יום רביעי, 18 בינואר 2017

לקראת חודש המודעות למינרל המגנזיום-חשוב לכם לדעת!


בחודש הבא חודש פברואר יצוין בארץ חודש המודעות למינרל מגנזיום שכל מטרתו להעלות בקרב הציבור את המודעות לתופעות הלוואי הכרוכות  בהעדר מגנזיום ואופן השפעתו על איכות חייהם של אזרחי ישראל.  חודש המודעות בא לקדם את הנושאים הדורשים טיפול ממלכתי במחסור הגדל במגנזיום בקרב האוכלוסייה ולרכז פעילויות שמטרתן  שיפור בריאות הציבור ומניעת נזקים עתידיים.




  
מכנים אותו "מינרל החיים". המגנזיום הוא הרביעי בחשיבותו מבין המינרלים המשמעותיים לתקינותו ובריאותו של גוף האדם. המגנזיום משתתף בתהליכי ייצור אנרגיה, שמירה על הקוד הגנטי וחשוב לשמירה על מערכת כלי הדם והלב. שגרת התזונה של מרבית האוכלוסייה אינה מכילה די מגנזיום מה שמצטבר עם השנים ומפתח חוסר במגנזיום בגוף - תופעה שעולה עם הגיל.

המגנזיום משמש כאטום המרכזי במולקולת הכלורופיל, האחראית על תהליך הפוטוסינתזה בצמחים. ללא מגנזיום אין לצמחים אפשרות להתפתח ומאחר והצמחים נחשבים לבסיס פירמידת המזון, ללא מגנזיום אין חיים. המגנזיום הוא המינרל הרביעי בחשיבותו לגוף האדם. הוא משתתף בתהליכי ייצור אנרגיה, שמירה על הקוד הגנטי וחשוב לשמירה על מערכת כלי הדם והלב.



בהרצאתו המרתקת של פרופ' מיכאל שכטר, קרדיולוג בכיר ומנהל היחידה למחקרים קליניים, מערך הלב ע"ש לב לבייב, מרכז רפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר הציג שכטר תוצאות מפתיעות של ממצאי מחקרים השוואתיים בין אנשים שסבלו חוסר מגנזיום ובין מי שקבלו תוספים ועמדו ברמת הצריכה היומית הנדרשת לגוף.  עוד בהרצאתו הודגשה חשיבות המגנזיום והנזקים הנגרמים כתוצאה מחסר במגנזיום. לחוסר במגנזיום השפעה דרמטית של עליה בתחלואה במחלות לב וכלי דם, תקינות הריון ובריאותם של ספורטאים ומבוגרים.






חשוב לתת את הדעת- לא ניתן לאבחן חוסר במגנזיום באמצעות בדיקת דם בקופת חולים.המגנזיום הוא מינרל תוך תאי , רק 1% מכלל המגנזיום בגוף נמצא בדם. לכן, בבדיקת דם לא ניתן לגלות חוסר במגנזיום.
מעטים המינרלים שתפקידם בגוף חיוני למערכות מרובות ומרכזיות כל כך כמו המגנזיום. דווקא בגלל תפקידו המסועף המשתלב בכל כך הרבה תפקודים מרכזיים, מגנזיום הוא גם אחד מהמינרלים שקשה לדעת מתי הוא חסר לכם. משום כך, רוב הישראלים לא מודעים כלל שחסר להם מגנזיום גם כאשר הם חווים את הסימפטומים האופייניים.







חוסר במגנזיום עשוי להשפיע כמעט על כל מערכת הגוף, למשל הפרעות קצב ושינויים בלחץ הדם, בשרירי השלד ובעצמות. הביטוי הראשוני של חוסר מגנזיום כולל התכווצויות בלתי רצוניות של שרירי הרגל בזמן שינה או בזמן פעילות ספורטיבית ועוד. קיימת הערכה המבוססת על מחקרים רפואיים כי 80% של הישראלים, אינם צורכים כמות מספקת של מגנזיום מהטעם שלא ניתן לנתר חוסר במגנזיום בבדיקות דם ואולי גם מהווה את אחת הסיבות לכך שהמודעות לחוסר במגנזיום בישראל נמוכה.




ניצן פרימור פרופ' מכאל שכטר (צילום רפי דלויה)



 ניצן פרימור פרופ' מכאל שכטר ומרינה גורטין (צילום רפי דלויה )


למה חסר לנו מגנזיום?
תזונה דלת מגנזיום היא המרכיב המרכזי הגורם לחסר. שלבו בתפריט ירקות בעלי עלים ירוקים, אגוזים, דגנים מלאים, פולי סויה ומאכלי ים מסוימים. העדר כמות מספקת של מגנזיום במי השתייה ושתיית מים מותפלים. מגנזיום מופרש בכמויות גדולות בזיע - חם כאן!.
תרופות להורדת לחץ דם בקרב אוכלוסייה בוגרת גורמות להפרשה מוגברת של מגנזיום בשתן. מה גם שתהליך הספיגה של המגנזיום בגוף איטי.


את הפעילות בישראל מרכזת חברת "נוה פארמה"  העוסקת בחקר המגנזיום למעלה מעשרים שנה ומאחוריה פיתוחים רבים ופעילות ענפה בתחום המגנזיום. החברה פיתחה את מותג תוסף המגנזיום מגנוקס ובמקביל מתמקדת בהרחבת המודעות לחסר במגנזיום והשלכותיו,
מגנוקס היא סדרה שלמה של תוספי מגנזיום ייעודיים לתופעות בריאותיות שונות המיוחסות לחוסר במגנזיום. מגנוקס הינו תערובת מלחי מגנזיום אנאורגני הבלעדית לנוה פארמה ומעוגנת בשלושה פטנטים. מגנוקס הוכח כתוסף המגנזיום היעיל ביותר שבנוסף לתיקון רמת המגנזיום בגוף,  מפחית רמות הכולסטרול הרע (LDL), מונע הצמדות טסיות הדם, מונע התכווצויות שרירים ומפחית את ה- CRP שמהווה מדד לדלקת בגוף ומנבא את הסיכוי למחלות לב.

במסמך דיעה מאת הרוקח ניצן פרימור מדגיש פרימור כי בחודש המודעות למגנזיום יעשו בחברה כדי להעלות את המודעות להשלכות החסר במגנזיום גם בקרב חיילים, תוך הסבת תשומת ליבם של ההורים והחיילים לעובדה שכאבים כתוצאה ממאמץ בגפיים מרמזים על סיכוי גבוה לשברי מאמץ שנזקם לכל החיים וניתן למנוע אותם באמצעות תוספת מגנזיום לתפריט בתזונה או באמצעות תוספי תזונה. 




אחד המוצרים המובילים בסדרה הוא MAGNOX 520  שפותח תוך שימוש במגנזיום מאיכות מעולה בעל גודל חלקיקים המספק ספיגה אופטימאלית למחזור הדם וללא תופעות לוואי או התוויות נגד.





כמוסה אחת בלבד של MAGNOX 520 משלימה את הקצובה היומית המומלצת של מגנזיום זמין. המגנזיום שב- MAGNOX 520 מתמוסס בקיבה ונספג היטב, ללא תופעות לוואי ובעיקר ללא השפעה על חומציות הקיבה כך שניתן ליטול אותו בלילה לפני השינה ללא חשש.



MAGNOX 520 משווק ע"י "נווה-פארמה" וניתן להשיגו בקופות חולים, ברשתות הפארמה ובבתי המרקחת הפרטיים. מחיר מומלץ לצרכן: 96 ₪. תכולה: 60 כמוסות.
לרגל חודש המודעות למינרל מגנזיום, שיצוין בפברואר 30% הנחה על מוצרי מגנוקס






ריקי ברוך









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה