יום שני, 21 בספטמבר 2020

ממלכת השינה, זוזו מחליפה בגדים, הסוד של עלמה -מבחר חדש של ספרים לילדים ולנער




תכירו שלושה ספרים נוספים שישמחו את בני הנער והילדים בתקופת חגי תשרי. ספרים עם מסר ומשמעות שאני ממליצה ברשומה זו. 

זוזו מחליפה בגדים מאת יעקב אבימור 



זוכרים את הסיפור על הזברה שקמה בכל בקר פשטה את הפיג'מה וחזרה ללבוש אותה שוב עד היום? 
כי אם אתם קרוב לוודאי זוכרים את הזברה כמוני, סביר להניח שהספר החדש  "זוזו מחליפה בגדים" הרואה אור בימים אלו, יעניק להם את ההבנה האחרת על זוזו הזיקית שרצתה ללבוש רק אדום.

ספר הילדים "זוזו מחליפה בגדים", מביא סיפור על חברות אמיצה ועל הדרך לקבל את מי שאנחנו. זוזו הזיקית יוצאת להרפתקה משעשעת ומפתיעה. יחד עם חברה הטוב היא מגלה אוצר נפלא וצבעוני שהיה בה כל הזמן. היא לא רוצה להיות כמו כל הזיקיות ולשנות את צבעה בהתאם למקום. היא אוהבת את הצבע האדום ורוצה 'ללבוש אותו תמיד'. היא לא מצליחה, היא מתוסכלת ומה שחשוב הוא שהיא מתמודדת עם התסכול. 

הסיפור מעלה שאלות חשובות במוחם של הקטנטנים ואולי גם של המבוגרים שקוראים אותו: האם לקבל את התכונות שנתן לנו הטבע? האם טוב להשתנות?. 







מיד כשנגעו רגלינו באדמה הסתכלתי באמא 
ובזיקה וראיתי כן הן החליפו בגדים. 
הן היו לבושות בפיג'מה הירוקה. 
הן היו לבושות בבגד חום, צבע שאני 
ממש שונאת. 
הבטתי בעצמי וגם אני הייתי חומה. פרצתי בבכי: 
"אמא אימא אני לבושה חום" צעקתי, 
"רוצה ללבוש בגד אדום!" (מתוך הספר) 


עו"ד יעקב אבימור (73), נשוי לחנה, אב לארבע בנות וסב לתשעה נכדים, מתגורר במבשרת ציון. "זוזו מחליפה בגדים" הוא ספרו השלישי והראשון לילדים. ואותו הוא מקדיש לנכדיו ומעביר להם ולכל קוראיו הוא מסר חשוב: "תגשימו את החלומות שלכם, אל תיכנעו למוסכמות ותהיו מי שאתם, לא משנה מה הסביבה אומרת לכם". 

לדברי יעקב אבימור: "המסר בספר "זוזו מחליפה בגדים" הוא גם להורים וגם לילדים. הרבה הורים מלמדים את הילדים שלהם איך להתמודד עם החיים ולפעמים כך הם קוצצים להם את הכנפיים. מבחינת ההורים, חשוב שיאפשרו לילד שלהם להיות מי שהוא ולבטא את עצמו. המסר העיקרי בספרי הוא לילדים", הוא אומר. "אני רוצה לאפשר להם לחשוב אחרת ולהבין שהם לא חייבים להסתפק במה שאומרים להם, במה שמכתיבים להם להיות, אלא להאמין בעצמם ולאפשר לעצמם לצמוח ולהיות מה שהם שואפים אליו ורוצים אפילו במחיר של שחיה נגד הזרם". 

זוזו מחליפה בגדים מאת יעקב אבימור. איורים: פפה פיינברג. הוצאת הספרים "אוריון", 40 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 64 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות או בחנויות הספרים ברחבי הארץ וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובאתר


 לכל ילד יש את ממלכת השינה שלו וכך גם לתומס נכדי. בכל לילה אמו עוברת איתו בין חדרי הבית, הצעצועים והספרים כדי שתומס ייפרד מהם לפני לכתו לישון. תומס אינו "מחובר" לצעצוע אחד קבוע ובכל פעם בוחר לעצמו חבר אחר איתו הוא הולך לישון.


    ממלכת השינה מאת לי יאנג



בימים אלו רואה אור ספר מקסים וססגוני במיוחד. ספר מאת לי יאנג המלווה באיור נפלאים של דריה סינה האגדית מה שהופך ליצירת מופת עבור כל ילד בכל גיל וגם עבורי הסבתא. 
נועם גיבור הסיפור אוהב לבלות עם הצעצועים שלו ולא מוכן לוותר עליהם גם בלילה. כשאימו יוצאת מהחדר, מפליג נועם לממלכת השינה, עולמם של הבובות והמשחקים, אלא... שהלילה הזה הולך להיות שונה מהלילות שלפניו.
















לי יאנג (34), אימא לשני ילדים מתל אביב, בעלת תואר שני בכלכלה וניהול, עבדה בכמה חברות סטארט אפ גלובליות וכיום בעיקר משקיעה בהון סיכון. "ממלכת השינה" הוא ספרה הראשון. מעבירה בספר מסרים חשובים מאוד לילדים על התמודדות עם פחדים ושופכת אור להורים על תפקידם וחשיבותם של חפצי המעבר בחיי הילדים שלהם. 

לי יאנג אומרת: "לכל ילד יש משמעות אחרת לגבי חפץ המעבר, אבל בגדול אפשר לומר שהחפץ הזה שבא ממקום מאוד אישי, עוזר להם להתגבר על הפחדים שלהם, להתמודד עם מצבי מתח ועייפות ולשפוך את הלב. הרבה ילדים קטנים מדברים אל האובייקט הזה וזה מרגיע אותם. 

"בספרי 'ממלכת השינה' אני מאירה נקודה חשובה להרבה ילדים, ומכאן גם להורים. המסר שלי להורים הוא שצריך להעריך את חפץ המעבר וחשוב לתת לו את המקום בחיי הילד, והמקום הזה משתנה לאורך הסיפור. גם אם החפץ נראה לכם משונה או לא מצוחצח ונקי כמו שהייתם רוצים, זה לא משנה דבר על משמעות החפץ הזה לילדים שלכם. חשוב שכל הורה יכיר את המקום הזה אצל הילד ויידע להכיל אותו". 
            
ממלכת השינה הוא סיפור פנטזיה על היקשרות הילד לחפצים ועל הסיטואציה המוכרת שבה ילדים ״גוררים״ צעצועים ופריטים שונים למיטה.

ממלכת השינה מאת לי יאנג, איורים: דריה סינה. אוריון הוצאת ספרים. עמודים לא ממוספרים. לרכישה ישירה בהנחה היכנסו לאתר ההוצאה.



***
הסוד של עלמה מאת אורה קרופיק  
ספר נעורים חדש ומיוחד רואה אור בימים אלו: "הסוד של עלמה".

תכירו את עלמה, ילדה כמו כל הילדות: היא תלמידה טובה, היא אוהבת לבלות עם חברותיה לכיתה, היא הולכת לחוגים אחרי הלימודים ואפילו מתנדבת ותורמת לחברה כחלק מפרויקט כיתתי.

אבל לעלמה יש סוד שמעיב על חייה כמו ענן קודר, סוד אותו היא משתפת רק את מיה חברתה הטובה ביותר ומבקשת ממנה פעם אחר פעם שלא לגלותו: אחיה הגדול, יוגב, מתמודד עם קשיים חברתיים ועם בעיות שתייה, ומצבו הולך ומתדרדר. הוריה של עלמה דוגלים בחינוך מתירני ואינם מתערבים במצב, ועלמה נאלצת לשאת בתוצאות ההתמודדות מול יוגב לבדה.

"עלמה ניסתה להירדם ולא הצליחה. היא שמעה את אבא ואמא מנסים להעיר את יוגב. היא שמעה אותם סוטרים לו. היא שמעה אותו בוכה ואומר שהוא רוצה לעבור לגור עם סבא וסבתא כי שם היה לו טוב. היא שמעה אותם אומרים שפה זה הבית שלו. דמעות ירדו מעיניה לפני שנרדמה". (מתוך הספר)







אורה קרופיק היא סופרת ילדים ונוער אהובה, שכתיבתה חודרת עמוק ללב, וספריה זוכים דרך קבע להצלחה גדולה בקרב הקוראים הצעירים. בין ספריה הקודמים שיצאו אף הם בהוצאת "דני ספרים": "חברות עם שחר", "מריה", "דור לא מושלם", לא כמו כולם", "החיים הפשוטים שלי" ואחרים.

הסוד של עלמה מאת אורה קרופיק. הוצאת "דני ספרים", 142 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובאתר






















ריקי ברוך










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה