יום חמישי, 5 בדצמבר 2019

מי מפחד מבצק שמרים?








אמש לעת ערב התכנסנו כולנו לארוחה משותפת לרגל מעבר הדירה של בני ואשתו לבית חדש במרחק של 10 דקות נסיעה מכאן. אני שהורגלתי שילדי נמצאים סמוך לכנפיי כשכל אחד מהם גר במרחק של רחוב או שניים מאתנו ההורים, נאלצת להתרגל למרחק החדש, מרחק שאימי הרחוקה ממני 100 ק"מ!!!  הייתה מקבלת בזרועות פתוחות.






החלטתי להגיש ארוחה של פיצות,סלטים ולביבות וכמובן סופגניות קטנות עם ריבה לנחמה מתוקה.
אני לא פוחדת משמרים. השכנה שלי מעריצה אותי על קלות ההכנה ואני מחייכת בתוכי וחושבת כמה מצחיק להיות מושא להערצה כשהכנת הבצק כל כך פשוטה ומהירה עם חומרי הגלם האיכותיים ושמרי האינסטנט של מיה. 









הפיצה של יניב
הבצק 
3 כוסות קמח לבן
כפית סוכר כפית מלח
שליש כוס שמן
כוס מים פושרים
כף גדושה שמרי אינסטנט של מיה
לערבב יחד בקערה, ללוש היטיב ולכסות להתפחה

לפתוח את הבצק על גבי ניר אפיה בגודל התבנית, למרוח רוטב עגבניות
לפזר תוספות שונות: תירס, אנשובי, פטריות, ארטישוק, בצל או זיתים. לפזר גבינה מגוררת ולאפות בחום גבוה מאוד עד הזהבה. 








את בצק הסופגניות של אמא אני מכירה ומכינה כבר שנים רבות. מכל ניסיונותיי לאמץ מתכונים אחרים, תמיד ידעתי שהכי נכון לי "לחזור הביתה" ולהכין את הטוב, המוכר והנפלא של אמא. את בצק השמרים המבטיח מאה אחוזי הצלחה אני משתפת גם אתכם. 



אחרי שעה

 אחרי שעתיים



בצק שמרים לסופגניות
4 כוסות קמח רגיל
2 ביצים
שליש כוס סוכר
שליש מרגרינה ללא מלח (70 גרם)
50 גרם שמרים טריים או 2 כפות שמרים יבשים
שלשת רבעי כוס מים חמימים
קורט מלח
ללוש הכל יחד לבצק חלק.
לפזר קמח מתחת ומעל ולהתפיח במקום חמים בכיסוי ניילון ומגבת
להמתין מספר שעות ללוש שוב ופתוח את הבצק לסופגניות להניח על משטח מקומח ולכסות במגבת להתפחה נוספת. 

ליצור סופגניות, לטגן בשמן חם לקשט בריבה טעימה ומתוקה. 







לרגל חנוכה משיקה 'מיה תעשיות מזון' 'שמרים יבשים אינסטנט לאפייה', באריזת וואקום, ואני קבלתי אותם להתנסות. אני מרבה להשתמש בשמרים יבשים בוחרת תמיד את האריזה של 500 גרם כדי שבכל פעם שאזדקק להם יהיו בהישג ידי. אין לדעת אצלנו מתי הבת "זקוקה" לעוגת שמרים שוקולד או הבן מפנטז על פיצה לוהטת כל הדרך מיום עבודה עמוס... 




 'שמרים יבשים אינסטנט לאפיה' של 'מיה' מעניקים לבצק מרקם נוח לעיבוד. שמרים יבשים הינם בעלי זמן מדף ארוך יותר לעומת שמרים טריים ובנוסף הם פעילים יותר, סופגים מים במהירות ולכן אפשר להוסיף אותם ישירות לבצק, ללא צורך בהשרייה. השמרים של 'מיה' מגיעים באריזת וואקום לשמירה על טריות ובשני גדלים, באריזה של 125 גרם, או באריזה של 500 גרם.
מחירים לצרכן: שמרים יבשים אינסטנט לאפייה 125 גרם: בין 3.90 ₪ ל- 5.90 ₪ ושמרים יבשים אינסטנט לאפייה 500 גרם: בין 10.90 ₪ ל- 14.90 ₪ 


















ריקי ברוך







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה