יום רביעי, 1 בדצמבר 2021

לו הייתי דרור, היום בו לא היה אתמול, רחל בעקבות אוצר המילים האבוד, המשקפיים הסגולים של דוד חיים, הזבוב זום-זום ובית עגול, בית מרובע - ספרים חדשים לנוער ולילדים.



הזבוב זום-זום מאת גילה קזז פינקלשטיין
קרוב לוודאי שגם אתם לא אוהבים את הזבובים המזמזמים סביבכם בים, במרפסת או בישיבה מהנה על הדשא אבל מסתבר שיש להם מקום סביבנו ומוטב שנביט עליהם גם מזווית אחרת... 

"הזבוב זום-זום" מאת גילה קזז פינקלשטיין הרואה אור בימים אלו הוא ספר ילדים מקסים ומהנה. הוא מציג את העולם מזווית הראייה של הזבוב. הזבוב בדרך כלל נתפס כחרק מציק ודחוי שמעיפים אותו ממקום למקום בניסיון להיפטר ממנו.
הסיפור מעביר מסר חשוב שעל אף שחרקים הם חיות שאנו פחות אוהבים, הם עדיין חלק מהעולם שלנו ומהטבע וגם אליהם צריך להתייחס בכבוד.



לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של ליאור גמליאל, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.

גילה קזז פינקלשטיין היא אמא לארבעה בנים וסבתא לנכדים מתוקים. היא נולדה וגדלה בתל-אביב -אשדוד, וכיום מתגוררת במעלה אדומים. גילה היא בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה הפתוחה, עבדה במשרד ראש הממשלה ובסוכנות היהודית. היא כתבה את הסיפור כשהייתה בת 17, בעיצומו של מבחן כאשר נכנס זבוב לכיתה. "הזבוב זום-זום" הוא ספרה הראשון.
"הזבוב זום-זום" מאת גילה קזז פינקלשטיין. איורים: ליאור גמליאל. הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.



המשקפיים הסגולים של דוד חיים מאת נעמי לאלזר
בימים אלו רואה אור ספר מקסים ומיוחד הספר "המשקפיים הסגולים של דוד חיים" מאת נעמי לאלזר בהוצאת "ספרי ניב". דוד חיים התקשה מאז ומתמיד בקריאה. בעזרת המשקפיים הסגולים שקיבל הפך לגיבור-על וחייו השתנו: הוא קורא ברצף ובקלות. גם אתם רוצים לקרא לא קושי ובכייף גדול?



הספר נכתב עבור ילדות וילדים שהקריאה היא משימה מורכבת עבורם. משקפי גיבורי העל הצבעוניים, משקפי אִירְלָן, יוצרים אצל רבים שינוי מיידי והם מצליחים לקרוא בשטף ובקלות, כמו גיבורי-על.

"אַתָּה מַרְכִּיב מִשְׁקָפַיִם סְגֻלִּים!" צָעֲקָה זֹהַר. "מִי שָׁמַע עַל מִשְׁקָפַיִם בְּצֶבַע סָגֹל?” הוֹסִיף מָאוֹר בִּתְמִיהָה. כָּךְ קִבְּלוּ זֹהַר וּמָאוֹר אֵת פָּנָיו שֶׁל הַדּוֹד חַיִּים שֶׁהִגִּיעַ לְבִקּוּר מֵאָמֵרִיקָה". (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של בר פביאן, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

נעמי לאלזר בעלת תואר שני בחינוך. חינכה דורות של תלמידים והכשירה מורים להוראה. מייסדת את מרכז "לעוף רחוק" – המרכז לשיפור כישורים בבאר שבע. בחיפושיה אחר דרכים להתמודד באופן מוצלח עם קשיי הקריאה של תלמידיה נחשפה לשיטת אירלן, הנותנת פתרון יעיל וטבעי. שיטת אירלן מאפשרת לילדים ובוגרים בכל רחבי העולם להפוך לגיבורי-על. "המשקפיים הסגולים של דוד חיים" הוא ספרה הראשון.

"המשקפיים הסגולים של דוד חיים" מאת נעמי לאלזר. איורים: בר פביאן. הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




"רחל בעקבות אוצר המילים האבוד" מאת לירז רז
אם תשאלו אותי כאם, כמחנכת וכצברית שנולדה כאן, אין חשוב יותר מלדבר עברית נכונה. לדייק את המילים, לדייק את הפעלים והמספרים ולהשתמש במילים שאינן בשגרה . עברית היא שפה נפלאה ויש לכבד אותה וללמד את הדור הצעיר להשתמש בה נכון. השבוע קראתי את הספר "רחל בעקבות אוצר המילים האבוד" מאת לירז רז. 
הסיפור המיוחד בספר, לוקח את הילדים למסע בזמן בין סמטאותיה של ירושלים בשנת 1900 לתל אביב של היום, תוך כדי גילויים על תחייתה של השפה העברית, על משפחת בן יהודה ועל תחנות ילדותו של איתמר בן אב"י - הילד העברי הראשון.



נינתו רחל שגדלה בתל אביב אוהבת לגלוש על גלים ולגלוש ברשתות החברתיות. רחל מסתקרנת להמציא מילים בעברית. איתמר הסבא רבא מתגלה לרחל בחלום, והם יוצאים תחילה למסע משותף לחפש את אוצר המילים האבוד של איתמר.

רחל פונה לעזרתם של הילדים ומזמינה אותם להמציא ולחדש מילים בעברית ולהפנותם לאקדמיה ללשון העברית במעטפה מבוילת וממוענת שמצורפת לספר זה.

"שָׁלוֹם לָךְ רָחֵל, זֶה אֲנִי, סַבָּא-רַבָּא אִיתָמָר. אַתְּ יוֹדַעַת, גַּם אֲנִי הָיִיתִי פַּעַם יֶלֶד. כֵּן-כֵּן, אֲנִי יוֹדֵעַ שֶׁכֻּלָּם פַּעַם הָיוּ יְלָדִים, אֲבָל אֲנִי הָיִיתִי הַיֶּלֶד הָעִבְרִי הָרִאשׁוֹן, וְהִגִּיעָה שְׁמוּעָה לְאָזְנַי מֵעָנָן מְחֻפָּשׂ לְגִ’ירָף, שֶׁאַתְּ רוֹצָה לְהַמְצִיא כָּמוֹנִי מִלִּים חֲדָשׁוֹת – אַךְ לִפְנֵי כֵן יֵשׁ לִי מְשִׂימָה חֲשׁוּבָה בִּשְׁבִילֵךְ: אֲנִי זָקוּק לְעֶזְרָתֵךְ לִמְצֹא אֶת אוֹצַר הַמִּלִּים הָאָבוּד שֶׁלִּי" (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של איינה נטלי נודל, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. 
לירז רז, גדלה למרגלות מצודת הים באשדוד, ובנערותה בקיבוץ הצופה אל הלבנון.
בעלת תואר ראשון במדעי החברה ותואר שני בממשל. נשואה לפרופסור איתמר רז, נכדו הבכור של איתמר בן אב״י ונינו של אליעזר בן יהודה, אימא של רחל בת אבי רז, גיבורת הספר. "רחל בעקבות אוצר המילים האבוד" הוא ספרה הראשון.

"רחל בעקבות אוצר המילים האבוד" מאת לירז רז. איורים: איינה נטלי נודל. הוצאת ספרי ניב, 30 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה



היום בו לא היה אתמול מאת ואייר גבריאל כהן
"היום בו לא היה אתמול" שכתב ואייר גבריאל כהן עוסק בהיווצרות היקום ומה שבתוכו. ספר עיון מרתק לילדים, הבא להנגיש מדע מודרני, בפרט מתחום הקוסמולוגיה ואסטרופיזיקה: מהמפץ הגדול, הרגע שבו נוצר היקום בתוכו אנו חיים, דרך התפתחות גלקסיות ועוד מבנה הכוכבים והתפתחותם.


הספר מיועד גם לכל מי שמבקש לעורר השראה, סקרנות והבנה על היקום שבו אנו חיים, או להעניק אותם, לכל מי שמבקש לעודד מחשבות על רעיונות חדשים.
אתם מוזמנים לעבור בשער, להיפתח אל היקום ולחתור אל עבר האינסוף. מכלום, למשהו, להכול.

"יום אחד בעבר לא היה אתמול...ואז זה קרה..." (מתוך הספר)
"היום בו לא היה אתמול" מאת גבריאל כהן. הוצאת ספרי ניב, 58 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.




ספר נוער חדש: "לו הייתי דרור" מאת אלמוג בן נתן
"לו הייתי דרור" הרואה אור בימים אלו הוא יומן מסע עתידני מרתק לבני נוער שעוקב אחר המאבק לחירות ומציף בדרך שאלות קיומיות על מקומה של הרוח בעולם הטכנולוגי, על מחיר החופש ועל תפקידו של הכותב - מספֵּר הסיפורים בעולם בו האנושות הולכת ומאבדת את זכות הבחירה החופשית.

בוקר לא שגרתי במעונות הסטודנטים הופך למציאות כאוטית כשנעמי - צעירה מופנמת שחולמת להיות סופרת, נאלצת לנטוש את חייה השלווים ולנוס על נפשה ועל חירותה אל מעמקי היער. שם, הרחק מעיניהם הבוחנות של נציגי הקואליציה הבין-גלקטית, היא נאלצת לפתח כישורי הישרדות ולהתמודד עם רעב, קור ובדידות בתוך כדי מנוסה מתמדת וניסיון להבין את המציאות אליה נקלעה האנושות כולה.
במסעה הנואש נאחזת נעמי בפריט אחד, יקר לה מכול: מחברת ירוקה בה היא כותבת לחברה היחיד, הקורא היקר שלה.

לו הייתי דרור הוא ספר הביכורים של אלמוג בן נתן. אלמוג נולד לפני 29 שנים בקיבוץ כיסופים ובהמשך עבר עם משפחתו למושב תלמי יוסף בעוטף עזה. לפני שלוש שנים החל ללמוד ביולוגיה ימית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובשנה האחרונה עבר ללמוד באילת.

על ההשראה לכתיבת הספר מספר אלמוג בן נתן: "לשם משמעות כפולה - גם לו הייתי ציפור דרור וגם לו הייתי חופשי. רציתי לכתוב משהו על הטבע ועל חופש שני מוטיבים מרכזיים בחיי ועל הקשר ביניהם. הספר מיועד לבני נוער ומעלה. הדמות צעירה והבעיות הן בהתאם לזווית הראייה שלה את העולם וההתרחשויות סביבה, אבל גם מבוגרים יכולים להזדהות. המסר שאני מעוניין להעביר לקוראי הספר הוא שחשוב לי שהם יבינו שאנחנו חייבים אמנות ולגוון את העושר המחשבתי שלנו".


בין שלל העיסוקים של אלמוג בן נתן הוא מוצא זמן גם להתנדב כמדריך צלילה בעמותת "אתגרים". במסגרת הזאת הוא עוזר לאנשים עם מוגבלויות לצלול, ביניהם גם עיוורים. כשהוא נשאל מה מושך עיוורים לצלול לעומק בלי שהם יכולים להתפעל מיופי האלמוגים והדגים, הוא משיב ש"זוהי תחושה של חופש שהיא לא פחות חזקה לאנשים שלא רואים. הם חווים את הצלילה כמו שאף אחד לא יכול לחוות אותה. הם כל כך רגילים להיות תלויים באנשים אחרים שפתאום הם עושים משהו שאנשים אחרים מפחדים לעשות, והם עושים אותו יותר טוב מהרבה צוללנים אחרים. בעיניי זה מעורר השראה, ומשהו שכל אחד יכול ללמוד ממנו".


"לו הייתי דרור" מאת אלמוג בן נתן. הוצאת הספרים אוריון, 242 עמודים. מחיר לצרכן 85 ₪. להשיג בחנויות הספרים המקוונות, בחנויות הספרים ברחבי הארץ, בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר ההוצאה.









בית עגול, בית מרובע מאת סיני זילברמן 
"בית עגול, בית מרובע" הרואה אור בימים אלו נוגע לילדים רבים בכל הגילים החיים לצד הורים שבחרו להתגרש. ספר הילדים המקסים מביא את סיפורה של מתוקונות - ילדה קטנה החווה קושי חוזר ונשנה במעבר בין הבתים של הוריה הגרושים ובהסתגלות אליהם. הספר מתאר בתים בעלי צורות שונות המשקפים חוויות, ערכים וחוקים שונים שהילדה הקטנה צריכה להתאים את עצמה אליהם שוב ושוב.
הספר מלווה באיורים המקוריים והססגוניים של מרי קושילביץ'.


היה מי שאמר לי בזמנו, שאין דבר קשה יותר מאשר לפרק תא משפחתי. הורים רבים החוצים את המשבר בהצלחה ומגיעים להבנה כי טובת הילדים מעל לכל ונכון לשמר את הקשר לטובתם, מגלים שוב ושוב שעל אף החלוקה הברורה של ימים ובתים עדיין מתקשים הילדים להתגבר על המעברים ועל האילוץ הלא טבעי לגור בשני בתים. 

"מתוקונת פרצה בבכי ואמרה: "אמא, זה מאוד מבלבל. פעם אני ישנה במיטה העגולה ופעם אחרת במיטה המרובעת. איך אפשר כך להירדם? אני לא יודעת בכל פעם לאיזו צורה עלי להתרגל". (מתוך הספר)
האם 

סיני זילברמן, בת 39, נשואה ואם לשתי בנות. במסע חייה בלטה סיני ביכולותיה הטיפוליות ובסקרנותה לעולם הנפש והרוח. כיום היא עוסקת בטיפול אישי וזוגי באמצעות כלים מעולם הפסיכותרפיה ההוליסטית. את סיפרה "בית עגול, בית מרובע" כתבה הן מהמקום הטיפולי והן ממסעה האישי כאם לילדה החולקת שני בתים. "את ההשראה לסיפור קיבלתי מבתי טבע, בת להורים גרושים. ממנה למדתי עד כמה המעבר שבין שני הבתים יכול להיות מתסכל לילדים. באחד הימים, כשטבע חזרה הביתה מתוסכלת, הבנתי שעלי למצוא דרך חיננית. כזו שמדברת אליה בגובה העיניים, כדי להסביר לה את השוני בין שני הבתים – הבית שבו היא גרה איתי והבית שבו היא גרה עם אביה. ערב אחד, כשישבנו יחד, החלטנו שנכתוב סיפור על שני בתים שיש להם שתי צורות שונות, והמסר הוא שאפר לחיות בנפרד, למרות השוני של שני הבתים, בהרמוניה ובדרך המספקת לילדים המשותפים אהבה וביטחון".

"בית עגול, בית מרובע" מאת סיני זילברמן. איורים: מרי קושילביץ'. הוצאת "ספרי ניב", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה











ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה