יום חמישי, 27 ביולי 2017

סטמפה-stampa פנינה קולינרית, בשישי אפשר לשמוע בה את היין צוחק




אמש, כשרק ימים ספורים חלפו מאז ששבתי מטיול אוכל בנופי רמניה, שבויה בחוויות הנוף והאוכל שפגשתי לראשונה בחיי, עשיתי דרכי אל סטמפה-מעדניה איטלקית בקרן הרחובות אבן גבירול וקפלן בתל אביב ומבלי שהייתי מוכנה לו-נלקחתי למסע קולינארי מעורר השראה וטעמים איטלקיים, חוסכת מעצמי את סוגית ה"ארזת לבד"? ואת המעבר דרך נתב"ג והדיוטי פרי. 


לפני שנה ושלושה חודשים פתחה סטמפה, המעדניה האיטלקית את שעריה. 
סטמפה היא פנינה קולינרית בפינת רחוב קפלן 4 בתל אביב, מסקרנת מבחוץ ומפתיעה עוד יותר את מי שחוצה את סף דלתה כמוני, לראשונה.





אחרי שהתרשמתי מהנראות, העצוב המשובח ושפע הגבינות, הנקניקים, צנצנות הדליקטסים, הפסטות היבשות, המיצים האורגנים וקיר היינות המאכלס למעלה ממאה יינות משובחים וגראפות, כולל כאלו שנמצאו בחורים נידחים באיטליה (רומנו לוי, סיבונה, מרולו). התיישבתי ללמוד את הטעם והחשיבה המקצועית האחרת שעומדת בפני אלעד ודניאל אחים, מבעלי המקום כשלצידם מיכל קובנר, העושים את את מה שהם אוהבים יותר מכל אחרי שנים של התנסות בתחום המסעדנות והברים באהבה גדולה וחיוך אחד שלא נפסק. 
אפילו "היין שם צוחק". (מצטטת מדף העסקי של סטמפה)




בוראטה במילוי מוצרלה ושמנת על מצע ירקות טריים

 קפרזה מוצרלה

 לחם קינואה ובורגול

 מגש גבינות: לונטיקו, כבשים עם כמהין, גורגונזילה דולצ'ה, ריקוטה יבשה וקסטילה 




ייחודה של המעדניה האיטלקית אינו מסתכם באישיותם שובת הלב של השניים. לא תוכלו לשתות במקום שתיה קלה של היצרנים הגדולים במשק. אבל תוכלו להינות ממיצים אורגניים גם ללא תוספת סוכר של נאות מדבר,גבינות ממחלבות הבוטיק באיטליה או נקניקים מבשר נטו של שרקוטר העל דוד כהן מ"המזווה". היצרנים כולם (שלא לומר הספקים) כולם זעירים ויחודים בתוצרתם. 







סטמפה מציעה ללקוחות את לב אהבתם של השניים: קפה, יין, אלכוהול, גבינות ונקניקים בטעם וסגנון איטלקי, ללא פשרות וללא תחליפים. ב 7:00 בבקר מאז נפתחים שערי המקום מתפקדת המעדניה בסגנון בית קפה, קהל העוברים ושבים, מזדמנים וקבועים עוברים לקחת "על הדרך" או יושבים במקום. שתי האופציות אפשריות. גם אם תרכוש הביתה מנה שהיית יושב ואוכל אותה במקום, ידאגו השניים לצייד אותך בשקית עם כל התוספות המתבקשות עד אחרון עלי הבזיליקום או אגוז המלך לקישוט. התאהבתי בחשיבה.

בערב הטעימות הגיעו לשולחננו מגשי גבינות, מגשי נקניקים לחם קינואה ובורגול, יין איטלקי משובח (מחיר כוס יין נע בין 15-30 שקלים) קפה וטרמיסו חוצה לבבות שמכינה מיכל. 💖








קרם שעועית ועגבניות מיובשות, פסטו אורוגולה ואגוזים וקרם ארטישוק

 מגש נקניקים: קבנוס טלה, קבנוס הודו, ברוס בקר, סלמי מילאנו וסרוולאד, קורנביף





טרמיסו מושלם





סטמפה היא בית איטלקי שמשלב בתוכו מעדנייה, עם כל מוצרי הקולינריה האיטלקית לקחת הביתה. ובמחירים הוגנים! 
בעלי ואני נהננו מאוד ולכן גם לקחנו עמנו הביתה מהמשובחים שבנקניקים כדי לפנק את הדור הצעיר שהפליא בשבחים והבטיח לבקר.








אם חשקה נפשכם לשבת בערב אינטימי על כוס יין עם או ללא גבינות, לנגוס כריך המוגש בפיאדינה משובח כמו באיטליה, להתענג על קפה של בוקר ומאפה חם בצאתך ליום חדש, סטמפה ברחוב קפלן 4 בתל אביב היא האיטלקיה שמשאירה בך טעם של עוד...




סטמפה-stampa
קפלן 4 תל אביב
035629562
7:00-24:00
א'-ו' שבת סגור.



ריקי ברוך 









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה