יום רביעי, 11 באוגוסט 2021

מעשה בשלולית, יובל זורע חלום, החרוזים של עדן, מי מפחד מגור? וילד הממתקים - ספרי ילדים חדשים בהמלצה.





החרוזים של עדן מאת שוהם ועומר שוורצפוקס

בימים אלו רואה אור ספר ילדים חדש וחשוב הספר "החרוזים של עדן" מאת שוהם ועומר שוורצפוקס, שהוא  ראשון בתחומו, ומביא את סיפורה של ילדה מתוקה, שנולדה עם חרוז מיוחד - שהופך אותה למיוחדת מכל הילדים.




בבטן, לפני שנולדים, הגוף מורכב מהמון תאים, כל תא מורכב משרשראות מיוחדות דומות לחרוזים. מהם אותם חרוזים שיתחלקו בין כל הילדים? וכיצד הם הופכים אותנו להיות מיוחדים?







הספר מיועד להנגיש את נושא התסמונות הגנטיות, בשפה פשוטה ומובנת – ולסייע לילדים שלנו, לקבל את השונה והמיוחד. הספר מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של שלי ארז.
"החרוזים של עדן" הוא ספרם הראשון של שוהם ועומר שוורצפוקס והוא מוקדש לביתם עדן.

"החרוזים של עדן" מאת שוהם ועומר שוורצפוקס. איורים: שלי ארז. הוצאת "ספרי ניב", 28 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




מעשה בשלולית מאת אבי שמעוני

איך קורה ששלוליות נוצרות ויום אחד הן פתאום נעלמות? "מעשה בשלולית" מאת אבי שמעוני הוא ספר ילדים חדש ומיוחד. הספר כתוב בחריזה נפלאה ומלמד איך נוצרות שלוליות, ומה גורם למים בתוכן להיעלם לפתע פתאום. בתוך כך הוא מקנה את הפעלים הנוגעים ללבישת בגדי החורף השונים: כפפות, כובע צמר, מגפיים, צעיף ומעיל.




רז מתלהב מיום גשום שבו קיפץ בשלוליות. התרגשותו של רז לקראת הקפיצה בשלוליות הופכת כל יום גשום, שילדים חוששים ממנו לפעמים, ליום מאושר של ציפייה לגשם ושל קפיצה בשלוליות שנוצרות ממנו. הספר מלווה באיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של בר פביאן, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיותו.

"רָז צִיפָּה לָצֵאת הַחוּצָה, אֶל הַגִּינָּה,
שְׁלוּלִית אַחַת וַדַּאי כְּבָר מוּכָנָה.
קְפִיץ קְפַץ קְפוֹץ, הִתְקַדֵּם רָז בְּדִילּוּגִים.
קְפִיץ קְפַץ קְפוֹץ, הִנֵּה שְׁלוּלִית מִמֵּי גְּשָׁמִים.

רָז כּוֹפֵף אֶת הָרַגְלַיִים,
זוֹ לָזוֹ הִצְמִיד בִּרְכַּיִים,
כִּיוֵּון טוֹב-טוֹב אֶת הַזָּוִוית
וְקָפַץ הַיְישֵׁר אֶל הַשְּׁלוּלִית". (מתוך הספר)


אבי שמעוני הוא קצין צה"ל המתגורר ביישוב להבים שבדרום הארץ. אבי נשוי לחן, גננת חינוך מיוחד לגיל הרך, ואבא לליה-מרים המתוקה ולרז השובב. בספרו אבי מגשים את משאלתו לתאר לילדי ישראל את ימי החורף, שעשויים להיות מפחידים לעיתים, כימים מאושרים של ציפייה לממטרים ושל קפיצה מהנה בשלוליות. רגעים מסוג זה מעצבים את התא המשפחתי האינטימי והופכים לזיכרונות ליבה של ילדות שמחה ומאושרת. "מעשה בשלולית" הוא ספרו הראשון.

"מעשה בשלולית" מאת אבי שמעוני. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



יובל זורע חלום מאת שחר סלם

"יובל זורע חלום" שכתבה שחר סלם הוא ספר ילדים חדש, מסקרן, מקסים ומהנה, העוסק בחשיבותם של כוח ההתמדה וכוח הרצון בהגשמת חלומות.




יובל הוא ילד שחלם תמיד על בית עץ. הוא ביקש זאת ליום ההולדת – אך כשהגיע יום החגיגה, הוא לא ראה את המתנה שכל כך ייחל לה. במקום זאת הוא קיבל עציץ, וקופסה עם קרשים. ההורים שלו הסבירו לו שהוא יצטרך להרכיב את בית העץ לבד, וכדי שיזכור להתמיד ולבנות אותו, נקנה העציץ שאותו יטפח.

יובל נאלץ לבנות את בית העץ בעצמו ובה בעת לטפל בעציץ קטן שיתן לו מוטיבציה, גם אם נראה שהכול נשאר במקום ושום דבר לא מתקדם. 
בסוף הסיפור הקוראים מוזמנים לזרוע חלומות בעצמם ולהעניק להם מים והמון אהבה. (זרעים מצורפים)

יוּבַל הָיָה חֲסַר סַבְלָנוּת לִקְרַאת קַבָּלַת הַמַּתָּנָה שֶׁלָּהּ חִכָּה כָּל לַיְלָה, אַךְ לאֹ הִצְלִיחַ לְהַבְחִין בְּבֵית הָעֵץ שֶׁלּוֹ צִפָּה. "אֶת בֵּית הָעֵץ תִּצְטָרֵךְ לְהַרְכִּיב וְלִבְנוֹת בְּעַצְמְךָ, כָּךְ שֶׁיִּהְיֶה בְּדִיּוּק כְּמוֹ שֶׁאַתָּה מְדַמְיֵן אוֹתוֹ," אוֹמֶרֶת אִמָּא. (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של נטע גרוצקי, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

שחר סלם היא אשת חינוך ומחנכת שזורעת עם תלמידיה חלומות מדי יום ביומו, ובזכות פיתוח כוח התמדה ורצון בקרב תלמידיה הם מגלים מסוגלות לעקוף את האתגרים הניצבים בדרכם ולהקים לבסוף את בית העץ הייחודי שלהם. "יובל זורע חלומות" הוא ספרה הראשון.

"יובל זורע חלום" מאת שחר סלם. איורים: נטע גרוצקי. הוצאת "ספרי ניב", 22 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


מי מפחד מגור? כתבה ואיירה עידית עזרתי רביב

"מי מפחד מגור?" שכתבה ואיירה עידית עזרתי רביב בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים מקורי ומקסים, המביא את סיפורו של הילד גור. הוא מאוד אוהב חברים, נהנה להצחיק אותם ולעשות קצת שיגועים, אבל לפעמים, באמת בלי כוונה, הוא מציק להם וגם מפריע למורה, ואז כולם מתרגזים עליו וכועסים נורא.


כמו ילדים רבים, גם גור מתמודד עם רגשות ועם יצרים שמציפים אותו בפתאומיות וללא שליטה. האם יצליח גור לתעל את רגשותיו למקום חיובי ולהיות חבר טוב?
בספר מודגשים ערכים של כבוד, של התחשבות בזולת, של משחק הוגן ושל עזרה הדדית.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של עידית עזרתי רביב, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

עידית עזרתי רביב היא יועצת חינוכית ובוגרת לימודי אומנות במדרשה לאומנות. היא עסקה שנים רבות בהוראה ובהדרכת מורים בנושא קריאה וכתיבה של ילדים. "מי מפחד מגור?" הוא ספרה השלישי.

עידית עזרתי רביב: "הספר מזמן שיחה פתוחה ומכילה בין הורה לילד שבה אפשרי לשוחח על יכולותיו ועל האופנים שבהם הוא יכול להביא אותן לידי ביטוי בחברת הילדים".

"מי מפחד מגור?"
כתבה ואיירה עידית עזרתי רביב. הוצאת "ספרי ניב", 33 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



ילד הממתקים מאת זוהרה יהודית בוקרה


זה מתחיל אי שם בילדותינו המוקדמת, טעימה של המתוק המתוק המתוק הזה גורמת לנו לשמח את המוח ולרצות ממנו עוד. אלא שהמתוק הזה טומן בחובו גם נזקים לבריאותנו המבוגרים כמו גם הילדים. בימים אלו הגיע לידי ספר ילדים מקסים שנוגע בנקודה רגישה של רבים מאתנו - הממתקים. הספר "ילד הממתקים" מאת זוהרה יהודית בוקרה הוא ספר ילדים מקסים ומהנה.

ילד הממתקים נמצא בכל אחד מאתנו, והוא חבר של כולנו. באמצעות הקריאה בספר נְפַתח שיחה עם אהובינו הקטנים (ועם עצמנו), נקבע גבולות לַממתק, נעצים את האהבה בינינו ונזכור שגם אם המתוק שלי שונה משלך, כולנו מתוקים .



"וּבְקֹצֶר רוּחַ כֻּלָּם מְחַכִּים לִרְאוֹת אֶת חֲבֵרָם, מַר הַמַּמְתַּקִּים." (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של בר פביאן, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

זוהרה יהודית בוקרה היא אימא, סבתא וילדה נצחית. שותפה בחברה ליבוא מזון, קונדיטורית ובוגרת מכללת השף. "ילד הממתקים" הוא ספר הביכורים שלה.

"ילד הממתקים" מאת זוהרה יהודית בוקרה. איורים: בר פביאן. הוצאת "ספרי ניב", 23 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



















ריקי ברוך





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה