יום שני, 29 באוגוסט 2022

השינוי הירוק מתחיל בסביבה היומיומית של כל אחד מאתנו - בבית, בכיתה, בטבע ובמקום העבודה.

 

לאורך שנים רבות בהן הייתי מורה ומחנכת בחטיבה, עסקתי בהוראת איכות הסביבה, קיימות, שמירה על הסביבה, מיחזור פסולת וזיהום אויר. השנים בהם זכיתי לחנך דורות רבים של בני עשרה ולהטמיע בהם את הזיקה לסביבה העניקו לי סיפוק רב. דאגתי להגביר את המודעות לחשיבות שמירת כדור הארץ וההבנה כי התחממות הכדור הולכת ופוגעת בכולנו. התרומה הברורה היתה שלא רק התלמידים שינו התנהגותם אלא גם כל בני משפחותיהם. 

אז וגם היום ברור לי שיש כאן תהליך זמני אלא מגמה ברורה לחינוך הציבור לכבד את הסביבה על ידי מחזור, הימנעות משימוש בכלים חד פעמיים, מחזור ניר, מחזור בקבוקים, מיחזור בגדים, איסוף פסולת אורגנית, הפחתת מזהמים ושימוש באנרגיה נקיה עד שכל אלו יטיבו עם הדורות הבאים ובכלל. 

הידעת כי כשליש  מזיהום האוויר בכדור הארץ יכל להצטמצם בעזרת פעולות יומיומיות שכולנו נאמץ בבית?

על ידי ביצוע פעולות פשוטות במרחב הביתי יוכל כל אחד לתרום להפחתה משמעותית של זיהום האוויר, אך למרות זאת מסקר שנערך בישראל נמצא כי רק 9% מכלל הציבור מאמינים שהאחריות לשיפור האקלים היא של בני האדם ומתחילה מהבתים שלהם- חבל שכך! 


בימים אלו זכיתי להתנסות במארז נפלא של חברת פרוקטר אנד גמבל (G&P), שלאורך עשרות השנים האחרונות, ביצעה שינויים מוצריים רבים המטמיעים את הקיימות, החדשנות והחיסכון, במקביל לחווית השימוש האידיאלית במוצר.


*מארז הקיימות - IT’S OUR HOME# נועד להראות כיצד ניתן לצמצם את צריכת האנרגיה בבית באמצעות צעדים קטנים, מבלי להתפשר על איכות המוצרים ועל רמת הניקיון. המארז מעוצב כבית בובות (כך שניתן לעשות בו שימוש חוזר), וכולל "לקט" מתוך המוצרים שלנו, המאפשרים לכל אחת ואחד מאתנו להתחיל את החיסכון הביתי כבר עכשיו.





מה במארז?


1. קפסולות אריאל לכביסה (30 מעלות) - פועלות בצורה יעילה בשטיפה קרה (יותר מאשר בשטיפה חמה), המפחיתה עד 60% מצריכת האנרגיה של פעולת הכביסה, ויוצרת פחות פליטות.

2. קפסולות Fairy למדיח הכלים - הודות לחדשנות של פיירי, אפשר לוותר על השטיפה המקדימה בכיור, להכניס ישירות למדיח הכלים, ולחסוך 90% מהאנרגיה הנצרכת בשטיפת כלים במדיח.

3. בקבוקי שמפו ושקיות המילוי 'ריפיל דה גוד' של פנטן - מיועדות למילוי חוזר, ומפחיתות את כמות הפלסטיק המשמש לבקבוקים ב60%.

4. מברשת שיניים במבוק ORAL B + משחת השיניים - מברשת השיניים המיוצרת מבמבוק אורגני ומשחת השיניים מחומרים טבעיים ניתנים למחזור באופן מלא בפח הכתום.


קוראים יקרים. השינוי הירוק מתחיל בסביבה היומיומית והמידית של כל אחד מאיתנו - בבית, בכיתה, במקום העבודה, בחוף הים ובטבע. ככל שנתרגל לבצע יותר ויותר פעולות ירוקות, נוכל להתקדם לאורח חיים אקולוגי לטובת הסביבה. חיסכון בחשמל, מחזור, שימוש במוצרים מתכלים, שמירה על ריאות ירוקות, הפרדת פסולת, שמירה על הקרקע הימנעות מזיהום מים, אויר, וים ועוד.
גם חברת פרוקטר אנד גמבל ממשיכה לייצר מוצרים שישפרו את חיי הצרכנים תוך מאמצים מתמידים לצמצום השפעותינו על הסביבה ולטובת עתיד בריא. 






















ריקי ברוך



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה