יום שלישי, 6 ביולי 2021

ברית שלום, גבעת התקווה, מגיע לך הכול, הוראת הארמית המקראית, אלפא מקשמיר, מוארת ויומן מלחמה ספרים חדשים בהמלצה



ברית שלום מאת אברהם שמואל חסין
סיפור חייו ופועלו של הצדיק ר' חננ י'ה ישראל חסין זצוק"ל
"ברית שלום" מאת אברהם שמואל חסין, הוא רומן ביוגרפי על חייו ופועלו של הצדיק ר' חננ י'ה ישראל חסין, אשר במשך 21 שנה חי בישראל ופעל בה.

ספר זה מגולל את סיפור חייו של האיש ואת דרך התמודדותו עם סבך בעיותיה של מדינת ישראל בראשיתה, תוך כדי ובמקביל הולכים ונחשפים שורשי תרבותם עתיקת היומין של יהודי מרוקו-ספרד טרם אובדנה ועיוותה באש "אידאולוגיית כור ההיתוך" הידועה לשמצה.


דרכו המתוארת כדרך חייו של צדיק נסתר ונחבא, מעשיו, השפעתו על סביבתו, נועזותו, מקוריותו ואופן התייחסותו לפרטים קטנים כגדולים מאירים את סודו ואת שורש נצחיות העם היהודי כפי שהשתקפו במורשתו, מורשת יהדות ספרד של ימי הביניים אותה הורישו לו זקניו במרוקו.

הדרכים שבהן פעל זרעו נחמה לנדכאים והאירו דרך ענווים. דומה שכל החלטותיו ומעשיו ראו אחורה בזמן ובה בעת צפו קדימה, אל העתיד. כטבעה של כל הוויה קוסמית, אף זו של האיש – על כל דרכיו, מעשיו והחלטותיו – הינה מעל ומעבר לזמן ואקטואלית לבעיותיה של החברה הישראלית היום יותר מתמיד.

"... ברגעים קשים אלו, כשהוא מחפש מוצא ומזור, נסער ונרגש, היה נושא עיניו השמיימה; מסיט את וילונות חדר המגורים אל השמיים התכולים, יורד כורע, שני ברכיו על הארץ, ידיו נשואות השמיימה - לוקח כביכול על עצמו כל חטאי עולם, פניו אל השמיים והוא זועק אל אלוהיו. מאמא סוליקה, נבהלת ונרעשת, אחוזת פחד, לא יכולה לראותו, את בעלה הצדיק, במצבו זה תובע את תשומת לב השמיים - "הלעאר" ("הנה הגבול" בערבית-מרוקאית) הייתה זועקת לעברו, מתחננת על נפשה. מי יודע מה יוכל להביא עליה ועל ילדיה מעמד נורא ואיום זה, ובו דורש הצדיק במצוקתו את פתיחתם של שערי השמיים, שופך את ליבו אל מול כס אלוהיו היושב במרומים; "אנא-אנא ממך ניצן לבבי מחילה, מחילה וסליחה... אקח את צערך ובושתך אני עליי... אני האשמה, קום עמוד על רגליך חביבי אהובי, ניצן פרח לבבי..." מנשקת הייתה את כנף בגדו שוב ושוב, עד אשר התרצה לה ושב אל עצמו מתכנס אל תוך נבכי צערו". (מתוך הספר)

אברהם שמואל חסין, בן זקוניו של ר' חננ י'ה ישראל, נולד וגדל במושבה זכרון יעקב ולמד אמנות פלסטית, קולנוע ואדריכלות. ברית שלום מספר את סיפורו של אביו מנקודת מבט בלתי אמצעית.

"ברית שלום" מאת אברהם שמואל חסין. הוצאת "ספרי ניב", 195 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


גבעת התקווה מאת עמיחי יעקב שפירא

בימים אלו רואה אור הספר "גבעת התקווה", רומן היסטורי על אהבה, מלחמה ושלום, שמתרחש על רקע מלחמות גלובליות ושינויים דרמטיים שמטלטלים את האנושות כולה.

הסאגה מתחילה בתקופת קיסרות גרמניה, ממשיכה בתקופת הנאצים ומגיעה לפתחה של מדינת ישראל שקמה מתוך החורבות. בספר מוצגות שלל דמויות צבעוניות, שהמכנה המשותף ביניהן הוא האומץ לקרוא תיגר על הנורמות וללכת בעקבות הלב - גם במחיר כלכלי וחברתי קשה.

עשיית הטוב והרע היא עניין של בחירה ויש לה מחיר: בת הברון, הברונית הצעירה שהתאהבה באסופי וילדה לו בן נאבקת עם עצמה ומשלמת את המחיר. גם אביו של האסופי משלם מחיר היות שהחליט לא להינשא כדי שלבנו לא תהיה אם חורגת וד"ר הרברט עצמו, בן האסופי, מוצא את עצמו מבודד לאחר שנישא לאישה יהודייה מומרת כשהוא מבריח אותה ואת אימא שלה לפולין. הוא יודע מהי הסכנה, אך מוכן לשלם את המחיר וזוכה בשלמות הנפש מעשיית הדבר הנכון. כשהוא סוטה מצו ליבו, לא מצטרף אל אשתו הצעירה במסעה לארץ ישראל ומחליט להישאר בגרמניה בין "אחיו הגרמנים", הוא משלם את מלוא המחיר על בחירתו השגויה וסובל ממנה כל ימי חייו.





ורעייתו – בכוחות על-אנושיים עוברת מטמורפוזה והופכת ממרי גברהרדט המתבוללת למרים היהודייה ולמירי גבעתי הקיבוצניקית - האחות של הקיבוץ. החלטתה להמשיך בקשרים עם בעלה האהוב מאמללת את חייה. צעיר שמציע לה אהבה ואף מוצא חן בעיניה נדחה בגלל אהבתה לבעלה שבמרחקים שנמצא בשירות השטן. הדבר עולה לה בסופו של דבר בחייה. מיכאל בנה היחיד נולד וגדל בקיבוץ, הפך לקצין צנחנים ולמהנדס מוצלח, אבל נכשל במבחן הנאמנות ומשלם על כך בהרס משפחתו. על שיבתו לקיבוץ, התמסרותו לגידול ילדי בתו החד-הורית ועל שמירת ערכי החברה בקיבוץ הוא מתוגמל בתחושת הסיפוק מעשיית הדבר הנכון ושלוות הנפש הנובעת מכך.

החיים הם מאבק מתמיד בין הטוב והרע – לא רק בין מדינות, ציבורים ואנשים, אלא בעיקר בתוככי נפש האדם פנימה. לנמצאים במצוקה – תמיד תהיה תקווה.

עמיחי יעקב שפירא (בן 82, אב ל-4 וסבא רבא לנין אחד) עבד כל חייו בעבודות הנדסת תשתית. עד גיל 81 עבד בחברת תשתיות באשדוד ורק הקורונה הוציאה אותו ממעגל העבודה. "גבעת התקווה" הוא ספרו השלישי.  

"גבעת התקווה" מאת עמיחי יעקב שפירא. הוצאת הספרים "אוריון", 617 עמודים. מחיר לצרכן 98 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, רשל"צ ובחנות ההוצאה 



מגיע לך הכול מאת יוליה ליברוב חלומות נועדו להגשמה
אם יספרו לכם שאתם יכולים לממש כל חלום שלכם, האם תרצו לדעת איך? האם תרצו ללמוד לממש את כל החלומות שלכם ולייצר לעצמכם את החיים שאתם בוחרים בעצמכם, להתגבר על כל הפחדים, לייצר אמון וביטחון בעצמכם? האם אתם מוכנים לצאת למסע שישנה את חייכם?

"מגיע לך הכול – חלומות נועדו להגשמה", הוא ספר הדרכה מרתק שילמד אתכם איך להגשים חלומות ולהגיע ליעדים. הוא ייקח אתכם למסע בו תלמדו איך להתגבר על כל מה שחוסם אתכם בדרך למימוש חלומותיכם ולהגשמה עצמית. הוא ייקח אתכם בקריאה אל העתיד ויראה לכם שחלומות נועדו להגשמה ולא להשאירם בגדר חלום.

אנחנו לא חולמים סתם ככה, יש לנו רצונות ושאיפות שאנחנו רוצים להגשים בחיינו. כל אחד מעוניין לממש את עצמו ולכל אחד או אחת יש בוודאי יעדים שהם רוצים להשיג, אבל אז הפחדים משתקים אתכם! עוצרים אתכם. אינכם יודעים איך לעשות את הצעד הראשון, והאם לעשות אותו בכלל. כפועל יוצא נשארים חלומותיכם בגדר חלום והכול מתמלא ערפל וחששות.




יוליה ליברוב, תושבת דימונה, נשואה+3, היא מאמנת אישית, מעבירה סדנאות והרצאות שמסייעות לנשים רבות לצאת מתקיעות ולהגשים את חלומותיהן.

יוליה ליברוב: "הספר מתאים למי שמרגיש חסום, תקוע בחיים שלו, לא מרוצה מהמצב בו הוא נמצא בחיים. בתקיעות, במקרים מסוימים מתפתח חולי בגוף האדם בשל במצבו הפנימי-נפשי הפגוע, האדם לא מקשר את החולי למצבו בחיים, אלא חושב שאלה הן צרות נוספות ש'נפלו' עליו. קיים קשר בין כל תחומי החיים - בריאות, הצלחה, זוגיות ואחרים לבין מצבנו הנפשי. הנשמה מחוברת אל הגוף תמיד".

"הספר מיועד למי שמאמין ואופטימי ורוצה לייצר את השינוי. בספר תרגילים פשוטים מאוד ליישום ומי שיתרגל אותם יזכה להצלחה בטוחה. כדאי לא רק לקרוא את הספר, אלא גם ליישם את שכתוב בו, לעשות את התרגילים. זהו ספר הדרכה שמטרתו להפעיל אותך, להוציא אותך מהמקום שאתה נמצא בו ולהוביל אותך למקום שאתה רוצה להיות בו".

"מגיע לך הכול – חלומות נועדו להגשמה"
מאת יוליה ליברוב. הוצאת "ספרי ניב", 155 עמודים. מחיר לצרכן 150 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



אלפא מקשמיר מאת לימור שמש

"אלפא מקשמיר" מאת לימור שמש בהוצאת "ספרי ניב", הוא רומן מטלטל ועוצר נשימה, אשר נותן לנו הצצה נדירה ללב ליבה של כת סודית ומסוכנת. הסיפור חושף את מעלליה, פעולותיה ודרישותיה של הכת ממאמיניה לבצע דברים שהשתיקה יפה להם. תוך שהיא עוטפת את דרישותיה בעטיפת זהב מבטיחה. הכת יוצרת תלות ואימה בקרב המאמינים וגוררת אותם כבובות מריונטה למסע מטלטל שיסכן את חייהם.




מאיה, בחורה יפה וחכמה בת 32, נמצאת בפרשת דרכים. היא אינה מרוצה ממקום עבודתה ועוברת משבר עקב פרידתה הכואבת מבן זוגה, אסף. היא מנסה לאחות את שברי ליבה ומחפשת עניין חדש שימלא את חייה. כשהיא פוגשת בן של טייקון מפורסם הלוקח אותה לכנס מיוחד, מאיה מוקסמת מהכנס ומוצאת את עצמה נמשכת כבחבלי קסם לאותה קבוצת אנשים. מאיה משוכנעת שהיא הגיעה למקום הנכון, מקום שייתן לה להגשים את עצמה וייתן לה להיות מאושרת.


"'הסוד עומד להתגלות בפניכם מהר מאוד, ויש לו כוח ועוצמה. העולם קם עליו, היקום בנוי עליו, ושום דבר לא יוכל לעמוד בדרכיכם כשתדעו את הסוד! ויהיו לכם עוצמות אלוהיות!'" "כולנו היינו באקסטזה. מחאנו כפיים, קפצנו, השתוללנו. הרמנו את ידינו, נתנו את נשמתנו לניו דהרמה. והפכנו לאט-לאט לגוף אחד. גוף אלוהי, שבוי, צמא וכנוע, מצפה להגשמה. מצפה לגלות את הסוד". "'אף אחד לא אשם, מאיה הדרדרה לכת מסוכנת, זה יכול לקרות לכל אחד. וזה קרה למאיה שלנו.'" (מתוך הספר)



"אלפא מקשמיר" הוא ספרה הראשון של לימור שמש, בת 45 ממרכז הארץ, מנהלת עסק משפחתי במשרה מלאה, רעיה ואמא לשלושה ילדים. קצב החיים העמוס מעולם לא אפשר לה לכתוב ספר, אך הסיפור היה בראשה שנים רבות. עם פרוץ הקורונה והסגר הראשון החלה לימור לכתוב את פרי הביכורים הראשון שלה בנשימה אחת.

"אלפא מקשמיר" מאת לימור שמש. הוצאת "ספרי ניב", 454 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 




מוארת מאת מגי דוידי

שני סיפורים המקבילים זה לזה עומדים במרכזו של הרומן ההיסטורי המרתק "מוארת" מאת מגי דוידי.  האחד מספר אודות הלנה, אישה מבוגרת ניצולת שואה, שמכתיבה לאישה צעירה שבאה לבקר אותה בהתנדבות, את סיפור חייה בזמן השואה כתושבת הגטו והמחנות, וכניצולה ולצידה לילי- דמות החיזיון של אותה אישה שהייתה מופיעה בחלומותיה לאורך אותה תקופה מחרידה, והפכה ממשית יותר ויותר ככל שהזוועות סביב הלנה הפכו ממשיות וקשות יותר.

הספר עוסק בנושא מהכאובים ביותר בתולדות עם ישראל ובתולדות האנושות, בדרך שמצד אחד מנציחה את הכאב, את עוצמות הרוע ואת רמות הזוועה המחרידות ומצד שני "מטפלת" בו בדרך מקורית מאוד, לא טריוויאלית ויוצאת דופן מאוד, שאפילו מעניקה לתקופה הזאת מעין ממד של אופטימיות.




זה מאות שנים הסתירו הנשים את העוצמות הרוחניות שלהן. הן למדו לשמור בסוד את היכולת לתקשר עם כוחות הטבע. הן גילו שכדי לשרוד עליהן להחביא את החיבור האינטואיטיבי שיש להן להדרכה העליונה, לידע קדום, ועמעמו את הכוח שיש להן לרפא, להדריך ולהוביל. כשהלנה ניצולת השואה ביקשה להעלות על הכתב את סיפור הישרדותה במלחמה הנוראה ההיא, נשזר בתוכו גם סיפורה של לילי, מכשפה לבנה שהופיעה בחלומותיה בתקופה הכי קשה והכי מדממת בחייה.

עם ההתוודעות להלנה אנו נחשפים אל לילי, מכשפה מתלמדת שמגלה את היותה נצר לנשים מרפאות שמחוברות לידע עתיק. הן רותמות לעזרתן את כוחות האדמה והשמיים כדי לרפא ולשפר את חייהם של יצירי הבריאה, אולם לצד אהבה גדולה ושמחת הגילוי של עולם קסום ומיוחד, חוֹוָה לילי במסעה גם אלימות ורדיפות של גברים שפחדו מהכוח הנשי הזה וביקשו לשלוט בו ולדכא אותו. זהו סיפור מסען והישרדותן של נשים שטוֹוָה בתוכו כאב וצער, אך גם אהבה ותקווה.

"ללכת ביער, להרגיש את האדמה נאנקת מתחת לכפות רגלייך היחפות, להיות אחת עם רוחות היער, ללמוד את סודות העצים, את שמות הזרעים והשורשים, לכשף תבשילים ולארוג לחשים של ריפוי ושל אהבה. אלו היו חיי בזמן ההוא. עזבתי את בית אבי ונעלמתי בין סבכי הצמחייה שמעבר לאגם. מעבר לקיום הידוע לי עד כה. לו ידע אבי שאני קרובה, ממש מעבר לאגם שממנו ניבט ארמונו, היה מושיט את ידו הארוכה ושולף אותי משם, כולא אותי שוב בכלוב הזהב, שם כלואה הייתה אימי כציפור שיר עדינה, ומשיא אותי בעל כורחי״. (מתוך הספר)

"מוארת"
הוא ספר הביכורים של מגי דוידי, ילידת 1966, נשואה, אם לשלושה וסבתא, שעוסקת בלמידה מתמדת של ריפוי אנרגטי וייעוץ רוחני.

"מגי דוידי מספרת: "כאשר נשאלתי מי אני בתוך הסיפור, השבתי – כולן ואף לא אחת מהן. תחילתו של הסיפור בחלום שהופיע בפניי באחד הבקרים והמשיך להציק לי ולהעיר אותי פעם אחר פעם, עד שהחלטתי להעלות אותו על הכתב. לאורך כל תהליך הכתיבה הוסיפו הדמויות להגיע אליי, לספר לי את סיפורן ולהראות לי את הנתיב בו הלכו. כולי תקווה שהצלחתי לדייק ולהביא בפניכם את סיפורן כפי שתיארו לי אותו. האם אכן היה זה חלום או רק פרי דמיוני? את זאת אני משאירה לכם, הקוראים״.

"מוארת" מאת מגי דוידי. הוצאת "ספרי ניב", 233 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה


הוראת הארמית המקראית מאת מרדכי ברן, הרצאות ותרגילים

"הוראת הארמית המקראית: הרצאות ותרגילים" מאת מרדכי ברן בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר הדרכה ראשון מסוגו העוסק בלימוד הלשון הארמית המקראית ובהוראתהּ. נכללים בו שלושה-עשר שיעורים, ובכל שיעור הרצאה ותרגיל. ההרצאות עוסקות במרחבי הזמן והמקום של לשון זו, וכן במבנה השפה, בעיקר בתחומי ההגה והצורות.




בתרגילים נכללים קטעי קריאה בטקסט המקראי וניתוח לשוני שלהם. תשומת לב מיוחדת ניתנת לקשר בין הארמית ובין הלשונות האחיות – העברית והערבית. נראה שיש לכך חשיבות רבה.

ד"ר מרדכי ברן הוא מוסמך החוגים ללשון עברית וללשונות ולספרויות שמיות באוניברסיטה העברית, ובעל תואר שלישי מטעם המכון הגבוה ללשונות המזרח בפריז (Inalco). לאורך עשרות שנים לימד לשון עברית וארמית מקראית בחוגים ללשון עברית במכללת "אורנים" ובאוניברסיטת חיפה. בשנים האחרונות הוא חוקר לשונות העומדות בסכנת הכחדה, ובפרט את הלשון הקלטית-ברטונית.

"הוראת הארמית המקראית: הרצאות ותרגילים" מאת מרדכי ברן. הוצאת "ספרי ניב", 80 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



יומן מלחמה מאת עידן ברקן, מלחמת לבנון השנייה – 2006 עדות מן השטח


"שמי עידן, נולדתי בשנת 1986 בעיר כרמיאל. יש לי הורים מקסימים ושני אחים: אח גדול ואחות קטנה. התגייסתי ליחידת "אגוז" ושֵירתי בה מנובמבר 2004 ועד לנובמבר 2007. היה לי חלום לטוס לדרום אפריקה...טיילנו, גילינו, צחקנו ובילינו. בדרכנו לפגוש את הפנגולין במדבר קלהארי שבנמיביה, התהפך הג'יפ שבו נסענו ונפצעתי אנושות. שקעתי בתרדמת שנמשכה שנה וחצי. בסך הכול שהיתי למעלה משלוש שנים בבתי חולים מסוגים שונים.
במהלך שֵירותי הצבאי לקחתי חלק במלחמת לבנון השנייה שפרצה ביולי 2006, סמוך למועד סיום המסלול שלי ביחידה. במהלך המלחמה רשמתי לעצמי בפנקס קטן ובכתב צפוף יומן המתאר את המלחמה מנקודת המבט שלי. כחלק מתהליך השיקום שלי מצאה אִמי לנכון לחדד את חוש הראייה שלי באמצעות כתיבה במחשב. התהליך היה הדרגתי ואִטי מאוד. התחלתי ללמוד את המיומנויות כמו ילד שזה עתה נכנס לכיתה א', אך אין לשכוח את מוגבלויות הראיה והמוטוריקה שלי, שהתווספו לקשיי הלמידה.
היומן זכה להתלהבות רבה מצד חבריי לצוות ומצד משפחתי, ועל כן החלטתי להעלות אותו כ"יומן רשמיי (שלי) מהמלחמה". היומן יוכל לשמש כעֵדוּת וכזיכרון לאירוע, ודאי לאלה שנטלו בו חלק, אך בעיקר לאלה שלא זכו לצלוח בחיים את המלחמה הזו. החלטתי שאני חייב לפרסם את היומן משום שלדעתי, חשוב לדעת מה היה שם ומה עבר עלינו, לשמוע את הסיפור כפי שנראה בעיני מי שהיה שם.
" (קטעים מתוך ההקדמה לספר)

"יומן מלחמה – מלחמת לבנון השנייה 2006 – עדות מן השטח", מאת עידן ברקן הרואה אור בימים אלו, מביא את סיפורו של לוחם במלחמת לבנון השנייה, שכתב את רשמיו האישיים בלי לתאר שיום אחד יראו אור ומצא את עצמו בתוך יומן מלחמה שהיה חלק מתהליך השיקום שלו לאחר תאונת דרכים בטיול באפריקה.
היומן נכתב במקור כיומן אישי, בפנקס קטן ובכתב צפוף, המתאר את המלחמה. ביומן כלול תיעוד חי מרגעי המלחמה כפי שעידן חווה אותה וראה במו עיניו, החל מה-6 ביולי 2006 ועד ה-18 באוגוסט 2006.

עידן ברקן, יליד 1986, התגייס ליחידת "אגוז" ושירת בה מנובמבר 2004 ועד לנובמבר 2007.
הספר מוקדש גם לחמשת חבריו שנפלו במלחמה: רס"ן בנג'י בנימין-אהרון הילמן ז"ל, סמ"ר רפנאל (פאני) מוסקל ז"ל, סמ"ר לירן סעדיה ז"ל, סמ"ר נדב באלוה ז"ל, סמ"ר יהונתן (סרגיי) וולסיוק ז"ל.

"יומן מלחמה – מלחמת לבנון השנייה 2006 – עדות מן השטח", מאת עידן ברקן. הוצאת "ספרי ניב", 59 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 



















ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה