יום שני, 27 בדצמבר 2021

מכאן לשם ובחזרה, המלך בונבונירו, חברים, ג'ינג'ר כפול 2, לנוי ולאימא יש בעיה, העין של עכברונת ותנין בלי שיניים ובכי על המים - ספרי ילדים בהמלצה.



מכאן לשם ובחזרה מאת יעל ארנון ורד

"מכאן לשם ובחזרה" הרואה אור בימים אלו, הוא ספר ילדים מוזיקלי, מקסים ומהנה, אוסף של שירים קצרים המציתים את הדמיון, המתארים מנקודת מבט של ילד/ה, מחשבות וחוויות אישיות ומשפחתיות בנושאי נסיעה, פנאי, חקלאות ובנייה.



ההשראה לכתיבה הגיעה מסקרנותם ומתחומי העניין של הילדים אותם אני פוגשת בשיעורי המוזיקה השבועיים בגנים. השירים עובדו למופע והולחנו על ידי 7 מלחינות ומלחינים וניתנים להאזנה באמצעות סריקת הקיו אר בכריכת הספר. את הספר איירה באופן מרחיב לב, לאה בר- רשי.


מָה רוֹצָה הַמְּרִיצָה?
עַל אֵיזֶה נוֹף מַשְׁקִיף הַמָּנוֹף?
מָה בֵּין הָעֲגָלָה עַל הָאָרֶץ לָעֲגָלָה בַּשָּׁמַיִם? וְהַאִם
הַטְּרַקְטוֹרוֹן הַמְּעוֹפֵף טָס אוֹ חוֹרֵשׁ? (מתוך הספר)

השירים מעודדים שיח, חקר וכן מאפשרים מקום לדמיון. השירים עובדו למופע והולחנו בסגנונות שונים על ידי 7 מלחינות ומלחינים וניתנים להאזנה באמצעות סריקת הקיו אר בכריכת הספר. בואו לרכוב עם אמא על אופניים, לעבוד עם המחפרון והמנוף, לגלות מה עושה הקטפת ולטוס בדמיון (כי במחשבות אפשר הכל..)



"מכאן לשם ובחזרה" הוא פרויקט ספרותי -מוזיקלי חדש הכולל ספר, אלבום שירים, והופעה.את שירי האלבום הלחינו 7 מלחינות ומלחינים וארבעה מעבדים שונים דבר המעניק לאלבום עושר סגנוני. העיבודים והביצועים אומנותיים ומקיפים סגנונות מגוונים (בלוז, רוק, ג'אז, לאטין, אתני, קלאסי) את האלבום הפיק ברגישות ובמקצועיות בן ורד.
הטקסטים, מאת תרצה אתר ומאת יעל ארנון ורד, עוסקים בחוויות אישיות ומשפחתיות בנושא כלי תחבורה (שגרתיים יותר ופחות), נושא מרתק הקרוב לעולמם של הילדים.
השירים עובדו למופע מוזיקלי מרגש ומלהיב המונה 6 נגנים. יעל ארנון ורד היא מוזיקאית, יוצרת תוכן לילדים ועוסקת בחינוך מוזיקלי לגיל הרך. זהו ספרה השביעי לילדים. קדמו לו הספרים "גל מה פתאום", "רציתי מאוד חבר קיפוד", וכן ארבעת ספרי סדרת הספרים לפעוטות "אור שואלת".
"מכאן לשם ובחזרה" מאת יעל ארנון ורד. איורים: לאה בר רשי. הוצאת "ספרי ניב", 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. אתר הספר ולרכישה ישירה לחצו כאן




המלך בונבונירו מאת שרה גוטנברג
"המלך בונבונירו" הרואה אור בימים אלו הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, שנועד, בין היתר, לסייע להורים בהקניית הרגלי תזונה בריאים לילדיהם ובשמירה על בריאות השיניים שלהם. הספר מלווה באיורים ססגוניים מאת חיה טל. 
 
"המלך בונבונירו" מביא את סיפורו של המלך בונבונירו שאהב לאכול שוקולד וחילק אותו לכל אזרחי ממלכתו, עד שיום אחד פגש בממלכה ילד שבכה. 
מדוע בכה הילד? איך הרגיע אותו המלך? ואיך הסתיים הסיפור? אתם מוזמנים לקרוא בסיפור האגדה הקסום.


בְּמַמְלֶכֶת הַמֶּלֶךְ בּוֹנְבּוֹנְיֵרוֹ, זֶה הָיָה שְׁמוֹ, מְרֻצִּים הָיוּ כָּל אֶזְרְחֵי מַמְלַכְתּוֹ. מִקָּטָן וְעַד גָּדוֹל אָהֲבוּ כָּל דָּבָר מָתוֹק, וּכְשֶׁנִּגְמַר הַשּׁוֹקוֹלָד, בִּקְּשׁוּ עוֹד וָעוֹד. אַחֲרֵי כַּמָּה יָמִים, כְּשֶׁהַמֶּלֶךְ טִיֵּל בַּמַּמְלָכָה, שָׁמַע קוֹל בֶּכִי וְלֹא יָדַע מַדּוּעַ וְעַל מָה. הִבִּיט פֹּה וְשָׁם וּלְפֶתַע רָאָה יֶלֶד קָטָן שֶׁעַל הָעֵץ טִפֵּס, וְדִמְעוֹתָיו זוֹלְגוֹת עַל פָּנָיו כְּנָהָר. (מתוך הספר)

שרה גוטנברג היא סוכנת נסיעות במקצועה, נשואה ואם לשניים, בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית וחינוך מאוניברסיטת תל אביב ובעלת תעודה להוראת השפה האנגלית. בגיל צעיר פורסמו שירים שכתבה בעיתוני ילדים ונוער, וגם כיום היא ממשיכה בכתיבת שירה. את סיפור האגדה הזה כתבה לילדיה כשהיו קטנים, ועכשיו היא מוציאה אותו לאור. "המלך בונבונירו" הוא ספר הביכורים שלה.
"הַמֶּלֶךְ בּוֹנְבּוֹנְיֵרוֹ" מאת שרה גוטנברג. איורים: חיה טל. הוצאת ספרי ניב, 19 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברשת או באתר ההוצאה



לנוי ולאימא יש בעיה מאת טלי נתן מלינוף

"נוֹי, אַתְּ יַלְדָּה כָּל כָּךְ חֲכָמָה. אוּלַי יֵשׁ לָךְ רַעְיוֹן אֵיךְ נִפְתֹּר אֶת הַבְּעָיָה?" (מתוך הספר).
תמצאו את הפתרון!
ספר הביכורים של טלי נתן מלינוף מסייע להורים וילדים להתמודד עם קונפליקט בדרך יצירתית ומעצימה
"לנוי ולאימא יש בעיה" הוא ספר ילדים מקסים, חשוב ומהנה. בספר מתוארת סיטואציה בה האמא משתפת את ילדתה הקטנה בתהליך החשיבה בדרך לפתרון בעיה או קונפליקט, עד שהילדה מצליחה למצוא פתרון בצורה נעימה, יצירתית ומתחשבת. הכותבת ממליצה לשתף את הילדים בתהליך ולהגיע יחד לתוצאה מיטבית לכל הצדדים, תוך כדי העצמת הילדים וציודם בכלים לפתרון בעיות ולניהול משא ומתן, דרך סיטואציות יומיומיות בין הורים וילדים כבר מגיל קטן מאוד.
הספר מלווה באיורים מקוריים מאת 
שירה פלד.


בספר הדגמות לשם לימוד הילדים לפתור בעיות בעצמם ולהציע להורים במיוחד, ולמבוגרים בכלל, לשקול בכובד ראש את המסרים שאנחנו מעבירים לילדינו כבר בגיל צעיר.
בסוף הספר יימצא הקורא טבלה למילוי עצמי שתסייע ביישום השיטה שמתוארת בספר גם בסיטואציות שגרתיות יום יומיות אצלו בבית.
הספר מתאים לגילאי שנה וחצי עד שבע. ככל שנחשפים הילדים ליכולתם לפתור בעיות בגיל יותר צעיר כך יוכלו להתחיל להציע רעיונות וליישם את השיטה יותר מוקדם. ככל שהילדים יותר גדולים ניהול הקונפליקט יהפוך יותר עשיר.

אימא קוראת לנוי הקטנה לאמבטיה ובדיוק באותו הזמן רוצה נוי לקרוא סיפור. מה יעשו קודם? כיצד יצליחו להגיע לפתרון שבו שתיהן תהיינה מרוצות?

"לנוי ולאמא יש בעיה" הוא ספרה הראשון של טלי נתן מלינוף. טלי נתן מלינוף נשואה ואימא לשניים, ירושלמית במקור וכיום מתגוררת בבאר שבע. טלי חוקרת ומרצה בתחומי חדשנות במגזר הציבורי ומחפשת כיצד ליישם חדשנות גם בהורות שלה מול ילדיה כדי להעביר להם את המסרים המדויקים שחשובים לה כאימא. הספר נולד מתוך סיטואציה אמיתית שהתרחשה בין טלי לבתה נוי והן ממשיכות להשתמש ברעיון המוצג בספר עד היום.
"לנוי ולאמא יש בעיה" מאת טלי נתן מלינוף. איורים: שירה פלד. הוצאת "ספרי ניב", 25 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.


ג'ינג'ר כפול 2 מאת אירית שטייף-שושני
"ג'ינג'ר כפול 2" מאת אירית שטייף-שושני בהוצאת "דני ספרים", הוא סיפור מקסים לראשית קריאה המביא את סיפורם של הילד יניב והכלב ג'ינג'ר. - ספר ראשית קריאה.


הידידות בין יניב וג'ינג'ר נרקמת כבר בפגישתם הראשונה. אבל אז הם נאלצים להיפרד. יניב לא מוותר לרגע על רצונו העז לאמץ את ג'ינג'ר וממתין בסבלנות לפגישתם המחודשת.
האם יצליחו השניים להתגבר על כל המכשולים שבדרך? ומהו המעשה המופלא של הכלב שבזכותו הוא זוכה לתואר "ג'ינג'ר כפול 2"?
אנחנו מזמינים אתכם לגלות זאת ולשקוע בעלילה המרגשת הנפרשת בספר מרתק זה.

"נכנסתי לכלוב והנחתי את ידי על גבו. ליטפתי אותו בעדינות... הרגשתי שהכלב רעב לתשומת לב. הבטתי בו עוד רגע ונדמה היה לי שהוא בוכה מרוב אושר. לא זלגו דמעות מעיניו, אבל הוא כשכש בזנבו וליקק את ידי בלשון ורודה". (מתוך הספר)

אירית שטייף-שושני היא סופרת ומשוררת. כותבת לילדים, בני נוער ומבוגרים. ספרה האחרון לבני הנוער "להציל את רובי" ראה אור בהוצאת "דני ספרים" ונכלל במצעד הספרים תשפ"א. "ג'ינג'ר כפול 2" הוא ספרה הארבעה עשר.
"ג'ינג'ר כפול 2" מאת אירית שטייף-שושני, הוצאת "דני ספרים", 96 עמ'. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה. 




העין של עכברונת מאת אלינור קרן סוצ'י

"העין של עכברונת" מאת אלינור קרן סוצ'י בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר ילדים ייחודי המשלב את עולם הרפואה יחד עם עולם ספרות הילדים. זהו ספר הילדים הראשון בעברית בנושא עין עצלה.


עכברונת מאוד אוהבת גבינה צהובה, במהלך משחק ותכנון להשיג חתיכה קטנה של גבינה, היא מגלה שבעין אחת היא רואה פחות טוב. לאחר בדיקה אצל הרופא היא מגלה שיש לה עין עצלה ולומדת מהי וכיצד ניתן לטפל בה. הסיפור מגולל את התהליך בו היא לומדת שהקושי אינו פגם אלא משהו שצריך לעבוד עליו ולחזקו.
וכמו בסיפור, בעזרת עכברונת הצליחה שקד לגייס את עצמה לטיפול שאותו היא עושה בצורה מופלאה עם הרבה כוחות. כעת באמצעותו, אנו מקוות כי נוכל לעזור גם לילדים ולהורים נוספים.
עכברונת רוצה לצוד חתיכת גבינה צהובה. דרך המשחק היא מגלה שהיא רואה מטושטש בעין אחת. יחד עם אמה הן הולכות לבדיקת עיניים, שם הן לומדות שעכברונת סובלת מעין עצלה. עכברונת לומדת על האבחנה וכיצד היא יכולה לעזור בטיפול ובחיזוק העין שלה.

עין עצלה הינה אחת מלקויות הראיה הנפוצות בקרב ילדים ושכיחה בקרב כ- 2-5% מהאוכלוסייה. הטיפול כרוך בעטיית כיסוי על העין הבריאה למשך שעות אחדות ביום על מנת לאמן את מרכז הראיה במוח. טיפול בגיל צעיר ושיתוף פעולה מצד הילד הינם הכרחיים להצלחת התהליך.

ד"ר אלינור קרן סוצ'י היא רופאת משפחה ואמא לילדה הסובלת מעין עצלה. "העין של עכברונת" הוא ספרה הראשון. את הספר מלווים איורים נפלאים ומקוריים של עודד ורטש.
הסיפור על עכברונת נולד לאחר שיטוטים מרובים ברשת ובחנויות הספרים בחיפוש אחר ספר שיעזור לי להנגיש לשקד את הנושא ולהסביר לה מדוע פתאום מצופה ממנה לכסות את העין עם כיסוי חם מגרד ולא נעים במיוחד. חרף החיפושים, לא מצאתי שום ספרות עברית בנושא. לכן, החלטתי שצריך לשנות את זה, וכך נולד הסיפור על עכברונת.
"העין של עכברונת" מאת אלינור קרן סוצ'י. איורים: עודד ורטש. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, באתר ההוצאה ובדף הספר מכאן.



חברים מאת רותי יצחקי-ריכטר - לבני הנוער

"חברים" הוא סיפור מרתק ומרגש לבני נוער, המביא את סיפורם של אור ואנדי.
השניים הכירו ביום הראשון לתחילת שנת הלימודים, כשאנדי, בנם של מבקשי מקלט מדרום סודן, הצטרף לכיתתו של אור. אור רואה באנדי את האח שמעולם לא היה לו והם כמעט לא נפרדים. לרוע המזל, בסוף שנת הלימודים מגורשים אנדי, אחותו והוריו מהארץ, ונאלצים לחזור לדרום סודן, ארץ מוכת מלחמות, מחלות ורעב
.

שני החברים מתקשים להשלים עם הפרידה שנכפתה עליהם, ומוצאים דרכים להמשיך את הקשר ההדוק ביניהם. אך בעוד אור ממשיך בחייו הרגילים, יודע אנדי חיים של חוסר תקווה, פחד ומחסור, ומרגיש שילדותו נקטעה בחטף.
אור מחליט לגאול את ידידו מהחיים הקשים בדרום סודן, ומנסה דרכים שונות כדי להחזיר את אנדי לישראל. האם תעמוד ידידותם במבחן הזמן והמרחק הגיאוגרפי?
הספר המרתק מדגיש את כוחן וחשיבותן של ידידות, נתינה בלא חשבון, אהבה וקבלת האחר והשונה.


הסופרת רותי יצחקי ריכטר זכתה בשלושה פרסים ספרותיים, ופרסמה ארבעה עשר ספרים שרובם מיועדים לבני נוער. ספרה האחרון, "העיניים של אמא", שיצא אף הוא בהוצאת "דני ספרים", נבחר למצעד הספרים 

ונמנה על שלושת הספרים האהובים ביותר על תלמידי כיתות ד'-ו' בישראל בשנת תש"פ.
"חברים" מאת רותי יצחקי-ריכטר, הוצאת "דני ספרים", 230 עמ'. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר.





תנין בלי שיניים ובכי על המים מאת שיר ריכטר וקובי ריכטר

כדי לקשט סיפור בחרוזים אפשר לחרוז גם שטויות או - שטוזים

דִּמְעוֹת הַתַּנִּין הֵחֵלּוּ זוֹרְמוֹת מֵעֵינָיו עַל לֶחְיוֹ וְרַגְלָיו,
הַחַיּוֹת שֶׁבַּנַּחַל הִתְחִילוּ לִדְאוֹג כִּי הַנַּחַל עָלָה עַל גְּדוֹתָיו.
שָׂדוֹת שֶׁהוּצְפוּ וְעֵצִים שֶׁגָּוְועוּ הִבְהִילוּ אֶת כָּל הַיּוֹנְקִים,
הַיְּחִידִים שֶׁיּוּכְלוּ לֶאֱכוֹל מֵעַתָּה יִהְיוּ תַּנִּינִים וְדָגִים.



בימים אלו רואה אור ספר שהוא תוצר של שיתוף פעולה יחודי בין סבא ונכדתו. הספר "תנין בלי שיניים ובכי על המים" מאת שיר ריכטר וקובי ריכטר הוא ספר ילדים מקסים המביא סיפור בחרוזים שעניינו נשירת שיני החלב וצמיחת חדשות במקומן.
העלילה מתארת תנין שנושרות לו שתי שיניים. אמא אומרת לו לצחצח שיניים והוא נורא מתעצל. כשנופלות לו השיניים הוא בוכה בדמעות תנין שגורמות להצפה בכל הג'ונגל. מכיוון שהדמעות מלוחות הן הורסות את הפירות והירקות בג'ונגל. החיות חושבות מה אפשר לעשות בשביל להפסיק את הבכי של התנין.
הסיפור המשעשע מונפש בעזרת משלים ואמרות כנף מעולם החיות, כגון דמעות תנין, צחוק של צבוע ומשל איזופוס על השועל והחסידה. הספר מלווה באיורים ססגוניים של הלל מוסאי.

הספר נהגה - או, ליתר דיוק, נהזה ונחרז - על ידי שיר ריכטר, חניכה במכינה הקדם צבאית עין יהב, וקובי ריכטר, סבה של שיר. מקורו במשחקי חרוזים שהיו משחקים כדי להעביר את הזמן בנסיעות ארוכות.
שיר ריכטר סיימה תיכון ברמת השרון וכיום במכינה קדם צבאית בעין יהב. שיר היא בתם של עדי ויורם ריכטר עם כשרונות רבים בענפי ספורט כמו גלישה, סנו-בורדינג ועוד. שיר היא גם נכדתם של יהודית וקובי ריכטר.
קובי ריכטר גדל בקיבוץ רמת יוחנן, שירת שנים רבות כטייס קרב, הוא בעל תואר דוקטור במדעי הרפואה וחקר המוח ויזם בחברות מגוונות כמו אורבוטק בשטח הראיה הממוחשבת ומדינול שפיתחה את הסטנט הלבבי לפתיחת עורקי הלב הסתומים. שיר וקובי היו משתעשעים בנסיעות רבות בהמצאת חמשירים היתוליים וחסרי משמעות לפעמים (שטוזים) ומשם הנץ הספר הזה
.
"תנין בלי שיניים ובכי על המים"- כדי לקשט סיפור בחרוזים אפשר לחרוז גם שטויות או - שטוזים" מאת שיר ריכטר וקובי ריכטר. איורים: הלל מוסאי. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.







ריקי ברוך

































ריקי ברוך


2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק