יום שני, 4 בנובמבר 2019

"וכל מה שנשאר לנו הוא לפתוח את הדלת הנכונה..."- להקת הפלמנקו רמנגאר במופע Puertas - דלתות







נקישות הנעלים, התנועה האינסופית, התחושות מהם אלי וההתמזגות הרגשית שלי עם מה שקרה שם על הבמה, אמש. מלווים אותי עד לרגע זה בבקר שאחרי... 

מסתבר איפה  שלא חובה לטוס לספרד כדי לצפות בפלמנקו אמיתי מעורר חושים, אנרגטי סוחף ומקצועי במלא מוכן המילה. בפעם הקודמת שהייתי במופע פלמנקו, ישבתי במועדון בעיר סיביליה שבספרד מתמוגגת מביצועים מרהיבים מעוררי השראה של הפלמנקו המקורי.









"TEMBLOR" (רעד, ויברציה, גל, מערבולת) הינו מופע פלמנקו סוער, בועט בסגנון 
ה- FLAMENCO PURO המלווה במוזיקה חיה ומקורית. המופע בנוי מרצף של הזדמנויות המזמינות עימות בין תנועת הגוף לתנודת המחשבה ועוסק בקונפליקט של האדם הנע בין הרצון לפעול מתוך אינטואיציה חייתית ראשונית או על פי תכנון שכלתני מחושב.
קרן ואבנר פסח, מנהלי הלהקה והרקדנים הראשיים במופע, משתפים: "כמי שינקו את שורשי הפלמנקו הטהור בסביליה, ומפיצים אותו ברחבי הארץ, אנו נרגשים להיות חלק מחגיגת המחול הספרדית יחד עם אחד מענקי הפלמנקו הספרדיים. אנו מזמינים את כולם לחוות את רגעי הקסם, העוצמה, לעיתים הכאב, התשוקה הבוערת, של המוסיקה, הקצב ו...הפלמנקו".













היצירה החדשה של רמנגאר מעמידה את הצופה מול השנויים המתחוללים בקרב האמנים על הבמה. הדלתות הנפתחות מייצגות את אנרגיות החיים - דלת השמחה, דלת העצבות, דלת המבוכה, דלת ההתלהבות, הבושה או העוצמתיות. בכל פעם שנפתחת אחת מהדלתות יכולתי לחוש סוג של טלטלה רגשית. 

רצף הקטעים מעורר בצופה את השאלות המתבקשות: האם הדלתות בחיינו הן שמעניקות בסופו של דבר את אותה אנרגיה שלנו בזמן נתון במהלך היום,מה מידת ההשפעה שלנו על הגעתן של הדלתות 
או שהן מופיעות וגורמות לנו לעבור בהן מבלי שנוכל להימנע.


70 דקות קסומות של מופע, מציגות רצף קטעים שנבנה במעברים חדים. שאלה מרכזית שבה אלינו הצופים דרך הדילמה מתי אנו בוחרים להיות לבד ומתי ביחד. הסדר הכרונולוגי לאותם קטעים מפתיע שוב ושוב וגורם תחושה של חוסר וודאות לגבי בואו של הקטע הבא.

"כל מה שנשאר לנו הוא לפתוח את הדלת הנכונה..."
 






המוסיקה במופע היא מחווה לגדולי אמני הפלמנקו בספרד. בהם Diego Carasco, Manuel Molina,
Farruquito לצד טקסטים ומוסיקה מקורית כמסורת הלהקה לאורך השנים. לאמני רמנגאר מצטרפים שני אמנים אורחים: אמן הבס ערן הורביץ ואחד מאמני כלי הנשיפה המובילים בישראל - יוני דרור.
על הבמה 14 אמנים: 7 רקדנים, 2 זמרים, 2 גיטריסטים וכלי הקשה ונשיפה.
ניהול אומנותי: אבנר פסח, רקדנים: קרן ואבנר פסח, שהם ברמן, יונית מודן, אשרת קליין, נוי לחמן, קרן שנור. שירה: שוקי שוויקי, אופיר עטר, גיטרה: עילי בורלא
כלי הקשה: גונן ויזל , יובל, אורחים: בס – ערן הורביץ כלי נשיפה – יוני דרור


7 בנובמבר- אולם רפפורט- חיפה – 20:30
23 בנובמבר- משכן לאמנויות הבמה- באר שבע- 20:30















ריקי ברוך




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה