יום רביעי, 28 ביולי 2021

ואהבת, להביט למוות בעיניים, טיפול טבעי מהו? כוכב הלילה, מתפתה לעץ דעתה, מתהלכת על דוק של יציבות וצמיחת הנפש בכוח המוח - ספרים בהמלצה

 



להביט למוות בעיניים מאת שמואל גורדון
"להביט למוות בעיניים" מאת שמואל גורדון בהוצאת "ספרי ניב", הוא מותחן מרתק המביא את סיפורו של ארגון קטן חשאי ביותר, המסכל ברחבי העולם כולו פעולות חבלה שמאיימות על ביטחון ישראל, על ישראלים ועל יהודים באשר הם.


לאחר עשר שנות שירות בחיל האוויר עובר גידי לארגון החשאי. הוא מפקד בכיר העומד בראש הלוחמים, מסתכן ואף נפצע קשה במבצעים מסמרי שיער הדורשים אומץ בלתי נתפס. אהבת אמת שנרקמת לאיטה בין גידי לאישה צעירה ומוכשרת המשמשת ראש מחלקת הסייבר בארגון, מטלטלת את עולמו.

שמואל גורדון, דוקטור לביטחון לאומי, שירת כטייס קרב וכמפקד בחיל האוויר. לאחר פרשיתו העביר שנים אחדות "מתחת לראדר". פרסם שלושה רומנים, ספר שירים והרבה ספרי מחקר.

"להביט למוות בעיניים" מאת שמואל גורדון. הוצאת "ספרי ניב", 328 עמודים. מחיר לצרכן 79 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה





טיפול טבעי מהו? מאת ד"ר יעל טוקצ'ינסקי
"הרופא מטפל, הטבע מבריא" – היפוקרטס
רפואה וטיפולים טבעיים אינם דברים חדשים שהתפתחו, אלא זוהי אותה רפואה שהייתה פעם. כפי ש"מזון אורגני" אינו משהו חדש שהמציאו, אלא המזון הרגיל שהיה פעם. בסוף המאה ה-20 התחילו אנשים להבין עד כמה הרפואה המערבית המודרנית אינה מדויקת, ואינה מרפאה – אף כדור לא פטר אף אדם לא מלחץ דם ולא מסוכרת. אנשים גם מודעים לכך שבמקום שהתרופות יקלו הן עלולות גם להחמיר את מצבם הכללי, לפגוע באיכות החיים ואף להרוג. הרפואה המערבית עוסקת במה שקיים, נראה ונמדד. כדי להתמודד עם המחלות עומדים לרשות הרופא המערבי שני כלים: תרופות וניתוחים.

אנשים התחילו להיזכר בשיטות סבתא ולפנות לרפואות מסורתיות ולשיטות טיפול טבעיות שהזניחו. הם גילו, שטיפול טבעי יותר בטוח, והתחילו לדרוש איכות – לא כדור שיקל למשך שעתיים. הם רוצים לחזור להיות מטופלים ברפואה טבעית, אך תחת הכותרת הזאת מסתתר נעלם גדול.
אני מרבה לקחת לעצמי טיפולים אלטרנטיביים, מאמינה בהם ויודעת שהם מסייעים בידי להתגבר על קשיים פיזיים ורגשיים שהרפואה הקונבנציונלית אינה יודעת לתת לי מענה. ה




"טיפול טבעי מהו?", מאת ד"ר יעל טוקצ'ינסקי בהוצאת "מילים מדברות", הוא ספר הדרכה ראשון מסוגו עושה סדר בתחום הרפואה האלטרנטיבית ומרכז מידע על אודות רוב שיטות הטיפול האלטרנטיביות כדי לעזור לכם להבין מה נכון בשבילכם ולמצוא פתרון לבעיות שלכם.

בספר תלמדו על שיטות אבחון וטיפול שמקורן בעבר הרחוק: לפי האוזן, לפי הלשון, לפי כפות הידיים, לפי תווי הפנים, אסטרולוגיה רפואית, אפיתרפיה, ארומתרפיה; דיקור יפני; טיפול במגנטים, במוזיקה, בצבע, במתכות; בצמחי מרפא, שיטות עיסוי, כירופרקטיקה, רפואה סינית ורפלקסולוגיה. תלמדו על שיטות אבחון וטיפול שהתפתחו במאות השנים האחרונות כמו: אאוטוטרנינג – "תרגול עצמי", אוליגותרפיה, אוסטיאופתיה, איכואותרפיה – טיפול בדגים, אירידיולוגיה, גרפולוגיה רפואית, טיפול בבעלי חיים, טיפול בצחוק, פיזיותרפיה, פסיכותרפיה, שיאצו, קינסיולוגיה, שיטת פאולה, שיטת פלדנקרייז ואחרות.

לאן לפנות? איזו שיטה תעזור הכי טוב לבעיה ממנה אני סובל? למי כל אחת מהשיטות אינה מתאימה? למי היא מסוכנת?

מטרת ספר זה לעזור לפתור את הבעיות האלה: להבין מה קיים, מה זה אומר, למי זה טוב ולמי – לא.
(המידע בספר הוא אינפורמטיבי בלבד ואינו מיועד לשמש כתחליף לייעוץ רפואי מוסמך. קורא שמיישם את המידע באופן מעשי - עושה זאת על אחריותו הבלעדית)

"טיפול טבעי מהו? שיטות ואבחונים" מאת ד"ר יעל טוקצ'ינסקי. הוצאת "מילים מדברות", 361 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג באתר ההוצאה "מילים מדברות", או באמצעות מתי עלמה אלחנתי, "מילים מדברות" הוצאה לאור, בר אילן 18 רעננה 4370110. טלפון: 054-4589097.





ואהבת מאת אסתר
רשומות צביר ישר-אל , נתיב הגאולה בעידן הזהב 

חלומות קיימים כדי שנגשים אותם. האם באמת עצרתם וחשבתם מי אתם? מה הייעוד שלכם? האם אתם מאושרים?
החלום שאתם חושבים עליו כל יום אפשרי. למה אתם מחכים למחר? הפסיקו עם התירוצים. הפסיקו עם הפחד. גלו מי אתם, והגשימו את החלום שלכם. אם לא עכשיו, אז מתי?

"כשנתחבר לעולם הפנימי שלנו, הכול יהיה לנו ברור יותר, טוב יותר, מובן יותר. כי כשאנחנו מסתכלים בתוך הנפש שלנו, במקום הכי הכי עמוק, אנחנו מוצאים אותנו, הכי טהורים, הכי אמיתיים, הכי כנים, הכי אנחנו. הנפש שלנו טהורה ונקייה. בלי מסכות והצגות. רק אנחנו מול עצמנו ומול היקום, מול הטבע, כמו תינוק שנולד ומתרגש לראות כל דבר חדש. גם אנחנו כאלה בתוך הנפש המקורית שלנו. כשנולדנו, עוד לפני שהכירו לנו את העולם שבו אנחנו חיים היום, כל דבר היה נראה לנו יפה וטוב." (מתוך פרק ראשון בספר)

בדיוק במלאת 3,333 שנה ליציאת מצרים ולמעמד הר סיני, מגיעה קריאת התעוררות לעם ישראל, עם הנצח, שתוביל אותנו למציאות החדשה בה נזכור את מוצאנו, את זהותנו, את האיכויות והיכולות הטמונים בנו ושהופכים אותנו לכה מיוחדים וכה חשובים בדיוק בימים היסטוריים אלו, אחרית הימים
.
איכויות ויכולות שהעניקו לכל אחד מאתנו, ולכולנו יחד את התפקיד והשליחות של היותנו עם סגולה ואור לגויים, שהמשמעות שלהם היא הובלת האנושות למרחבי הגאולה בעידן הזהב. תפקיד ושליחות שנוכל למלא רק אם נמצא ונעיר בתוכנו, את האחווה, האחדות ואהבת החינם.





"ואהבת" מאת אסתר בהוצאת "ספרי ניב", מספר את סיפורנו, המורכב מרצף של מסעות תודעתיים, החוצים מישורים וממדים ושזורים בתולדות הבריאה והקוסמוס ובתולדות העמים, מעורר בתוכנו את זיכרון מעשה בראשית, מפזר את הערפל ומעניק בהירות לגבי התקופה ההיסטורית שבה אנו חיים, תקופת אחרית הימים. מבאר מושגים הרלוונטיים לימינו כמו: דור המדבר, פעמי משיח, תודעת משיח, חבלי משיח, אהבת חינם, בית המקדש השלישי, גמר תיקון, גאולה ועוד. נותן הסבר לעצם קיומנו, ייעודנו, שליחותנו ותכליתנו על פני האדמה כעם סגולה ואור לגויים שעליו מוטלת האחריות להוביל את האנושות למרחבי הגאולה בעידן הזהב.

בואו להיזכר בבית, במשפחה. לזכור מאיפה באנו, מי אנחנו, מה הופך אותנו לכל כך מיוחדים, למה הוכשרנו כמשפחת נשמה עתיקת יומין ומה הייעוד והשליחות שלנו כאן, כעם ישראל על פני האדמה.

אהבה היא הוראת היסוד הבסיסית של עם ישראל ונוסחת הקיום שלו. היא הסוד למימוש השליחות והייעוד שלנו כפרטים וכעם ישראל בזירוז הגאולה, והזמן הוא עכשיו.
אנו בני דור המדבר שעלה בשנית על במת המשחק של כדור הארץ על מנת למלא את שליחותו. אנו הם האנשים להם חיכינו.

אסתר, חוקרת תודעה, מגשרת תודעת צביר ישר-אל, יוצרת, מרצה, מפתחת ומנחת סדנאות ותהליכי צמיחה והתפתחות. נוסעת בזמנים ובמה שביניהם.

"ואְהָבַתְָּ"
מאת אסתר. הוצאת "ספרי ניב", 325 עמודים. מחיר לצרכן 100 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה, ניתן לפנות לאסתר באמצעות האימייל: Esendak2@gmail.com



כוכב הלילה מאת ארי פן
איך להפוך את העבודה, השגרה והחיים לעונג אחד צרוף



ארי פן מזמין בספרו "כוכב הלילה – איך להפוך את העבודה, השגרה והחיים לעונג אחד צרוף" שיצא בהוצאת "ספרי ניב", למסע מרתק, באמצעותו תלמדו איך להתמודד בכיף ובקלות עם כל תרחיש, והבחירה בעוצמת טעם החיים תהיה בידכם.

ארי פן חיי את רוב חייו בלילה במסיבות ועם קוקטייל מיקס של דופמין וסרוטונין במוח. בספרו הוא לוקח את הקורא בידו ומוביל אותו לאורך מסלול חייו, בין המועדונים השונים והמכשולים שעבר בדרך למעלה.

הוא מספר על כך בתקופה שבה כל סצנת המועדונים מושבתת, אך מתאר אותה ממקום של גאווה, של הצלחה ושל כבוד גדול ומגלה לנו איך להפיק מכל תקופה בחיים את ההנאה שכל אחד ואחד ראוי לה.

העונג קיים בכל רגעי החיים: בעיתות שמחה ובעיתות עצב, בעבודה ובשגרה, בתקשורת בין-אישית ובבדידות, ברגעים שלאחר השגת מטרה וברגעי משבר. טעם החיים הוא טעם נרכש, בדומה לקפה, בירה, סודה וקמפרי.

"לפעמים החיים תקועים כמו פנצ'ר בכביש מהיר בלי סְפֵּר, ולפעמים הם זורמים חלק כמו שוט נקי של ג'ק דניאלס בגרון. אבל דבר אחד ודאי: בין רגעי התהום ובין רגעי האושר יש זרימה של עונג - אם רק תרצו בכך" (מתוך הספר).

ארי פן נחשב שם דבר בסצנת הבילויים וחיי הלילה בישראל והקדיש את רוב חייו להעצמת חוויית הבליינים כאשר פתח מועדון ענקי במרכז תל-אביב כשהיה בן 25 בלבד, בלי שום כספי ירושה או זכייה בהגרלה, נטו באמצעות מסע חייו המאתגר במיוחד. בספרו הוא מלמד את כל הסודות כיצד עשה זאת, בדרכים הקונבנציונליות וגם אלו שפחות. בקורסים לומדים כלים פרקטיים, בספרים לומדים את הסודות. ספר זה נכתב ומונגש נכון לתקופה זו בעולם המודרני שבו אנו חיים.

"כוכב הלילה – איך להפוך את העבודה, השגרה והחיים לעונג אחד צרוף" מאת ארי פן. הוצאת "ספרי ניב", 199 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה





מתפתה לעץ דעתה מאת מיכל כורש גלונסקי
"מתפתה לעץ דעתה" הוא ספר שירים הרואה אור בימים אלו. זהו ספר מקסים ומרגש המביא מבחר משיריה מאת 
מיכל כורש גלונסקי.


הָיִיתִי מוּדַעַת
הָיִיתִי מוּדַעַת,
לְגַמְרֵי צְלוּלָה,
נָתַתִּי לְךָ לַחֲדֹר לְתוֹכִי,
עָמֹק, לַנְּשָׁמָה,
פָּשַׁטְתִּי אֶת בְּגָדַי,
אֶת עוֹרִי,
חָשַׂפְתִּי אֶת נִימַי,
הִקַּזְתִּי אֶת דָּמִי,
נָבַרְתִּי בְּחַיַּי,
לְפָנֶיךָ,
לֹא פָּחַדְתִּי,
נִכְנַסְתִּי לְחַיֶּיךָ,
רָצִיתִי, חָצִיתִי, חָיִיתִי,
בָּכִיתִי, צָחַקְתִּי, הָיִיתִי,
מָצָאתִי אִתְּךָ,
מָקוֹם חָמִים,
אוּלַי, שֶׁחִפַּשְׂתִּי,
בֶּאֱמֶת, בְּתָמִים,
הִרְגַּשְׁתִּי אִתְּךָ,
שֶׁ"הַבַּיְתָה" אֶחֱזֹר,
יָצָאתִי בַּחֹשֶׁךְ,
מָצָאתִי אוֹתְךָ הָאוֹר,
וְאִם הָיִיתָ שׁוֹאֵל אוֹתִי,
וַאֲנִי בְּמַצָּב מוּדָע,
הַלְוַאי, הַלְוַאי,
שֶׁלֹּא הָיִינוּ.. בְּנֵי תְּמוּתָה.

השיריה חושפת מיכל בפני הקורא חוויות, תחושות ורגשות שונים שמלווים אותה לאורך השנים, ומעל הכול נדמה שהוא חשוף ואישי מאוד.

מיכל כורש גלונסקי מבטאת את עצמה בדרכי האומנות השונות: כתיבה, ציור, משחק ועוד. "אינני חוששת לחשוף את רגשותיי ואת השקפותיי, אך לעיתים ההשראה לכתיבה שלי מושפעת מ״כניסה לנעלי הדמות", כמו במשחק תפקידים. אני לא נוהגת להסביר את התכנים של היצירות שלי; את הפרשנות אני משאירה לכם/ן הקוראים/ות.


כְּמוֹ שֶׁאַתְּ
הַרְאִי לָהֶם אֶת תּוֹכֵךְ,
אַל תַּסְתִּירִי דָּבָר,
אִמְרִי אֶת שֶׁעַל לִבֵּךְ,
אֶת מָה שֶׁאַתְּ,
אַךְ לֹא בְּגוּף נִסְתָּר.

אַט אַט,
הֵם יֹאהֲבוּ אוֹתָךְ,
אֶת הָאֱמֶת שֶׁבָּךְ,
כְּמוֹ שֶׁאַתְּ.

אַל תְּנַסִּי לְהִתְרַפֵּק,
אַל תְּנַסִּי לְיַפּוֹת,
גַּם כְּשֶׁתּוֹכֵךְ מִתְפָּרֵק,
יֵשׁ לָךְ הַכּוֹחוֹת לְאַחוֹת,
אַתְּ שְׁלֵמָה, אַתְּ אַחַת.

אַט אַט,
הֵם יֹאהֲבוּ אוֹתָךְ,
אֶת הָאֱמֶת שֶׁבָּךְ,
כְּמוֹ שֶׁאַתְּ.
הֱיִי תָּמִיד אַתְּ..
כְּמוֹ שֶׁאַתְּ

"מתפתה לעץ דעתה" מאת מיכל כורש גלונסקי. הוצאת "ספרי ניב", 90 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה




צמיחת הנפש בכוח המוח מאת עדינה מסטבאום

מה מנהל אותך?, מה גורם לך לפעול ולהגיב כפי שאתם פועלים ומגיבים? מדוע אנשים שונים מגיבים אחרת לאותה מציאות?



"צמיחת הנפש בכוח המוח" הוא ספר הדרכה מרתק, שנכתב לאחר ניסיון של מעל 15 שנה בתחומי החינוך והטיפול, מתוך אמונה ורצון עז להנחיל לכם את ההבנה שאתם יכולים לעזור לעצמכם ולקבל את הכלים לכך, באמצעות השיטה הטיפולית "הכוח לצמוח".

הספר בנוי בצורה של שילוב ידע בנושא גוף ונפש ותובנות בנוגע לדפוסים אשר מנהלים את האדם, לבין סיפורי מקרה מחדר הטיפולים (סיפורים בדויים המבוססים על סיפורים אמיתיים) ושם דגש רב על דרכי שחרור ועזרה עצמית.

עדינה זלטה מסטבאום, היא מורה לחינוך מיוחד ומטפלת רגשית הוליסטית יותר מ- 15 שנה. עדינה פיתחה את שיטת "הכוח לצמוח" על בסיס שיטות טיפול רבות מאוד שלמדה. "באלפי הטיפולים שהתקיימו בחדר הטיפולים שלי בשדרות נפגשתי בדפוסי חשיבה והתנהלות של אנשים אשר הגבילו אותם וגרמו להם חסימות ברמות שונות – בגוף, ברגש ובשכל. השליחות שלי היא לדייק עם המטופל את הנקודה החוסמת אותו ולאפשר לו לבחור דרך התנהלות אחרת אשר תשפיע על כל תפיסת חייו לטובה".

"צמיחת הנפש בכוח המוח"
מאת עדינה מסטבאום. הוצאת "ספרי ניב", 251 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


מתהלכת על דוק של יציבות מאת טובי שטרובך
"עכשיו היא מגרשת את המחשבה, כי פתאום הזיכרון הזה מתהדהד באלימות בין כותלי ראשה. ילדה קטנה, בתוך גיגית מים, בפינה של חדר עירום מחפצים, ואישה יושבת על שרפרף מולה ומשפריצה עליה מים ממרחק.
והיא מבינה שהיא אולי שכחה את ההרגשה כשמישהו נוגע בה. צורב את עורה במבט, בליטוף. ברפרוף של הבל פה. היא פותחת את דלת המקרר ומוציאה בקבוק שתייה, היא צמאה למים צוננים עכשי"ו. (מתוך פרק ראשון בספר)

בימים אלו רואה אור רומן מטלטל בועט וחושפני בשם "מתהלכת על דוק של יציבות" זהו סיפור מסעה של מונה מור, גיבורת העלילה, אישה בת ארבעים וחמש, שעולמה עוצר מלכת. היא מושלכת החוצה מתוך מערכת יחסים זוגית קשה ומוצאת עצמה ניצבת על סף תהום. היא מחליטה להשליך עצמה מטה ולהתפרק אל תוך המדרון כמו גרוטאת הרכב שהיא מרגישה שהיא.


מונה מנהלת מעין רישומון של כל חוויותיה עם גברים, יומן נוקדני, אלים, משפיל וקשה, חופרת בכאב ובאה בחשבון עם כל התחנות בחייה, עם ילדותה, עם אהבותיה, עם דימוי הגוף שלה ואפילו עם השואה, כמו מזקקת עצמה בתוך כור המצרף, הפרוגטוריום שלה ,כדי להגיע אל הקתרזיס ולקום לתחייה מחדש.

מונה מוצאת עצמה "מטיילת" ביער הסבוך של אפליקציות ההיכרויות השונות והרשתות החברתיות כדי למצוא את עצמה מחדש. היא מציבה בפני הקוראים - נשים וגברים - מראה לא פשוטה, המשקפת להם מי הם והיכן הם נמצאים בנקודת הזמן הזו. דמותה נכתבה מתוך סיפוריהן של חמש נשים שחלקו את חוויותיהן עם הסופרת.

"לרגע קצר חלפה בה המחשבה שממנו היא כבר לא תצא בחיים. זהו. ביי ביי עולם. תם הטקס. רְאו: הייתה אישה ואיננה עוד. התפוגגה המונה. לרגע התעורר בה החשש שאם תגיד לו עכשיו שיעצור, זעמו רק יגבר, והוא יחבוט בה ללא רחם. אז מונה המשיכה לשתוק. שיעשה בי מה שיעשה, שיהיה מרוצה ממני, ואז אני אלך ולא אחזור יותר, חלפו המחשבות בראשה" (מתוך הספר)

"מתהלכת על דוק של יציבות" הוא ספר הביכורים של טובי שטרובך, אימא יחידנית לשלושה ילדים. טובי היא כותבת צללים המתעדת סיפורי חיים של אנשים אחרים, ו"בלשית שורשים" (כפי שילדיה קוראים לזה) העוסקת גם בחקר אילנות יוחסין. ספר זה נולד מתוך מיומנותה להקשיב לסיפורים שמספרים לה.

"מתהלכת על דוק של יציבות" מאת טובי שטרובך. הוצאת "ספרי ניב", 235 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.




















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה