יום רביעי, 25 במאי 2022

"אדם בעקבות גורלו" - ביוגרפיה נפלאה מאת אביים רון כרמל

 




אביים רון כרמל היה צלם מסעות עם זיקה עזה למזרח, וליפן בפרט. כשחזר ליפן, והפעם עם אשתו ובנו הפעוט, הוא העמיק להכיר את אורחות חייהם של היפנים בקיבוץ יפני ייחודי, ולמד איך להכין טופו יפני מסורתי. החזרה לארץ שבמהלכה הקים את מפעל הטופו היפני הראשון בארץ הפגישה אותו עם אתגר משפחתי לא צפוי שישפיע מכאן ואילך על כל חייו.

"קסם, זה מה שהרגשתי כשראיתי לראשונה את טליה. הייתי אז רווק "ותיק" בן 31, אחרי לימודי כלכלה באוניברסיטה, לימודי צילום טכני תעשייתי במכללה, שני טיולים בני שנה וקצת במזרח, וכמה מערכות יחסים זוגיות שלא הבשילו לכדי מיסוד והקמת משפחה. הייתה לי אז כמיהה תמידית לפגוש את האחת, הנסיכה שאיתה אחלוק את חיי, זו שתהיה אם ילדי. גרתי בדירה שכורה ברמת גן, עבדתי בתל אביב והתניידתי בחיפושית בצבע תכלת, שבה נהגתי מאז היותי סטודנט" מתוך עמוד 12 בספר).




"אדם בעקבות גורלו" הוא סיפור חיים מרתק וייחודי, הכולל תיאורים מהלכי קסם של התרבות יפנית ושל חייהם של זוג ישראלים וילד ב"קיבוץ" היפני בקרבת קיוטו. הספר לוקח אותנו לטיול במסתרי יפן, ובמקביל לטיול במסתרי נפשו של אב לארבעה, הטרוד באתגרי גידולו של ילד מיוחד.
התחברתי לסיפורם האישי של טליה ואביים משהו בביוגרפיה האישית הזו קרב אותי להוויה היפנית בעיקר כי סופר בגוף ראשון מרגש ושביר כל כך. ספר נפלא!

ישבתי מול קרוב משפחה מצד אבי, רופא כירורג ותיק. אדם היה בן ארבעה חודשים.

"מה אמרו לכם בבית החולים לאחר שעזבתם את הפגייה?"

"שלא ברור להם אם ניתן להפסיק את הפרכוסים."

"עשיתם כבר סריקת מוח?".

"כן."

"יש לכך כאן במקרה את התוצאות?".

נתתי לו. חשתי מובס. לא ברור לי מדוע זו התחושה שחשתי באותו רגע, אבל אי אפשר היה לטעות בהרגשה. מעולם לא הרגשתי כך. נשמתי כמה נשימות עמוקות, מנסה להכניס אנרגיה אחרת אל הגוף. חשבתי כאילו הקרביים שלי נפערו בפני אדם שלא היה קרוב אליי במיוחד, ואדם זה הביט עכשיו בעיון במשהו מאוד אישי שלי, תחושה שהיתה מאוד לא נוחה לי.

"מישהו ניתח לכם את הממצא הזה?"

"כן."

"ומה הוא אמר?"

"שבמקרה הטוב יגדל לנו צמח משופר", ציטטתי בערך את הנוירולוגית ההיא.

"זה מה שאמרו?" אפילו הוא היה המום.

אביים רון כרמל הוא מטפל הוליסטי, מרצה על יפן ומדריך טיולים ליפן, מוציא לאור את ספר הביכורים שלו "אדם בעקבות גורלו" שלוקח את הקורא למסע במסתרי נפשו של אב לארבעה הטרוד באתגרי הגידול של ילד מיוחד. מסעו של אביים מתחיל בקיבוץ יפני בקיוטו, בו התגורר עם אשתו טליה ובנם הבכור, ממשיך אל לידת בנם אדם שהחלה בחמישה שבועות בפגיה וחזרה הביתה עם תינוק שסובל מפרכוסים אפילפטים, המפגש עם הרופאה הראשונה שניתחה את תוצאות הסי.טי. של אדם וקבעה כי הוא יישאר צמח, ההחלטה להביא עוד ילדים לעולם והסירוב לקחת מטפלת צמודה לאדם ועל האתגרים הפיזיים והנפשיים הרבים שבגידול 4 ילדים, כשאחד מהם הוא ילד סיעודי.

"אדם בעקבות גורלו" הוא סיפור על אומץ ונחישות, על אמונה ופתיחות, על קבלת השונה ועל כוחה של אהבה ומסירות נפש. הספר כתוב כיומן מסע המגולל בפני הקורא את סיפור חייהם המרגש ומעורר ההשתהות של הוריו של אדם, אביים וטליה, שעשו לא מעט ויתורים כשהחליטו לגדל את בנם בבית עד גיל 23. כיום מתגורר אדם בקהילה מוגנת קרוב לבית הוריו.

"אדם בעקבות גורלו" כולל תיאורים מהלכי קסם של התרבות היפנית וטיול במסתרי יפן, לצד הטיול במסתרי נפשו של אב לילד מיוחד. 259 עמודים, 98 שקל. ביוגרפיה, טיולים ופנאי, הוצאת זימון פלוס
לרכישה לחצו כאן.



















ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה