יום שני, 16 בדצמבר 2019

"פרק א' ב' " "הסטוריה פרטית" ו"לנצח", רומנים חדשים עכשיו בחנויות הספרים








"הרגע הזה ששינה את כל החיים שלי. שום דבר לא יחזור להיות אותו דבר אחרי היום שבו דימה שינה את דעתו והחליט שמערכת היחסים הזו כבר לא זמנית. נזכרתי בהבטחה שלי להורי והבנתי שאני בצרות. כל עוד מערכת היחסים הייתה זמנית, היה לי קל להתמודד עם הסביבה הלא תומכת שלי. הוריי, שהבינו שבתם היחידה יוצאת עם גרוש פלוס שלושה, נרגעו רק כשהבטחתי במכתב שזה זמני, שאין להם מה לדאוג ולצאת למלחמות מיותרות..." (עמ' 224-223)



לפני למעלה מ 37 שנה הייתי במקום של רומי. בגיל 24 אחרי שחיזר אחרי נואשות, הסכמתי להיפגש. הוא היה גרוש, מבוגר ממני ב 12 שנה ויותר, אב לבת חמש ואני רווקה, צעירה, היודעת שיום אחד אצטרך לעשות את הצעד ולהותיר את האהבה הגדולה הזו מאחור, "קשר זמני" חשבתי לעצמי. "זיווג כזה לעולם לא יקבל את אישור הורי יושבי הכפר",שבתי ושיננתי. ובטח שלא מתאים לדמות שאני אמורה להביא עם עצמי לעתידי. 
היום 37 שנה אחרי, אנו עדיין יחד. הורים ליערה ויניב, שני ילדינו שחצו את גיל 30, הקימו משפחות בזכות עצמם, וסבים של הדובדבן שבקצפת - תומאס, הנכד היקר מפז. 
נכון, כאז גם היום, עוד בדור הקודם נאלצתי להיאבק על האושר שלי כי "אסור" היה לי לבחור באושר אחר.  


בימים אלו רואה ספר הביכורים של רעות שכטר, הספר פרק א' ב'.  
הספר פרק א' ב' הוא מביא עלילה סוחפת ומציג קומדיה רומנטית מודרנית, שבמרכזה ניצבת רומי, רווקה בת עשרים ושש, שצריכה לעשות בחירה אמיצה בין עצמה לבין החברה והנורמה. הספר, המסופר מנקודת מבטה של רומי, פותח צוהר לתוך מערכות היחסים ה"אחרות"התנהלות בן בני זוג כיום. שני אנשים שאוהבים האחד את השנייה ומכניסים לסיפור שלהם ילדים מנישואים קודמים, הבדלי תרבויות, פערים תפיסתיים ובעיקר - את המשפחה שלו והמשפחה שלה. 














"...הבוקר הגיע במהירות ואם קיוויתי לקום ולשכוח את שהחלטתי בלילה, היה לי ברור כרגע שפקחתי את עיני שהיום זה יום קריטי מאוד במערכת היחסים הזאת, פתאום הכל היה לי ברור וזה פלסטר שצריך להסיר מהר. עוד לפני שהספקתי להוריד את קורי השינה מעיני סימסתי לאלי בקצרה,
 "מה את עושה היום?"
"עובדת בבוקר ומתפנה בסביבות הצהרים. מה קורה?"
"אני צריכה שתעזרי לי."
"במה?"
"בלארוז."
לא הבנתי, מההורים שלך  לדימה?"
להיפך. מדימה להורים שלי"?
"איבדתי אותך רומי."
"אל תשאלי שאלות, ההסברים אחר כך. יש לך רכב להביא?" .... עמוד 290 בספר.



גמעתי את הספר בשקיקה לאורך סוף השבוע החורפי שנחת כאן באיחור. הייתי עם רומי ברגעי האושר כמו גם ברגעי המשבר והקושי לקבל החלטות. נדלקתי על הסבתא המיוחדת, ועל הקשר האמיץ ביניהן על מפגשי שישי בקפה. אהבתי את ההומור העצמי ותפיסת העולם בכל הנוגע לנכון ולא נכון במערכות יחסים בפרט ולבחירות נכונות בכלל. תפיסה בה אני מחזיקה לאורך שנים רבות. 
ההזדהות שלי עם העלילה והסופרת היה חד צדדי וחד משמעי. הבנתי והרגשתי כל נים, כל התלבטות, כל דמעה שירדה מהלחי וזלגה אל הלב. לא יכולתי להניח את הספר מידי, למזלי הילדים הגיעו מאוחר לארוחה המשפחתית וכשהכל היה כבר בשלבים של חימום נזרקתי על הספה וגמעתי עד כלות.









רעות שכטר, העונה גם לכינוי ״טורבו״, בעלת העסק Turbo for Biz, המעניק שירותי אדמניסטרציה ורווחת עובדים לעסקים קטנים ובינוניים. מנהלת את קהילת Office Pivot- 21st century office managers ומנהלת-שותפה בקהילת ״הבוסטריות״, קהילת עצמאיות ונשות עסקים ברמת גן וגבעתיים.


נשואה ואמא מבחירה ל-3 ילדים מקסימים, בעלת תואר ראשון בתקשורת מהמרכז הבינתחומי הרצליה.
"פרק א' ב'" מאת רעות שכטר
הוצאת "ספרי ניב", 371 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

***





בלב העלילה המותחת בספר "לנצח" מביא הרומן סיפור אהבה סוער, נועז ומסוכן לא פחות בין אשת מדען רוסי למדען ישראלי בכיר. 







"לנצח"
מאת לוי שמעוני בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן אקטואלי העוסק בניסיונם של ישראל ו"המוסד" להשמיד את הכור האטומי לייצור נשק גרעיני שאירן רוצה לבנות, כדי לייצר נשק גרעיני שבאמצעותו תשמיד את "השטן הקטן", כפי שהיא מכנה את ישראל. בתוך כך, מתרחשת פרשת אהבה סוערת ונועזת בין אשתו היפהפייה של מדען רוסי למדען ישראלי בכיר, הפועל ליישום מערכת הגנה על כדור הארץ מפני פגיעה של אסטרואידים או כוכבי שביט, אשר עלולה להביא להכחדת החיים על פני כדור הארץ.

לוי שמעוני, ש
"לָנֶצַח" הוא ספרו הראשון למבוגרים, נשוי ואב לארבעה, תושב העיר אשדוד. בעל שלושה תארים אקדמיים: תואר ראשון במדעי הרוח והחברה מהאוניברסיטה הפתוחה, תואר שני ביחסים בין-לאומיים מאוניברסיטת בר-אילן ותואר באסטרו-פיזיקה מאוניברסיטת תל-אביב. כל חייו עסק בתחומים רחוקים מסִפרּות אך תמיד כתב סיפורי ילדים ורומנים קלים, בעיקר למגירה. 

"לנצח" מאת לוי שמעוני
הוצאת "ספרי ניב", 264 עמודים. מחיר לצרכן 50 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.
***






לכולנו יש היסטוריה פרטית. היסטוריה אישית השייכת רק לנו. מיום שנולדנו ועד לרגע שנסיים את חיינו נצברים בספר ההיסטוריה שלנו אינספור רגעים שהופכים לחיים שלמים. כשהייתי תלמידה שנאתי את ספרי ההיסטוריה. "מה זה מעניין אותי מהם קרה אז"? הייתי מנסה לשכנע את עצמי בגישתי הפוסלת, אבל ככל שהתבגרתי הבנתי מה רבה וחשובה תרומתה של ההיסטוריה היהודית, הכללית והאישית לעם, לאנשים ובטח שלי עצמי. 

השבוע הגיע לידי הספר "היסטוריה פרטית" מאת אביב יער. ספר המביא מסיפוריו האישיים של המחבר. אביב משוטט בעיר חמוש במשקפיים ובאוזניות. הוא שומע מוזיקה, רואה כדורגל ו.. אוהב את נאוה. לפעמים הוא יוצא מעצמו ומתל אביב ומפליג למחוזות רחוקים כמו אמריקה, תאילנד ואפילו ירושלים. שם הוא חוקר את התרבויות המקומיות.
מאחר והוא מאמין בכל ליבו שכל זה נורא נורא מעניין אתכם הוא מקפיד להעלות את כל רשמיו בכתב לטובת הדורות הבאים.




אביב יער (יליד 1959) הוא אדריכל במקצועו, חי עובד ומבלה בתל אביב עם נאוה ושלושה בנים כדורגלנים.
מתוך הספר: "בפעם הראשונה שמעתי "טוקינג הדס" אצל אבישי בדירה שכורה במרכז גבעתיים. דיוויד בירן התנפל על השירים שהוא עצמו כתב כאילו הוא פוגש אותם בפעם הראשונה, מחפש את המנגינה, מגשש אחר המילים, מהמהם, ממלמל, מוצא אותם, אם בכלל, רק בסוף השורה. זה היה רענן. זה היה חדש. זה היה נפלא. מותר היה ליהנות".



"היסטוריה פרטית" מאת אביב יער, הוצאת "ספרי ניב", 211 עמודים. 
מחיר לצרכן 50 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה