יום שלישי, 20 ביולי 2021

ליפול ולקום, לסרוג את ברלין, משחקי הנדל"ן, הפורום, פראית, חופת נעורים ו יומנה של משפחת קורונה- ספרים חדשים בהמלצה






ליפול ולקום מאת יוסף רובינוף
"יצאנו לטייל בקור הירושלמי ובקושי הצלחתי ללכת. מדי פעם בפעם שאלתי אותה אם היא מוכנה בבקשה לחכות לי וללכת קצת יותר לאט. "גם ככה אני הולכת מאד לאט" ענתה, מופתעת. דידיתי אחריה בקושי, מתנשף ובקושי הצלחתי להדביק את צעדיה .
כשהתקרבתי לתחנת האוטובוס, ראיתי שהיא כבר עלתה על אוטובוס ומנפנפת אלי לשלום מהחלון.  עמדתי שם בקור של ירושלים , לא מפסיק להתנשף. הייתי המום. לא הבנתי מה קרה. לקח לי הרבה זמן להבין שהיא פשוט ברחה מהפגישה." עמוד 72-73 בספר)

"ליפול ולקום" הרואה אור בימים אלו, הוא סיפור מסע מרתק ומרגש, מסע שבו משמשים בערבוביה עצב ושמחה, אמון וחוסר אמון באנשים והתמודדויות עם כאב, עם צער ועם עלבון.

הספר מביא את סיפורו של יוסף, שעזב את הישיבה החרדית כדי להתגייס לצבא, נפצע במהלך שירותו הצבאי ומנהל את חייו בצל הנכות והכאבים. הוא מספר גם על התמודדויות רבות בינו לבין עצמו, בינו לבין החברה ובינו לבין אלוקיו. הוא מספר גם על ליפול ולקום.




"היה לי הרבה מאוד זמן לחשוב, וחשבתי על הרבה דברים: על זה שאני מסכן, על איך הפכתי מבחור צעיר אידיאליסט לבחור נכה, על זה שאני סובל מכאבים ולכן גם "מותר" לי להיות במיטה ולרחם על עצמי. במשך הזמן הזה חשבתי הרבה גם על אלוקים. למה הוא עשה לי את זה? איך היה יכול לעשות לי דבר כזה, להפוך אותי מבחור צעיר ובריא לנכה ומוגבל? ומתוך המחשבות פתאום צצו בראשי רעיונות שאולי אין דבר כזה אלוקים והכול שטויות, ובאמת באיזשהו שלב שקלתי לעזוב את הדרך הדתית ולחיות חיים חילוניים". (מתוך הספר)


יוסף רובינוף, נשוי ואב לשלושה ילדים, מבקש בספר ביכוריו לחשוף אתכם הקוראים לחלק מהמסע שעבר, ובו התמודדויות רבות, נפילות רבות – וגם תקומה. ספר אישי מרגש ומרתק. 

"ליפול ולקום" מאת יוסף רובינוף. הוצאת "ספרי ניב", 143 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



לסרוג את ברלין מאת אפרת קנובל
"לסרוג את ברלין" הוא ספר חדש הרואה אור בימים אלו. במרכזו סיפור מתוק-מריר על נכדה ש"חוטפת" את סבתה המבולבלת והשנונה למסע סוחף. בעט קלילה נפרס רומן מצחיק עד דמעות, מותח ונוגע בתהומות יגון אפלים בעבר. בין תל אביב לברלין, סבתא אדית, מיכל, גידי, פטר וחבורתו המשונה, כובשים את הלב במסעם המטורלל. יוצרים מרבד של רגעים קומיים מכמירי לב.

האירוע מפיח סערה חדשה גם במיכל הנכדה, שבעלה החוקר שוהה בחו"ל וילדיה הבוגרים מותחים את חוטי הלב שלה. חיי השגרה עוברים טלטלה, המשלבת אהבה ובגידה, חברות אמיצה בין נשים, חלומות ומוות, החומרים שמהם עשויים החיים.




"איש לא העלה על דעתו שפטר הצייר, יושב בגלריה בעיר מושלגת וממתין לאהובתו עשרות שנים. "שלום, אדית" כך אמר לה. פשוט ובלי היסוס. כאילו הוא רגיל בה. כאילו ידע שתבוא. כאילו נח פה רק לרגע והמתין לה שתשוב מהמכולת. וקולו שמחה, חף מקורטוב של הפתעה. "לשונאיי אני מאחלת להיראות כמוך!" החמיאה לו סבתא בדרכה, והרגע הקסום נאחז ולא נגוז" (מתוך הספר).

אפרת קנובל מעצבת פנים, וסופרת צללים לביוגרפיות. נשואה ואם לארבע בנות ונכדתן של שתי סבתות מופלאות. "לסרוג את ברלין" זהו ספרה הראשון. ספר נחמד קליל עד משעשע.

"לסרוג את ברלין" מאת אפרת קנובל. הוצאת "ספרי ניב", 300 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.



משחקי הנדל"ן מאת גיל רוזנברג
איך לחשוב כמו עשירים ולייצר הכנסה פאסיבית באמצעות הזדמנויות ובוננזות בנדל"ן. 

כולנו רוצים לחיות טוב, להתפרנס טוב ולהגיע למצב שנוכל לממש את כל החלומות שלנו בלי שנרגיש שכסף מהווה עוברינו קושי ומונע מאתנו להגשים. כל אחד מכם צריך לשאול את עצמו מה המטרה שלי בחיים? זו השאלה המרכזית וממנה אפשר לגזור את אחיותיה הקטנות: איפה אני רואה את עצמי בעוד 10 או 20 שנים? במה ארצה לעסוק? מה ארצה להיות? היכן התשוקה שלי נמצאת?


גיל רוזנברג מביא בספרו "משחקי הנדל"ן",  את כל מה שלמד על בשרו בתחום ההשקעות בנדל"ן, מנפץ מיתוסים בתחום, מעניק כלים וידע וחושף את העקרונות החשובים ביותר לייצור הזדמנויות בנדל"ן.



משחקי הנדל"ן הואנספר הדרכה שכתוב בצורה נגישה וקולחת, מדריך אישי לכל מי שמעוניין ללמוד, להתפתח ולהתעשר בעולם ההשקעות בנדל"ן, ובעיקר לכל מי ששואף לחולל שינוי חשיבתי-תפיסתי בחייו, ולא יודע כיצד.

בגיל 32 היה לגיל רוזנברג הכול. הוא החזיק במשרה טובה כשכיר בהיי טק, עם משכורת גבוהה, תנאים מצוינים ואופק מבטיח ונחשב "סיפור הצלחה". אבל משהו בתוכו הרגיש חסר, והוא חש מעורער וחסר תשוקה. הוא הבין שהחיים הטובים שלו בהווה לא יבטיחו למשפחתו ולו חיים טובים גם בעתיד, ובעיקר שכל חייו חשב "כמו עני", כמי שרק רוצה לשרוד, ורצה לשנות זאת. הפחד מהעתיד שציפה לו לא שיתק אותו, כי אם דִרבן אותו לצאת למסע ארוך שבסיומו למד איך לחשוב כמו עשיר, איך לייצר הכנסה פאסיבית משמעותית ובעיקר איך לשנות את אופן החשיבה שלו, שמִלכד אותו כמו שהוא ממלכד את רובנו.

המסע של רוזנברג הוביל אותו לעולם ההשקעות בנדל"ן, שבו בחר כדי לייצר לעצמו הזדמנויות להיות עשיר וליצור לעצמו "חיים לא רגילים". תוך שנים אחדות הוא הפך למשקיע נדל"ן מצליח המחזיק בבעלותו נכסים רבים, וכן ליועץ נדל"ן מבוקש שנודע בכינויו "האיש עם הפטיש".

גיל רוזנברג, (1973), נשוי למיכל ואב לקרני ואורן, הוא משקיע ויועץ נדל"ן אשר מלווה יד ביד מאות לקוחות החולמים לקנות נכס, ומתווה להם את הדרך הנכונה לסגור עסקת נדל"ן, תוך שהוא מעניק להם כלים מנטליים ומקצועיים להתמחותּ בתחום. רוזנברג הוא בוגר קורסים והשתלמויות בתחום הנדל"ן בנושאי אקזיטים (פיליפים) משכנתאות, נדל"ן מניב, נדל"ן מסחרי, יזמות נדל"ן ועוד. כמו כן הוא בעל תואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. "משחקי הנדל"ן" הוא ספרו הראשון.

גיל רוזנברג: "אני מאמין שכל אדם יכול לעשות את מה שעשיתי. כל אדם יכול ליצור לעצמו הכנסה פאסיבית, שתגרום לו להתעשר או לכל הפחות לשפר משמעותית את חייו מבחינה כלכלית - אם רק יפעל לפי העקרונות המנטליים והעסקיים שאני פעלתי לפיהם, ואם יעשה את השינוי המחשבתי-תפיסתי ויהפוך מאדם בעל מחשבה ענייה לאדם בעל מחשבה מעשירה".

"משחקי הנדל"ן - איך לחשוב כמו עשירים ולייצר הכנסה פאסיבית באמצעות הזדמנויות ובוננזות בנדל"ן" מאת גיל רוזנברג. הוצאת "ספרי ניב", 297 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות המקוונות ברשת ובאתר ההוצאה 



הפורום מאת גלעד אפרתי
"הפורום" הרואה אור בימים אלו הוא מותחן מהיר וקצבי המביא את סיפורו של פורום מסתורי וחובק עולם של אנשי עסקים המנהל מלחמת צללים נגד ארגוני הטרור. הוא מחסל את ראשיהם ופוגע בהם כלכלית בכל רחבי הגלובוס.
המותחן עשוי מחומרים ישראליים ומכיל שלל דמויות: שושן, שוטר דתי ומבוגר, המשלב בתוכו חדש וישן ומדיף ניחוחות של בית אמא, אסף חוקר המוסד השנון, עידו הכתב שנמצא בלב הקלחת וחברי הפורום הבינלאומי.




עידו, כתב ישראלי, חוקר את האירועים ומגשש באפלה, וגם המוסד מעלה חרס בחקירתו, אולם לעזרתם נחלץ שוטר ותיק שהומור אינו מילה גסה בעבורו. טעות קטנה של הפורום הופכת את חבריו מציידים לניצודים, ובו-בזמן נכנסים לתמונה גופים רבי-עוצמה המסתתרים מאחורי הקלעים ומשתמשים בפורום לצורכיהם. המרוץ בשיאו, ואירוע רודף אירוע עד הסוף המפתיע.

"ניקולאי כבר תכנן באינסטינקט כיצד לחסל את שומר הראש, כאשר הקליע חדר לראשו, ניקב את עצם הגולגולת ונכנס לאונתו השמאלית, מערער עד היסוד את כל ההיגיון, העובדות והסדר שעליהם הייתה אחראית, וגורם לגוף המכיל אותה לקרוס על הדשא של סונגודו סנטרל פארק". (מתוך הספר)

גלעד אפרתי הוא מתכנת מחשבים, נשוי ליונית, אב לשלושה בנים ומתגורר במושב בהרי ירושלים. כתב בעברו טור ספורט הומוריסטי ב"כל הזמן" בירושלים. הוא אוהב לקרוא ספרי מתח ולרוץ בין הרים וכרמים. "הפורום" הוא ספרו הראשון.

"הפורום" מאת גלעד אפרתי. הוצאת "ספרי ניב", 303 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח (כרגע במחיר השקה של 60 ש"ח), ניתן להשיג באתר ההוצאהישירות מהסופר באתר ובחנויות הספרים המקוונות.



פראית מאת גולן שפירא בויאר

חשבי על המילה ״פראית״. מה עולה בדמיונך? אישה שעירה לבושה בבגדים קרועים עם ציפורניים ארוכות ובלתי ניתנת לריסון, או אישה עוצמתית שמחוברת להוויה שלה ולאיכויות שלה? לא משנה לאילו מחוזות מוביל אותך דמיונך, הספר הזה הוא בשבילך.


"פראית" מאת גולן שפירא בויאר בהוצאת "ספרי ניב", מיועד לאישה שיודעת את המהות שלה ומחוברת לעוצמה הנשית העתיקה ששוכנת בתוכה, לאישה שידעה את כוחה ושכחה אותו במרוצת השנים, וגם לנערה שמגששת את צעדיה הראשונים במסע החניכה שלה בדרכה להיות אישה.

לספר הזה אין התחלה ואין סוף, ומקורן של המילים הכתובות בו אינו בכותבת, אלא בחוכמה עתיקה ששזורה במעגל האינסופי שאליו כולנו משתייכות, מעגל חוכמת הנשים העתיקה.

תוכן הספר ישעשע אותך, ירגש אותך, יעורר בל תחושות מגוונות, ובעיקר יעלה בך שאלות חשובות בתחומים השונים שמופיעים במהלך הספר, וכך הריפוי יתחיל.

גולן שפירא בויאר למדה סוציולוגיה ומדעי החברה ובלימודיה התמקדה במיקומה של האישה בחברה כיום. בעקבות לימודיה ניסתה להתחקות אחר פניה הרבים של הנשיות ולגשש אחר מודל לנשיות בריאה ומקודשת. במסגרת מחקרה ראיינה גולן נשים רבות מכלל המגזרים וגילתה כי לכולן מסע משותף ובו בזמן ייחודי. ספר זה מאגד את תובנותיה ומעלה שאלות מהותיות בנושא זה.

"פראית"
מאת גולן שפירא בויאר. הוצאת "ספרי ניב", 203 עמודים. מחיר לצרכן 85 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. 


חופת נעורים מאת חיים דהאן
"חופת נעורים" הוא רומן היסטורי מרתק הנטוע בלב הקהילה היהודית במרוקו התוססת של אמצע המאה שעברה ובהמשך בישראל.

זהו סיפור מסע שעוברות 2 נשים במקביל, האחת מרדה בתרבות בה גדלה והשנייה נשארה כבולה למסורת השבטית במרוקו. המשותף לשתיהן הוא סיפור האהבה הנוגע, חוצה יבשות ועשורים, הנחשף לאורך הספר ומלמד אותן מהי משמעות, מה כוחה של שמרנות ומשפחה, מה המחיר אותו הן גובות ומה טעמה של אהבה ממומשת.

לצד הגיבורות ומושא אהבתן, הספר משלב דמויות מרכזיות מפסיפס החיים הפוליטיים, דתיים וחברתיים בקהילה היהודית והמוסלמית במרוקו, המתבלות את המסע בתובנות עמוקות, אירועים היסטוריים ועושר ספרותי.




נדמה שהסיפור מספר לא רק את סיפור הדמויות המוזכרות בספר, אלא את סיפורה של הקהילה היהודית כולה, על מאפייניה והאזורים השונים שבהם פעלה ברחבי מרוקו. הספר כולו נכתב, כמובן, גם בהקשר ההיסטורי – סביב חיי היהודים במרוקו וסביב עלייתם לארץ ישראל.

״הרומן הסוחף של חיים דהאן, 'חופת נעורים', מתאר בצורה חווייתית את עולמה ועושרה של הקהילה היהודית במרוקו, על רקע ההקשר ההיסטורי שראשיתו לפני כמאה שנה וסופו בעלייה לישראל של שנות ה- 70 . ספר מרתק ופיוטי זה מאפשר לנו לטעום, לחוות ולשמר את התרבויות של הקהילות היהודיות בעולם מאז גלו מארצן ועד נס התקומה בארץ ישראל" - יצחק הרצוג, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל והנשיא הנבחר של מדינת ישראל, ירושלים, קיץ 2021

"ברומן הסוחף 'חופת נעורים' מצליח חיים דהאן לתאר בצורה מרתקת ושובת לב את התרבות העשירה של יהדות מרוקו. באמצעות סיפורן של דמויות מרתקות מתוודע הקורא למתח הפורה בין מסורת להתחדשות. מדובר ברומן ייחודי המאיר בזרקור עז את האנושיות והמסורת כערכים משלימים, ועד כמה האינטראקציה ביניהן כה חשובה לימינו" - יהורם גאון, זמר, שחקן וחתן פרס ישראל

"הספר 'חופת נעורים' הוא רומן פרי עטו של חיים דהאן. הספר כתוב ביד אומן, באהבה ובגעגוע. זהו רומן היסטורי המבוסס על חיי קהילה יהודית בעמק דראע שבמרוקו. הספר כתוב בשפה עשירה ורגישה. המחבר מצייר באהבה את הדמויות וההווי התרבותי והמסורתי של הקהילה היהודית באזור דראע. הוא מצליח לעורר ולהחיות את הדמויות ועל ידי כך לעורר געגועים לתרבותן ולחייהן בכפר מולדתן שנעלמו בתהום הנשייה. ספר זה תורם תרומה חשובה ליצירת מארג תרבותי מגוון של החברה הישראלית על ידי הוספת ממד של שורשים ומורשת ושל ההווי תרבותי של יהדות מרוקו" - פרופ' שמעון שטרית, שר לשעבר ופרופ׳ (אמריטוס) באוניברסיטה העברית

"ביד אומן טווה חיים דהאן עלילה קסומה, עדינה ושברירית, שובת לב ומרגשת באפוס זעיר הכורך את צבעיה העזים של מרוקו עם החמלה והתום של יהדותה. מדובר ברומן היסטורי שמצליח להעניק חיים חדשים לתרבות שכמעט נשכחה" - מאור זגורי, יוצר ובמאי

ד"ר חיים דהאן הוא יזם היי-טק שייסד וניהל כמה חברות טכנולוגיות. כיום הוא מכהן כמנכ"ל חברת ASYD השקעות בע"מ וכיו"ר של חברת קייזן ביו-טק (2011) בע"מ. ייסד את עמותת "אופנים – לקידום ילדים ונוער בישראל", מכהן כנשיא העמותה וחבר ועד ארגון "ידידי אופנים" בארצות הברית. חבר דירקטוריון בכמה חברות טכנולוגיות ובוועד המנהל של עמותות שונות. דהאן הוא מחבר הספר "נגיעות של חסד – עשייה, מעורבות ונתינה חברתית בישראל" ומחבר משותףשל הספר Proactive Data Mining with Decision Trees לשיטות "כריית ידע" פרואקטיביות. בוגר תואר ראשון ושני מהמחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה באוניברסיטת בן-גוריון ובעל תואר דוקטור בהנדסה מאוניברסיטת תל-אביב. נשוי לשירלי ואב לעמית, שני, הנוי, יניב ואליה.

"חופת נעורים"
מאת חיים דהאן. הוצאת "ספרי ניב", 236 עמודים. מחיר לצרכן 85 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים המקוונות ברשת.



יומנה של משפחת קורונה מאת פרופ' דויד מנדס-נשיא סיפורו של קווי-2

"יומנה של משפחת קורונה – סיפורו של קווי-2" מאת פרופ' דויד מנדס-נשיא בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ראשון מסוגו, המביא את סיפורה של הקורונה מנקודת מבט לא שגרתית, של הנגיפים שמספרים על עצמם ועל הרפתקאותיהם.

משפחת קורונה, שיש בה מגוון נגיפים שגורמים צרות לבני אנוש, מתכנסת ומעלה זיכרונות מן העבר, ובהם מחלות עונתיות של שפעת ומגפות במזרח הרחוק, עד היום שבו פרצה מגפת הקורונה שהותירה את בני האנוש מבולבלים וחסרי אונים. נגיף הקורונה, ששמו קווי-2, מתאר כיצד גרם למגפה העולמית, מבקר את האופן שבו בני האדם בחרו להתמודד עימה, ומספר בגאוה על השיטה שבה הנגיפים יוצרים מוטציות ווארינטים כדי להתגבר על החיסונים שמפתחים בני אנוש.




"שָׁלוֹם, נָעִים לְהַכִּירְכֶם. שְׁמִי נְגִיף קוֹרוֹנָה קוֹוִי- 2. אֲנִי גָּרַמְתִּי לַמַּחֲלָה קוֹבִיד-19 , שֶׁהִיא מַגֵּפַת הַקּוֹרוֹנָה, וְכַיּוֹם יֵשׁ לִי מוֹנִיטִין בֵּין-לְאֻמִּיִּים כְּאַלּוּף שֶׁל כָּל מִינֵי נְגִיפִים אֲחֵרִים שֶׁאֶת רֻבָּם אֵינֶנִּי מַכִּיר. כְּשֶׁיָּצְרוּ אוֹתִי הוֹרַי, הֵם קָרְאוּ לִי וִירִיוֹן. הָיִיתִי קְטַנְטַן וְתָמִיד אַגְרֵסִיבִי, אֲבָל חָסְרָה לִי יֵשׁוּת חַיָּה. אָמְרוּ לִי שֶׁלֹּא יִהְיוּ בִּי חַיִּים עַד שֶׁאֶגְדַּל וְאֶלְמַד לִחְיוֹת". (מתוך הספר)

פרופ' דויד מנדס נולד ברומא למשפחה של רופאים. סבו פרופ' מנדס ניהל את בית החולים של הצלב האדום ברומא. בשנת 1939 עלתה משפחתו לארץ ואביו וסבו היו ממובילי הטיפול במחלת השחפת ובמיגורה. התמחה בכירורגיה אורתופדית בניו יורק ונמנה על הסגל האקדמי של ישיבה יוניברסיטי והר סיני. במלחמות ששת הימים ויום הכיפורים הגיע לארץ כדי ליטול חלק במסגרת חיל הרפואה. מ- 1975 ועד פרישתו ב- 2002 ניהל את המחלקה לכירורגיה אורתופדית ואת המרכז לשתילת מפרקים במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. כיום עוסק בכתיבה על מגוון נושאים ולפני שנה הוציא לאור את הספר "מי מפחד מרשלנות רפואית?" (הוצאת ספרי ניב).


"עלינו להיערך לקראת הבלתי מוכר", אומר פרופ' מנדס, "המגפות פורצות מידי כמה שנים ועלינו ללמוד כיצד פועלים נגיפים וכיצד נכון להתמודד איתם, ולחיות אתם אם לא ניתן למגר אותם".

"יומנה של משפחת קורונה – סיפורו של קווי-2" מאת פרופ' דויד מנדס-נשיא. איורים: רותי באר. הוצאת "ספרי ניב", 65 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל
חנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.

















ריקי ברוך










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה