יום רביעי, 29 במרץ 2017

מרציפן פרמידות כשר לפסח ויש גם מתנה.



דקות אחרי שעלעלתי בין דפיו משהו שבה את ליבי ורק דקות קצרות נדרשו לי להבין שהספר בישול טבעוני ישראלי מאת גלי לופו אלטרץ הוא המתנה הכי טובה שלי לפסח. 
האמת היא שכבר מזמן לא רכשתי לעצמי ספר בישול. מדף ספרי הבישולי שלי עמוס לעייפה ואני שבה אליהם רק כאשר מישהו כאן מתגעגע למתכוני ילדות או למתכוני הדגל שהכנתי שוב ושוב.
מעולם לא דגלתי בטבעונות למרות שאני בהחלט יכולה להכנס למשבצת שבין צמחונית לטבעונית שכן אני אוכלת רק מזון טבעי, לא מכניסה הביתה אוכל מעובד ומבשלת לבני הבית מידי יום.
בתקופה האחרונה ומאילוץ בריאותי נגזר על בכורתי להפרד מכל מוצר המכיל גלוטן, חלב וביצים. (והרשימה עוד לא תמה...) אחרי ההלם הראשוני התחלנו לחפש ברשת אופציות חליפיות ומסתבר שההיצע גדול ואפשר להכין כמעט הכל. כשקבלתי את קובץ הספר בישול טבעוני ישראלי של גלי התחיל מעגל הגיוון של מנות הבית לגדול בהרחבה. 








מצאתי בספר את הכל. ירקות (אהבתי הגדולה), מאפים, פחמימות טובות, חלבונים, מהצומח, קציצות ופשטידות, על האש! גבינות וממרחים, תפריט אסייתי, מרקים ומתוקים. 
התחלתי לתרגל את המתכונים והגשתי לבכורתי לנסות כל התגובות היו טובות. 


  

  

כבר 28 שנה שהיא במטבח. מה שהתחיל בצעדים קטנים בגיל 12 כאובססיה הפך עם השנים ל"מגפה", על פי הגדרתה. גלי מורה לבישול, מתכונאית, מומחית לבישול בריא ואוהבת־אוכל,  למדה בישול באופן מקצועי ועבדה במשך שנים  מ"אחרי הקלעים" של אותו "פס ייצור" שלא הרגישה חלק ממנו.
המעבר לטבעונות היה הדרגתי. הצורך הבריאותי לאזן את רמות הסוכר בדם בתקופת ההריון הראשון הפך לאמביציה. זה הרגע שנו נאלצה לעצור ולשנות. הצעד הראשון בא במעבר לדגנים מלאים, הפחתת פחמימות והוספת שומן בריא המאט את קצב התפרקות הפחמימות לסוכרים פשוטים, וכמובן שפע ירקות. בתוך שבוע בלבד הצליחה גלי לאזן את רמות הסוכר בדם בזכות התפריט וללא תרופות.
"בעקבות התובנה הזו יצאתי מן הצלחת, והסדנאות בעקבותיי." אומרת גלי. "הטבעונות שלי היא הצהרה בריאותית ונובעת מהרצון להמעיט במזון מעובד".



















לקראת הפסח בחרתי להביא דווקא את מתכון מרציפן הפרמידות. מצאתי אותו חגיגי, קל להכנה ואופציה נפלאה להגיש כמארחת או מתארחת בחג הקרוב. 




מתוך החוויה שלי בהכרות עם הספר, אני ממליצה על הבחירה בספר לכל מי שרואה את האכילה הבריאה והמאוזנת כמרכיב חשוב בתפריט האישי והמשפחתי. השינוי לא חייב להגיע מאילוץ בריאותי, מוטב לנו לבחור את הדרך לשינוי. חג שמח.






לפרטים נוספים ולרכישה דרך האתר ולפרטים הצטרפו לדף הפייסבוק של הספר בישול טבעוני ישראלי .









ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה