יום חמישי, 30 בדצמבר 2021

כל הצבעים של שמי הלילה, שנה בעולם, משחק האלים, שירים ומחשבות , איתנים שורשי האהבה, מעמול, האור בקצה המנהרה, וקול כולי ספרים חדשה בהמלצה.




כל הצבעים של שמי הלילה מאת תמר שללה

"כל הצבעים של שמי הלילה" הרואה אור בימים אלו הוא רומן רומנטי מרתק, המביא את סיפורה של ליליאן - או לילה, בתחילת שנות ה־ 20 לחייה.
היא מאוהבת במוזיקה, בצילום, בטרגדיות ובכל הגברים הלא נכונים: היא החליטה, כהמשך לאירועים השונים שעברה בחייה, או כמעין תגובה אליהם – להיות 'האישה האחרת': זו שמפתחת רומן עם גברים תפוסים, נשואים, ונשארת כזו, בעיקר כדי להגן על עצמה מהתאהבות.




כך היא מתנהלת בעולם, עד ליום אחד שבו אשתו של אחד מהם מגיעה לבית המלון שבו שניהם נמצאים. גם אם לא נשבר בה משהו מייד, לפגישה הזו יש משמעות רבה בחייה.
בלב המערבולת הזו, היא פוגשת בגבר שמעניק לה הרבה יותר משהיא מוכנה לקבל. רצונות שהיו רדומים שנים מתחילים להיפתח ומובילים אותה להתמודד עם אירועי חייה המטלטלים.

"אני צריכה ללכת" היא אומרת פתאום ומרימה את התיק שלה. החיוך נמחק מפניי ותחושה מרה מעירה אותי מהאשליה הנעימה. ״תודה לך, סת', על השיר והסיגריה והשיחה הזו. הצלת את היום שלי" היא מוסיפה ובורחת לפני שאני מספיק להגיד לה שלדעתי, יכול להיות שהיא הצילה את הנשמה שלי". (מתוך הספר)

תמר שללה כותבת מילדות ונרגשת להוציא לאור את ספר הביכורים שלה "כל הצבעים של שמי הלילה". תמר, בנוסף לכתיבה, הינה מאפרת יצירתית, מדריכה לאיפור מקצועי ובוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה, ושואפת להצליח לשלב את כל האהבות שלה למשך שארית חייה.

"כל הצבעים של שמי הלילה" מאת תמר שללה. הוצאת "ספרי ניב", 330 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.



שנה בעולם מאת טל רבינובסקי - לעזוב הכול ולעוף על החיים.

"לצאת למסע מסביב לעולם זה לא החלטה של יום אחד, אבל יום אחד אתה עושה את זה. אתה הולך לשדה עם כרטיס אחד ולא עם שניים כמו כולם. זה התבשל אצלנו כבר שנים. אני לא עשיתי טיול אחרי צבא ואריאל כן. תכננתי להדביק מתישהו את הפער הזה, יחד אתו. בנוסף, שנינו הגענו לנקודה שבה היינו במיצוי מקצועי, ורצינו אתגר חדש ומעניין, שהוא גם הגשמת חלום. התחלנו לתכנן את המסע הזה. זה לא היה תכנון מדוקדק, אבל גם למסע שבו אפשר לקום בוקר אחד ולקנות כרטיס טיסה ליעד הבא כי מתחשק, גם למסע שמתוכנן תוך כדי הדרך צריך להתכונן בכל מיני דרכים: להבין איפה רוצים להיות באופן כללי, באיזו עונה כדאי להתחיל ממקום מסוים וכדומה. אז מגיע השלב הקשה של הלהתפטר ממקום העבודה ולהגיד יפה שלום למשפחה ולחברים. אנחנו, הישראלים, לא בנויים ל-להתפטר. כשבמקום העבודה שאלו אותי עם ההתפטרות מה השלב הבא, אמרתי נתב"ג והלסת שלהם נשמטה". (טל רבינובסקי כאן)



"שנה בעולם - לעזוב הכול ולעוף על החיים" הוא סיפור מסע אסקפיסטי מרתק ומרגש ומדריך מעשי. אריאל וטל החליטו לקחת הפסקה בחיים ולהגשים חלום, כזה שאולי יש גם לך, אבל חשבת שאין לך את האומץ להגשים אותו.


כן, הסתירה שהספר מציע היא חלק ממה שמייחד את החוויות והעצות ששזורות בו. הספר נכתב בסופה של תקופה אחרת, זו שלפני הקורונה שבה הכול היה נראה אפשרי יותר ופחות מוגבל. אפשר לקרוא אותו כזיכרון של הזדמנויות, ועם קצת אופטימיות (ואפילו ריאליות - כי ההזדמנויות חוזרות) אפשר לראות בו "הצעת הגשה" לטיול דומה למסופר. הוא מתחיל בכרטיס אחד מזרחה מנתב"ג והופך למסע של 15 חודשים מסביב לעולם, בין 19 מדינות ב-4 יבשות.
הפרקים מפרקים את מוקשי החששות, מתובלים בדוגמאות, הומור וניסיון, כך שבסיום הקריאה תהיה לך גישה מעשית לאומץ ואולי אפילו כרטיס לתחילת המסע שתמיד רצית.


"ברגע שנפלה ההחלטה לעזוב פה הכול ולצאת לעולם, באמת לא הייתה דרך חזרה. כול קלישאה על כדור שלג מתגלגל, רכבת ללא מעצורים, גל ענק שצובר תאוצה או תינוק שחייב לצאת (לא יודע, לא אבא, לא אישה, אבל שמעתי שככה זה עובד. היי, גם אני יצאתי פעם) ודומיה לא יצליחו להבהיר עד כמה הדבר הזה היה גדול מאיתנו וכמה זה פשוט נועד לקרות. כבר שנים שאנחנו מדברים בינינו על היום בו נחליט לצאת למסע אחד ארוך שנינו, מתישהו בעתיד, אבל בלי מועד מוגדר". איך החלטנו? התפטרנו וקנינו את כרטיס הטיסה הראשון מזרחה מכאן" (מתוך הספר)

טל רבינובסקי, חי את העשור הרביעי לחייו אחרי שנים בתפקידי תוכן והפקה ב-ynet, חדשות 10 לשעבר וכיום בכאן 11 (עם אפיזודה משמעותית בעולם ההיי-טק). הוא הפיק יחד עם אריאל מצנר, בן זוגו בשני העשורים האחרונים, את ההרפתקה הגדולה של חייהם. השניים תיעדו אותה בבלוג דו-לשוני, וכשהבינו שהסיפורים שצברו עולים על גדותיהם, הבלוג התפתח לספר שנמצא כרגע בידך. טל חולק דירה, חיים ועציצים עם אריאל בתל אביב, "שנה בעולם" הוא ספרו הראשון.

"שנה בעולם – לעזוב הכול ולעוף על החיים"
מאת טל רבינובסקי. הוצאת "ספרי ניב", 177 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.
**קרדיט תמונה וסרטון- כאן.




איתנים שורשי האהבה מאת אסי ניסלסון לוריא
בימים אלו רואה אור מסמך היסטורי נדיר ומרתק הספר "איתנים שורשי האהבה" מאת אסי ניסלסון לוריא, המביא את סיפורן של כמה משפחות יהודיות בלטביה. חיי הדמויות רוויים התמודדויות שדרשו אומץ וגדלות נפש, לעיתים בעקבות סיפורי אהבה גדולים. כמה מבני אותן משפחות נותרו מאחור ושמרו על הגחלת, ואילו אחרים עזבו לטובת חיפוש אחר חיים טובים יותר.

הסופר והמחבר אסי ניסלסון לוריא מספר לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"א
את סיפורם של שניים מגיבורי ספרו "איתנים שורשי האהבה" לקראת צאת הספר.


במחקריו של הסופר נמצאה נבואה מצמררת על פרוץ מלחמת העולם השנייה ועל תקומת מדינת העם היהודי: יוסף יואלסון טאפן היה אדם מוערך מאוד בתנועה האוונגליסטית. הוא נאם לפני אנשים רבים בסתיו 1939 על כך שהאנושות עומדת בפתחה של מלחמת עולם קשה שעתידה לגבות קורבנות רבים, אך גם ניבא כי גרמניה הנאצית בראשות היטלר תפסיד במלחמה, ושאחריה תקום מדינה חדשה, מדינת העם היהודי.

לצד עלילה המפיחה חיים בִּנפשות שהיו ואינן, משובצים בספר מסמכים אותנטיים של הדמויות וכן אירועים וסיפורים משתי מלחמות העולם המובאים כאן לראשונה.


אסי ניסלסון לוריא הוא היסטוריון, סופר ומחבר שבמשך יותר מעשור חוקר את שורשיו בקהילה היהודית בלטביה ופועל להנצחת הקהילה והאישים הקשורים אליה. הוא ייסד את קבוצת הפייסבוק "יהודי לטביה" (Latvian Jews) הכוללת 5,000 חברים מרחבי העולם, ויצר אילן יוחסין ובו יותר מ- 40 אלף אנשים הקשורים זה בזה בקשרי דם או נישואין. "איתנים שורשי האהבה" הוא ספרו השני.

"איתנים שורשי האהבה" מאת אסי ניסלסון לוריא. הוצאת "ספרי ניב", 379 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים המקוונות ברשת.



משחק האלים מאת זוהר הרוש

"משחק האלים" מאת זוהר הרוש, הוא ספר פנטזיה מרתק שמנווט לעולם של קרבות איתנים בין יצורים משני צורה שהופכים מבני אנוש ליצורי ענק מרהיבים ובעלי כוחות-על אימתניים. עולם שנשלט בידי שלושה אלים.


מהמשחק - התעלה - שיצרו שלושת האלים כדי לשעשע את עצמם ואת עשירי הממלכה אי אפשר לצאת. לנז, ילד שנמכר על ידי הוריו, מגיע לתעלה ומנסה לשרוד. שם הוא פוגש אנשים שהקשר איתם מוביל אותו לגילוי האמת על עברו ולהבנה שהממלכה בה הוא חי, אינה הממלכה היחידה שקיימת. ידיעת האמת מובילה אותו ואת חבריו לקרב הרה גורל השם את חייהם על כף המאזניים ואז מתברר להם שהעולם המוכר להם הוא חלק מכמה עולמות אחרים המשפיעים ומושפעים אחד מהשני.

"גם אם לא יבואו עשרות מולם וגם אם יופיעו בהמוניהם, הוא יתבקש להשתמש בכוחו כדי להילחם, לקחת חיי אדם, להגן על אחרים. מה ההבדל בין המקום שבו הוא נמצא עכשיו לבין התעלה? תשישות נפלה עליו לפתע, מה שעמד לפניו, ידע, ידרוש ממנו את כל כוחות הנפש שלו". (מתוך הספר)

על מה כתבתי תשאלו? אני עצמי לא יודעת, כל זה הגיע אלי מחלומות או דמיונות או מהאין… מה שעלה תיעדתי וזה התיעוד עצמו: עולם של קרבות איתנים בין משני צורה ההופכים מבני אנוש ליצורי ענק מרהיבים ובעלי כוחות-על אימתניים. עולם הנשלט בידי שלושה אלים.

האם הוא דומה לעולמנו? רק אתם תוכלו להחליט כאשר יאחז בכם וימשוך אתכם לתוכו. בעודכם שורדים עם גיבוריו את מציאות חייהם אולי תדמו בנפשכם לחשוב שכל זה מתרחש בתוככם, אולי… אני רק כתבתי את מה שהגיע אלי כפי שקרה בדיוק.
זוהר הרוש, ילידת שנת 2000 נולדה ומתגוררת בקיבוץ שריד, היא בת למשפחה שמחוברת לטבע ולבעלי החיים. החיים כדאיים רק כשמהותם הפנימית היא יצירה ויצירה מתקיימת באופן מתמיד גם כשהיא מוזנת בצורכי החיים, בעת רכיבה על סוסים בשדות או בזמן נטיעה ועישוב בבוסתן. יצירה היא החיים. "משחק האלים" הוא ספרה הראשון.

"משחק האלים"
מאת זוהר הרוש. הוצאת "ספרי ניב", 227 עמודים. מחיר לצרכן 67 ש"ח, ניתן להשיג ב
אתר ההוצאה ובחנויות הספרים המקוונות ברשת.




שירים ומחשבות מאת אלברטו לוי

יש משהו מאוד חזק בשילוב של שירים ומחשבות. משהו שמאפשר לי לצלול לתוך עצמי ולחפש שוב את מה שזכרתי ולא שכחתי. ספר חדש שהגיע לידי "שירים ומחשבות" מאת אלברטו לוי הוא קובץ מקסים ומרגש של שירים ומחשבות, מאחה שברי זיכרונות למילים שמרכיבות את חייו של הכותב. התחברתי לכל שיר ומחשבה ונותרתי מהרהרת שוב ושוב אודותי. 

המבטא הזר פוגש שוב ושוב את הבדידות, על חוף הים, במספרה, בשדה התעופה, נוגע בשירים, מתפשט, לא מאולף, כמו פס דק של זיכרון מערפל רחוק.

"כשהייתי ילד באיטליה הוריי היו נותנים לי כסף לקנות איזו חוברת שארצה בחנויות מוכרי העיתונים. לא פורנו, זה היה מחוץ לתחום הילדים בשנות השבעים, אבל היה אז עושר מדהים של חוברות ועיתונים מכל הסוגים שזה עתה יצאו מבתי הדפוס, ונדבק בהם ריח מיוחד שנעלם מהעולם, חוץ מאשר ליד הפיצוצייה הרוסית הזאת בראשון" (מתוך ריח חנות מוכר העיתונים(

בבקרים לובש אלברטו לוי את חלוק הלבורנט ויוצא אל המעבדה. בלילות הוא משאיר מאחוריו את המבחנות המבעבעות ואדי החנקן, נכנס לחדר העבודה בביתו וכותב. בפנים, מבודד מרעשי העולם, הוא חוקר בסבלנות חוויות ומתיך אותן למילים וצלילים שמהם עשויים חייו, חיים של מהגר. לוי, מעבדן (לבורנט), משורר ומוזיקאי, נולד בארגנטינה ב-1961 לאב יליד מצרים ולאם איטלקייה יהודייה שברחה עם הוריה מאירופה הנאצית. כשהיה בן שנה עלתה המשפחה לארץ. מאז הוא נע ונד, שוזר חוטי מילים וזיכרונות בין איטליה לישראל. גם כשהגיע לשנת ניסיון בקיבוץ, גם כשעזב וגם כשחזר לכאן שוב בגיל 21, הניגון האיטלקי עטף מילים, נגע בתחושת הזרות ובכאב.

הענן והצייר
ענן לבן נע אט לכיוון מילאנו.
בתוכו ברקים,
סביבו שמיים כחולים.
לא נשמעים קולות רעמים
לפנות ערב.
אין את זה בארץ.
ענן בודד ובתוכו ברקים,
גשם תחתיו.

הפלגה לנאפולי
"פרונטו? סי! מה שלומך? את שומעת? היום הפלגתי בסירה של סנטו. כן, היא מפליגה טוב, המנוע ממש בסדר, אבל צריך להגיד את זה בלחש, אחרת סנטו יתחיל להיות עם הראש יותר
מדי בעננים..."
וסנטו לידו: "תגיד לה שהגענו עד למהירות של שמונה קשר!"
פאביו מוסר: "הגענו עד למהירות של שבע קשר, אבל המנוע ממש בסדר. איך זה שאני מנסה לתפוס אותך בטלפון והוא תפוס כבר יותר מחצי שעה? אה, הבנתי. תשמעי, אנחנו כאן עם
שתי חתיכות בלונדיניות וממתינים לקונצרט של מריו מורולו וג'יג'י דאלסיו."
פאביו וסנטו בני שישים פלוס, הם ממתינים לידי, לקונצרט של מריו מורולו, ואין שום חתיכות בסביבה. קיץ, נאפולי היפהפייה ממול, הים מאחור והבמה בצד. פאביו היה כל השבת בסירה של סנטו, הם הפליגו מנאפולי לכיוון קאפרי ובחזרה, והסירה הגיבה טוב. סנטו מנסה למכור אותה לסרנה, שנמצאת מהעבר השני של הסלולרי. פאביו מבין בסירות כאלה. בשישים שנותיו הפליג הרבה, אבל הפך לבורגני עם השנים. היום הוא איש אמיד מנאפולי, אין לו הרבה תרבות בראש; העבודה שלו, המשפחה שלו, והובי הסירות הזה. הוא לא מבין לא בספרות ולא במדע, אבל זמרה נפוליטנית של תחילת המאה הוא אוהב. אקורד בדו מינור, אין לו מושג מה זה, אבל העיקר, הוא מעביר את הזמן בתחושה ש"אני הגעתי למשהו בחיים".

חצי שעה לפני הייתי בפרבר העני ליד תחנת הרכבת. הייתה שם מכונית שבה כל הפגוש והפנסים הודבקו בנייר דבק. כנראה מישהו גנב את הטמבון המקורי ולבעל האוטו הצנוע ממילא לא היה חשק להוציא כסף כדי לרכוש פנסים חדשים. אז הוא נוסע עם פנסים מנייר דבק. ההפך הגמור ממר פאביו. לפאביו יש שתי מכוניות חדשות, סירה קטנה ועוד הכנסות מהדירה שהוא משכיר. אבל פאביו די שטחי. הוא מבין בסירות ובמנועים אבל אין לו קשר טוב עם הבת שלו, סרנה. הוא לא רגיש אליה, והחיים שלו די משעממים, הכול חיצוני "וכאילו".

האנשים קשיי היום בפרבר העני ליד תחנת הרכבת יותר חיים ממנו. קופצים, צועקים, מנסים למצוא פרנסה בעיר דלת הפרנסה הזו. כמו שהזמר דניאלה ספה הסביר בקונצרט שלו אתמול, למעשה, הנער העני הנפוליטני, ברגע שאין לאימא שלו כסף כדי לקנות את אופנוע הסקוטר הראשון שלו, ואבא ממילא כבר נעלם מהבית לפני חמש-עשרה שנה, מבין שהמצב שלו רע. כי כדי לצאת עם ה"גואליונה" שלו, הנערה שלו, הוא צריך לפחות אופנוע קטן אחד. אחר כך היא תבקש עוד דברים, אבל המינימום זה אופנוע, כדי להתחיל. אז מה הוא עושה? הוא "לוקח" טמבון, ומוכר אותו לחבר ילדות שלו מהקמורה, והרי הקמורה זה מפעל. לעבוד בשביל הקמורה זה כמו לעבוד בשביל פיאט. יש שם סולם תפקידים, דירוגים: נהג, נהג סחורות גנובות, נהג פשוט של רכב גנוב ללא סחורה גנובה, שומר, שומר מסך וכו'. לא, שומר מסך יש רק במחשב, התבלבלתי. חחחח. תצחקו קצת, נו. אני יודע שזה לא מצחיק, אבל תצחקו. בלאו הכי רוב הישראלים יבינו רק חמישה אחוזים מכל החידה הזאת שנקראת נאפולי. רק אנשים שחיים ברומא יכולים להבין את נאפולי. עיר עם מיליוני סיפורים קטנים, יופי, תרבות, שבה העולם התחתון הוא עליון כי אין פרנסה אחרת. גם בצפון איטליה,

רוב האנשים לא יכולים להבין את הכור התרבותי הזה. אם משורר מתהלך ברחובותיה, ימצא שם מאות סיפורים אנושיים שמציתים את הדמיון, בלי מאמץ.

"שירים ומחשבות" מאת אלברטו לוי. הוצאת ספרי ניב, 173 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה. ניתן לרכישה כוללת את אלבום - דיסק השירים המולחנים ומוקלטים מתוך הספר .




קול כולי מאת דיקלה אגמון משולם

בימים אלו רואה אור ספר מתנה נפלא "קול כולי" המביא אוסף שירים מרגשים בנושאי: משפחה, אהבה, זיכרון, העצמה, אתגרים והתמודדויות.
הכתוב מדלג בין שירה מסורתית לפרוזה וסיפורת, ויש בכך חידוש מרענן ותחושה שהשירים יוצאים מעבר לגבולות הרגילים ומציעים משהו נוסף רחב ויצירתי להפליא. הטקסט מוגש לצד תמונות מרהיבות שצילמה דיקלה במקומות שונים בארץ ובעולם.

דיקלה אגמון משולם היא בוגרת סמינר הקיבוצים במסלול חינוך יצירתי, בעלת תואר ראשון בחינוך (ed.B), בוגרת קורסים בפיזיקה משפחתית, בבודהיזם, בגישור ובהנחיית קבוצות. גננת ומנהלת ברוח התקשורת המקרבת. בעלת גן ילדים "ידיים אוהבות" זה 14 שנים. דיקלה מתגוררת בתל-אביב, נשואה ואם לשתיים. "קול כולי" הוא ספרה הראשון. 

שׂמְחה אני
שְׂמֵחָה אֲנִי עַל מָה שֶׁהִנְנִי,
שְׂמֵחָה עַל מִי שֶׁרוֹצָה אֲנִי לִהְיוֹת,
שְׂמֵחָה אֲנִי גַּם עַל מָה שֶׁעֲדַיִן אֵינֶנִּי,
שְׂמֵחָה עַל מָה שֶׁבֵּינְתַיִם עֵינַי רוֹאוֹת,
יָדַי חָרוּצוֹת, עוֹבְדוֹת, חֲזָקוֹת וְיָפוֹת,
רַגְלַי מִתְרוֹצְצוֹת בְּרִנָּה לְפִי קֶצֶב מַנְגִּינַת הַשִּׁגְרָה,
מִתְעַיְּפוֹת לָהֶן בְּחֵן, נָחוֹת לְרֶגַע וְאָז מִתְכּוֹנְנוֹת לַיַּעַד הַבָּא.

לְעִתִּים מַרְגִּישָׁה כְּמוֹ צִפּוֹר, עָפָה, מְשֻׁחְרֶרֶת, חָפְשִׁיָּה,
וְלִפְעָמִים כְּנָפַי שְׁמוּטוֹת, סְדוּקוֹת, פְּצוּעוֹת,
וְהַמָּעוֹף מִמֶּנִּי וָהָלְאָה.
בְּרֹאשִׁי יוֹדַעַת שֶׁגַּם לוּ נִכְלֵאתִי,
הָיִיתִי רוֹאָה אֶת יְפִי הָעוֹלָם,
דַּוְקָא מִבַּעַד לַחֲרִיצֵי הַכְּלוּב הָיִיתִי מַצְלִיחָה לְהַבְחִין בְּקַרְנֵי הַשֶּׁמֶשׁ
חוֹדְרוֹת בְּזָוִית מְיֻחֶדֶת וְאִישִׁית
מַמָּשׁ עַד אֵלַי
כְּאִלּוּ רַק בִּשְׁבִילִי...
כִּי כָּזוֹ אֲנִי,
שְׂמֵחָה עַל כָּל מָה שֶׁיֵּשׁ וּבוֹחֶרֶת לִרְאוֹת אֶת הַטּוֹב,
יוֹדַעַת הֵיטֵב שֶׁכְּכָל שֶׁהַחַיִּים מְצֵרִים עָלַי,
כָּךְ אֲנִי הוֹפֶכֶת פָּחוֹת יִצְרִית וְיוֹתֵר יְצִירָתִית,
כִּי מָה שֶׁסָּדוּק, עֲדַיִן לֹא שָׁבוּר,
וְלִפְעָמִים מִבֵּין הַסְּדָקִים אוֹר הַשֶּׁמֶשׁ נִרְאֶה זוֹהֵר יוֹתֵר,
זוֹרֵחַ, כְּמוֹ רוֹקֵד
וּמְחַיֵּךְ רַק אֵלַי..."


"קול כולי" מאת דיקלה אגמון משולם. הוצאת "ספרי ניב", 123 עמודים. מחיר לצרכן 72 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.




האור בקצה המנהרה: שיטת אלכסנדר הלכה למעשה מאת אתי סהר

שיטת אלכסנדר (או טכניקת אלכסנדר) היא שיטת אימון פיזית ורגשית, שפותחה על ידי פרדריק מתיאס אלכסנדר שמטרתה לעזור לאדם להיטיב את תפקודו ואת מצבו הבריאותי[1] על ידי שיפור יציבה ותנועה.
בספר "האור בקצה המנהרה: שיטת אלכסנדר הלכה למעשה" מביא את תיאור מחקרו, תובנותיו והשיטה שפיתח פרידריך מתיאס אלכסנדר היא שיטת/טכניקת אלכסנדר. הספר מבוסס בעיקר על תורתו של אלכסנדר, כפי שתוארה בספריו בתוספת דברי המורים השונים לשיטת אלכסנדר בארץ ובעולם ובתפיסתה של המחברת לאחר 18 שנות לימוד והוראת השיטה. בספר תיאור והמחשת התהליכים שעבר אלכסנדר במחקרו ובדרך פיתוח השיטה. לא קל להבין תהליכים אלה - הם מוסברים בספר צעד אחר צעד בפשטות, בשפה בהירה ובאמצעות חלוקה לנושאים, טבלאות ותרשימי זרימה.

הספר הוא מעין אנציקלופדיה על שיטת אלכסנדר. בחלק הראשון מוצג מפתח השיטה, מחקרו, תגליותיו ואופן פיתוחה. בחלק השני מהות השיטה, ייחודה, מה ואיך לומדים, למי מתאימה ולמי לא, רשמים ותגובות של יידועי-שם בעולם שהתנסו בשיטה, מחקרים מדעיים החל מימיו של אלכסנדר ועד ימינו שמוכיחים את יעילות השיטה למצבי חיים שונים, דברי המבקרים את השיטה לצד הקוד האתי המקצועי שמגדיר את ההתנהגות הראויה של מורה לשיטת אלכסנדר. 


אתי סהר היא מורה מוסמכת לשיטת אלכסנדר. היא מיישמת את השליחות שלה באמצעות הוראת שיטת אלכסנדר ובאמצעות גישה שפיתחה של שילוב שיטת אלכסנדר עם האימון האישי (קואצ'ינג) - הדרך אל השינוי - לתהליך עמוק מאוד של שינוי הרגלים פיזיים, נפשיים והתנהגותיים שמיועדת קודם כול למניעת הכאב. היא מיועדת גם לאנשים שכבר סובלים מכאב או שלא נוח להם בחייהם שמבינים שמה שהם עשו עד כה כנראה לא מתאים להם, וכי עליהם לשנות הרגליהם כדי להגיע לחיים איכותיים, מעניינים, מספקים ומוצלחים בלי כאב.
"האור בקצה המנהרה: שיטת אלכסנדר הלכה למעשה" הוא ספרה הרביעי של אתי סהר. בספר הראשון "מפריצת דיסק לפריצת דרך: ממשבר להתחלות חדשות", תיאור ההתמודדות עם הכאב מאז פריצת הדיסק ועד פריצת הדרך, "מסע ההתרוצצות" בין שיטה לשיטה וההתפתחות האישית לאורכו.

לדברי אתי סהר, הכאב הוא קריאה לשינוי. "הוא מעביר מסר שעלינו לשנות את התנהלותנו. הכאב נותן הזדמנות לשינוי ולהתחדשות והשאלה היא האם ניקח אותה, ואם כן איך נעשה את השינוי".
אתי סהר חקרה לעומק את המציאות כבחירה. בעולמה אין מציאות אחת מוחלטת שנוחתת כגזירת גורל, אלא מציאות שהיא אוסף של בחירות - יותר מוצלחות ופחות מוצלחות שבחרנו לאורך השנים. הרעיון המרכזי בארבעת ספריה הוא שאנו יוצרים את המציאות שלנו, ורק אנחנו יכולים לשנות אותה.

"האור בקצה המנהרה:
שיטת אלכסנדר הלכה למעשה" מאת אתי סהר. 488 עמודים. מחיר לצרכן 128 ש"ח, להשיג באתר או בפנייה בטלפון 054-6305672.



מעמול מאת ליאת סביון

הספר"מעמול" הרואה אור בימים אלו הוא ספר על שתי משפחות, אחת לבנונית ואחת ישראלית ועל חיבורים במציאות בלתי אפשרית. זהו גם סיפור על נשים לוחמות, שבחרו בחירות עצמאיות ואמיצות כנגד המוסכמות ליילה, ג'ומאנה, בת-שבע ושרה – הן נשים מביירות, קיבוץ שדות ים וירושלים. כל אחת מהן יוצאת לקרב משלה, מי על חיי בנה ומי על חירותה. סיפורן, המתרחש לאורך שבעים שנה ועובר דרך היסטוריה רווית מלחמות ותהפוכות במזרח התיכון, נקשר קשר בחוט אחד.
זהו ספר הביכורים של ליאת סביון, ילידת ירושלים, יוצרת, תסריטאית ומנחה סדנאות כתיבה .




''הם עוברים שוב בין הסמטאות. ליילה רגועה יותר, באופן מפתיע. היפה נראה פחות יפה והרחובות קצת פחות זרים. זה לא נראה כמו הכפר שדמיינה בראשה. מאוד נעים כאן. גינות מטופחות , רחובות נקיים . כמו שהעולם היה נראה אם לא היו מתערבים לו . אם לא היו מנסים לקבוע מה שייך למי ולמה. פשוט היו חיים כל אחד לעצמו. כל אחד עם מה שחשוב לו. ומה יותר חשוב ממשפחה? מילדים? היא דמיינה את הגבול עם גדר תיל, חיילים עם רובים וכלבים. אבל אין כאן כלום. מה שמחלק את הכפר ללבנון ולישראל זה קו דמיוני. אין גבול. רגע היא בלבנון ורגע היא בישראל. כמו קסם. עכשיו רק שלא יתפסו אותה במעבר, וזהו, היא בחוץ. או בפנים תלוי מאיזה צד מסתכלים. (מתוך הספר)

"מעמול"
מאת ליאת סביון. הוצאת "ספרי ניב", 389 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאה או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.








ריקי ברוך







2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. אני והאקס שלי נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריון. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי ​​והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומלל בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של דר אפאטה שעוזר לה כשהיא לא הצליחה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה שמה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר/וואטסאפ שלו: +1(425) 477-2744

    השבמחק