יום רביעי, 15 בדצמבר 2021

'קפה שחור ברכבת אקספרס' ספר מתח חדש לסופר מאיר גז


יש משהו בספרי המתח הקצביים שגורמים לי לשקוע בהם  עד שאני שוכחת את כל מה שעלי לעשות מאותו רגע שזה מתחיל... השבוע זה קרה לי שוב כשהספר 'קפה שחור ברכבת אקספרס', מאת מאיר גז, הגיע לסיקור. 
כבר סקרתי וקראתי את ספריו של גז. קדמו לו הספרים מונדרה, סולו לשניים ואוסף השירים 'וגם אם חולמים אנחנו'. 

במרכז הספר ניצבת מאיה רווקה יפהפייה המחפשת אחר ה'מיועד' שלה. יום אחד נפגשת מאיה עם אמיר, בנו של איל הון ישראלי, הדייט המוצלח בבית הקפה הקטן והאינטימי מסתיים בנשיקה. למחרת בבוקר מתברר למאיה כי אמיר מצא את מותו בתאונת רכבת מספר שעות בלבד לאחר שנפגשו לאחרונה. מאיה הופכת לחשודה מידית ומוצאת את עצמה בעין הסערה, אירוע רודף אירוע, ודומה כי בכול יום שעובר האמת חמקמקה ומתעתעת. כמו בתנועת רכבת, העלילה דוהרת לקראת פתרון התעלומה כשבכל רגע, הפתעה חדשה מגיחה על המסילה וטורפת את כול הקלפים. 

"ראיתי שתי בחורות מטופחות מאוד ונאות. הוא סינן לי שעדיף שהן לא תראינה אותו, ושהוא מעדיף שנלך.
"למה?" שאלתי בתמיהה.
"הבחורה הימנית," אמר, "רודפת אחריי כבר תקופה."
הבטתי בו בהשתאות, "למה?"
"אני חושב שהיא שוטרת סמויה," אמר.
"מה? אז...?" השתוממתי.
אמיר חייך אליי ואמר בלחש, "בואי נגיד שאני לא שה תמים."
אוקיי, שוב נפלתי, חשבתי לעצמי בזמן שחייכתי אליו, ובכל זאת, נמשכתי אליו וגם הסקרנות אחזה בי. לפעמים המשיכה חזקה מההיגיון, ובעצם לא רק לפעמים. נפרדנו, התחבקנו קלות ונתנו נשיקה על הלחי. הוא עמד קרוב אליי ורציתי עוד ממנו, ובלי משים הרגשתי את שפתיו על שפתיי. התנשקנו ארוכות, זה היה מאוד נעים והשאיר בי טעם של עוד. ידו ליטפה אותי, רציתי אותו, אבל הראש אמר לי לא, אז חייכתי אליו והחלפנו כמה מילים שאחריהן הלכנו כל אחד לדרכו. תיארתי לעצמי שלא אשמע ממנו שוב, "וטוב שכך," לחשתי לעצמי. לא תיארתי לעצמי שההיכרות הזו תשנה את חיי." (מתוך עמודים 14-15 בספר) 


מאיר גז, מחבר הספר: "אני מאמין שהחיים שלנו הם כאן ועכשיו ולכן חשוב שנהנה מרגעים קטנים כגדולים כמו קריאת ספר שעושה טוב לנשמה, כמו גם, מהדרך שאנחנו עושים ומההחלטות שאנו מקבלים. מגיל צעיר התחלתי לכתוב בהתחלה שירים למגירה ולחבר'ה ומשנת 2018 כותב ספרי מתח קלילים וקצביים השזורים בדמיון רב. אני מזמין אתכם להתרווח בכיסא ולהתרגש כמוני מקפה שחור ברכבת אקספרס.."

מאיר גז הוא סופר, משורר, מגשר, יזם ומנתח מערכות מידע בעיקר בתחום הביטוח. לדבריו 'תחום שמרני אבל מרתק שגם בו אפשר לתת ביטוי ליצירתיות'.
אני אוהבת לקרא את מאיר גז. הכתיבה, הקצב, המתח, הסקרנות וההנאה שמעניק לי רומן מסוג זה שווים כל הדחיות שעשיתי עד שסיימתי את הספר והנחתי אותו מידי. שמרו לכם לסוף השבוע הגשום. לא תצטערו. 
'קפה שחור ברכבת אקספרס' מאת מאיר גז, הוצאת סטימצקי 188 עמ', מחיר לצרכן 92 ₪.
לרכישה ישירה הכנסו מכאן.











ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה