יום חמישי, 9 בפברואר 2017

"השבט אמר את דברו" - תאטרון האסנבל בלוד בהצגה שטרם חוויתם.


גם אם הציבור צורך התרבות בארץ נחלק למי שאוהב ואינו אוהב תאטרון, אל ההצגה הזו לא תוכלו להישאר אדישים. "השבט אמר את דברו" הוא שמה של ההצגה הכי טובה בעיר! - בעיר לוד.

במהלך חודש פברואר תעלה באנסמבל בלוד - "השבט אמר את דברו", הבכורה השנתית העוסקת בחיי שותפות המשוחקים כמראה בזכות המיקום המרתק של האנסמבל - העיר המעורבת ורבת הגוונים לוד.

האם התמודדתם פעם אם השאלה מה היה קורה אילו ניתנה לך האפשרות לבחור את הגלגול הבא?
בהצגה השבט אמר את דברו מנסים השחקנים - שישה אנשים עם מטען עבר הנולדים מחדש אל תוך חיי שבט זר במחוז לא מוכר, להבין איך לעזאזל לחיות יחד.










לוד העיר המעורבת, מן העתיקות והמרתקות שבערי ישראל הפכה עם השנים לאבן אומנותית שואבת ופנינה מיוחדת מבין ערי המרכז. במתנ"ס היהודי בעיר בלב שכונת רמת אשכול המאחדת אוכלוסייה מעורבת, פועל מרכז תרבות ייחודי המחבר ומקיים מרחב אמנותי של שפה חדשה ואחרת - המרכז לתיאטרון לוד בראשו מנכ"לית ומייסדת התיאטרון פנינה רינצלר

מה שהתחיל כתאטרון רחוב צמח והפך ללב הפועם שבעיר.תיאטרון האנסמבל עובד מתוך המציאות היומיומית של העיר. מתוך המפגש עם ההתרחשויות, המקומות, הניחוחות, התבשילים, קצב התנועה של עוברי האורח והתחבורה הציבורית, נוצרת תוך כדי תנועה יצירה תיאטרלית ספונטאנית, בה לוקחים חלק ילדים, נוער, קשישים, בעלי עסקים, משפחות ועוברי אורח.  התיאטרון פוגש בסיפורים אישיים מגוונים, באורחות חיים, ומקבל השראתו ליצירותיו המקוריות, בשיטת משחק ייחודית ופורצת דרך בעולם הפרינג'- שיטת גרוטובסקי.
במקביל לעבודתו המקצועית מקיים האסנבל תיאטרון קהילתי במסגרתו מתקיימות סדנאות משחק שנתיות עבור קבוצות ילדים ונוער, 










מה שהפך בסופו של דבר ליצירה השבט אמר את דברו התחילה מסודג של מחקר, מפגש וראיונות בבתי תושבים בעיר. כמו שבט זר שהסתובב בעיר ומנסה ללמוד אותה הלכו ונחשפו בהדרגה נקודות חיבור לגעגוע האנושי התמידי הזה לפעם, וגדלה התשוקה להיות חלק למהלך הטוב המתחולל בעיר מה שהעניק לשחקנים את תחושת היותם שותפים לשינוי התרבותי המקומי. 
"מתוך כך נולדה היצירה "השבט אמר את דברו" בה נתנו לעצמנו הזדמנות לעבור גלגול נוסף בעודנו בחיים ובגלגול זה לחפש את הדרך ל-ביחד. נכון לרגעים אלו סוף היצירה אינו ידוע וספק אם יהיה ידוע או ישתנה מידי הופעה, כהקבלה למצב בעיר ובארץ".

השבט אמר את דברו יעלה בספרייה שרח' דוד המלך 20 לוד בתאריכים: 23/2/17, 25/2/17 
בשעה 20:30

הנחיה ובימוי: פנינה רינצלר
שחקנים יוצרים: אילאיל ישראלי, מרינה פלדמן, ספי סמואל, רותם זיו, רונן אדלר, שריאל יגודניק

הפקה: תמר בר ניב 
מוסיקה: בועז גרוס, פנינה רינצלר 
עיצוב חלל ותלבושות: אנה שפלנסקי
תאורה: יואב בראל
כרטיסים במחיר 50 ש"ח 
גמלאים/סטונדטים/חיילים- 30 "שח





ריקי ברוך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה