יום שני, 12 ביולי 2021

יומולדת חצי, אבן אחת מירושלים, המכונית של סבא, הסיפור המופלא של שלושה חתולים וחתולה - ספרי ילדים חדשים בהמלצה





המכונית של סבא מאת לירן לוי
אין לי מילים לתאר את מערכת היחסים הנפלאה שמתנהלת כאן בין סבא ברוך בעלי, לתומס הנכד הבכור שלנו שממש בימים אלו מציין שנתיים וארבעה. האהבה הזו אינה ניתנת לתיאור במילים וגם לו החוויה המשותפת של השניים. כל ילד ממתין במתח רב לקראת יום ההולדת שלו?. מצפה למתנות, מסוקרן לדעת מה יקבל ושמח להתעורר לבוקר שהכל רק סביבו. 

"המכונית של סבא" מאת לירן לוי הוא ספר ילדים חדש, מקסים ומרגש, המביא סיפור נפלא על מערכת יחסים מופלאה שנרקמת בין סב לנכדו.



לירון חוגג יום הולדת ומצפה למכונית צעצוע הכי מיוחדת שיש. סבא מושיק הבטיח. בכל שנה הוא היה מקבל ממנו מתנה קבועה - מכונית צעצוע מתנה, אבל המכונית שלירון מחכה לה שונה לגמרי מהמכונית שסבא מתכנן לתת ללירון. האם לירון יאהב את המתנה? ומה היא בכלל המכונית המסתורית שסבא מחביא?




הסיפור פורש בפני הקורא קשר בין עבר להווה באמצעות מתנת יום ההולדת ופותח צוהר לעולם ילדותו של הסב. גילוי זה מאפשר לדבר על קבלת מתנות שאינן חומריות, על שורשי העבר, על ילדות אחרת ועל הקסם שבה. את הספר מעטרים איוריה של 
מתן קלוורי רובהספר מיועד לגילאי שלוש עד שמונה.

לירן לוי (40), נשוי ואב ל-4, תושב חולון, חזן ופייטן, מורה ומדריך ידיעת הארץ, מנחה תוכניות אירוח ומגיש פינות שונות בערוץ הידברות ובערוץ 20. זה 17 שנה, מוביל לירן, מנחה ומפיק אלפי אירועי בר מצווה בכותל, בצפת ובזיכרון יעקב. "המכונית של סבא" הוא ספרו הראשון לילדים. לירן, שספג הרבה מסורת וערכים בבית הוריו, מבקש להדגיש בספר את ערך המתנות הערכיות לילדינו ואת גדלות הרוח על החומר.

״בעידן הדיגיטלי והטכנולוגיה המתקדמת שבו פוגשים הילדים כבר בגיל הרך אטרקציות ופעלולים, מפגיש הסב את הנכד עם עולם ילדותו המופלא באמצעות המכונית בת 75 השנים. גילוי זה מאפשר לדבר על שורשי העבר, על ילדות אחרת ועל הקסם שבה. שיח זה מעמיק את הקשר בין הדורות ומאפשר לקורא לשאול שאלות ולהתעניין בכל הקשור לדורות הקודמים, וכך ליצור קשר בין עבר להווה. ספר מומלץ!״ - ד"ר מירה גרינברג
ספר מקסים!!!

"המכונית של סבא" מאת לירן לוי. איורים: מתן קלוורי רוב. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



אבן אחת מירושלים מאת עמית גרינפלד
אני אוהבת את ירושלים ובכל הזדמנות אני עולה אל העיר מטיילת ומבקרת במקומות הסטוריים, אתרי תרבות, מופעים, מסעדות וכמובן בכותל. 
"אבן אחת מירושלים" מאת עמית גרינפלד בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקורי ומקסים, סיפור נפלא המביא את סיפורה ונקודת מבטה המיוחדת של אבן עתיקה מירושלים, אשר עברה הרבה בתולדותיה. דרך סיפורה אפשר ללמוד בצורה חדשה ומקורית על ירושלים.




כיף לעלות לירושלים ולבקר בעיר העתיקה, מקום שיש בו תערובת מיוחדת במינה של אנשים, מבנים, מקומות קדושים ותרבויות רבות, ושדורות של בני אדם שונים ומשונים הטביעו סימנים ומשמעות בסמטאותיה וברחובותיה. בכל מקום ניצבות בדממה האבנים שהעיר נבנתה מהן. כמה מהן ניצבות שם כבר אלפי שנים. האבנים היו עדות לכל פרק ופרק בהיסטוריה העתיקה של ירושלים. סיפורה יוצא הדופן של אחת מהן מובא כעת לפניכם.

ניתן לבקר בכל האתרים המופיעים בתולדותיה של האבן, כך שהספר יכול לשמש גם כהכנה לביקור משפחתי מרגש בירושלים העתיקה. הספר מלווה באיורים נפלאים והססגוניים של המאייר מנחם הלברשטט.
עמית גרינפלד הוא מורה הדרך שאהבתו הגדולה לירושלים הביאה אותו לכתוב ולהוציא לאור את הספר.

"אבן אחת מירושלים" מאת עמית גרינפלד. איורים: מנחם הלברשטט. הוצאת "ספרי ניב", 97 עמודים. מחיר לצרכן 75 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



הסיפור המופלא של שלושה חתולים וחתולה מאת גליה מלמוד

"הסיפור המופלא של שלושה חתולים וחתולה" מאת גליה מלמוד בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקורי ומקסים, המספר על ארבעה חתולים מיוחדים במינם, החיים להם בנחת בשכונה קטנטנה. עד שיום אחד, בחיפושם אחר הארוחה הבאה, הם נקלעים לחוויה בלתי צפויה הלוקחת אותם למסע יוצא דופן ולהרפתקה מפתיעה.

זהו סיפור אמיתי לחלוטין, וכך כמובן גם הדמויות בו. מדובר באירוע משעשע שקרה בבית הוריה של המחברת, בגבעתיים, בתקופה בה הבניינים היו בני שלוש קומות מוקפים בחצרות ועצי פרי שהיוו מרחב נפלא לילדי השכונה לשחק בו אפילו עד מאוחר בלילה... וכן, גם חתולים היו שם, והרבה. והילדים הכירו אותם ואף נתנו להם שמות. הספר מלווה באיוריה הנפלאים של שירה  מלמוד. 

"ואז קרה הלא ייאמן, הפלא ופלא, הלוא כבר אמרנו שאין בשום מקום חתולים שכאלה: ברגע שגברת אביגדור אחזה אותם בידיים, פרש כל חתול זוג כנפיים והתעופף לו למעלה, אל שמי גבעתיים!" (מתוך הספר)
.






גליה מלמוד, ילידת גבעתיים, מתגוררת היום ברמת-גן, בת בכורה לאמה, בת עמי ז"ל ולאביה דוִד, ייבדל לחיים ארוכים. נשואה לאהרן ואמא לרונה ולשירה (המאיירת). גליה אוהבת לקרוא ולכתוב, מכורה לקולנוע ולסדרות טלוויזיה וגם מצטלמת לכאלו בזמנה החופשי...את הסיפור המופלא שמעה ממקור ראשון, מאמה, בשיחת טלפון מייד לאחר האירוע. הספר מוקדש, בין היתר, לחתולי גבעתיים (והסביבה)

"הסיפור המופלא של שלושה חתולים וחתולה"
מאת גליה מלמוד. איורים: שירה מלמוד. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



יומולדת חצי מאת משה (מוזי) יצחקי

יש משהו בחגיגות יום ההולדת של ילדים שעושה להם את האירוע לגדול, מעצים ומהנה עד שהיו רוצים לחוג אותו אפילו פעמיים בשנה... בימים אלו רואה אור הספר 
"יומולדת חצי" המבטא בכנות כובשת את תקוותיה של ילדה לחגוג יום הולדת לא רק פעם בשנה. הספר נכתב מנקודת מבטה של הילדה ובזה ייחודו.





"סִפּוּרֵי נוֹלַד לְאַחַר חֲשִׁיבָה עֲמֻקָּה: 
לַיּוֹמוּלֶדֶת רַק פַּעַם בְּשָׁנָה אֵין שׁוּם הַצְדָּקָה. 
הֲרֵי לֹא יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁאֶת הֻלַּדְתִּי יַחַגְגוּ רַק פַּעַם אַחַת וִיחִידָה בְּכָל שָׁנָה. 
כָּכָה אֲנִי חוֹשֶׁבֶת. זֹאת הַמַּסְקָנָה. 
לָכֵן לְאִמָּא בָּאתִי עִם הַצָּעָה מִשֶּׁלִּי-
לַחְגֹּג פַּעַם בְּחָדְשַׁיִם נִשְׁמָע לִי הֶגְיוֹנִי לְהַפְלִיא!
אִמָּא אָמְרָה שֶׁזֶּה רַעְיוֹן פָּרוּעַ,
אַחֲרֵי הַכֹּל, יוֹמוּלֶדֶת צָרִיךְ לַחְגֹּג בַּתַּאֲרִיךְ הַמְּדֻיָּק הַיָּדוּעַ
אִמָּא גַּם אָמְרָה שֶׁכְּמוֹ לְכָל חֲגִיגָה, גַּם לַיּוֹמוּלֶדֶת צָרִיךְ לְהִתְאַרְגֵּן,
וּפַעַם בְּחָדְשַׁיִם לְכָל לִהְיוֹת מַצָּב מְעַצְבֵּן  (מתוך הספר)

עם התקדמות העלילה מבינה גיבורת הספר שעליה להתפשר, ושהפּשרה פותחת בפניה עולמות חדשים ומפתיעים לא פחות. גם המתנה שהוריה מעניקים לה לאחר החגיגה - מתנה לטווח ארוך המותאמת למסלול החיים האישי שלה - מפתיעה ומרגשת ויכולה לשמש רעיון נפלא למתנה ייחודית של הורים לילדיהם.
הספר מלווה באיורים ססגוניים של דניה יצחקי, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיותו.

משה (מוזי) יצחקי, בן 44, כותב למגירה במשך שנים. בין היתר, הוא שואב רעיונות מילדיו, שלאורך הזמן העלו, וממשיכים להעלות, לא מעט רעיונות נשגבים. "יומולדת חצי", ספרו הראשון, מבוסס על אחד מרעיונותיהם.

"יומולדת חצי" מאת משה (מוזי) יצחקי. איורים: דניה יצחקי. הוצאת "ספרי ניב", 19 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה