יום שני, 6 בדצמבר 2021

לנצח את המרוץ, להעפיל להר, סניוריטה מאיזמיר, כחרס הנשבר וכתמר יפרח ולו הייתי דרור- ספרים חדשים בהמלצה





להעפיל להר מאת זלמן בר צבי
"להעפיל להר" מאת זלמן בר צבי הוא רומן אוטוביוגרפי מרגש, המביא את סיפור חייו של הכותב, מהעלייה ארצה קצת אחרי השואה, דרך ההשפעה כדור שני לשואה, בצל הזוועות המתגלות אט־אט והפוסט-טראומה שממנה סובלים ההורים (אביו בעיקר), ועד להתבגרות ולצמיחה כאדם עצמאי-ולהתגבשותה של קריירה מקצועית, צבאית, לאורך שנים.


זלמן נולד במחנה העקורים בפרנקפורט, שבו אביו ואמו פותחים מסעדה, הוא מספר בספר על ילדותו בחיפה והמשחקים עם הבת של השכנים, המשך בנעוריו שכללו מפגשים עם חבר קרימינל שהביאו עימם סיגריות ראשונות, ותחושת חוסר תכלית ואבדון שחלפה בזכות ההצטרפות אל "מחנות העולים", ועד השירות הצבאי שאותו הוא מתחיל כמדריך בקורס טנקים, ממשיך כקרבי בצנחנים ומכיר את מירי, האישה שלצדו 52 שנים, וההחלטה אחר כך להמשיך לשירות קבע ולנסוע להשתלמות בצרפת בתקופת מהומות הסטודנטים.

דרך עיניו אנחנו מקבלים הצצה אל החיים בארץ, על חיפה של שנות ה-60, ההתרחשויות במלחמת ששת הימים ומלחמת יום כיפור, והכל כתוב בשפה קולחת ומרתקת.

"ביתנו בהדר היה ברחוב קטן ללא מוצא, קרוב לבית הכנסת הגדול ברחוב הרצל, שכלל שישה בניינים וביניהם חצר סלולה שבמרכזה היו שתי כיכרות קטנות. רכב שהיה נכנס לרחוב היה צריך גם לטפס בעלייה וגם להקיף את הכיכרות, שהשאירו מעט מרווח בינן לגדרות הבתים. כשהיה נכנס רחב גדול יותר, משאית או טנדר, היו בדרך כלל הנהגים טועים בהערכת המרווח ונתקעים. שמחת הילדים הייתה רבה כי היינו מיד פוסקים מכל המשחקים, מתיישבים על החומה וצופים בעניין בניסיונות הסרק של הנהגים להיחלץ. כך זה היה נמשך זמן רב, עד שמישהו מהמבוגרים חמל עליהם והלך לקרוא לשכן, שהיה בעל משאית ישנה מעודפי הצבא הבריטי וידע את רזי הניווט בחצר כדי לחלצם" (מתוך הספר)

"כמו אותם מטפסים שכבשו את האוורסט בשנות ה- 50 כשלא היו שום תנאים לכך מלבד אמביציה ואמונה. כמוהם, ברגעים קשים, כשהרגשתי שאני נאבק בקשיים - מקומות שבקלות יכלו לשאוב אותי לדרך חיים עבריינית, ההר הזה ליווה אותי. דמיינתי את הדרך אליו, הלכתי בה, ולשמחתי היום כשאני מסתכל לאחור אני שמח להגיד שהדרך לא אכזבה אותי. כבשתי את ההר שלי בחיים" – זלמן בר צבי.

"להעפיל להר" מאת זלמן בר צבי. הוצאת "ספרי ניב", 171 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג באתר ההוצאה ובחנויות הספרים ברשת.




כחרס הנשבר וכתמר יפרח מאת דוד לוריא 
 סיפור על גבורת האדם ועל אהבת האדם
בימים אלו רואה אור ספרו של דוד לוריא "כחרס הנשבר וכתמר יפרח". זהו סיפור אהבה המתרחש במקביל לסיפור מלחמת יום הכיפורים. שני הסיפורים מסופרים במבט אישי והם שלובים זה בזה. ראשיתם בכישלון צורב, המשכם בהתאוששות כואבת וסיומם בקרן תקווה ובהתחדשות.




מהנושאים המועלים בספר: כיצד נוצרה ה"קונספציה"? מה טיבה של רוח האדם ששרדה וניצחה את התופת? מי ראוי להיקרא "גיבור" ומדוע? ומול כל אלה: מה קסמה של אהבה ראשונה, והאם היא תשרוד גם אם לא תתממש?
ערב מלחמת יום הכיפורים התקיימה שיחה נוקבת בין ניצול שואה לבין בנו, קצין מודיעין, שניסה לשכנעו כי אין כל חשש ממלחמה קרובה. וכך הגיב האב:
"לי אין את המקורות הסודיים שלך, אך כאשר הנחש שותק בפתאומיות בלתי מוסברת ומנסה להסתיר את שיניו כנגן מפוחית פה, אני מתחיל להזיע… אינני מאמין כי הנחש החל פתאום להעריץ את באך, אלא כי הוא החליט לשנות את שיטותיו". (מתוך הספר)

דוד לוריא מחזיק בתואר שני במקצועות ספרות עברית, היסטוריה של עם ישראל וארכיאולוגיה, והוא מסיים כיום (2021) תואר שני בחוג לפילוסופיה יהודית. קודם פרישתו עסק בהנדסת מכונות וכימיה. רק עשרות שנים לאחר המלחמה מצא את הכוחות לחזור לאימת מאורעותייה .כתיבתו נעשתה מתוך היכרות קרובה וכואבת עם מציאות התקופה ומחדליה הצבאיים, אך בייחוד מתוך רצון ללמוד את לקחיו הכואבים של אותו מחדל מייסר, לבל יחזור עוד לעולם. "כחרס הנשבר וכתמר יפרח" הוא ספרו הראשון.

"כחרס הנשבר וכתמר יפרח" מאת דוד לוריא. הוצאת "ספרי ניב", 241 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, ניתן להשיג באתר ההוצאהבחנויות הספרים ברשת. ליצירת קשר עם דוד: dudiluria1@gmail.com



סניוריטה מאיזמיר מאת מיכל מוסקוביץ
"סניוריטה מאיזמיר" הרואה אור בימים אלו הוא רומן מרתק ומרגש המגולל את סיפורן של שתי נשים, אם ובת במשפחה יהודית-ספרדית באיזמיר שבטורקיה, שגורלן נקשר במוות פתאומי של שני ילדים במשפחה.
האם נוצרת בליבה את הכאב הנצחי על מות ילדיה, ובעצת הרב היא מחליטה לשמור על בתה שנולדה לאחר מות הילדים, מכל משמר, ומנעה ממנה לצאת מהבית כנגד 'עין הרע'.. ובכל זאת הבת בלטה בכישוריה, וכשהיא יצאה אל העולם, פרחה והצליחה. נדמה היה כי העולם חיכה רק לה. היא הצטיינה בלימודיה בבית הספר וטיפחה חלום להפוך למורה, אלא שאז, עם הקמת מדינת ישראל, נשלחה בחיפזון עם אחיה הצעירים במסגרת עליית הנוער. חישוב מסלול מחדש.


שתי נשים, במהלך שלושה עשורים, מלהטטות בין חובות ומגבלות לבין חלומות ותקוות לעתיד. על ההתמודדות בחיי היום-יום ובעיתות מלחמה בטורקיה, על האמונה והמסורת המצרות את צעדיהן, על התקווה לקראת העלייה ועל חבלי הקליטה במציאות מתעתעת וכובלת של ימי הקמת מדינת ישראל.

"אני לימודים תשע שנים". ושוב מוציאה את המכתב המקומט. "תשע שנים". גברת ישורון מביטה בה ובנייר המקומט שבידה חליפות. מגלגלת עיניים, נושמת עמוקות. "ללכת לבשל." (מתוך הספר)

מיכל מוסקוביץ, ילידת 1959, מתל אביב, אשת שיווק ומחשבים, בעלת BA בלשון עברית ובלשנות, תואר שני בספרות עם ישראל ותואר MBA בשיווק. מיכל, צאצאיתן של נשים ספרדיות מאיזמיר, חוותה מאז ומתמיד את תרבות הלאדינו בבית פנימה. בשנים האחרונות במסע לגילוי שורשיה מיכל לומדת, חוקרת, כותבת, מבשלת ושרה את תרבות הלאדינו. סניוריטה מאיזמיר הוא ספר הביכורים שלה. 

"סניוריטה מאיזמיר" מאת מיכל ובחנויות הספרים ברשת או ברכישה ישירה ממיכל www.gamzoani.co.il




ספר נוער חדש: "לו הייתי דרור" מאת אלמוג בן נתן
"לו הייתי דרור" הרואה אור בימים אלו הוא יומן מסע עתידני מרתק לבני נוער שעוקב אחר המאבק לחירות ומציף בדרך שאלות קיומיות על מקומה של הרוח בעולם הטכנולוגי, על מחיר החופש ועל תפקידו של הכותב - מספֵּר הסיפורים בעולם בו האנושות הולכת ומאבדת את זכות הבחירה החופשית.

בוקר לא שגרתי במעונות הסטודנטים הופך למציאות כאוטית כשנעמי - צעירה מופנמת שחולמת להיות סופרת, נאלצת לנטוש את חייה השלווים ולנוס על נפשה ועל חירותה אל מעמקי היער. שם, הרחק מעיניהם הבוחנות של נציגי הקואליציה הבין-גלקטית, היא נאלצת לפתח כישורי הישרדות ולהתמודד עם רעב, קור ובדידות בתוך כדי מנוסה מתמדת וניסיון להבין את המציאות אליה נקלעה האנושות כולה.
במסעה הנואש נאחזת נעמי בפריט אחד, יקר לה מכול: מחברת ירוקה בה היא כותבת לחברה היחיד, הקורא היקר שלה.

לו הייתי דרור הוא ספר הביכורים של אלמוג בן נתן. אלמוג נולד לפני 29 שנים בקיבוץ כיסופים ובהמשך עבר עם משפחתו למושב תלמי יוסף בעוטף עזה. לפני שלוש שנים החל ללמוד ביולוגיה ימית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובשנה האחרונה עבר ללמוד באילת.

על ההשראה לכתיבת הספר מספר אלמוג בן נתן: "לשם משמעות כפולה - גם לו הייתי ציפור דרור וגם לו הייתי חופשי. רציתי לכתוב משהו על הטבע ועל חופש שני מוטיבים מרכזיים בחיי ועל הקשר ביניהם. הספר מיועד לבני נוער ומעלה. הדמות צעירה והבעיות הן בהתאם לזווית הראייה שלה את העולם וההתרחשויות סביבה, אבל גם מבוגרים יכולים להזדהות. המסר שאני מעוניין להעביר לקוראי הספר הוא שחשוב לי שהם יבינו שאנחנו חייבים אמנות ולגוון את העושר המחשבתי שלנו".


בין שלל העיסוקים של אלמוג בן נתן הוא מוצא זמן גם להתנדב כמדריך צלילה בעמותת "אתגרים". במסגרת הזאת הוא עוזר לאנשים עם מוגבלויות לצלול, ביניהם גם עיוורים. כשהוא נשאל מה מושך עיוורים לצלול לעומק בלי שהם יכולים להתפעל מיופי האלמוגים והדגים, הוא משיב ש"זוהי תחושה של חופש שהיא לא פחות חזקה לאנשים שלא רואים. הם חווים את הצלילה כמו שאף אחד לא יכול לחוות אותה. הם כל כך רגילים להיות תלויים באנשים אחרים שפתאום הם עושים משהו שאנשים אחרים מפחדים לעשות, והם עושים אותו יותר טוב מהרבה צוללנים אחרים. בעיניי זה מעורר השראה, ומשהו שכל אחד יכול ללמוד ממנו".


"לו הייתי דרור" מאת אלמוג בן נתן. הוצאת הספרים אוריון, 242 עמודים. מחיר לצרכן 85 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים ברחבי הארץ, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה.










לנצח את המרוץ מאת שלו יפרח - הנוסחה לאושר בזמן, בכסף ובחופש
רוצים לדעת כיצד לנצח את המרוץ?
"מה לעזאזל ההבדל בין אלה שמצליחים בענק בכל מה שהם נוגעים בו לבין אלה שנכשלים על ההתחלה או שמצליחים קצת ואז מתרסקים ב200 קמ"ש לתהום?"

דומה כי "לקח לי עשרים ושבע שנים לצבור חוב של כמעט רבע מיליון שקלים, ואז לקח לי עוד שלוש שנים כדי ללמוד איך להרוויח את הסכום הזה בשלוש שעות של עבודה. ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר שאני מזמין אתכם לקחת היא: "אני הולך לשנות את החיים שלי" מספר שלו יפרח, מחבר הספר "לנצח את המרוץ-הנוסחה לעושר בזמן, בכסף ובחופש" הרואה אור בימים אלו. 

שלו מביא בספרו את סיפורו האישי לצד חמש מיומנויות הצלחה אוניברסליות שגורמות לשינוי אמיתי אצל מי שמבקש לעשות שינוי. ברגע שיש לנו את אותן חמש המיומנויות, סביר להניח שנצליח בכל דבר שרק נבחר.
הספר עוסק בכישלונות והתרסקויות, על תהליכי הלמידה מהם, הפקת הלקחים ויישום מחדש.

"היזם השקט חושף בספר שונה את 5 המיומנויות האוניברסליות שהפכו אותו תוך פחות מ3 שנים מכלומניק שנכשל ב5 עסקים ברציפות ונקבר בחובות של רבע מיליון שקל, לבעל 7 חברות שמגלגלות 8 ספרות בשנה ומראה לכל ישראלי איך לשלוט על 5 המיומנויות האלה ותכלס להשיג את מה שהוא רוצה מהחיים שלו"​




שלו יפרח הוא איש רגיל שעושה פעולות בלתי רגילות. יזם, יועץ עסקי ומשווק דיגיטלי מהמובילים בישראל.
שלו יפרח: "אני נכשלתי המון בחיי, אבל גם הצלחתי. כשהתחלתי לחקור למה נכשלתי כל כך הרבה, הבנתי שבכל שלב בחיים היה חסר לי משהו שמנע ממני להצליח. בסופו של דבר, אחרי מחקר ולמידה הבנתי שישנן חמש מיומנויות הצלחה אוניברסליות שגורמות לשינוי אמיתי אצל מי שמבקש לעשות שינוי. ברגע שיש לנו את אותן חמש המיומנויות, סביר להניח שנצליח בכל דבר בחיינו שרק נבחר. אני מזמין אתכם ללמוד מההצלחה שלי ושל מעל ל- 10,000 אנשים שכבר לקחו בחזרה שליטה על הזמן שלהם. כל מה שעברתי בחיי, כל הצלחה או כישלון, לימדו אותי משהו שאני רוצה להעביר הלאה. לא כדי שתיכשלו כמוני, אלא כדי שתצליחו יותר מהר ממני.

"לנצח את המרוץ – הנוסחה לעושר בזמן, בכסף ובחופש"
מאת שלו יפרח. הוצאת "ספרי ניב"



























ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה