יום שלישי, 7 בפברואר 2017

חדש-"מסע פיננסי, המפה להצלחה פיננסית של המשפחה הישראלית".

דומה כי אחד האתגרים היותר גדולים של ימינו הוא נסיון התמודדות עם ההתנהלות הפיננסית של היחיד ויותר מזה של המשפחה. מחקרים רבים הצביעו על כך שאנשים מגיעים למצב של חוסר אונים הנובע מבורות, פחדים וכאוס בכל מה שקשור ליכולת להתנהל נכון עם כספים.

ילדי ואני זכינו ב"מבוגר האחראי"! לבעלי יש ידע ובעיקר נסיון המאפשר לנו התנהלות פיננסית ראויה מבלי שקבלנו מתנות, ירושות או זכינו בלוטו ודומיו... 
לא בכל משפחה יש "מבוגר האחראי", תרתי משמע, שיודע לנהל את הכסף בתבונה, לבזבז בצורה מחושבת לתעדף רכישות ולהשיג מצב של יתרה חיובית בחשבון הבנק המשפחתי.

אודה ולא אבוש. אני מנהלת במקביל גם חשבון בנק אישי מהיום הראשון שנכנסה לי משכורת משרד החינוך (1982) ומעולם לא הייתי במינוס!!! מעולם לא. תמיד ידעתי מתי לקנות ומתי לוותר, מתי לחסוך, לדחות רכישות או לא לקנות מוצרי צריכה שיעשו את דרכם לפח האשפה.









הספר "מסע פיננסי" נכתב כמדריך מעשי לשיפור ההתנהלות הפיננסית של המשפחה. הספר צועד דרך כל ארבעת הרובעים של המבנה הפיננסי: הכנסות, הוצאות, נכסים וחובות, ומראה כיצד אפשר בקלות רבה לשפר את השליטה של המשפחה בכספים שלהם. כל זאת, בשפה עממית, הומוריסטית, ומעוררת עניין. הספר נכתב בראש ובראשונה עבור אנשים שהתחום הפיננסי רחוק מהם כרחוק האוברדרפט מהעצמאות הפיננסית.


בעמוד 52 בספר מציג ד"ר שולם את משפחת לוי המסיימת את החודש ללא כספים בחשבון.
האם העובדה שהמשפחה מאוזנת היום מבטיחה שגם בעתיד לא תהיינה הוצאות שתגרומנה לחובות? 





כל פרק בספר מחולק לשלושה חלקים. 
החלק הראשון ממקד לקורא את הרחבת הידע: הסברים, מחקרים ודוגמאות מהשטח.
החלק השני מסכם בנקודות את הנושאים שעלו בו.
החלק השלישי הוא חלק היישום, מה שמזמין את הקורא להפוך את התאוריה לפרקטיקה וליישם בפועל.

בפרק 13 ספר מביא ד"ר שולם סיכום ופנים לעתיד. מה שמהווה סיכום לכל המשימות וההמלצות שעלו לאורכם של הפרקים. המפה המצורפת מאפשרת לעקוב באיזה שלב נמצא הקורא בדרכו להתייעלות פיננסית ראויה. 

ד"ר יריב שולם, בעל דוקטורט בהתנהגות צרכנים וחינוך פיננסי של התא המשפחתי, אשר עסק בליווי פיננסי של אלפי משפחות בישראל במסגרת עבודתו בעמותת "פעמונים", מוציא לאור ספר חדש
"מסע פיננסי, המפה להצלחה פיננסית של המשפחה הישראלית".

הספר, שיוצא לאור בהוצאת אוריון, הינו מדריך פרקטי להתנהלות נכונה עם כסף. בספר ניתן למצוא תשובות לשאלות כמו: למרות הידע שלי בכלכלה אין לי מושג לאן הכסף שלי נעלם, אין אפשר בכמה מהלכים פשוטים לצמצם את ההוצאות מבלי לפגוע באיכות החיים, איך ניתן לצאת בקלות מחובות ועוד ועוד.

הספר לוקח את הקורא מהנקודה בה הוא נמצא כרע אל עבר החלום הפיננסי שהוא בוחר לעצמו.
הספר עכשיו בחנויות הספרים או ברכישה ישירה באתר ההוצאה כאן.








ריקי ברוך

2 תגובות:

  1. כל עזרה לצאת מהאוברדרפט יתקבל בברכה! נראה כי יש לספר פתרון להציע....

    השבמחק