יום שני, 2 בספטמבר 2024

ופל מן חוגג 70 ואנחנו חוגגים איתם







גדלתי על הוופלים הכחולים של מן.
זה היה בשנות ה70 כשאמא הייתה קונה לנו בצרכנייה של המושב, בכל סוף שבוע, ומחלקת לחמישתנו אחרי ארוחת הצהרים של שבת. לא היה כל טעם ולא צורך לבקש את הוופלים מראש, כי הריטואל המשפחתי עם בקבוק הפאפ של אז היה קבוע ונחרט כזיכרון מתוק תרתי משמע.



חברת רוקחמן חוגגת 70 שנה להיווסדה. לרגל המאורע תשיק החברה מארז פח נוסטלגי לראש השנה בדומה לאריזות הוופלים לפני 70 שנה

חברת הוופלים והעוגיות "מן" תציין השנה 70 שנה להיווסדה. לרגל המאורע תשיק החברה מהדורה מיוחדת לחגים של אריזת ופלים ייחודית בקופסת פח מעוצבת בדומה לצורה שבא שווקו הוופלים לפני שבעים שנה. המארז יכיל 52 יחידות של וופל אישי מצופה כחול.



מן הינו מפעל משפחתי לייצור ופלים ועוגיות המנוהל כיום על ידי הדור השלישי. מייסד המפעל הוא מנחם רוקח ז"ל, שעלה מוינה בשנת 1938 ביחד עם ההורים שלו, אשר השאירו מאחור את מפעל המתוקים שלהם ועלו ארצה רגע לפני השתלטות הנאצים על אוסטריה. בישראל הקים מנחם את מחלקת הוופלים בליבר - שלימים הפך לעלית, שם הוא עבד מספר שנים והכיר את אשתו לעתיד, פנינה. בשנת 1954 הוא החליט לעזוב הכל ולהקים בעצמו מפעל ופלים – "מן". אשתו פנינה, עוזבת את עבודות הבית ומצטרפת למנחם בעבודה במפעל. ביחד הם מקימים בהמון מאמץ ונחישות את מערך הייצור שעבד כולו בצורה ידנית בקופסאות פח גדולות וצבעוניות, מנחם עבד על המכונות ופנינה הייתה נוסעת בבקרים מחנות לחנות לחלק סחורה בסוסיתא שלה.

עם השנים ופלים מן הפכו לשם דבר בישראל ואפילו הפכו לחלק בלתי נפרד מהשקמיות בצה"ל. המפעל המשפחתי הקטן מבני ברק החל לגדול ולצמוח. בשנות ה-70 הצטרפו בני הדור השני ציפי ואלעזר רוקח מיד לאחר השחרור מהצבא.


בתחילת שנות ה-90 עבר המפעל לרמלה, למפעל חדיש, גדול ומתקדם על שטח של 13 דונם. שם הוקם קו ייצור חדש ואוטומטי של עוגיות. כל תהליך הייצור במפעל אוטומטי, ללא מגע יד אדם, וכל המוצרים הם פרווה, ללא רכיבי חלב או לקטוז, ומיוצרים מחומרים טבעיים בלבד – ללא שומן טראנס, ללא צבעי מאכל, ללא חומרים משמרים וללא כולסטרול. כל מוצרי החברה הינם טבעוניים ומסומנים בתו תקן של עמותת “ויגן פרנדלי".

מנכ"ל מן, אבי פקר: "חברת רוקחמן שאני דור שלישי למקימה היא סמל התעשייה הישראלית. אנו חוגגים 70 שנות קיום ומוצרי החברה שזורים בהיסטוריה של מדינת ישראל מראשיתה ואני גאה על כך. השקנו במהלך השנים מוצרים רבים, אולם אין ספק שהמוצר שמזוהה עימנו כל כך ומוכר לכל ישראלי הוא הופל המצופה בעטיפה הכחולה אשר מעלה נוסטלגיית ילדות כל פעם מחדש. 

כמחווה לראשית דרכה של מן, אז הופצו הוופלים בקופסאות פח ע"י סבי וסבתי ז"ל השקנו קופסאות פח מהודרות בעיצוב רטרו עם הטעם הנוסטלגי של הוופלים המצופים בעטיפה כחולה, אני מאחל ל"מן" מזל טוב ושנחגוג גם בעוד 70 שנה עם הדור הרביעי והחמישי של משפחת רוקחמן".

החטיף הנוסטלגי 
נמכר לרוב במאגדת 10 יחידות של ופל אישי מצופה בטעם שוקולד

ללא
צבעי מאכל

ללא
שומן טרנס

ללא
שומן טרנס

טבעוני
ללא רכיבים מהחי

מידע על אלרגנים: 
מכיל חיטה-גלוטן וסויה. עלול להכיל שברי אגוזי לוז ושומשום.
סוכר לבן, קמח חיטה רך (מכיל גלוטן), שמן צמחי מזוקק וחלקו מוקשה (שמן דקלים ושמן גלעיני דקלים), קקאו דל שומן (6.7%), מתחלב (לציטין סויה), חומר תפיחה: סודיום ביקרבונט E500, מלח שולחן, חומרי טעם וריח.


מארז הפח יימכר ברשתות השיווק במחיר
מומלץ של 39.90-44.90 שקל לאורך תקופת חגי תשרי.
שנה טובה



































ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה