יום חמישי, 14 בספטמבר 2017

חדשים על מדף הספרים




לקראת השנה החדשה מפרסמת הוצאת הספרים מדיה 10 ההוצאה המשמשת בית לאנשים פרטיים,
מבחר ספרים הראויים לשמש מתנת חג, מתנה אישית או כלי עזר בדרך להגשמת יעדים.

הספר: "לנצח דיכאון" - קרן רוזנטל
קרן רוזנטל למרות גילה הצעיר (20) הספיקה במהלך חייה לחוות עליות ומורדות נפשיים  משמעותיים רבים. דיכאון לצד מחשבות אובדניות ליוו אותה עוד מגיל צעיר. 

בספרה החדש ספרת על תחושת הזרות שחוותה כעולה חדשה מאנגליה שהתאקלמה בארץ, תהליך הגירושים של ההורים, מחשבות אובדניות לצד טכניקות ואסטרטגיות שסייעו לה להתגבר על הדיכאון ולשלוט במצב. "המון אנשים חושבים שדיכאון זה רגש אבל זו מחלה אמתית של חוסר איזון כימי במוח", היא מספרת באומץ.






סיפור חייה של קרן מקבל טוויסט כאשר בגיל שמונה עזבה קרן יחד עם משפחתה את אנגליה והתמקמה במרכז הארץ. שנה לאחר מכן החליטו הוריה להתגרש. בילדותה ובבגרותה הרגישה קרן שהמחלה מקננת בה.  בתיכון טופלה על ידי אנשי מקצוע, מה שלא הביא לתוצאות המקוות. כמו גם התרופות אותן זנחה היות לנוכח השפעתן הלא טובה. 
בספרה החדש מביאה קרן את מכלול הקשיים. משתפת בסיפור היציאה מהבית בגיל מוקדם בחיפוש אחר עצמאות כלכלית ( 19) ועל הכלב חומי אותו פגשה במקלט של החיות והוא שהשיב לה בסופו של דבר את הרצון לחיות.


ספרה החדש "לנצח דיכאון" מורכב משני חלקים, הראשון עוקב אחר סיפור התבגרותה והתאקלמותה של קרן רוזנטל בישראל והתמודדותה עם התקפי דכאון והחלק השני מאגד טכניקות ואסטרטגיות שעזרו לה לסלול את דרכה חזרה לחיים עצמאיים, אורכו 100  עמודים.

המחיר: 69 ₪ 


***


הספר: "אל הנער הזה התפללתי" - יונה כהן





אל הנער הזה התפללתי מאת יונה כהן מביא לנו את סיפורו של נער שהשתקם למרות שנסיבות חייו יכלו להוביל אותו לסטות מדרך הישר ולהידרדר לעולם הפשע. באמצעות סיפורים מתאר הספר את שחווה יונה וכתב במהלך סדנאות הכתיבה. בעזרתם של אנשים טובים, חשיבה ושימת לב, הצליח למצוא את הדרך חזרה לחברה. 

יונה (דרעי) כהן, בת 56, גרושה + 5, ילידת דנמרק המתגוררת בתקוע, היא מאלו שחוו באופן אישי וגם הפנימו שהעבודה עם נוער בסיכון יש בה מעין שליחות. עתה, אחרי  כ-עשרים שנות עבודה עם נוער בסיכון, היא משחררת את ספרה "אל הנער הזה התפללתי", המורכב מסיפוריו של נער בסיכון החי בחוות שיקום, תרגילי כתיבה שביצע במסגרת סדנא והמשוב שקיבל על הכתיבה שלו. חשוב להדגשי אומרת יונה כי "נערים אלה מקבלים הזדמנות אחרונה לשיקום לפני שהמערכת מרימה ידיים ושולחת אותם לבתי הכלא, ומשם חזרה לחיי הפשע" .

הרומן מבוסס על דמות אמיתית, אביחי, שהכתיבה במחברת היתה עבורו כעוגן לפורקן רגשות וליוותה אותו בדרך הארוכה לשיקום. המחברת נשארה אצל יונה עד שקיבלה את הסכמתו לשלב את סיפוריו בספרה החדש. אביחי כיום מנהל חיים עצמאים לאחר שירות צבאי מוצלח בקרבי, נישואים ואבהות טרייה.  

מתוך הסיפורים עולה תהליך השיקום הלא פשוט, צורך להוציא כעסים ורגשות עזים החוצה, הקושי להתמודד עם מסגרות, נורמות, בטחון עצמי נמוך, חוסר אמונה עצמי ועוד. "במחברת של אביחי אסופים כל הסיפורים כפי שכתב כשהיה נער בחוות השיקום, עם שגיאות כתיב, עם קללות, עם כעסים ובדיוק כך מופיעים הסיפורים בספר", מעידה יונה.

יונה בוגרת תואר  B.A.במשפטים ותואר M.A. בתלמוד באוניברסיטת בר-אילן, עבדה רוב חייה בתיכונים דתיים, במרכז הילה בעיריית ירושלים המשמש כמסגרת לימודית עבור נוער נושר, בחוות שיקום, מרכזי גמילה והוסטלים לנערים.
יונה גיסתו לשעבר של השר אריה דרעי השתלבה במשך 4 שנים בחוות שיקום במדבר שבה העבירה סדנאות כתיבה לנוער בסיכון. שם פגשה נערים רבים שהיוו השראה לספרה.

המחיר 74  ש"ח 

***



הספר: נדלן לא רק לעשירים - שי שור




  


כמה פעמים חלמתם על נכס משלכם, השקעה שמניבה פירות במינימום מאמץ או הזדמנות לקריירה חדשה ומתגמלת? מעכשיו נגמרים התירוצים ועולם הנדל"ן נפרס לפניכם, בחדות ובהירות, כמו שרק יזם נדל"ן מצליח יודע לעשות. שי שור הוא איש נדל"ן מצליח בעל נכסים רבים, המייסד של "שור יזמות", מרצה מבוקש, מנהל מקצועי של חטיבת הנדל"ן במכללת "מגמות" וקצין במילואים ביחידה מובחרת. בספרו הראשון, "נדל"ן לא רק לעשירים - הדרך להצלחה בעולם הנדל"ן" הוא מגולל את דרכו לרכישת הנכס הראשון לאו דווקא עם הון ראשוני וסוחף את הקורא לתוך עולם של יזמות, אופטימיות וניסיון עשיר בנדל"ן בישראל.

עלילת הספר עוקבת אחר שי, חייל צעיר, שהולך במסלול הישראלי הרגיל של צבא-אוניברסיטה-עבודה. אלא שלאחר שבוע פעילות מבצעית הוא נקלע לשיחה שמשנה את מסלול חייו ומבהירה לו כי דווקא בנדל"ן יוכל לבנות לעצמו את האימפריה שתמיד חלם עליה גם ללא הון ראשוני מצוי.

בספרו מתאר שי שור את הדרך לרכישת הנכס הראשון, כולל הנחיות מעשיות להצלחה בתחום. הספר משלב בין עלילה מותחת ומתגלגלת למידע רב על שוק הנדל"ן הישראלי.


איך הכל התחיל: 
את תחילת דרכו המקצועית החל שור בשירות בקבע, במהלכו קרא את הספר "אבא עשיר אבא עני" שנתן לו השראה להיכנס לעסקי הנדל"ן. ההשקעה הראשונה שלו היתה באשקלון כשהיה צריך להביא הון ראשוני של 300,000 ₪ והבין שלבד הוא לא יכול לעשות את העסקה. עם הכסף שחסך בשירות הצבאי פנה לאחד מחבריו וביחד עם 2 שותפים רכשו את הנכס והבינו ששותפות בין כמה משקיעים יכולה להניב עסקאות חכמות עם החזר השקעה ותשואה גבוהה.  
בספרו מנפץ שור את המיתוס כי בשביל דירה צריך מיליון ₪ ומראה כיצד ניתן להתעשר באמצעות עסקאות שונות. 

"למדתי כי הדרך של הורי לנסות ולהתעשר רק מעבודה קשה אינה מתאימה לי. התחלתי את דרכי בשוק ההון, שם עשיתי המון טעויות והפסדתי גם כסף, אך בתחום הנדל"ן ראיתי את הברכה. אחד הסודות שלי הוא לרכוש דירה עם שותפים בצורת WIN WIN ובספר אני מראה איך עושים זאת הלכה למעשה: איך לקנות דירה, איך יודעים שהמחיר טוב, איך בוחרים לפי תקציב, איפה מחפשים דירות, איפה בודקים מה צפוי בעתיד (כבישים, מרכזי קניות, דרכי תחבורה) ועוד טיפים ועצות מניסיונו העשיר. 



***


הספר: "להוציא את הסבתא מהבוידעם" - נעמי האיתן.


 


איך נראה אלבום הזכרונות המשפחתי שלכם?
האם עצרתם לרגע ובחנתם אופציה משמעותית יותר לתעד את קורות המשפחה על דורותיה?

נעמי האיתן, אשת חינוך לשעבר, מתמחה במסעות משפחתיים, נעמי האיתן רק בת 46, אם ל-9 וסבתא ל-7 נכדים משיקה ספר חדש והמביא טיפים לשימור הזיכרונות המשפחתיים. "מדובר בערכים שרוצים להעביר מדור לדור, גם כשהסביבה משתנה, ולשמר את הזהות המשפחתית לאורך הדורות", מסבירה נעמי.

במשך 18 שנה עבדה נעמי כמורה במשרד החינוך, באותן שנים הקים בעלה את "אולפני אתרוג" להפקת סרטים, והתמחה בסרטים לאירועים ובכללם סרטי שורשים וסרטי הנצחה. לפני עשור הצטרפה אליו נעמי בתחום הפקות הווידאו. במהלך עבודתה פגשה מאות משפחות שביקשו לשמר את הנוסטלגיה ולהפיק סרטי שורשים וזיכרון.
במסגרת ההכנות לסרטים ובניית התסריט הבחינה נעמי שתמונות , סרטונים ושקופיות נשמרים במצב רע ומאוחסנים באופן שגוי ופגום.
נעמי החליטה לעשות סדר בדברים, ובספרה החדש "להוציא את הסבתא מהבוידעם" היא מלמדת איך למיין תמונות, איך להמיר הקלטות ולסרוק שקופיות, מה עושים במקרה שיש רק עותק אחד ממכתב חשוב, איך מצילים פריטים שנפגעו מרטיבות ולמה חשוב לסרוק את התמונות ולהעלות את הארכיון המשפחתי לכונן גיבוי או לענן.

הספר "להוציא את הסבתא מהבוידעם" כולל טיפים מועילים ביותר לטיפול ולשימור של זיכרונות בפורמט אודיו, תמונות, הסרטה ומכתבים, במטרה להשאיר חותם לדורות הבאים. את הפרק האחרון בספר הוסיפה בתה של נעמי, בת ה-15, שהתייחסה דווקא מנקודת מבטה לעידן הדיגיטלי והקדישה כמה מחשבות לשימור זיכרונות דיגיטליים ואפילו מסרוני אהבה בוואטסאפ.   

בין הטיפים:
להפוך לקובץ. סריקה של דפים ותמונות תהפוך אותם לקובץ דיגיטלי, שלא ידהה או יימחק עם השנים. 
גם צילומים והקלטות כדאי להמיר לקבצים. שווה להיעזר באיש מקצוע לשם כך.
 לתת שם. כדי שיהיה אפשר ליהנות בעתיד מהתמונות, חשוב שידעו מה ואת מי רואים בהן. 
חשוב לרשום שמות, תאריכים, מקומות ואירועים, ואם מדובר בצילום וידאו – לומר אותם בעל פה בצילום.
לזרוק מה שאפשר. אי אפשר לשמור הכל, ולכן כדאי לשים דגש בפרטים המאפיינים, 
ולשמור דוגמית מכל דבר. תעודת מעבר מכיתה א' לכיתה ב', למשל, לא באמת צריך לשמור.
לספר הכל. כשמראיינים או מתראיינים בסיפור אישי, חשוב להרבות בפרטים, 
לצאת מנקודת הנחה שהדור הבא לא יידע כלום. אפילו את הביטוי "קיבלתי מייל" לא יבינו עוד שלושים שנה.
להכניס מזכרות הביתה. אם המחסן או הבוידעם מתפוצצים.
פריטים ישנים שנראים טוב יכולים למצוא את מקומם גם כחלק מעיצוב הבית. זה יעורר שאילת שאלות ויזמן סיפורי זיכרונות.
פרויקט משפחתי. כשהולכים על פרויקט תיעוד, כדאי לשתף את כל המשפחה, 
גם כדי לקבל מגוון רשמים ונקודות מבט, גם בשביל הגיבוש והחוויה המשפחתית וגם כדי להתחלק בהשקעה.

זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד.
המחיר 97 ₪

מדיה 10 - הוצאת ספרים לאנשים פרטיים הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד.
רכישת הספרים: ברשתות צומת ספרים סטימצקי או ישירות מאתר הוצאת לאור מדיה 10







ריקי ברוך
שנה טובה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה