יום שלישי, 10 בספטמבר 2024

נגיעה של מסורת, חשיבה ועם המון כוונה טובה: מה מביאים בראש השנה?



נכון השנה גם ראש השנה לא יהיה כבעבר אבל למען השפיות והשגרה ננסה לקיים את החג כמסורתו החשובה לטובת חיזוק איחוד ולכידות בעם ובמדינה

שוב הגיע הזמן הזה בשנה – ראש השנה וחגי תשרי בפתח. האוויר מתמלא בריחות של תפוח בדבש, ובבתים מתחילים להיערך לארוחות משפחתיות ולשיר שירים ישראלים, כשבמקביל להתרגשות ולשמחה לא שוכחים לרגע לשאת תפילה בלב שתסתיים המלחמה וישובו החטופים. ראש השנה הוא חג של התחלות חדשות וקירוב לבבות. כדי להשלים את האווירה ולהגיד ליקרים ולסובבים אותנו תודה, נהוג גם להביא מתנה. כדי לא להסתבך ולהיות מדויקים, שנייה לפני שבוחרים עוצרים שנייה וחושבים – איך בוחרים מתנה שבאמת תרגש ותשמח את הנמענים, שבניהם המארחים, בני הזוג, הילדים והחברים הקרובים? ריכזנו כמה טיפים שיעזרו לכם לא לדחות לרגע האחרון ולצלוח בהצלחה יתרה את המשימה, אפילו עם טוויסט קטן של תרבות ומסורת.



תנו משמעות למתנה
ראש השנה הוא לא רק חג של ארוחות חגיגיות ואיחולים לשנה טובה – הוא גם סמל להתחדשות ולפתיחת דף חדש. למה לא לקחת את הרעיון הזה צעד אחד קדימה ולבחור מתנה שמסמלת התחלה חדשה? למשל, עציץ קטן שיצמח לאורך השנה, ספר השראה שמתחיל דרך חדשה, או אפילו לוח שנה מעוצב שבו יקירי לבכם יכולים לתכנן את השנה הבאה. אלו שרוצים להתחיל את השנה דווקא בגיבוש ומנוחה יוכלו להפתיע את בני המשפחה בהכרזה משמחת על חופשה. כך או כך כל מה שחשוב הוא שהמתנה תביע מחשבה – ותזכיר למקבלים שלה שגם השנה החדשה שלהם מתחילה במתנה מתחשבת.



למארחים – השקיעו קצת יותר מחשבה
אם אתם מתארחים, יש כלל אחד שכולם מכירים: אף פעם לא מגיעים בידיים ריקות. אבל אם אתם כבר רוצים לבלוט, כדאי שתחשבו מעבר לשוקולד או בקבוק יין (למרות שנחשבים תמיד לפתרון טוב). מתנה ייחודית לבית, כזו שמוסיפה טוויסט אישי כמו כלי בישול או הגשה מעוצבים למשל, תסמל את הכרת התודה שלכם על האירוח המושקע ואף תשאיר חותם על שולחן החג. כדאי לבחור בפריטים שכל בני הבית יוכלו ליהנות מהם יחד.



מתנות אישיות לזוגיות מתוקה
נכון שחג האהבה היה רק לא מזמן, אך דווקא בתוקפה לחוצה ומתישה נפשית זו, להראות אכפתיות ואהבה לבן ובת הזוג חשובה פי כמה ותיתן להם נחמה. בעוד שביום האהבה רבים נוטים להרשים ולהגזים, בחגים ההשקעה במחשבה היא הקובעת, לא המחיר. אפשר לדוגמא לבחור בפריט שקשור בתחביבים אהובים, בפריט אופנתי עם נגיעה אישית או לחילופין כזה שאחד מבני הזוג רוצה לעצמו כבר הרבה זמן ושתראה לו בעקיפין שאתם תמיד קשובים. תוסיפו זר פרחים וברכה מהלב, ולבטח תהפכו את השנה החדשה למתוקה במיוחד עבור החצי השני שלכם.



לילדים – פינוק בלי רגשות אשם

כשמדובר בילדים, החג הוא הזדמנות לפנק ולהפתיע – ולא בהכרח עם משחקי חשיבה או פריטים חינוכיים, שהרי לפעמים צריך לדעת לשחרר ובכיף לקנות להם משהו שהם באמת רוצים. פשרה נפלאה היא לבחור במשחקים שניתן לשחק בהם יחד עם ההורים ושאר בני המשפחה.






נגיעה של מסורת
החג מביא איתו את הרגעים המיוחדים בהם אנחנו מתחברים למסורת, למשפחה ולעצמנו. אז למה לא לשלב את כל זה גם במתנות? חישבו על מתנה שמתחברת לערכים ולתרבות של החג – כמו פריטים עם צורות והדפסי חמסות מיוחדות ויפות, ספרי תפילה בעיצובים חדשניים, או כלי כסף מסורתיים. גם אם אתם פחות בקטע הדתי, מתנה שמחוברת למסורת תמיד תהיה מוערכת ותשדר כוונה אמיתית.



כוונה זה מה שחשוב
כשמדובר במתנות, קודם כל חשוב לזכור שהכוונה היא העיקר. נכון, המתנה עצמה היא כיפית ומרגשת, אבל לא פחות חשוב שתביאו משהו שבאמת יראה שהשקעתם מחשבה. אם הצלחתם לבחור מתנה שתהפוך את החג של יקיריכם למיוחד יותר – הצלחתם במשימה. ואם לא? תמיד יש את פתק ההחלפה...



חג שמח ושנה טובה!























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה