יום שני, 18 בנובמבר 2019

"ההצלחה שהתחבאה"- הספר שיפתח בפני הילדים עוד דרך להתמודד עם אכזבה.







אנו פוגשים בהם לאורך החיים באופנים ומינונים משתנים ומתנהלים מולם בדרכים שונות. ההצלחה כמו גם הכישלון הן שתי מילים המהדהדות ומניעות אותנו כמושא לערכים ובחירות.



דָּן הִתְיַשֵּׁב בַּפִּנָּה, בּוֹשׁ וְנִכְלָם:
"אֲנִי לֹא מַאֲמִין שֶׁאִכְזַבְתִּי אֶת כֻּלָּם.
"הַתַּחֲרוּת רַק הֵחֵלָּה וַאֲנִי כְּבָר בַּחוּץ,
לֹא הִצְלַחְתִּי – וְכָל הַשְּׁאָר רַק תֵּרוּץ".
בשביל דן, העידוד של חברו יובל היה דרך חיובית להתמודד עם המצב. ומה בשבילכם?






לכולנו זה קרה! כולנו חווינו את האכזבה והכישלון. אין ילד, אדם, שלא נכשל לפחות פעם בחייו והתבוסס באכזבה פנימה. השאלה החשובה היא מה עושים עם תחושת האכזבה. 

השבוע הגיע לידי הספר  "ההצלחה שהתחבאה"הבטתי בתמונת הכריכה ועוד לפני שהתחלתי לקרוא "חזרתי" בהתניה חדה לקרב האחרון של הג'ודוקא אריק זאבי באולימפיאדה בלונדון בשנת 2012. ההופעה האולימפית של זאבי על מזרן האליפות ארכה פחות מדקה וזאבי יצא מהאולם כשהוא ממרר בבכי. 


ספר הילדים "ההצלחה שהתחבאה" מאת רועי בן-מנחם, הוא ספר ילדים נפלא שעוסק ביכולת להתמודד עם אכזבות ועם רגעים קשים תוך התמקדות בשאלה כיצד ניתן למצוא הצלחה בתוך כישלון? הספר זכה לתו תוכן מטעם מכון אדלר. הספר מתבסס על חווית הכישלון הצורב שנחל רועי בגיל 10 באליפות הארץ בקרטה במתנ"ס השכונתי. "לא אשכח איך ילד בחגורה לבנה בעט בי שניות לאחר שהקרב התחיל, העיף אותי מהמזרן והשופט הכריז על הניצחון שלו. כשההורים שלי הגיעו לאולם עם צידניות מלאות באוכל ושתייה ליום שלם - אני כבר הייתי מחוץ לתחרות. האכזבה הייתה גדולה. שבועות של הכנה הסתיימו בכישלון חרוץ." הציטוט לקוח מכאן.


תו התוכן של מכון אדלר הוא תו המאשר כי המוצרים הנושאים אותו נבדקו ונמצאו נאמנים לערכי הגישות ההומניות ואינם מכילים תוכן פוגעני או מפלה. בין מטרותיו לאפשר לצרכנים לזהות מוצרים אשר מכילים תכנים ומסרים התומכים בערכי חברה ומשפחה הומניסטיים, שוויוניים ודמוקרטים. את הספר מלווים איוריה הנפלאים של קטיה קורין.

כותב הספר רועי בן- מנחם, אני נשוי ואב לשני בנים הוא ד"ר לחינוך וחינוך שלמד חינוך באוניברסיטת ת"א, בהמשך הקים תוכנית לחינוך אישי בתיכון אלון ברמת השרון, וניהל את תחום עבודת הרחוב בעמותת עלם במשך 8 שנים.
כיום  מנהל בן מנחם את המדרשה למקצועות ההנחיה במכון אדלר ומרצה בקריה האקדמית אונו-ביה"ס לחברה ואומנויות. עבודת הדוקטורט שלו עסקה בחוכמת רחוב והוא גם מעביר הרצאות בנושא. לדבריו:
"ניסיון חיי האישיים והמקצועיים, והערכים החינוכיים שאני מאמין בהם נטועים עמוק בתוך הספר."


"ההצלחה שהתחבאה" מאת רועי בן-מנחם. איורים: קטיה קורין. הוצאת ספרי ניב, עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 65 ₪. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.


























ריקי ברוך

                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה