יום שלישי, 21 במרץ 2017

לביבות כרשה - כל השלבים




השבוע כאשר הבן שלי אמר שאכל קציצות כרשה בארוחת ליל שישי אצל חמותו ואהב מאוד, הייתי מופתעת מהעובדה שהעז לטעום שילוב של ירק שבחיים לא חשבתי שיכניס לפה בעיקר לנוכח העובדה שהוא צוחק למראה תבשילי הירקות הנפלאים שאני מאלתרת ואוכלת.




השבוע החלטתי לנסות ולהכין את הקציצות בעצמי. המתכון של אמא אינו אפשרי כי היא נוהגת להכין אותן עם הרבה לימון ולכן אלתרתי את שביל האמצע שבין המתכון של חמותו למתכון של אמי.
לפי המשוב שזכיתי לו התוצאה היתה משובחת. 


 




המרכיבים:
3 יחידות כרשה נקיות ופרוסות 
קוביות בצל בינוני
שמן זית


300 גרם בשר טחון
כוס פרורי לחם שטחנתי במג'ימיקס מחלה ישנה
צרור פטרוזילה קצוצה גס
ביצה
כפית שום כתוש
מלח, פלפל שחור גרוס


ההכנה:
מנקים את יחידות הכרשה ומקצצים לפרוסות אלכסוניות
קוצצים את הבצל 
מעבירים למחבת רחבה עם מעט שמן זית ומאדים עד הזהבה
מסירים ומצננים לפחות שעה.

בקערה נפרדת מערבבים את כל שאר החומרים
מוסיפים את תערובת הכרשה והבצל שהצטננו.
מוספים מלח, פלפל גרס, שום כתוש.
מערבבים היטב ומעבירים למקרר למספר שעות אני הכנתי את העיסה יום קודם לטיגון.
במידה והעיסה דביקה ניתן להוסיף פרורי לחם.

טיפ:
כאשר אני מעבירה את העיסה לקופסה בדרך למקרר, אני נוהגת לפזר פרורי לחם בתחתית הקופסה מתחת לעיסה וכך גם מעל לעיסה וסוגרת היטב. במהלך הקרור הממושך כל המרכיבים מתלכדים יחד וכך נח יותר ליצור לביבות ולטגן.

למחרת או אחרי מספר שעות לטגן ולהגיש חם. שילוב נפלא אפשר לקבל עם טחינה גולמית מתובלת בבית. 








 

  


 


חשוב: למי שמבקש להכין את הלביבות לפסח יכל להחליף את פרורי הלחם בקמח מצה או קמח תירס.







ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה