יום שני, 12 ביולי 2021

"בדרך להיות את" ו"רוצה לצייר אותך" - ספר הדרכה ורומן משובח, חדשים על מדף הספרים

 

אם גם אתם כמוני מצאתם את עצמכם מוצפים בתוך עצמכם וחווים סוג של בלבול ואי סדר במחשבה עד לקושי לקבל החלטה, קטנה כגדולה, אז הספר "בדרך להיות את" הרואה אור בימים אלו עשוי לעניין גם אתכם.

דומה כי רבים מאתנו מנסים לשנות את המציאות החיצונית כדי להרגיש טוב יותר מבפנים, מה שבפועל אינו נכון. אדם משנה דבר בתוכו מקרין זאת החוצה ואז יש ביכולתו לראות אחרת את המציאות שהרי המציאות החיצונית היא השתקפות למה שקורה בנו פנימה.
בגיל 18.5 הפכה רחל מדמוני (43) לאם צעירה ושלש שנים אחר כך מצאה את עצמה גרושה +1 מחפשת להתחיל מחדש. היום היא אם לשישה ילדים וסבתא לשני נכדים מתגוררת בשומרון אחרי שיצאה לעצמאות, מתרגלת ומנחה את שיטת ימימה ומשיקה ספר ביכורים שיעזור לנשים חילוניות כדתיות להגשים את עצמן בעזרת תובנות מהרמב"ם, הרב קוק, הקבלה ועוד. 





מה יש בספר?
*ארבעה שלבים להיות את - הבנה מהי הזהות המקורית שלך, לאסוף את המתנות שקיבלת בדרך הם חלק ממי שאת, איך לחיות מתוך השתלמות קבועה במקום לרדוף אחרי להיות מושלמת ואיך עושים ומגשימים את מה שאת רוצה.
*ניהול ופיתוח החשיבה- את תכירי את כל סוגי המחשבות שעוברות לך בראש, ותדעי לזהות איזה מחשבה היא טובה לך ואיזה לא. תוכלי לנהל את המחשבה שלך במקום שהיא תנהל אותך.
*כלים לביטחון עצמי- להרגיש מוערכת קודם על ידי עצמך, איך את חיה מתוך בחירה ומשחררת פחדים ודפוסים לא רצויים.
*מערכות יחסים- כל הכלים והחוקים הרוחניים לניהול מערכות יחסים תקינות וטובות.
*הבית שלך- איך להרגיש בכל מקום כמו בבית, איך למצוא משמעות בכל המטלות והמשימות היומיומיות. לא לפחד מעבודה קשה ולייצור לך בית בו את מובילה, משפיעה ומגשימה.

הספר הוא מעיין מפה לברור הנקודות החשובות  בחייה של כל אישה כדי לחזור לישר, לפשוט, אל הברור, אל המתפתח, אל המתקדם, אל האוהב ואל מימוש היעדים וההגשמה. הכלים בספר שאובים מעולם האימון מ"שיטת ימימה", מ"שיטת המגירות", מהרב קוק, מהרמב"ם, מהקבלה ומשתלבים ביניהם.
הספר נותן כלים לשקט ושלווה בחיים, מעניק בהירות והוא מעשי מאד להתפתחות עצמית. עוד בספר התבוננות מעמיקה בעובדה שהמחשבות שלנו, הרגשות שלנו והגוף שלנו, הם רק כלי עבורנו. 

אם גם את רוצה לנהל את המחשבות שלך, את המטרות שלך, את מערכות היחסים שלך ולמעשה את כל החיים שלך? הרי שזו העת לרכוש כלים מדויקים ופרקטיים בעניין. הספר "בדרך להיות את" מציע רעיונות גבוהים לחיים, גישה בריאה וחיובית לכל היבט וסיטואציה ביום יום שלנו, כלים פרקטיים ונגישים לפנימיות שלנו: מחשבות, רגשות, אמונות ופרשנויות באמצעותם אנחנו יכולים לייצר כל שינוי שנרצה בחיים שלנו.

רחלי מדמוני דוגלת בחיים מתוך מודעות ובחירה, דרך ניהול ופיתוח החשיבה, מבט במערכות יחסים תקינות, והסתכלות חיובית ובריאה על אתגרים ומצבי חיים.



 
בדרך להיות את מאת רחל מדמוני, הוצאת מדיה 10.  לרכישה לחצו כאן



רוצה לצייר אותך מאת תמי רונן
פרופסור תמי רונן משיקה את הספר "רוצה לצייר אותך", נו ספר אהבה בין אלמנה לגבר נשוי. סיפור אהבתם שהתחיל בהתכתבות בפייסבוק בין מיכל פסיכולוגית מאסכולת הפסיכולוגיה החיובית ושל דני, צייר נשוי, בעל סטודיו לציור העובד עם אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים. דני הציע לה חברות בפייסבוק, היא הסכימה והשניים החלו להתכתב. מדובר באהבה נדירה בין השניים וגם תיאורי המין והתשוקה לא מותירים שום ספק. בעקבות מערכת היחסים שהפכה לקשר מרגש ומלהיב אחרי 4 מפגשים בלבד, מעלה הספר שאלות מרכזיות לדיון: האם יש אהבות אסורות? האם נכון לאדם להתעלם ולהתנגד לאהבה שהוא חווה? מה תפקידה של אהבה? מהם בעצם גבולות?

פרופסור תמי רונן עוסקת מזה מספר עשורים בטיפול, בעברה הייתה ראש האגודה לטיפול התנהגותי קוגניטיבי ונושא הפסיכולוגיה החיובית היה תמיד נר לרגליה. "אני מגיעה מרקע של תפיסה שצריך להיות בסדר, להיות הגונים וישרים עם כולם, לא טוב לך – לך תתגרש. הפעם באמצעות הספר, החלטתי להסתכל אחרת על העולם ולהעיז להגיד שאין מציאות אמיתית יש את מה שאנחנו מפרשים כמציאות" מספרת תמי.

הספר בנוי כסיפור מסגרת של תהליך טיפולי, בן 12 מפגשים, שבתחילתו מציעה הפסיכולוגית למאהב שלה עזרה מקצועית, כדי שהוא יצליח להיפרד ממנה, יצליח להתגבר על משבר הפרידה וישוב לחיי נישואין יציבים, ללא אותם רגשות אשם שמטלטלים את נפשו המיוסרת.




ידוע לכל כי אין זה מקובל לטפל בבעיה כשהגורם המקצועי מעורב בה אישית, אך מיכל מצליחה לעשות זאת. ביודעה שהיא מומחית בתחומה היא מצליחה לעשות את ההפרדה, סומכת על עצמה ומהר מאוד היא מגלה ומתוודעת שבאמצעות הטיפול בדני היא בעצם מטפלת בעצמה.

בטיפול בספר בכל מפגש מוצג נושא ודרך המטופל/המאהב חווים הקוראים את התהליך ואת המודל הטיפולי שעמו תמי עובדת בקליניקה שלה – מודל שנקרא פוזטיב CBT ,שמחבר בין הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית לבין פסיכולוגיה חיובית, מודל שתמי חקרה שנים רבות וכיום מטפלת ומרצה עליו. "המודל שפיתחתי, מספרת תמי, מעודד את המטופל לשינוי התנהגות כתוצאה מכלים ומיומנויות שהוא רוכש, בדגש על שינוי מחשבה שמביא לשינוי רגש, פיתוח מיומנויות שליטה עצמית, זיהוי חוזקות אישיות, חיבור למשאבים".

לאורך הספר הקורא מקבל תחושה שמדובר בשני סיפורים שרצים במקביל- האחד כל מה שקורה במהלך הטיפול והשני סיפור אהבה מטורף של זוג שנפגש ומתאהב. גם את סופו של הסיפור משאירה תמי לקוראים להחליט כיצד הוא מסתיים. בספרה החדש בוחרת תמי להעביר מסר אופטימי "אי אפשר לחיות בלי אהבה, לכל אדם מגיע לאהוב ושיאהבו אותו ואני זכיתי להיות במערכת יחסים שבה הייתי אדם מאושר". זהו ספרה ה-12 של פרופסור תמי רונן שרואה אור.

סיפור המסגרת הוא תהליך טיפולי שבתחילתו מציעה הפסיכולוגית למאהב שלה עזרה מקצועית כדי שזה יצליח להיפרד ממנה, להתגבר על משבר הפרידה ולשוב לחיי נישואין יציבים בלא רגשות האשם המטלטלות את נפשו המיוסרת. אט אט נחשף הקורא לפרטי הרומן דרך הזיכרונות העולים בראשה של מיכל תוך כדי הטיפול

מחברת הספר פרופ' תמי רונן, כתבה עשרות מאמרים וספרים מקצועיים על טיפול התנהגותי קוגניטיבי לאורה של הפסיכולוגיה החיובית. בין תפקידיה הרבים כיהנה במשך שנים כיו"ר האגודה לטיפול התנהגותי – קוגניטיבי, ראש ביה"ס לעבודה סוציאלית ודקאנית הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת ת"א.
"רוצה לצייר אותך" מאת תמי רונן, הוצאת מדיה
 10 לרכישה לחצו כאן















ריקי ברוך














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה