יום שני, 14 בספטמבר 2020

חיים, הצלחה ונדל"ן, לרדת מהשביל, מקוצ'ין שבהודו - כל הדרך הביתה, ואדמה חרוכה ספרים מומלצים לקריאה ועיון







את התחושה שליוותה אותי דקות לפני שהתחלתי לקרא את אדמה חרוכה, אבדתי מהר מאוד אחרי הפרק הראשון בספר. כן. אני אוהבת ספרי מתח. ספרים שמושיבים אותי מרותקת ומונעים ממני לבצע את כל המטלות שהבטחתי לעצמי לסיים. הכל נשכח מלבד הספר שבידי.



אדמה חרוכה מאת עמי גבעתי 



בימים אלו רואה אור הספר "אדמה חרכה" - רומן קצבי, מותח ואלים שמגולל ברצף אירועים מפתיע ועוצר נשימה את סיפורו של דוד, קצין לוחם, איש משפחה שמנסה להזניק את חייו אל צמרת עולם העסקים בישראל. מולו ניצב טייקון אפל ודורסני שמנהיג כוחות אלימים לכיבוש יעדיו. איש קשה, חסר מצפון שלא מצליח לרסן את תאוות הבצע השולטת בחייו ולוותר על ההישג הבא, על-אף שהדבר עלול לסכן ולמוטט את האימפריה האדירה שבנה.

מפגש גורלי בין כוחותיו של הטייקון לדוד ולמשפחתו מוביל להתנגשות הרסנית, שגוררת את שני הצדדים למאבק איתנים רווי יצרים ודם כשהם מכלים וחורכים בדרכם את כל היקר להם. דוד שמוצא את עצמו נסחף אל תוך מערבולת של פשע, הונאות, בגידות ואף רצח, נאלץ להתמודד במלחמת הישרדות על חייו ולהתעמת בדרכו מול דילמות קיומיות. העלילה המפותלת מציבה מראה עכורה על נפש האדם שבשאיפה להישגים מוכנה להקריב יחסים, ערכים, מוסר וזהות עצמית.


עמי גבעתי (52), נשוי+3, מתגורר במודיעין, עוסק ביזמות נדל"ן. "אדמה חרוכה" הוא ספר ביכוריו.
עמי גבעתי בספרו לא חוסך ביקורת על החברה בישראל, על תרבות הרדיפה אחרי שפע חומרי ועל מוסדות השיפוט ואכיפת החוק. "הספר עוסק באנשים ובמה שגורם להם "לאבד את זה". לפני זמן רב קראתי משפט של אדלר על מקרר: "ילדים מוכנים לוותר על הישגים למען יחסים. מבוגרים מוכנים לוותר על יחסים למען הישגים". זאת למעשה התמה של הספר: היחסים, המשפחה, החברים שאנו מקריבים כדי להשיג את היעד החומרי הבא. את היסוד הזה יצקתי לתוך דמויות מורכבות בעלילת מתח בעלת עוצמה".

חשבתי שאוכל להשאיר אותו לקריאה בהמתנה עד ליום כיפור, אבל המתח והסקרנות היו חזקים מדי וגמעתי אותו תוך ימים מספר. 

"אדמה חרוכה" מאת עמי גבעתי, הוצאת "סטימצקי", 433 עמ'. מחיר לצרכן 89 ש"ח, להשיג בחנויות סטימצקי ובחנויות הספרים המקוונות ברשת.





מקוצ'ין שבהודו – כל הדרך הביתה מאת ריקי שטרן


אני מכירה את יהודי קוצ'ין מקרוב. אחותי נשואה למי שנולד במשפחה קוצ'ינית משפחה לתפארת מלח הארץ, חקלאים, עובדי אדמה שורשיים בארץ ישראל. גם אם אינני מכירה מקרוב את כל סיפור הגעתם ארצה יכולתי להתחבר ממקום קרוב מאוד לסיפור המרגש שהבא הסופר ריקי שטרן בספר הרואה אור בימי אלו "מקוצ'ין שבהודו – כל הדרך הביתה".

הספר המרתק מביא את סיפור מסעה של משפחה יהודית-הודית שעלתה לישראל אחרי קום המדינה. זמן קצר אחרי הגעתם נפטרים ההורים בזה אחר זה, ושמונת הילדים נשארים להתמודד לבדם עם תלאות החיים. במרכז הסיפור עומדות בנות המשפחה הצעירות, אשר נפגעו יותר מכולם מאובדן ההורים, וכעת עליהן ללמוד לצעוד במסע החיים ללא עוגן ומשענת. הקשיים, המכאובים והאכזבות, לצד שמחות וניצחונות קטנים מתוארים כולם ביד אוהבת ובנפש רגישה של אחת הבנות הצעירות, ומשקפים לקורא סיפור של עדה ותקופה בזמנים לא קלים של מדינה בהתהוות. זה ספר שמספר את הרע ואת הטוב. ספר שעוזר לסגור מעגל, לחזור למשפחה ובעיקר לחזור הביתה ולמצוא מחדש את העוגן שאבד.

 "ההמולה סביבן מרגע שנודע להן שאימא מתה, הסתיימה. היו להן מטלות קבועות: לאסוף ביצים, למלא שקתות במים, אבל הן פשוט ישבו בכניסה לבית, הביטו זו בזו, וההלם ממה שקרה בשעות האחרונות החל לתת בהן את אותותיו. "רציתי ללכת להלוויה", אמרה כרמלה. "אני ממש לא", אמרה תמר. "אותי זה מפחיד." "אף אחד לא שאל אותנו אם אנחנו רוצות לבוא", הוסיפה כרמלה. "אתן חושבות שמישהו יודע שאנחנו פה?" "אני רציתי לראות אותה בפעם האחרונה", אמרה מיכל. "להגיד לה שלום. גם אותי אף אחד לא שאל אם אני רוצה". הבנות השתתקו, שקועות כל אחת במחשבותיה. הן המשיכו לשבת שם בפתח הלול עוד שעה ארוכה." (מתוך הספר)

 "יש מעט בני אדם שסיפור מבקש להתפרץ מתוכם, ומרגע שנותנים לו דרך הם מחויבים אליו בכול נפשם. ריקי שטרן כתבה באומץ, בכאב ובהרבה חמלה את סיפורה, והביאה בזה תיקון לנפשות המעורבות בו. כי אין דבר העומד בפני החמלה והאהבה. זהו ספר חזק, לופת לב, שנולד בייסורים והביא תיקון לעולם. זהו גם סיפורה של משפחה, בעלייה אחת מני רבות, המרכיבות את הפסיפס היפהפה של ישראל". - אילן שיינפלד

"מקוצ'ין שבהודו – כל הדרך הביתה" מאת ריקי שטרן. הוצאת "ספרי ניב", 269 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה 

 

חיים, הצלחה ונדל"ן מאת אלכסיי מולצ'נוב

 גם אתם רוצים לקבל את התשובות המעשיות איך לחיות בעוצמה ובאושר כמו שמגיע לכם? 

ספר חדש בשם "חיים, הצלחה ונדל"ן-איך להשקיע נכון ולחיות בביטחון" מאת אלכסיי מולצ'נוב רואה אור בימים אלו ומביא 91 כללי ההצלחה בכל התחומים בחיים: אישי, עסקי/קריירה וזוגיות; תלמדו כיצד לבחור בהשקעה טובה ומתאימה למטרה שלכם; תקראו מהם כללי השקעה של מנצחים וכיצד לצמצם את סיכוני ההשקעות שלכם; סודות הנדל"ניסטים על עסקאות "אקזיט" בעלות תשואה שנתית דו-ספרתית; כיצד להשקיע בהצלחה עם הון עצמי נמוך ולקבל את כל הכלים לשליטה/לניהול נכסים ולבניית הכנסה פסיבית. תקראו גם איך לתכנן, לחלק ולבנות משרד כדי להשכיר מהר ובמחיר טוב ופרק מיוחד עוסק בקורונה ונדל"ן עסקי בישראל.

 כותב הספר אלכסיי מול'צנוב, נשוי באושר לסבטלנה ואבא לשלוש בנות מקסימות: ליאורה, מאיה ומישל. הוא מהנדס חשמל ומחשבים (תואר שניBGU ) , איש עסקים, יועץ נדל"ן, משקיע ומאמן. אלכסיי מייסד ומנכ"ל חברת RECOM מהמובילות בתחום  של שיווק משרדים (מכירה/קנייה) במרכז הארץ, אשר עוזרת לאלפי בעלי עסקים להיות יעילים יותר.

 אלכסיי עבר דרך חיים מרשימה ומעשירה - מעלייה מברית המועצות לשעבר וסיום תואר שני בארץ, דרך הנהלת מחלקה בהיי-טק ועד להיותו הבעלים של חברת נדל"ן מובילה אשר חרטה על דגלה לעזור ללקוחותיה בהגדלת הון ובבניית עצמאות כלכלית. את הידע והניסיון הרבים שלו הוא רוצה לחלוק איתנו הקוראים. 

 ״נדל״ן וחופש כלכלי תמיד נשמע כמו משהו ששייך לאנשים ממש מוכשרים! אני מציע לכם לקרוא את הספר של אלכסיי ולהבין שפשוט כל אחד יכול!״ - ניר דובדבני, המנטור המוביל בישראל למקסום מכירות ועסקים

״מעניין, מחכים ובעיקר מלמד״. - מוטי ויזל, מייסד ומנכ״ל חברת  VCELL, מומחה ומרצה בתחום שיווק נדל"ן .

 חיים, הצלחה ונדל"ן  - איך להשקיע נכון ולחיות בביטחון" מאת אלכסיי מולצ'נוב. הוצאת "ספרי ניב", 263 עמודים. מחיר לצרכן 117 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  

 


לרדת מהשביל מאת צח אורי



רומן חדש רואה אור בימים אלו הספר "לרדת מהשביל". צח אורי כותב הספר מביא את סיפורם של דורון וגיא, חברי ילדות שגדלו והתבגרו בקיבוץ בצפון הארץ, אחים ברוחם ובנפשם. נדמה היה כי דבר אינו יכול להפריד בין השניים, והדבק המחבר ביניהם חזק ועמיד בפני כל סערה וטלטלה, אך לחיים בחירות משלהם. לרדת מהשביל מציג לפני הקורא חברות המזמינה להתבוננות פנימית וחיצונית על רקע אהבת הטבע הארץ-ישראלי שמציעים נופי המדבר הלוהטים ורמות הצפון המוריקות, וכניסה אל תוך זיכרונות ילדות הצפים ועולים לנוכח מציאות לא שוקטת המזינה בצעדים חרישיים שבילי בגידה, מוות, אהבה, התפכחות, השלמה ועוד.

"לרדת מהשביל" הוא מרחב של מילים, מדבר ברגעי הקסם בזמן מָטָר, עשיר בתוכן, מזמין להצצה על חוויית החיים בארץ בשנות ה- 70 ואילך כפי שהיא מצטיירת בעיני הדמויות ולהרבה מעבר – כניסה אל תוך נבכי הרגש שלהן.

"הם טיילו יחד במדבר, כמה ימים ככל הנראה לנוכח גודל התרמיל. מריבה קשה, כואבת, לאחריה אפלה גדולה. סיבת המריבה לוטה בערפל סמיך. המאמץ להיזכר ברצף האירועים גובה מחיר, ונדמה כי הכאב בראשו מתגבר ככל שמחשבותיו נודדות, מתאמצות לחפש קצה חוט להיאחז בו, מעלות חרס בידו. שוב עיניו מוסטות אל עבר הצוק הרם המיתמר מעליו, אולי מסתתר שם בדל רמז. רגליים כושלות, מחליקות, ידיים מנסות להיאחז בדבר-מה, זיז או סלע. אחר כך חושך גדול". (מתוך הספר)
צח אורי נולד וגדל בקיבוץ תל קציר שבעמק הירדן, עורך דין במקצועו, עוסק בקראטה ומשתדל לטייל ככל שרק אפשר. "לרדת מהשביל" הוא ספר הביכורים שלו.

"לרדת מהשביל"מאת צח אורי. הוצאת "ספרי ניב", 135 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה.
























שנה טובה
ריקי ברוך 


תגובה 1: