסתכלת על הים ורואה רק מים המשתרעים עד קו האופק הרחב, שלא רואים את סופו ולא יודעים מה יש מעבר לו. אני מרגישה כל כך לבד, כל כך קטנה בלב המרחב האינסופי הזה. הפחד ממה שצפוי לי והחששות שעד עכשיו ניסיתי להסתיר מאבא שכל כך מאמין בי, מציפים אותי" (מתוך הספר).

תמר אורנשטיין, נולדה בתל אביב והיום חיה בירושלים. היא בוגרת הפקולטה להנדסה בפירנצה שבאיטליה. תמר עבדה 35 שנים בתחום המחשבים, וכל אותו הזמן כתבה סיפורים קצרים שהתפרסמו ברשתות החברתיות.
"סודה של אנקה" הוא ספר הביכורים שלה. את ההשראה לכתיבתו קיבלה תמר מסיפורם האמיתי של הוריה ומסיפוריהם של רבים מבני דורם, יוצאי מזרח אירופה, ערב מלחמת העולם השנייה.

"סודה של אנקה" מאת תמר אורנשטיין. הוצאת "ספרי ניב", 342 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



הפוליגרף: להוציא את האמת לאור מאת ד"ר יגאל לב

שיטת תשאול חדשה ומהפכנית שמשנה את חוקי המשחק
שנים שהוא מסקרן אותי ולשמחתי לא הגעתי אליו אל הפוליגרף, וגם אין לי תכניות להגיע. ראיתי אותו בכתבות, בסרטי מתח ופעולה ובסרטים תיעודיים. "מכונת האמת-הפוליגרף" היא כלי שעד היום לא זכה לדעה נחרצת באשר לאמינותו.

יש הנוהגים לומר שהפוליגרף נחשב לידידו הטוב ביותר של הפושע. האמת? אפשר להבין אותם. כולנו שמענו על מקרים בהם אותו מקרה נבדק אצל שני בודקים שונים ובאחד יצא דובר אמת ובאחר דובר שקר. אי דיוקים, שגיאות וטעויות בתוצאות הבדיקה – כל אלה הפכו את ההתייחסות לפוליגרף כאל כלי לא מהימן וזיכו אותו ביחסי ציבור גרועים למדי. הפוליגרף, שנוצר לראשונה בתחילת שנות ה- 20 של המאה שעברה, עבר לא מעט שכלולים מאז, וההתפתחויות הטכנולוגיות שיפרו את מידת הדיוק שלו לעין ערוך. עם זאת, שיטת התשאול נותרה כמעט זהה, ופה מתחילה הבעיה לדעתו של ד"ר יגאל לב, מחבר "הפוליגרף: להוציא את האמת לאור" שיצא בהוצאת "ספרי ניב".

זהו ספר ראשון מסוגו, שנכתב מנקודת מבטו של שוטר, חוקר במשטרת ישראל, אשר מספר על השימוש בפוליגרף בעולם החקירות ועל הייחודיות שבו.

הכותב שפיתח שיטה פורצת דרך שיש בה כדי לבטל את כל טענות המתנגדים לנושא התשאול במהלך בדיקת הפוליגרף, מספר מנקודת מבטו האישית, על שלל היבטים בעולם זה: על האסטרטגיות השונות בחדרי החקירות, על הגישות השונות לחקירה – שלעיתים אותו חוקר משתמש בכמה מהן, על חקירה בידי חוקרים פרטיים ועל חוק החקירות הפרטיות ועוד ועוד. לצד זה, מציע הכותב גם סיפורי מקרה שבהם הוא מספר על חקירות ספציפיות ועל דרך התקדמותן.

"ויכוחים על אמינותו של הפוליגרף הם ויכוחים ארוכי שנים. מצאנו כי רוב רובן של הטענות שהעלו המתנגדים לקבלת הפוליגרף כראיה קבילה במשפט הפלילי פשוט אינן רלוונטיות יותר היום" (מתוך הספר).




ד"ר יגאל לב, אשר שירת באגף החקירות של משטרת ישראל, הוא דוקטור בביטחון לאומי וקיבל מינוי לפרופסורה בשנת 2021. הוא נמנה עם מקימי איגוד הפוליגרף הממוחשב בישראל, שימש חבר הנהלה ויו"ר האיגוד בשנים 2018 - 2014 ובמהלך 30 השנים האחרונות עסק בחקירות ובבדיקות פוליגרף במגזר האזרחי.

"הפוליגרף: להוציא את האמת לאור" מאת ד"ר יגאל לב. הוצאת "ספרי ניב", 63 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



מסדק אור לזריחה מאת מיכל הנינה נתב

רבים מאתנו חוו וחווים עדין את הקושי, החושך, האתגרים והדילמות לאורך ימים. תחושה של מכאן אי אפשר לצאת שוב אל הדרך והשגרה, אבל לא תמיד ההרגשה היא זו שמנצחת את הכוח שבחיים. 

בימים אלו רואה אור ספר חדש בשם "מסדק אור לזריחה" מאת מיכל הנינה נתב. זהו ספר מרגש, הכותבת מעבירה את הקורא דרך הקושי והכאב, דרך מקומות שנראו לה אבודים, מתארת הכותבת את מסעה מעורר ההשראה - מסע של יציאה ממקומות חשוכים וסדוקים אל עבר חיים מלאי משמעות ואור.



בשירה, בסיפורים קצרים, בהגיגים ובתובנות יוצרת מיכל פסיפס מרתק של כניסה אל תוך נבכי הנפש של כולנו. נושאים כגון שאלות קיומיות, התמודדות עם משברים, מערכות יחסים ומשמעותן, גירושין, טראומות, שיגעון ויציאה ממנו, ובכל אלה שזורות אופטימיות וראייה רוחנית מלאה באמונה חזקה בכוחן של הנפש ושל הנשמה ושאפשר לצאת לחופשי מכבלים חברתיים, מתיוג ומדיכוי, מאשמה ומקשיים- שאותם עברה על בשרה - ולהיטען בכוחות, ביכולות ובאמונה בעצמנו ובדרכנו, ועם אמת אחת שבזכותה כולנו יכולים לצאת מסדק אור לזריחה.

מיכל הנינה נתב - מאמינה שכל נשמה בעולמנו המורכב יכולה למצוא את מקומה הטוב, מלא האהבה והריפוי ולצאת מהחושך אל חיים טובים ומלאי משמעות. על כך ספרה הראשון "מסדק אור לזריחה".


"מסדק אור לזריחה" מאת מיכל הנינה נתב. הוצאת "ספרי ניב", 271 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים ברשת.



פנים אחרות מאת רונית לוינגר קוריאל עובדיה

"פנים אחרות" מאת רונית לוינגר קוריאל עובדיה בהוצאת הספרים "אוריון", הוא קובץ סיפורים מקסים ומרגש, לקט סיפורים שמתבוננים פנימה, אל המקום בו נמצאים הפחדים והחרדות שלנו, המקום בו נמצאות שאלות שלא תמיד יש להן תשובות.

הסיפורים נוגעים בעצב הפתוח של אהבה, אימהות ואובדן, מדברים אל לב הקוראים ונשארים במחשבותיהם זמן רב לאחר הקריאה. הם מתרחשים בכל מקום ובשום מקום ומתארים בחמלה ובאהבת אדם את נקודות המפנה ומצבי הקיצון אותם כולנו עשויים לגלות.

הסיפור בדרך לקדש ברנע מציג את סיפורן של שתי נשים. האחת מתקשה להביא פרי בטן וננטשת על ידי בעלה והקהילה שלה בדרום. השנייה בהיריון אסור, בורחת מהישוב בו היא גרה. המפגש ביניהן הוא מפגש בין תרבויות, בין דורות ובין מצב פיזי שונה של כל אחת מהן. לשתיהן חלומות משותפים שנפגשים בסופו של דבר עם המציאות שמפרידה ביניהן ומחזירה כל אחת לעולמה.

הסיפור דגים בהפתעה הוא סיפור שמתרחש בשני ממדים. מצד אחד אישה נבגדת שמאבדת את כבודה ואת הביטחון בעצמה ומצד שני סיפור ילדות על אבדן התמימות בחופשה במכמורת. למרות הקשר החזק בין השתיים, מסתבר שיש עוד סיפורים שלא סיפרו ויש גם סודות נוספים לא נודעו. הזיכרונות מובילים אותן לחיבור ביניהן ולמקום חדש.


בדרך לשדה התעופה הוא סיפור שמתאר את המסע לשדה התעופה לחופשת סקי משפחתית. הדמויות בסיפור מתוארות בהומור ובחיבה. האב, האם והילדים שכל אחד מהם הוא שונה ומיוחד מרכיבים יחד פאזל משעשע של משפחה. המכונית שבוגדת בהם ומעכבת אותם בדרך למטוס הנכסף, מציגה בפני הקורא את ההתמודדות שלהם בשעת משבר כל אחד וכולם יחד כדי להגיע לחופשה המיוחלת.

הסיפור דודה ויקטוריה הוא סיפור של נשים בעולם של חטאים אסורים וכניסה לגיל הבגרות והמיניות בתורכיה ובישראל. מסתבר שההבדל אינו כה גדול ולמרות פער הגילים והמעמד המשפחתי יש לנשים את אותן ההתלבטויות, אותם הפיתויים ואותם הסיכונים. יחסי הדודה והאחיינית עוברים שלב נוסף בקשר עם הבת המאומצת של הדודה, שמגיעה לאותו גיל וחיה את הלבטים במאבק למצוא את האני הפרטי שלה. היא יוצאת נשכרת מהקשר המשפחתי.

הספה האדומה הוא סיפור של רהיט ישן שמשתלט על חיי המשפחה. ההורים נגררים לשינה ממכרת שסוחפת אותם לחלומות משותפים שגורמים להם להזניח את חייהם ולהתרחק מהמציאות היום-יומית. עם הזמן הופכים החלומות למאיימים ומפחידים, אך הפרידה מהספה בלתי אפשרית כי היא גדולה מכדי שיוכלו להוציא אותה החוצה.

עד פה הוא סיפורה של אישה מוכה שבעלה מתעלל בה פיזית ונפשית. היא מוכנה לקבל הכול תמורת שקט וחיים טובים עם בעלה. היא לוקחת אחריות ומאשימה גם את עצמה במערכת היחסים ביניהם, אך לכל דבר מסתבר שיש גבול וכשהוא נחצה היא בוחרת בדרך שלה.


שוק ביום חמישי מתאר אהבה מאוחרת בצל הסככות של שוק מחנה יהודה, ריח הפירות וצבע הירקות מתבל את הסיפור בחושניות ובתשוקה לזוגיות ולאהבה גם שנראה שהכול כבר עבר ונגמר. הגיבורים נאבקים לשמור על סודם ועל כבודם מול דעות קדומות ולחצים משפחתיים. הסיכוי לאושר מושך אותם הלאה ומעניק להם צבע של תקווה בחייהם.

ד"ר רונית לוינגר קוריאל עובדיה, תושבת ירושלים, אימא לארבעה ילדים וסבתא לשישה נכדים. היא רופאת שיניים שמנהלת יחד עם בעלה את רשת המרפאות "עיניים - ד"ר לוינגר". רונית משלבת בחייה את כל העולמות. היא מציגה שלל דמויות מקוריות שנפגשות עם גורלן, ומוצאות פתרונות ויכולות ממקום בלתי צפוי, אם מתוכן או מהסובבים אותן. קולה הנוכח והמכיל עובר כחוט השני בסיפורים ומחבר אותם לחוויה אחת שלמה ויוצאת דופן, שהדמיון והמציאות נראים בה שונים, אך למעשה אינם רחוקים זה מזה.

 ד"ר רונית לוינגר קוריאל עובדיה מספרת: "בכל סיפור שאני כותבת יש גרעין של אמת, משהו שקרה או ששמעתי שארע למישהו, בכל ספור גם הדמיוני ביותר יש נגיעה של חוויה אישית - איזה זרע שנזרע במקום ובזמן כלשהו, ונבט לסיפור. המרחק בין המציאות לדמיון משתנה בעוצמתו וברמת הדיוק שלו. זהו תהליך מדיטטיבי של כניסה פנימה ובה בעת יציאה החוצה. בסיפוריי אני מנסה לתת לקוראים חוויה. אני רוצה לקחת אותם לכמה דקות מעולמם הבטוח והשגור למקום חדש, לזמן שונה בו יתרגשו ויגלו  את הפנים אחרות שלהם".

 

 "פנים אחרות" מאת רונית לוינגר קוריאל עובדיה. הוצאת הספרים אוריון, 198 עמודים. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה 



רפא את עצמך מאת דניאל קרני ומאסטר ג'י גאנג שאה
ללא תרופות, ללא תוספי תזונה, ללא ידע מוקדם

הספר "רפא את עצמך" הרואה אור בימים אלו, מספק כלים מעשיים לריפוי עצמי ומשמש כלי פשוט אשר באמצעות ביצוע התרגילים שבו, כל אדם יכול לרפא את עצמו או לשפר את מצב בריאותו. הכוונה לבריאות פיזית, לבריאות נפשית, לבריאות רגשית, לבריאות תודעתית, לשיפור מערכות יחסים ולהקלת מועקות בכל תחומי החיים.
שיטות הריפוי העצמי המוצגות בספר הן הבסיס והתשתית של ריפוי נִשמתי, והעיקרון הוא להעביר מסרים חיוביים של ריפוי. כל מסר הוא בעל תדר ורטט אנרגטי ייחודי, אל מקום הכאב או הסבל. למעשה מבקש המתרגל מהאיבר לרפא את עצמו.


זהו ספר מעשי שמומלץ שיהיה בכל בית. בספר גישה חדשה ופשוטה להשגת בריאות ושמחת חיים בעבודה עצמית של הקורא, במקביל או ללא קשר לטיפולים רפואיים או לטיפולים אחרים.

בספר מוצגים 85 תרגילי "ריפוי השלום" למגוון רחב של בעיות ומחלות: פיזיות, נפשיות, מנטליות, בעיות במערכת היחסים ואחרות. כן מוצגים כמה תרגילים לחיזוק ולפיתוח האנרגיה הגופנית.
בכל עמוד בו מוצג תרגיל מופיע קוד QR שאפשר לסרוק באמצעות הטלפון הנייד ולצפות בסרטון וידיאו בו דניאל קרני מדגים את התרגיל.

אחד החידושים בספר הוא היכולת להירפא באמצעות עבודה עם קליגרפיות. מאסטר שאה מפעיל כמה שיטות טיפול. בשנת 2013 החל לטפל באמצעות כוח ריפוי שהוא מכניס לתוך ציורי קליגרפיה סינים מיוחדים שהוא מצייר. בספר מוצגת הקליגרפיה "האהבה הגדולה" Da Ai בעמוד לבן כרומו, נפרד. אפשר פשוט לשים את היד על הקליגרפיה ולבקש ריפוי. בספר מוסברות שיטות נוספות לקבלת ריפוי מן הקליגרפיה - הספר עצמו הוא ספר מרָפֶּא. אפשר להשתמש בספר ככלי עבודה לפתרון כל בעיה, כאב או מועקה.


דניאל קרני (66), נשוי ואב ל-3, תושב נס ציונה, מרפא ומורה בריפוי נִישמתי. מנהל את עמותת MPH למדיטציה והארה שבמרכז ביהוד. עוסק בהילינג ריפוי נִשמתי ובריפוי עצמי משנת 2010, ומטפל מוסמך לריפוי נִשמתי (מטפל ידי דאו) משנת 2012 כחלק מארגון בינלאומי בהנהגתו של ד"ר מאסטר שאה. בפסח תשפ"א הוענק לדניאל תואר מאסטר בריפוי נישמתי, על ידי מאסטר שאה. דניאל גם עוסק בריפוי באמצעות ציור קליגרפיה סינית, נטורופתיה ונקודות טריגר.

מהו ריפוי נישמתי? ריפוי נִישמתי (Soul Healing) מתבסס על הנחות היסוד שלכל גוף חי ולכל עצם יש נשמה שעוברת מחזורי חיים רבים. הנשמה עוברת מחזורי חיים וצוברת התנסויות חיוביות והתנסויות שליליות. "לצערנו" כולנו כאן בגלל מאזן שלילי ביניהם, ובאנו לחיים אלה כדי "לתקן", לעשות מעשים טובים, לקבל נקודות זכות שיגדילו את המאזן החיובי של ההתנסויות (כאן הדמיון לתיקון ביהדות). אנרגיית הריפוי תמצא תמיד את שורש הבעיה, אם היא בגוף הרוחני (אותן התנסויות לתיקון הקרויות "קארמה"), בגוף הפיזי, בגוף הרגשי או בגוף התודעתי. הסלוגן של ריפוי נִשמתי הוא "רפא את הנשמה, ריפוי הגוף יבוא בעקבותיו". הרמה הבסיסית של ריפוי נִשמתי הוא ריפוי עצמי שנקרא "ריפוי השלום". שיטה שבה אדם מפעיל 4 כוחות פנימיים כדי לרפא את עצמו. כוח הגוף - הנחת כפות הידיים במקום הכאב: כוח התודעה – דמיון: כוח הקול – שינון: כוח הנשמה - הבקשה מהאיבר להירפא.


דניאל קרני מספר: "ריפוי עצמי יכול להיות אפקטיבי כריפוי יחיד או במקביל לסוגי טיפול אחרים, כגון טיפולים רפואיים קונבנציונליים או טיפולים ברפואה משלימה. האתגר הגדול של הקורא הוא להתגייס לתרגול קבוע יום-יומי של התרגילים המוצגים בספר. ההנעה והעידוד לבצע תרגילים אלה מתבססים על הצלחות רבות בריפוי, ועל כך שלפעמים המצוקה גדולה כל כך עד שאין מה להפסיד בהתנסות בתרגול".
"שיטות הריפוי העצמי שאני מציג בספר הן הבסיס והתשתית של ריפוי נִשמתי, והעיקרון הוא להעביר מסרים חיוביים של ריפוי - כל מסר בעל תדר ורטט אנרגטי ייחודי, אל מקום הכאב או הסבל. למעשה מבקש המתרגל מהאיבר לרפא את עצמו.

"בספר תמצאו הסבר על הרקע הרוחני של שיטת הריפוי, הסבר על השיטה ותרגילים מפורטים למגוון בעיות שכיחות. נוסף לכך, מומלץ לבצע יום יום תרגילים לפתיחת מרכזי האנרגיה ולהנעת האנרגיה בגוף, כפי שמוצגים בספר. התרגילים שאני מציג בספר נמצאים ביוטיוב כסרטוני ריפוי עצמי קצרים, כך שתוכלו לצפות בתרגילים ולקרוא אותם בספר בעת ובעונה אחת".

"רפא את עצמך – ללא תרופות, ללא תוספי תזונה, ללא ידע מוקדם" מאת דניאל קרני ומאסטר ג'י גאנג שאה. הוצאת פוקוס, להשיג בחנויות הספרים או באמצעות אתר הילינג ריפוי נשימתי / 050-4830884 דניאל




סערת מוחות מאת ירון איתן

על בינה מלאכותית, נפילת הממד החמישי, סנקציות אמריקאיות, אוליגרך רוסי ופוליטיקה בבין-לאומית

"סערת מוחות" מאת ירון איתן הוא ספר אישי על חוויותיו כיזם היי-טק ותיק ומנוסה. הספר מסכם פרק סוער ומרתק בחייו העסקיים של ירון, שהחלו בהתלהבות והסתיימו בן-לילה ובמעורבות בפרשה מדינית-פוליטית-כלכלית דרמטית וחובקת עולם הכוללת את דונלד טראמפ, ולדימיר פוטין, ויקטור וקסלברג, כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ושורה ארוכה של דמויות מעולם ההשקעות וקרנות ההון סיכון.



לירון איתן היה הכול: הוא היה שותף בקרן השקעות גדולה שמגלגלת ומנהלת מאות מיליוני דולרים, ישב במשרדים בלב השדרה השלישית במנהטן והיה חלק מהקונצרן הענק של ויקטור וקסלברג, אוליגרך רוסי שהונו מוערך בכ-15 מיליארד דולר.
ההשקעות במסגרת הקרן שאבו את ירון לעולם החדש והמרתק של ניתוח דאטה באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית (AI) והעתיד נראה מבטיח במיוחד. אבל באמצע 2018 הטיל הממשל האמריקאי סנקציות על עסקיו של האוליגרך וקסלברג, וכך הפעילות העסקית של הקרן האמריקאית שותקה, החשבונות הוקפאו, וירון מצא עצמו בפני שוקת שבורה.

בשפה בהירה וקולחת ובכנות יוצאת דופן מגולל ירון את המתרחש מאחורי הקלעים של תחום ההשקעות והקרנות, חושף לראשונה את הסיבות האמיתיות לכישלון הגדול של חברת "הממד החמישי" בניהולו של בני גנץ ומספר מה גרם לו להתאהב בעולם הטכנולוגי של הבינה המלאכותית ולהפוך אותו למרכז הפעילות המקצועית שלו עד היום.

ירון איתן הוא יזם סידרתי, שהיה שותף ומנהל בכמה קרנות, אבל גאוותו היא שורת חברות שהקים או היה שותף להקמתן. כיום איתן פעיל בשלוש חברות שהוא שותף להקמתן אשר מבוססות על טכנולוגיית בינה מלאכותית. ירון איתן, יליד חיפה, לשעבר קצין בגולני, למד לתואר שני בבית הספר למנהל עסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה. הוא חי בניו יורק עם אשתו הגר ושלושת ילדיהם. בשנת 2005 יצא לאור ספרו הראשון "גלים מתנפצים", שסיפר את סיפורה של חברת גיאוטק תקשורת. "סערת מוחות" הוא ספרו השני.

"סערת מוחות: על בינה מלאכותית, נפילת הממד החמישי, סנקציות אמריקאיות, אוליגרך רוסי ופוליטיקה בבין-לאומית"
מאת ירון איתן. הוצאת "ספרי ניב", 214 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, 
ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.



בדרך שלהן מאת שגית פוליטי איש שלום
סיפורי נשים במסע גירושין
"בדרך שלהן – סיפורי נשים במסע גירושין" מאת שגית פוליטי איש שלום בהוצאת "ספרי ניב", הוא קובץ סיפורים מרגש ונוגע, המגולל את סיפוריהן של שבע נשים שהתאהבו ונישאו לאור הבטחה הדדית להיות שם זה למען זה בטוב וברע. אלא שעד מהרה הופרה ההבטחה, ואת מקום האהבה, הרוך והתשוקה תפסו ניכור, כאב, השפלה ולעיתים אף אלימות קשה, לרוב בלי שאיש יבחין או ידע. ההחלטה לשבור את קשר השתיקה ולצאת לחופשי הובילה כל אחת, בדרך הייחודית לה, למקום שבו היא מצויה כיום.
כל הסיפורים מבוססים על ראיונות עם נשים אמיתיות. פרטי הזיהוי שונו כדי לשמור על פרטיותן.

"שערה הסתור והאיפור שנמרח על פניה אותתו לה כי משהו לא טוב התרחש זה עתה, והדבר העלה את סף החרדה שלה. ברגע אחד החלו להציף אותה תמונות, קולות וזיכרונות מהעבר, והיא הרגישה שהיא מאבדת אחיזה. מסוחררת וחנוקה יצאה במהירות אל מחוץ לחדר השירותים, נתמכת בכתלים כדי לא למעוד, מבקשת שהאדמה תבלע אותה." (מתוך הספר)




שגית פוליטי איש שלום, בת 45 ואימא לאיתי בן התשע, היא יועצת חינוכית, בעלת תואר שני מאוניברסיטת תל-אביב, מדריכה ביחידה למיניות ולמניעת פגיעות בקרב ילדים ונוער בשירות הפסיכולוגי-ייעוצי, מנחת הורים ומטפלת בשיטת CBT. מאז תהליך הגירושין שעברה בעצמה החלה לחקור את עולם הגרושים-גרושות ונחשפה לסיפורים, למחקרים, לחוויות ולתחושות של אלו המחליטים להפריד בתים. התובנה המרכזית שהגיעה אליה בתהליך כתיבת הספר הייתה כי בניגוד להלך הרוח הציבורי הרווח, אשר קובע כי אנשים נוטים "לפרק את החבילה" בנקל, במרבית המקרים הפרידה הייתה בלתי נמנעת. "בדרך שלהן - סיפורי נשים במסע גירושין" הוא ספר הביכורים שלה.

"בדרך שלהן – סיפורי נשים במסע גירושין" מאת שגית פוליטי איש שלום. הוצאת "ספרי ניב", 260 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים ברשת.








































ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה